Jump to content

Codul Rutier


VIPER

Recommended Posts

... O altă noutate este sancţionarea comportamentului conducătorilor de vehicule care folosesc, nejustificat, luminile de ceaţă, aducând prejudicii celorlalţi participanţi la trafic ...

Asteptam cu interes.

Link to comment

Aferim!

AB, in curand multe masini de politie vor fi dotate cu camere de luat vederi, basca celebrele camere de supraveghere din intersectii. Ce omologare vrei pentru o camera de luat vederi? Ele inregistreaza abateri de la . La fel de bine se pot face poze de catre politisti masinilor parcate aiurea, iar pozele vor constitui probe legale. Asta se vrea.

Link to comment
  • 3 months later...

Am vazut la stiri azidimineata ca se modifica din nou.

 

1. limita de viteza in oras: 60km/h

2. limita de viteza pe drumuri europene (si nationale?): 120km/h

3. nu se mai sustine examen pentru suspendarea permisului pe 90 de zile.

 

2-ul e binevenit, din pacate loganurile tot cu 80km/h o sa mearga, ca doar acolo e consumul minim, nu?

Link to comment

Exista in Codul Rutier si contraventia de a circula fara motiv cu mai mult de 10kmh sub limita de viteza stabilita pentru sectorul de drum (de exemplu, cei de care pomeneai mai sus care merg cu 80kmh pe sector de 120, desi drumul e liber, conditiile atmosferice sunt perfecte), dar n-am auzit pana acum sa se si aplice :wallbanger:

Link to comment
Exista in Codul Rutier si contraventia de a circula fara motiv cu mai mult de 10kmh sub limita de viteza stabilita pentru sectorul de drum (de exemplu, cei de care pomeneai mai sus care merg cu 80kmh pe sector de 120, desi drumul e liber, conditiile atmosferice sunt perfecte), dar n-am auzit pana acum sa se si aplice :wallbanger:

 

Citeste mai atent. Sub limita de viteza MINIMA!

Link to comment

Autostrada are. Si nu ii intereseaza faptul ca din punct de vedere constructiv masina ta nu poate sa depaseasca aceasta limita (din cate imi amintesc, e vorba de 50kmh). Nu poti, nu ai voie. Punct. Este o regula functionala. Nu conteaza motivul pentru care te deplasai cu 50kmh cand se infige unul in tine din spate cu 130kmh.

 

Alte limite de viteza sunt inscrise pe asflat, dar ca si verdele intermitent din unele intersectii ce se mai si opreste, este o regula ignorata datorita necunoasterii. Astfel de limite se gasesc, de exemplu, intre Pitesti si Craiova si ar trebui sa oblige camioanele ce nu pot urca sa treaca pe banda 1 si sa lase banda 2 libera.

Link to comment

La cati neispraviti sunt pe sosele asta mai lipseste. Iti dai seama sa inceapa sa se grabeasca peste stiinta si puterea lor...multi sunt la volan ca un manechin la coasa. Cred ca mai rau ar face limitele pentru ca oricum ar fi greu sa fie monitorizate zonele. Oricum la noi problema e alta. Problema e infrastructura, drumurile.-s cu probleme. Nu punem limite inferioare crezand ca astfel, se va circula mai bine pe aceleasi drumuri proaste, inguste, care traverseaza toate satele tarii.

Link to comment

Exista si panouri de semnalizare cu limita minima, de exemplu pe Craiova-Pitesti, unde pentru unele portiuni de urcare se largeste drumul pe 2 benzi pe sens. Pe banda a doua e viteza minima 30Km/h daca retin bine.

LE - a zis si sato mai inainte, sorry.

Edited by perfidus
Link to comment

Din cate am observat eu, in toate rampele cu banda dubla la urcare exista limita inferioara de 30km/h pe banda a 2-a. Lucru marcat la inceputul rampei cu 30 pe fundal albastru. Daca mai lipsesc din indicatoare e altceva, dar eu am vazut foarte multe de-astea.

 

Faptul ca nu se respecta e altceva, dar semnele si legislatia exista.

 

Vad ca se tot streseaza cineva sa faca legislatia corecta dar altii pun bete in roate (scoaterea sustinerii examenului dupa suspendare spre exemplu) iar altii nu se grabesc sa o aplice. Si sunt convins ca nu aplica legea pentru ca le e frica. Le este frica de smecherii care pot sa-i lase fara slujba.

Link to comment

Si eu ma intreb de ce ridica limita de viteza in TOATE localitatile cand puteau mai bine sa o ridice prin semnalizari numai acolo unde drumul o permite (largime, minim 2 benzi pe sens, refugiu pe mijloc samd). Cum ramane cu "viata are prioritate"?

Link to comment
Autostrada are. Si nu ii intereseaza faptul ca din punct de vedere constructiv masina ta nu poate sa depaseasca aceasta limita (din cate imi amintesc, e vorba de 50kmh). Nu poti, nu ai voie. Punct. Este o regula functionala. Nu conteaza motivul pentru care te deplasai cu 50kmh cand se infige unul in tine din spate cu 130kmh.

 

Alte limite de viteza sunt inscrise pe asflat, dar ca si verdele intermitent din unele intersectii ce se mai si opreste, este o regula ignorata datorita necunoasterii. Astfel de limite se gasesc, de exemplu, intre Pitesti si Craiova si ar trebui sa oblige camioanele ce nu pot urca sa treaca pe banda 1 si sa lase banda 2 libera.

 

Hai sa nu vorbim de autostrazi ca nu prea avem sa vorbim de cele expres, nationale sau unde s-ar mai putea pune restrictia cu cea minima. Ok pe autostrada e normal dar pe drumurile alternative care sunt obligatorii (platesc taxe trebuie sa-mi dai drum). Mi-ai acceptat masina la taxe si la inmatriculare trebuie sa circul cu cat poate ea. Repet: nu ma refer la autostrada (nu stiu daca sa zic autostrazi).

Link to comment

Personal cred ca este o idee proasta sa ridice stafeta la limita de viteza!

Poti merge legal cu 120 => mergi cu 129, iar la 130 la ora deja mi se pare foarte greu sa eviti ceva. 90-100 kmh mi se pare rezonabil.

Edited by LYM
Link to comment

Eu sunt de acord cu noile viteze. Mi se par foarte de bun simt, la ce parc auto exista azi in Romania. Poate se mai trezesc sa scoata si din limitarile de 30 km/h in curbe vizibile cu 1 km dinainte, samd samd.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...