razvani Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 De fiecare data cind desfac busonul de la rezervor la benzinarie sa alimentez imi da senzatia ca in rezervor se face un vid foarte mare. Cind desurubez buşonul face un fissss... si trage aer in interior. A mai patit cineva ceva ? Este normal? Sa fac o gaurica la buşon? Link to comment
cchrism Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Pai face fsss ca iese aerul, nu ca intra. Inauntru rezervorului e presiune si daca gauresti busonul e cam nashpa ca nu se mai poate face presiune si se deregleaza circuitul. Link to comment
VIPER Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Lasa-l asa, e normal. Si intr-adevar, aerul intra, ca rezervorul se "suge" pe masura ce se goleste... Link to comment
strumfuadi Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 parerea mea care este e ca nu e...normal...(am omorat limba romana..) asta patzim shi la espero'ul nostru de la job.. de cateva ori nu a mai vrut rapandula sa porneasca shi nu shtiam ce are. cu un aer de "las' ca shtiu io!" un coleg s'a dat jos, a "fasait" capacul ala shi apoi a pornit perfect. se creease asha un vid ca pompa refuza sa mai traga benzina.. (@cchrism) se face vid, nu presiune.. rezervorul se goleshte, iar in spatziul ramas gol aerul devine din ce in ce mai rarefiat (depresiune..) inginer eshti tu, chris?? ciudat ca nu am auzit aceasta fasaiala la reno niciodata, shi nici la MTZ.. probabil ca au bushoanele cu o supapa de aerisire, cumva.. Link to comment
expero 16V Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Cam cum zici tu ca nu e normal cand din 100 de proprietari de espero toti iti spun ca au fasaitu ala la deschiderea busonului??? 2.daca erati curiosi sa va uitati pe busonu de benzina, scrie sa-l deschizi cu atentie pt. ca din cauza presiunii o sa-ti sara in ochi. 3.pompa de benzina de la espero este pompa care foloseste presiune fata de cea de la opel. Asa ca, colegul tau a avut un mare bulan ca i-a pornit dupa ce a facut chestia asta...cauza e alta. P.S.:Unde gasiti voi espero-urile astea care nu pornesc decat cand vor muschiu' lor, intrerup,etc. ???? Link to comment
VIPER Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Si la Tico face la fel, si la Cielo, etc, etc... Link to comment
iuzar Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Si salupa mea face la fel cand scot busonul de benzina dar sunetul nu prea suna a fasait ci mai degraba ceva de genul: "Pss-Pss, te-ai mai gindit si la mine, sa-mi pui benzina? " Link to comment
strumfuadi Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 matizul este mashina, dar nu face nici un fasait! Link to comment
iuzar Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 matizul este mashina, dar nu face nici un fasait! Pai nici nu are cum sa faca fasait ca voi aveti modele economice, Woo a dotat Matizul cu fasait numai la modelele de varf...hihiih. Link to comment
cchrism Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 (@cchrism) se face vid, nu presiune.. rezervorul se goleshte, iar in spatziul ramas gol aerul devine din ce in ce mai rarefiat (depresiune..)inginer eshti tu, chris?? Eu sunt proaspat inginer, asa dupa cum zicea si expero 16V daca citesti pe buson scrie sa desfaci incet pentru ca rezervorul este sub presiune. Intradevar daca rezervorul se goleste prin refularea pompei se reface presiunea, si nu ramane vid acolo. Pe algoritmul tau ar insemna ca eu am imbulinat-o pentru ca eu fac plinul pana la buza, si mai ramane spatiu asa 3-4 cm cubi cu aer. Iti dai seama ce vid s-ar face acolo cand se goleste aproape de tot rezervorul ca saraca pompa nu ar mai face fata. Link to comment
strumfuadi Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 este exact ce se intampla, nu mai face fatza.. asta daca e bushonul futixat.. crede'ma, am tras de bushonul ala destul de tare pentru a'l dezlipi de acolo, moment in care s'a auzit acel fasait. (dupa mintea mea ingusta, daca ar fi presiune mi'ar fi zburat bushonul din mana, nu m'ash fi chinuit sa'l "dezlipesc" de acolo..) drept urmare... (vorba celor de la Parazitzii.. ) Link to comment
cchrism Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 este exact ce se intampla, nu mai face fatza.. asta daca e bushonul futixat..crede'ma, am tras de bushonul ala destul de tare pentru a'l dezlipi de acolo, moment in care s'a auzit acel fasait. (dupa mintea mea ingusta, daca ar fi presiune mi'ar fi zburat bushonul din mana, nu m'ash fi chinuit sa'l "dezlipesc" de acolo..) drept urmare... (vorba celor de la Parazitzii.. ) Chiar asa, si nu cumva ai si un consum mai mare? Pentru ca daca asa e, imi suna a infundat refularea pompei de benzina. Link to comment
strumfuadi Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 habar n'am de consum, mashina nu e a mea e de la job shi e la un coleg.. oricum, refularea pompei in rezervor (ceea ce este surplus..) nu echilibreaza (de)presiunea din rezervor deoarece pompa nu trage de undeva aer pentru a'l introduce odata cu benzina refulata in rezervor.. are loc doar o "barbotare" a benzinei.. cu atat mai mult nu ar avea cum sa creeze presiune.. parerea mea de inginer, care este.. Link to comment
expero 16V Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Eu nu inteleg de ce nu acceptati voi faptul ca rezervorul meu(si al altora) este etansat perfect si cand pui benzina si desfaci busonul pur si simplu ies vaporii din benzina care ai consumat-o!care n-au inde sa iasa(pt. ca rezervorul e etansat bine) P.S.:La Dacie de ce mirosea a benzina cand ii puneai m.mult de 30 de litri???si de ce nu fasaia?ca-ti fasaia in habitaclu toti vaporii aia, de-ti era frica vara pe 40 de grade c-o sa explodezi!! Link to comment
strumfuadi Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 mah, la mine la reno nu fasaie ABSOLUT nimic, shi crede'ma, nu pute deloc in habitaclu... pur si simplu invart cheitza shi scot bushonul fara nici un efort sau fasaiala.. (same on matiz, numai ca acesta nu are cheitza la bushon shi se roteshte..) Link to comment
cchrism Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 oricum, refularea pompei in rezervor (ceea ce este surplus..) nu echilibreaza (de)presiunea din rezervor deoarece pompa nu trage de undeva aer pentru a'l introduce odata cu benzina refulata in rezervor.. are loc doar o "barbotare" a benzinei.. La http://www.atlastelecom.ro/~fara_nume/tico/gti.doc se poate gasi un sistem de injectie la Dacia Nova GTI, care sunt explicate niste stuffs, care in manualul de la Matiz nu sunt asa evidente (Detaliile sunt la capitolul CIRCUITUL DE RECIRCULARE AL VAPORILOR DE COMBUSTIBIL). Pe scurt, Canistra de vapori are si o priza de aer prin care trage aer curat de afara. Priza aia de aer apare si in manualul de Matiz la schema bloc a alimentarii. La localizarea componentelor o sa vezi ca apare un "Tub scurgere canistra", care presupun ca este chiar priza asta de aer. Dupa cum s-a discutat si pe Daciaclub, in rezervor poate fi presiune sau depresiune dar f. mica, sa zicem +/- 0.1 atm. diferenta. Canistra face retur in rezervor si cum are si priza de aer, se introduce aer in instalatie. Daca ar fi depresiune cat sa te chinui sa scoti busonul sunt probleme grave, pentru pompa nu ar mai putea trage (incearca tu sa scoti apa dintr-o sticla din sticla). Presiunea cu adevarat mare se face de abia dupa pompa de benzina (mea culpa). In rezervor in principiu este presiune atmosferica dar care este controlata de: buson, canistra de vapori si pompa de benzina. Prin alta parte nu exista. Link to comment
moto+ Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Benzina este foarte volatila. Putem spune ca ea este in stare de vapori la presiunea atmosferica. Este adevarat, vaporizarea este mult mai greoaie decat a gazului metan lichefiat intr-o butelie, dar se vaporizeaza mult mai repede decat apa, de exemplu. Presiunea de vaporizare (presiunea vaporilor liberi parca se numeste in fizica) este putin peste cea atmosferica, astfel incat benzina ramane lichida daca este tinuta intr-un spatiu inchis. Daca in acel spatiu inchis avem si aer, o parte din benzina se va evapora, astfel incat presiunea in incinta sa fie cea de vaporizare. Pe masura ce consumam din benzina (se observa deja analogia cu rezervorul unui autovehicul), o cantitate mai mare de benzina se va evapora, astfel incat sa se mentina presiunea de vaporizare. Concluzie: intr-un rezervor de benzina, presiunea este peste cea atmosferica, dar cu putin. Cand desurubam busonul de umplere, se aude un fasait produs de vaporii de benzina, amestecati cu aerul din rezervor, care ies. Observatie: d-aia nu se recomanda sudarea unui rezervor spart decat dupa ce a fost umplut cu apa, pentru ca e plin de vapori de benzina. Demonstratie practica: in timp ce desurubati busonul de benzina, tineti nasul aproape: o sa va intoxicati instantaneu cu vapori de benzina, semn ca acestia ies din rezervor, nu ca ar intra aer acolo. Daca nu se aude fasaitul, inseamna ca exista un dispozitiv de compensare (sau chiar de consum a vaporilor de catre motor in timpul mersului) cu presiunea atmosferica. Link to comment
VIPER Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Saru-mana, chiar asteptam sa raspunzi ca stiu ca ai experienta... Cand mai apuci, mai baga te rog un nas pe ici pe colo la probleme tehnice si promit ca iti dau eu BRRC! Link to comment
Lucian M Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 eu am dat o gaurica in buson, ca facea un fass de te dadea pe spate (puternic). gaurica are ~2mm diametru. Q: nu s-o evapora benzina p-acolo? de-o fi asa, multa nu iese, k ,consumul mixt este de ~6l%, min 5, oras-max 8 (probabil) nu merg mult tare prin orash. Link to comment
NFS Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Cum sa dai, mai, gaurica in buson?!?! Io zic sa te duci si sa-ti iei alt buson URGENT! Daca era nevoie de gaurica ti-o dadeau ei in fabrica, nu crezi? In alta ordine de idei, benzina nu se evapora pe acolo, cel putin nu semnificativ! Link to comment
VIPER Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Asa am facut eu la Opel, am dat gaura in buson... MARE greseala!!! Cand faceam plin si mergeam pe drumuri inclinate, ghici... Si acum am aripa dreapta spate mancata de rugina... Link to comment
Lucian M Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 busonul e gaurit de cand e masina (1 an si 8 luni) si nu am avut probleme sa curga berea din rezervor (niciodata). ma gandeam de evaporare, dar daca e vb de scrurgere, va fac o poza la alimentare, sa vedeti k n-am picatura de benzina scursa). deci np cu nici un fel de scurgere. si fasssul a fost eleminat cu aceasta ocazie. Link to comment
moto+ Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Nu incercati sa gauriti busonul. Fasul nu dauneaza masinii, ba chiar ajuta pompa de benzina. Si, important, dovedeste etanseitatea sistemului de alimentare!!! Link to comment
Lucian M Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Nu incercati sa gauriti busonul. Fasul nu dauneaza masinii, ba chiar ajuta pompa de benzina. de unde stii ca vidul in rezervor ajuta pompa de benzina sa-si faca treaba? uite un mic exemplu: incearca matalutza sa umpli o sticla de sticla cu un lichid (bere, vodca suk etc ). ia un dop, da-i o gaura cat sa bagi un furtun mai rigid (sau teava din aia subtire) si incearca sa tragi lichidul din sticla fara sa lasi sa intre nici un pic de aer inauntru. vei avea o surpriza de proportii. abia 2-3 guri de lichid vei putea scoate din sticla- si alea cu greu. daca tu imi dovedesti ca vidul in rezervor ajuta pompa de benzina, accept si iti dau dreptate. k? Link to comment
VIPER Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Tocmai ce s-a explicat mai sus ca acel fasait sunt vapori de benzina care ies sub presiune din rezervor, nicidecum vid!!! Si ar mai fi un mic amanunt pe care nu il stiau decat 2 oameni de aici... Prin mainile lui Moto+ si a oamenilor sai trec, sa zicem anual, zeci de masini Daewoo (in special, toata gama, de la Tico la Lublin), dar nu numai... Poate sute... Nu spun asta ca sa apar ce zice el ci ca sa se inteleaga ca tot ce spune, spune din stiinta si experienta... De aia o sa vedeti putine posturi ale sale, dar strict la obiect si foarte documentate... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now