Engine Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Buna seara tuturor. Solicit ajutorul posesorilor celor doua modele in vederea usurarii sarcinii mele de a alege unul dintre ele. Care-s punctele forte si cele slabe ale acestora ? Atat tehnic (performante, service) cat si ca intretinere nonmecanica, consum etc. Mentionez ca sunt posesor de Dacia Solenza si ar fi favorabila opinia fostilor posesori ai acestui autoturism. Multumesc. Link to comment
Esperatul Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Depinde la ce bani vrei sa o iei si unde sa o folosesti. Daca nu stii masina care o iei ai mari sanse sa bagi minim 500 de euro din start in ea, chiar si 1000. Espero consuma mult in oras, chiar si 1.5-ul. Mai degraba Nubira, cel mai bine Nubira 2. Avantaje fatza de SLZ vor fi confortul, stabilitatea, mai ales la drum lung. Si daca ai noroc sa dai peste o masina ingrijita va fi si foarte fiabila. Dezavantaje fata de SLZ, consumul. Link to comment
Engine Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 Da. Multumesc. As avea un maxim 5200 de euro. Tot la Nubira 1 ma gandeam si eu dar as fi vrut sa raman cu ceva bani (just in case) daca as fi luat un Espero. Cu masina nu fac drumuri lungi. O iau pt. familie si nevoi limitate (deci consumul ar fi pe planul 2) dar totusi n-as vrea sa treaca intraurban de 11 litri. Motivul pt. care as da Solenza e doar unul care s-ar traduce prin dorinta de acceleratii mai rapide si viteze mai mari. Daca se adauga la astea si confortul si stabilitatea atunci e OK. Link to comment
andreib Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Nubira 1 are motorul de 1.6 dohc de 106cp. Probleme stiute la masina sunt legate de evacuarea zgomotoasa si slaba (rugineste repede). In rest, fiind vorba de un SH, depinde de la masina la masina. Consumul ar trebui sa se situeze intre 10-12% in oras, 6-7.5% in afara in functie de stilul de mers. La o masina SH apar mult mai multe necunoscute deci nu pot spune cu ce vei avea tu probleme, depinde de noroc. Ce e clar ca odata cumparata masina trebuie sa treaca printr-o revizie ce sa includa schimbul tuturor consumabilelor si a kitului de distributie. Link to comment
Esperatul Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Ok. Espero trece de 11 lejer la consum. Probabil un 12 vara in Bucuresti. Depinde daca are sonda lambda, motorul(1.5 sau 1.8), dar cam pe acolo se invarte. Nubira se duce 10-11 intradevar, are motor de 106 cai. Espero 1.8 are 95 de cai. Cu toate astea sunt masini mai grele si puterea aia in plus se vede mai greu la plecarea de pe loc, cel mai mult se vede la viteze mai mari. Daca ai mers cu ele stii despre ce e vorba, daca nu, ar fi bine sa faci un test sa vezi daca se merita pentru tine diferenta. Eu am mers cu SRN, si mi se pare mai Ok Espero, la fel si Nubira. Problema e ca aceste masini au 5-10 ani, si depinde cum au fost intretinute pana atunci. Link to comment
Engine Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 (edited) Da. Pai de fapt puterea ma interesa pe mine. Doresc o masina cu-n motor mai puternic si am zis eu ca de la 75CP cat are SLZ, la 106CP cat are N1, e ceva. Asta la mase destul de apropiate. Ca veni vorba de zgomot, motorul de N1 mi s-a parut mai silentios ca cel de SLZ. Intr-adevar consumul parca ar fi o problema dar eu stau aproape fata de serviciu si cam toate deplasarile mele obisnuite nu depasesc o raza de 10 km. Legat de incidenta service-ului - cam ce au reparat mai des posesorii de N1 si Espero SH ? Consumul l-as tolera dar daca nu simt diferenta celor 31 de CP in cazul N1, n-am facut nimic. Espero 1,5 e exclus din start conform acestui criteriu. Stie careva cat cantareste N1 ? SLZ are cam o tona. Edited November 9, 2005 by Bolt Link to comment
andreib Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Nubira 1 are cca 1.2 tone. E masina mai mare, mai spatioasa, mai asezata decat solenza de departe. Acum sa gasesti una bine intretinuta si de la proprietar, nu de la bronzati. Diferenta de putere se va simti cel mai tare la extraurban, in depasiri la mustata si la viteze mari. Link to comment
Engine Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 (edited) Deci n-ar trebui sa simt acea diferenta de 31 CP, fie si pe cele 200kg in plus, decat in afara orasului ? Eu nu prea merg in afara urbei si as fi vrut sa-i simt in primele 2 trepte de viteza. As fi curios cu e la deal cu inc-o persoana in dreapta. Dar viteza maxima ? Eu cu SLZ am mers cu 170km/h in bord. Imi pare rau ca inca n-am stat intr-o N1 sa vad cum e ca spatiu insa la Espero mi-a placut. Edited November 9, 2005 by Bolt Link to comment
andreib Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 In oras nu faci diferenta intre 30 cp si 200 cp, cu ambele te misti in ritmul melcului turbat prin trafic la max 50km/h . Motivatia schimbarii ar trebui sa se gaseasca in siguranta mai ridicata, calitatea superioara a masinii, spatiului mai generos, echiparea mai larga, stabilitatea mai ridicata etc. In oras Matizul/Tico sunt regii soselelor, Matizul de 51 cp fiind mult mai bun in oras decat Nubira de 102. PS: Eu nu gasesc atat de relevanta v max atinsa in conditii exceptionale, asa am atins si eu cu matizul 160 dar eram kamikadze. Importanta este viteza de croaziera a masinii, la care te poti deplasa in confort si oarece siguranta. La Nubira mea este in jur de 140-160, dupa incepe sa fie zgomotoasa si viteza prea mare/riscanta. Probabil max pe ceas e 190-200. Link to comment
Engine Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 (edited) Mda, corect. Eu m-asteptam totusi sa simt la demaraje si depasiri in deal avantajul de putere. Pai am cam decis ceva - Espero pica, Nubira 1 ramane. Mai astept sa ma informez si la eventuale probleme mecanice si-mi caut clientii pe care i-am tot avut la SLZ. Problema este ca la banii mei, nu prea vad ce Nubira voi putea lua astfel incat sa fiu si multumit de cum arata si merge. Edited November 9, 2005 by Bolt Link to comment
Wolfman Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Am gasit eu in sept. 2004 o Nubira1 iesita de o luna din garantie cu 106k km si 5200 de euri, deci se poate. Totul este sa cauti! Link to comment
Esperatul Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Problema e ca in Bucuresti e plin de samsari si apar imediat la ocazii de astea. Link to comment
Engine Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 (edited) Care credeti ca sunt problemele cumpararii de la samsari ? Eu mi-am cumparat SLZ de la unul (samsar) din orasul meu si am facut actele direct cu primul proprietar al masinii (eu fiind al doi-lea), practic samsarul ne-a facut lipeala si atat. Iar masina arata si merge excelent. Estetic, tehnic si financiar eu n-am de ce sa vand aceasta masina. Singurul meu fason e ca vreau o motorizare mai consistenta. Chiar ma gadeam sa propun un barter pt. cineva interesat de taximetrie (consumul e capital aici) cu SLZ. Da Nubira, ia SLZ. Edited November 9, 2005 by Bolt Link to comment
Esperatul Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Pai niciodata sa nu cumperi de la samsari, cel putin in Bucuresti. Link to comment
Engine Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 (edited) Cam naspa. Zic asta deoarece am observat ca majoritatea prim-posesorilor le vand acestor intermediari. De la greu la foarte greu am gasit ceva direct de la proprietar. Probabil cand acestia se grabesc le vine mai usor "sa scape" de masina dand-o la intermediari. Oricum, poate ma rezolva cineva si cu ceva aspecte tehnice. E vreun topic cu asa ceva despre Nubira 1 ? Ce pica mai des, pe ce te poti baza, daca se gasesc piese, viitorul Daewoo etc ? Si daca stie cineva unde pot gasi modelele de N1 cu dotarile aferente. Edited November 10, 2005 by Bolt Link to comment
Tommy Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) samsarii le boteaza.. kilometraj, 'face-lift', motor, etc.. si-apoi.. dai si comision.. sfatul meu.. mai strange niste bani si ia o nubira 2.. e si mai noua ca ani si mai reusita Edited November 10, 2005 by Tommy Link to comment
razvanclub1 Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 oricum intre nubira si espero as inclina spre nubira. e mai noua. Link to comment
Gica Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Da, ideea e sa cauti NubiraII, daca nu reusesti la banii astia, cred ca espero e mai bun la fiabilitate, dar acum depinde si ce gasesti. Multi de pe forum apreciau "vechea garda Daewoo". Dar performante sportive, mai ales prin oras cum vrei tu nu prea gasesti la Daewoo, poate un Espero de 2.0, dar alea sunt foarte putine. Daca vrei sa fii zbir prin oras ti-ar trebui o masina de clasa mica cu motor maricel (un Opel Corsa GSI ?). Iti spun doar ca sa nu fii dezamagit apoi... Bafta ! Edited November 10, 2005 by Gica Link to comment
Engine Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 (edited) Din ce an se fabrica N2? Cam cat ar costa un SH din prima serie (in idea ca a mers mai mult si-i mai ieftin) ? Ce parere aveti ? Am gasit un Espero 1.8 din 2000, cu 55-60 de mii km reali (e a unui amic de-al meu) foarte bine intretinut (masina de familie, garaj, castrol, goodyear, revizii la zi, numai benzina super) si pe care cere 6000 Euro. Ar merita ? Ca vechime si km parcursi eu zic ca-i tentant (mai ales ca stiu CV-ul masinii) dar daca la banii astia as gasi o N2 (mai usoara, mai puternica, mai economica, poate mai noua) ? Edited November 10, 2005 by Bolt Link to comment
sebian Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 din cate stiu eu Espero s-a fabricat pina in 1999 iar cel mai scump pret pt Espero, pe care il poti vedea aici http://www.autovit.ro/vspreturi.php?catego...ESPERO&Moneda=1 e 4800E Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Nu face 6000 Espero, chiar daca e din 2000(desi nu am auzit sa se faca pana in 2000). S-a vandut recent pe forum Espero 1.8 cu GPL primul proprietar, f ingrijita cu 4500. Cam ala e pretul. Ma refer la asta: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=6902 Edited November 10, 2005 by Wichedcoder Link to comment
Engine Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 (edited) E de la Sfarsitul lui 1999 inscrisa-n 2000, cam asa ceva. El merge cu ea din 2000 iarna. Oricum eu i-am tot zis ca-i prea mult cat cere indiferent de intretinerea masinii. Probabil ca un maximum de 5000 as fi fost de acord avand in vedere cei 54000 km parcursi. Ce pot sa-mi spuna insa posesorii de N2, plusuri si minusuri, cum e fata de N1 ? Motorizarea e identica ? Ce are in plus N2 ? Si inca ceva : care-i puterea corecta a motorului 1.8 de pe Espero ? Am intalnit - 70kw, 74kw, 75kw, 79kw. Care-i adevarul ? Edited November 10, 2005 by Bolt Link to comment
test_driver Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Eu personal as da banii pe Espero ala. Daca as avea acum inca 2000 Euro, as vinde-o pe a mea si as luao pe aia. Mi se pare o masina mai buna Espero 1.8 decat N1. Espero are graficul de cuplu foarte frumos, are maximul la 2750 RPM, coboara putin apoi se ridica iar si sub 5000RPM e aproape de maxim iar, pe la 4500RPM parca. Iar la demaraje este foarte placuta, chiar daca ia suta peste 10s. Oricum ori ce SLZ, e sub Espero cu mult. Espero are 1160 Kg, si o cutie foarte bine etajata. Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Espero 1.8 are 70Kw(95 de cai). E motorul de opel vectra A. 1.5-ul are 66kw(90 de cai) ala de 2.0 are 77kw(103 cai). Acesta nu a fost importat in Romania , sunt foarte rare. Vezi ca la 60 de mii de km se schimba distributia, alta distractie, apropo de cea a amicului tau. Edited November 10, 2005 by Wichedcoder Link to comment
Engine Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Dar ce masa are ? Si daca banuiesti cumva de ce dau unii puteri atat de diferite. Eu cred ca daca le dau in KW le citesc din Cartea de Identitate. Si cam la cat sa ajunga schimbarea distributiei ? Multam. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now