Obi_wan_Kenobi Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Sint posesorul a doi Matizaci, un Euro II E/AC si un Euro III cu aceleasi prescurtari in coada. Euro II-ul este din octombrie 2002, are 35000 de km si este condus de sotia mea, care-mi scoate capitze de peri albi si-mi maninca sanatatea, pe motiv ca nu are grija de ea asa cum am eu de a mea. O scurta trecere trecere in revista pentru Euro II: alarma si inchidere centralizata + radiocas Panasonic + 4 boxe JVC, huse si presuri, total investitie = in jur de 18 milioane! Ah, uitasem policioara cu pasla, care acopera interiorul portbagajului, la vremea respectiva aceasta se cumpara separat, motiv pentru care, dupa doua luni, prin comanda speciala la Craiova am achizitionat-o cu uriasa suma de 900000 lei. Am mai dotat-o cu trusa de scule, lampa portativa si compresor pe 12V. In aprilie a.c. am achizitionat si Matizacul Euro III, care acum este in virsta de 7500 km. Curiosii pot cauta in arhiva posturile cu problemele acestui tip de masineta, eu fiind ceva mai norocos si scapind de SNS (Sindromul Nepornirii Spontane) imediat cum am dat de Autonet. Caracteristicile tehnice le gasiti pe felurite site-uri, inclusiv in postarile anteriorare, eu nu ma voi opri decit asupra imbunatatirilor aduse de mine de-a lungul vremurilor scurse din aprilie si pina acum! Cind am luat-o, datorita farmecului personal si nu numai, am primit cadou huse si presuri meseriase, de mare rafinament coloristic, potrivindu-se perfect cu interiorul si alura limunzinei. Inca din prima zi, l-am dotat cu alarma, inchidere centralizata, CD player MP3 Sony CDX-R3350 si patru boxe Alpine, care functioneaza toate ireprosabil si-n ziua de azi, he-he! Alarma + inchidere = 6 milioane si ceva, Sony + Alpine = 8 milioane si ceva, rezultind dintr-un foc circa... hai sa zic 15 milioane. La ceva vreme a urmat deschiderea electrica a portbagajului, mai mult din cauza ca ma tot omorau portarii cind plecam de la servici sa le arat portbagajul! Evident, dupa ce mi-am pus deschidere, nu m-a mai controlat nici dracu'! Ca tot veni vorba de portbagaj, i-am convins (contra-cost, ce credeati) pe baietii cu pricina sa-mi monteze si doua lampi de Cielo in respectiva incinta. Din acest motiv, indiferent de ora din noapte sint posesor de fotoni in momentul in care am nevoie sa caut ceva in cei 170 de litri ai portbagajului! Concomitent si aproape simultan au venit oglinzile incalzite si temporizarea REGLABILA la stergatorul de parbriz (pentru Steph, he-he!), lucruri care-mi fac viata mult mai roz si mai usoara pe vremuri ploioase, iar in curind, pe zapada! Total cu spaga = 3 milioane. Cu ocazia schimbului recent de oglinzi, din cauza ca se exfoliasera putin (se pare ca din cauza oglinzilor de calitate regretabila), am mai achizitionat si un ornament de esapament, fapt care-i ofera un plus de sarm masinetei privite din spate, in valoare de 325000. Ca tot veni vorba de sarm, am lucrat si asupra fetei, in acest sens acoperind gaurile lasate neispirat de fabricant in lipsa proiectoarelor, cu niste capace dragalase in valoare de 50000 perechea. Pentru a-mi spori confortul la volan si a-mi masa posteriorul, in acelasi timp, am premiat scaunul soferului cu o "imi-scapa-momentan-numele" in valoare de doua sute si ceva de mii. I-am dotat portbagajul cu felurite surubelnite, chei fixe si tubulare, spray contact si lubrifiant, vreo doua pensulite, saci de plastic cu care invelesc ocazional feluritele produse ce au sansa sa fie transportate in portbagaj masinii mele, vreo doua pensule cu care sterg periodic motorul, banda izolatoare, compresor electric pe 12V, lampa portativa cu fir de 5 metri, aspirator de masina, deodorante sub forma de braduti si gel, citeva cirpe de bumbac, smirghel, scoth brite, 1l de lichid de parbriz si o mai fi cite ceva, dar nu-mi amintesc momentan. Sint in negocieri cu mine insumi sa-l dotez cu pneuri 165/70/13 sau dupa cum am vazut recent pe un site vinzator de Matiji, 175/60/13 (???) si sa-mi donez Continentalele sotiei, care are Montane originale. Mentionez ca sint cel mai mare fan al masinii mele si o feresc pe cit de mult pot de zgarieturi si mingile copiilor de pe linga bloc. O spal la sfirsitul fiecarei saptamini si-i curat motorasul si capota, cit se poate, cu pensula si cu o cirpa usor umezita, o aspir personal si ii sterg interiorul. Ma simt EXCELENT cind conduc, vara in racoare, acum la caldurica, cu o sonorizare perfecta, zic eu, pentru genul asta de masina. Nu am de gind sa o schimb prea curind! Si nici pe a nevesti-mii! Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted November 20, 2005 Author Share Posted November 20, 2005 As vrea sa mai adaug inca doua imbunatatiri: Imbunatatirea 1: o lopatica de zapada, sora foarte buna a celei de care unii dintre noi am avut parte in armata, la sapat, jucat tenis cu cartofii sau, ceva mai rar, fugarind diverite animalute prin magazii, posturi de paza si bucatarii. Diferenta este ca aceasta are minerul de plastic. Dimensiunea este ideala pentru uriasul portbagaj al Matizacului: pliata, in husa ei, are cam 15X15X2 cm! Pret ~ 350 mii lei. Imbunatatirea B, zisa si "Imbunatatirea metalica": un set de pedale sport, de aluminiu, cochete, exact pe dimensiunea pedalelor de Matizac. Pret de achizitie ~ 700 mii lei. Le-am montat azi si arata de parca l-as avea pe R2D2 in cockpit! Link to comment
s_polatos Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Sa traiesti si felicitari pentru atentia cu care iti descrii si ingrijesti masina, ehh, daca ar fi asa toti "posesorii de autoturisme. Eu am tot un "Matizac" din 2004, tip SE/AC, nu i-am facut nici o imbunatarie/modificare, in schimb subscriu si eu la tot ce ai zis despre spalat, periat, aspirat, e foarte important si in fond e o chestie de self-respect, ;-)! Respect! Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted December 13, 2005 Author Share Posted December 13, 2005 Multumiri de aprecieri. Dupa desele spalari se observa excelent si zgirieturile si usoarele agatari ale altor "soferi" care, spre disperarea mea, se inmultesc la fiecare doua saptamini. De fiecare data ma duc la un prieten cu un polish adevarat si le indepartez. Ultima pe care am constatat-o se afla pe dreapta spate. Am turbat de draci, mi-a sters-o un bou, cu vreo cinci mm de vopsea. Evident, am vopsea tot timpul si mai capacesc pe ici pe colo, dupa care rad cite-un polish. Iese bine! Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted December 16, 2005 Author Share Posted December 16, 2005 Sint in pericol sa achizitionez, una pereche presuri fata Michelin, cu insertie de aluminiu. Sint super-belea si super-scumpe! Da' cred ca azi ma duc sa le iau, ca sint excelente! Link to comment
mike.omega Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Acelea de la metro?! am vazut si eu dar n-am vazut insertia de aluminiu Pretul insa... 1 sau 1.5 mil un set... Link to comment
john Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Ba parca erau aproape 1,5 mil numai cele 2 din fata si aproape 1 mil cele 2 din spate. Eu le-am vazut in Praktiker. Asteptam poze cu ele Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted December 18, 2005 Author Share Posted December 18, 2005 (edited) So! La Carrefour Orhideea am vazut Michelin, 2 bucati pentru fata, aproape 1 milion si nu aveau placa de aluminiu. Prin urmare: ta-ra-ra-raaaaaaaaaaaaaa!!!! Mi-am luat adevaraciuni de presuri cu aluminiu, doua bucati, de la benzinaria Mol Sebastian, in valoare de 1.665.000 lei vechi ("> ! Cam scumpute, dar ma simt ca si cum l-as calari pe 3CPO, droidul de protocol din minunata saga! In continuare, va prezint modelul! Sorry! Datorita dial-up-ului l-am pus de doua ori! Gata, o sa trec la internet pe cablu! Rog pe un meserias cu puteri sa stearga primul mesaj! Multumesc! Edited December 18, 2005 by Obi_wan_Kenobi Link to comment
mike.omega Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Aha! Exact acel model l-am vazut si eu insa fara insertii metalicea, doar cauciuc Oricum, pretul mi se pare enorm si pt 2(doua!) bucati... Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted December 19, 2005 Author Share Posted December 19, 2005 Corect, dar am preferat varianta asta, decit sa dau 1 milion tot pe doua, fara aluminiu. Ah, da, era si varianta sa dau 1 milion pe set de patru, dar exact acestea au fost inlocuite (numai cele doua din fata) deoarece presul de la sofer s-a gaurit din pricina de calcai drept folosit pentru sprijin la accelerarea Matizacului. Of course, erau si cele de 450 mii setul de patru, dar are nevasta-mea si cit am dat pe ele, exact atit si fac! Link to comment
ovidiuc Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Mey tu le-ai cumparat deja innoroiate?La banii astia ma gandeam ca ti-ai luat unele noi. Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted December 20, 2005 Author Share Posted December 20, 2005 (edited) @ Ovidiu: Le-am luat noi-noute! Da' tipa care mi le-a montat le-a dat asa, o patina! Edited December 20, 2005 by Obi_wan_Kenobi Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now