mike.omega Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Din seria daewoo & chevrolet & amintiri club prezint: Dacia Liberta L! Achizitionata in dec 1995 cand nu se puneau roti de 165 numai pe papucuri. In timp a suferit interventii la cutie si acum simti ca mesteci in mamaliga, dar trage bine, pentru performantele ei Are motor de 1400 stock, nu s-a modificat/adaptat la ea decat esapamentul, deoarece are traseul si toba finala diferite de orice alt model si dacia si in mod evident nu se mai gaseste, la fel si cu stopurile Din pacate a stat 4 ani in garaj, ceea ce a daunat grav sanatatii si am fost nevoiti sa-i facem set motor, radiator curatat(se supra incalzea motor la 3000rpm, si l-am gasit jumate cu noroi) si set nou de anvelope. Cele originele au fost Debica si au tinut pana a cedat structura metalica Din pacate kilometrajul nu mai merge de niste ani buni si a ramas biata masina la 25999km pe bord si rade lumea de mine. Din cate m-am interesat este o fiesa din cutie prin care iese cablul de la kilometraj si cica aia nu stiu cum se deformeza Maine primeste antigel si carton! PS: ca mi-am adus aminte! are un portbagaj incapator, roata de rezerva sub, si bancheta rabatabile cu spatarul 60/40 si sezut rabatabil Link to comment
mr_ Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Pai merge cineva cu ea, sau sta doar in garaj? Link to comment
mike.omega Posted November 18, 2005 Author Share Posted November 18, 2005 (edited) Garaju l-am vandut acum vreo 4 ani ca aveam nevoie de $ si culmea l-am vandut la dublul pret cu care l-am luat ) Cu masina merge fratele meu sau eu si circula zi de zi insa acea perioada se resimte Din cate am inteles de pe la prieteni e un atelier prin CT care confectioneaza stopuri pe comanda sau reconditioneaza, cum e cazul meu si cred ca am sa-i contactez PS: pt cine se intreaba "dar de ce a tinut asta masina atat in garaj?" Ei bine... mi-am luat tico!!! Edited November 18, 2005 by mike.omega Link to comment
laurentziu83 Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Nu cred ca te intreba nimeni de ce tineai pe loc o masina mai proasta si mai gurmanda si mergeai cu cealalta, mai economica. Link to comment
steph Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 si zici ca piese pt. modelu asta de dacie nu se mai gasesc. ai idee care a fost istoricul ei cum de au facut struto-camila asta? Link to comment
Mircea Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 (edited) Pai te lamuresc eu. Initial au facut CN1, (o mica istorie a modelului aici) care era mai lunga decat Liberta si intamplator semana bine de tot cu Moskwitch 2141, care intamplator semana leit cu Talbot Simca nu mai stiu ce model (detalii aici). A urmat un mic scandal diplomatic la nivel semi-inalt, motiv pentru care s-a decis modificarea modelului CN1 in CN2, adica liberta, prin taierea spatelui si modificarea lunetei. Primul model de CN1 a fost realizat dintr-un breck la un Agromec in Stefanesti sub directa indrumare a unui inginer de la Dacia, pentru ca le-a fost frica sa o faca in uzina. Din pacate in exact aceiasi perioada primele 2141 ieseau de banda uzinelor Moskvitch... CN2, adica Liberta a avut probleme mari la puntea spate si s-a renuntat la fabricarea ei... Puntea spate era dimensionata pentru berlina, iar CN-ul era mai lung. In plus hayonul facea un zgomot infernal... Cele cateva CN1 care au apucat sa fie fabricate la Pitesti pana s-a decis incetarea fabricatiei au fost mai toate vopsite negre si au ajuns taxiuri in Bucuresti... Au fost atat de proaste incepand cu manerele usilor si terminand cu tabla incat au fost casate foarte repede, la fel ca si celebrele maxi taxi facute la Autobuzul Bucuresti (alea patratoase, cu multe elemente de fibra de sticla....), dar asta e alta poveste "> Edited November 18, 2005 by Mircea Link to comment
laurentziu83 Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Dacia Liberta a fost la origine Dacia 1325, a aparut la sfarsitul anului 1988 (am citit despre ea in almanahul auto 1989, da nu-l gasesc acu pe moment) a avut farurile model putin mai vechi (nu aveau coltul lipsa) grila radiatorului o pastra pe cea de la dacia cu 4 faruri, ornamentul din jurul farurilor era modificat astfel, stopurile spate erau cele obisnuite de la 1310, mai tarziu au fost modificate. A fost primul model pe care s-a montat bord CeausescuNicolae, cu modificarile aferente, Se mai spunea ca se facusera "mici modificari", clasice la dacia. la unele dintre ele s-a renuntat, printre care si clantele de la usi, tot clasicul buton apasat a fost cel mai bun. A fost facuta in ideea de a diversifica putin dacia cea de toate zilele, dar in rest era identica. Ce mi s-a parut ciudat a fost ca cele mai multe Liberta le-am vazut intr-o stare mai proasta decat omoloagele 1310. Link to comment
steph Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 exact. au cazut repede rau. parca tin minte unele liberta negre pe taxi care aveau luneta mai coborata ... sper sa intelegeti, si manere la usi patrate. Link to comment
Mircea Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Te-nteleg Steph.. si eu eram destul de tanar pe atunci, alea de care spui tu sunt CN1 Link to comment
BAD_MF Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Mie imi place cum arata liberta. Parerea mea e ca arata mult mai bine decat berlina! Link to comment
mike.omega Posted November 18, 2005 Author Share Posted November 18, 2005 Aveti dreptate, este generatia a doua a lu 1325 Ideea care e, a venit din fabrica cu niste suspensii ciudate, era mai inalta decat break-ul si fundul era la inaltime insa in timp suspensiile s-au dus si daca pe fata e logic ce trebuie sa pun pe spate nu m-am lamurit. Ah are arcuri si amortizoare originale si nu vreti sa vedeti cum se inclina Piese nu gasesc de la usa din spate incolo esapamentul si bancheta spate(cu tot cu sezut). In spate am un sezut ceva mai lat si spatarul are niste elemente de sprijin pe colt >- Bordul este cel clasic, nu e CN. Azi m-am plimbat cu ea prin oras, cu treaba sau fara, si imi place cum merge si cum se infige, mai ales pentru un incepator Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now