Jump to content

Recommended Posts

Cel mai bun test a fost efectuat de institutul meu, când am pus azi benzină: mai să-mi sară buşonul în palmă când l-am desfăcut.

Link to comment

Tare institutul asta... :lol: cand aveti examen de admitere ca vreau si eu sa fac a 2-a facultate... :lol:

 

Io nu sunt 100% sigur dar cred ca atunci cand am rezervorul cel putin jumate plin si desfac busonul am presiune care iese afara iar atunci cand e gol (sunt pe rosu) am o presiune negativa - cred ca suctiune ii zice/anyway habar n-am. La voi e presiune tot timpul?

Link to comment

eu intr-adevar aveam acea "suctiune"-vid in rez cand faceam plinul=> umblam cand mi-era GOL rezervorul. deci cam pui de vid era p-acolo. si oricum, cin' sa umble la rezervor cand e plin? iar cand faceam teste de consum (plin pana-n buza) si trebuia completat ~ 10 litri- nu imi aduc aminte sa-mi fi fasait sau sa-mi sara din mana. ma rog, am sistemul etans, iar gaurica aia o pastrez fie ce-o fi. e masina tatei, e sofer de ~30 ani, stie multe la masini (bine, la mot cu injectie e ~0 kikiki :lol: ).

Link to comment

Bai fratilor! Ce ziceti voi aici, de fas in rezervor, e valabil si pentru Matiz? Ca eu nu-mi amintesc sa fi fasait vreodata... e drept, nu scot busonul decat cand e gol-golut si trebuie sa alimentez neaparat... Are vreo importanta?

Link to comment

Nici la mine nu-mi aduc aminte sa fi fisiit vreodata.

In principiu aveti dreptate (ca fenomen), ca a desfacut taica-miu odata o canistra, iar presiunea dinauntru a facut-o sa fisiie cu tot cu benzina in ochii lui!

Link to comment

FIISIIT n-am remarcat niciodata.

o sg data am remarcat miros de benzina deoarece n-am pus bine busonul la rezervor.

am vazut ca n-am pus busonul bine la urmatoarea alimentare .

de atunci nu a mai mirosit niciodata...deci sistemul e etansssssss :lol:

Link to comment

"Manualul de reparatii Daewoo" spune ca exista pe circuitul de alimentare un mic condensator sau rezervor pentru vaporii de benzina si care are o supapa pentru legatura cu exteriorul. Sistemul e calculat astfel incat presiunea in interiorul rezervorului sa fie mai mica decat presiunea atmosferica si vaporii de benzina sa fie "absorbiti" de rezervor.

 

E cunoscut faptul ca benzina e mai densa la temperaturi mici (deci e indicat sa alimentam dimineatza devreme pe timp de vara). O canistra plina ochi care a fost umpluta dimineatza, daca este desfacuta dupa ce a stat in soare va "bushi" din cauza presiunii din interior.

Link to comment
  • 1 month later...

Salutare la toata lumea.

Si eu am constatat la Cieloul meu chestia asta , mai ales vara cand e cald afara .

Odata nu am strans intentionat busonul si a inceput sa puta a benzina.

Acu stiu ce fac daca merg mult fara sa umblu la pus benzina , din cand in cand desfac busonul.

La matizul pe care il am nu fasaie asa.

Link to comment
  • 4 weeks later...

treaba vine asa:

benzina pe care o bagi in rezervor este rece pt ca vine din rezervoru din pamint.daca faci plinu iese tot aerul din rezervor. pe masura ce se goleste rezervoru beznina se evapora datorita caldurii, si vaporii de benzina sunt sub presiune. daca deskizi capacu cand rezervoru mai are destula benzina in el si este cald afara vaporii o sa-ti fasaie afara cu presiune. daca in skimb deskizi capacu cand mai ai foarte putina benzina (dupa ce ai facut plinu)este posibil ca vaporii aia sa se fi destins datorita pompei care a tras totusi un volum de 50l si pres din interior este maimica decat cea de exterior atunci te suge de mina.

asa ca si suge si sufla totu depinde de modul cum alimentati cat de rar sau des si cat de cald este afara

daca ai bani suge daca n-ai bani sufla ;-) (de benzina bvorbesc)

Link to comment
  • 5 years later...
  • 5 years later...

Aveti idee ce s-ar fi putut intampla de nu se mai creeaza presiune in rezervor?

Am inlocuit busonul, crezand ca el e vinovat; totusi am facut bine, pentru ca cel vechi nu mai deschidea la suprapresiune.

Sa fi cedat ceva din cauza asta? Mai e de verificat ceva, vreo supapa prin alta parte pe la rezervor? Uneori simteam miros de benzina pe langa masina. Cand am cumparat masina era totul OK, facea presiune.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sau macar daca puteti sa imi spuneti si mie ce fac cele doua furtune in plus. Eu vad doar tur/retur unde sunt capacelele albastre, stutul gros pe unde se alimenteaza, dar mai raman doua care nu stiu ce reprezinta.

post-36075-0-77919100-1427550444_thumb.jpg

Link to comment

Sau macar daca puteti sa imi spuneti si mie ce fac cele doua furtune in plus. Eu vad doar tur/retur unde sunt capacelele albastre, stutul gros pe unde se alimenteaza, dar mai raman doua care nu stiu ce reprezinta.

 

Unul dintre ele duce la canistra de carbon iar celalalt este de aerisire,cand alimentezi pe acolo se evacueaza aerul din rezervor

Link to comment

Nu este supapa, se racordeaza la un stut aflat pe gatul de alimentare (putin mai jos de buson, ca sa nu refuleze in pistolul pompei de alimentare de la statia Peco si sa se opreasca - vezi vechile Dacii).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...