Jump to content

Agresivitate sau inconstienta la volan


Recommended Posts

...sa va dau si eu un exemplu: intersectia sos. Giurgiului cu Luica... o intersectie in care foaarte multa lume "face stanga". De obicei e invalmaseala mare... A facut stanga, la un moment dat, un cortegiu funerar... din cauza aglomeratiei, s-a segmentat... si a ramas in intersectie o dacie cafenie, veche, cu cate o jerba legata de oglinda... intre timp de facuse rosu. Un tico de firma (nu mai tin minte care anume), furios la culme ca ii luase spatiul, a intrat in ea cu coltul, intentionat... a facut-o vraiste pe partea dreapta, de la far pana la stop... jerba a cazut pe linia de tramvai...

Si cel din tico a facut toate astea privindu-l in ochi pe cel din dacie... De ce?

Link to comment
  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tineri /incostienti sintem(am fost) toti...ii inteleg.

agresivi nu sint doar cei cu masini mici.

starea ta de moment poate influenta stilul de condus.

politia zice sa conducem cu atentie...sa putem preveni(rezolva) situatiile limita(neplacute).....eu sint de acord

 

cine n-a condus niciodata agresiv????????????????????sa fim seriosi

Link to comment

Prin Iasi merg mai tot timpul cu ochii mai mult in oglinzile laterale decat spre parbriz (o sa-mi fac ochi de peste), pentru ca la cum sunt structurate intersectiile te trezesti tot timpul ca esti pe cale sa-i tai fata cuiva. Si mai sunt si altii care nu se mai streseaza atata sau nici macar nu au toate oglinzile pe inventar. (Am sesizat ca am tendinta sa folosesc prin oras mai mult oglinda din dreapta decat pe cea din stanga cum ar fi fost normal). Ca sa nu mai vorbim de lipsa cronica de semafoare de pe-aici si trebuie sa tai fata de nevoie, sa te incadrezi pe liniile de tramvai etc. In multe situatii cand intru pe un drum principal si virez la stanga ma incadrez pe liniile de tramvai sau stau 100 de ani in intersectie. In concluzie sunt si situatii in care esti fortat de imprejurari.

Link to comment

Discuta cineva despre cum se circulă în New York şi Manhattan. Zicea că la început, pentru un vizitator poate părea haos generalizat, pentru că nu prea se respectă semnele, pietonii traversează haotic printre maşini (regula e supremaţia numerică: atunci când se strâng mai mulţi pietoni decât maşini, vor trece strada indiferent dacă au prioritate sau nu :lol: ). Dar cu toate astea, nu prea sunt multe accidente, pentru că toţi circulă agresiv şi atent. La noi, sunt prea multe naţii de şoferi: şoferi de duminică, taximetrişti, maşini de firmă şi ceilalţi.

 

Ieri era o madamă într-un Tico verde, mergea pe bulevard cu 30 la oră pe banda a II-a. Într-o intersecţie nedirijată, şi eu şi ea ne-am încadrat pentru viraj stânga, şi a stat acolo de mi se acrise (am şi eu răbdarea mea, dar când stai 3 minute în loc cu peste 5 ocazii de a intra). Şi la un moment dat, când mă cam hotărâsem eu să trec pe lângă cucoana respectivă (da, era o mişcare agresivă, da, însemna depăşire în intersecţie nedirijată, ştiu), o văd că-ncepe să scape maşina în spate, spre mine ! claxon - nimic. claxoooon - nimic, maşina se apropia în continuare. CLAXOOOOOOOON - tot nimic, s-a deplasat aproape 1 metru spre mine, ajungând la o palmă de bară. În condiţiile astea, cum naiba să nu devii agresiv ?

Link to comment

Quod erat demonstrandum, my friend...daca nu te bagi mori in coloana...

 

On topic: in primavara eram pe soseaua Fundeni, la intersectia cu Colentina...n-am reusit sa ma incadrez pe banda a treia pentru stinga taindu-i fata unui Aro. Partea proasta a fost ca nenea cu Aro vroia si el sa faca dreapta de pe banda a treia...doi destepti, bineinteles...si uite-asa s-au dus 2 milioane din buzunarul lui iuzar pe o oglinda stinga pt ca desteptu n-avea Casco las vremea aia...

Link to comment
Quod erat demonstrandum, my friend...daca nu te bagi mori in coloana...

 

On topic: in primavara eram pe soseaua Fundeni, la intersectia cu Colentina...n-am reusit sa ma incadrez pe banda a treia pentru stinga taindu-i fata unui Aro. Partea proasta a fost ca nenea cu Aro vroia si el sa faca dreapta de pe banda a treia...doi destepti, bineinteles...si uite-asa s-au dus 2 milioane din buzunarul lui iuzar pe o oglinda stinga pt ca desteptu n-avea Casco las vremea aia...

 

 

Ce inseamna la tine mori in coloana??? Poate mori de oftica...

 

Sa nu te duci in afara pe autostrazi in apropierea oraselor pe la ore de genul 9am sau 18 ca pb o sa te duci pe banda de siguranta si adieu carnet...

 

Ce incercam eu sa spun si nu s-a inteles este ca atunci cand tu te bagi in depasirea unei coloane (si nu vreunui idiot cu aro sau soferitza cu trabant) TU INCALCI LEGEA SI BUNUL SIMT! Adica nu este indeajuns ca s-a format coloana dar mai trebuie sa o si intretineti voi care va bagati in depasire si la un moment dat tot in fata celor din coloana va bagati. Este ca si atunci cand stai la coada la paine (sa zicem) si vine unu' si zice: io ma grabesc, va f.. in gura si ma bag in fata. Nu aveti ce sa-mi faceti ca eu sunt shmeker si nu am rabdare. Io mor la coada. Asta este (cuvint_care_ar_putea_fi_interpretat_de_unii_ca_fiind_jignitor)...

 

Si ce este cel mai grav... Faptul ca ei cred ca este un comportament normal...

Link to comment
  • 1 month later...

Eu sunt un sofer calm in general. Nu ies din coloana, nu fac depasiri aiurea, nu dau flash-uri nu claxonez fara motiv. Insa cand am drumul liber conduc mai agresiv pentru ca imi place asta. In general nu depasesc viteza in localitate, iar afara cu putin (indiferent ce masina conduc). Cineva zicea ceva de frane de mana. Iarna cand da viscolu' si zapada mare si nu e nimeni pe strada si mergi oricum 30-max 40 trag o gramda de frame de mana pt. ca imi place, am invatat sa fac asta la viteze mici si am crescut incet, incet. Iar pe uscat conteaza asfaltul ca sa nu-ti lasi puntea acolo (oricum nu abuzez- max una la doua saptamani cand nu ma grabesc si observ pe ce tip de asfalt merg). Oricum franele de mana se fac la viteze mici si curbe stranse pt. ca numai acolo poti sa faci ceva cu ea. Ma rog am cam deviat de la subiect.

 

In schimb ma enerveaza si pe mine ceva: moscaiala daciilor la stopuri. Inebunesc cand ii vad aproape pe toti ca deabia se taraie.

Link to comment

Ma bag si eu in vorba:

 

1. Fiecare cum e invatzat, asa conduce, nu incerca sa-l dezvetzi, ca nu reusesti.

2. Matizul nu e masina de 120 la ora, cu tot respectul pentru cei care merg cu viteza asta constant; EU nu ma simt in sigurantza in masina asta nici la 100 la ora.

3. Daca nu ai vedere in spatziu, mai bine ramai pe banda pe care esti, altfel produci un accident incercand sa-i imitzi pe altzii cu saritul de pe o banda pe alta; trebuie sa faci lucrul asta in mod natural, daca nu esti sigur pe tine, mai bine nu-l fa.

4. Un incepator ramane un incepator (eu in primul an de sofat am avut 2 accidente stupide, din vina mea). Indiferent cat de talentat te crezi, nu ai experientza necesara, ca incepator, oricat de increzator in fortzele tale esti. Am auzit oameni care-si dau "lamaia" jos de pe masina dupa cateva luni, pentru ca "nu mai era cazul", sau fiindca "m-a claxonau totzi" ... Eu mai am 6 zile pana cand implinesc un an, insa semnul de incepator nu-l dau jos prea curand.

Link to comment
... Eu mai am 6 zile pana cand implinesc un an, insa semnul de incepator nu-l dau jos prea curand.

 

Parca regulamentul te obliga sa-l dai joi dupa un an calendaristic! ...ca induci in eroare partenerii de trafic! :lol:

 

Mai e valabil?

Link to comment

Regulamentul nu te obliga sa-l dai jos. Nici inainte nu te obliga din cate stiu eu, dar acum sigur nu esti obligat. Am intrebat eu un politai. Eu am carnet de aproape 4 ani, dar nu conduc decat de cand am luat masina anul trecut.

Link to comment

"Lamaia" o tzii in geam pentru a-i anuntza pe ceilaltzi ca esti incepator in ale condusului, si sa aiba grija la tine si la reactziile tale la volan (nimic nou). Se prea poate ca unii soferi agresivi sa-si bage picioarele, insa observ cu placere ca tot mai multi soferi incep sa fie civilizati, ceva ceva se schimba si in atitudinea soferilor din Romania.

 

Nu pot zice ca dupa un an de zile sunt stapan pe situatzie, si deci o mai tzin in geam, ca nu moare nimeni. N-are decat sa-mi dea Politzia Romana amenda ca sunt prudent. Mai mult mi-e teama de soferii incepatori care si-au dat "lamaia" jos mai devreme, decat de un sofer agresiv care-mi taie fatza.

 

Eu pana acum am constatat ca trebuie sa am mare grija cand vad:

 

- femeile la volan

- masinile de scoala si masinile cu "semn de incepator"

- taximetristi

- masinile de transport persoane intre judetze

- TIR-urile care iau curba in fatza ta

- trecerile de pietoni periculoase (cele semnalizate cu intermitent)

- in general in sate, unde se intampla sa mai iasa un copil mic in fuga din curte taman in sosea; ce sa mai zic de ratze, gaste ...

- intersectiile cu un drum fara prioritate (nu totzi se asigura cand ies in drumul principal)

Link to comment

Ba regulamentul e foarte clar. O tii, de fapt LE tii 1 an. Apoi le dai jos. Dar multa lume nu face asa, in fata nu mai pune aproape nimeni lamaia... Am avut un coleg (nu mai e coleg, dar traieste...) care si-a luat carnet si am vrut sa-i fac cadou lamaile mele... Mama, zici ca l-am injurat!!!! Cum, el, mare jmeker cu Octavia sa poarte semnele rusinii??? El, marele tatic de sofer??? Ce conteaza ca era (e) varza si i-a pus pe multi in dificultate...

 

Eu am vrut sa tin lamaile 2 ani, ca nu eram prea placut impresionat de calitatile mele de sofer... Dar am respectat legea si le-am dat jos...

 

Deci, Legea Circulatiei zice asa:

"Art. 25. - (1) Pentru conducatorii de autovehicule care au mai putin de un an practica în conducere se stabilesc reguli

suplimentare de circulatie prin http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules]regulament[/url]'>http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules]regulament[/url]'>.

(2) Autovehiculele conduse de persoane care au mai putin de un an practica în conducere vor purta un semn

distinctiv, în conditiile stabilite prin ."

Link to comment

io am facut aproape 3mii de km luna asta prin tzara cu matizul.. bineintzeles ca nu am dat jos lamaile neveste'mii de pe el..

ma simtzeam un pic "jmeker", (9 ani de carnet shi port lamai..) dar nu mi'a cazut nimic sa stau cu lamaile in geam.. :wink:

Link to comment

Pai mai VIPER si ce intelegem noi din legea circulatiei? Ca primul an esti OBLIGAT sa le porti. Ce se intampla dupa aia nu se precizeaza. Poti sa le tii mult si bine, nu te va amenda nimeni, in schimb daca ai mai putin de un an si te opreste poti cotiza.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Daca as avea un SMART as trece ca pietonul pe zebra si as merge pe trotuar. Slalomuri la greu.

E mica dar e nervoasa. M-as distra rau de tot. Mai putin cu Hummer-urile care m-ar strange la bordura si cu autobuzele. In rest ar fi super beton!

Link to comment
Eu am vrut sa tin lamaile 2 ani, ca nu eram prea placut impresionat de calitatile mele de sofer... Dar am respectat legea si le-am dat jos...

Deci, Legea Circulatiei zice asa:

"Art. 25. - (1) Pentru conducatorii de autovehicule care au mai putin de un an practica în conducere se stabilesc reguli

suplimentare de circulatie prin .

(2) Autovehiculele conduse de persoane care au mai putin de un an practica în conducere vor purta un semn

distinctiv, în conditiile stabilite prin ."

 

 

Pai, ce nu e interzis, e permis, nu? din lege nu scrie ca e interzis asa ca teoretic ar fi permis. Si eu sunt de acord sa porti lamaia si mai tarziu. Sunt multi care au luat carnet dar care nu au avut masina, si practic sunt incepatori indiferent de data la care a fost eliberat permisul.

Link to comment

Uite asa era sa-mi iau eu o data amenda ca mergeam cu farurile aprinse ziua, si m-am certat cu un dobitoc de gabor 20 min, eu ii explicam ca nu scrie ca nu am voie ziua, si el imi explica ca sunt obligat sa le aprind noaptea. :scarpin: :wallbanger: :wallbanger:

 

Si ca venii vorba de masini mici, si eu cand ma urc la o masina mica pe locul din stanga, parca sunt alt om. Nu stiu de ce. Ma strecor peste tot, cred ca e din abundentza de spatiu, in Tico, fatza de fosta mea salupa.

Link to comment
Pai, ce nu e interzis, e permis, nu? din lege nu scrie ca e interzis asa ca teoretic ar fi permis. Si eu sunt de acord sa porti lamaia si mai tarziu. Sunt multi care au luat carnet dar care nu au avut masina, si practic sunt incepatori indiferent de data la care a fost eliberat permisul.

Am intrebat eu personal un politai si a zis ca este in regula sa porti lamaile chiar daca ai permis de mai mult de un an de zile.

Link to comment
  • 2 weeks later...

io cred ca sji incepatorii la volan... ma gandesc la mine. am carnet de vreo 7 luni am 18 ani. inainte conduceam ca un disperat. 80 prin oras, am pus 12m de frana sji tot am intrat in unu c-o dacie, dupa ce trecusem de 2 treceri de pietoni. bine ca io aveam prioritate da'...

si nu sunt singurul. mai am colegi... lu unu i-a luat deja carnetu :) )) am ras de el ca e pieton hehehehe

bafta!

Link to comment
io cred ca sji incepatorii la volan...

 

Nu neaparat.

Si eu am carnetul de aproape 1 an de zile si pana acum n-am facut nici un accident, n-am intrat in nimeni, nimeni n-a intrat in mine si nici n-am mers prin oras cu mai mult de 60 km/h sau 70km/h pe faleza. Faptul ca unii se lauda ca au mers cu 80 prin oras sau 180 afara...nu denota decat o pura inconstienta. Asta e adevarul, fie ca vreti sau nu.

De ce nu am depasit si nu depasesc limitele? Nu din frica, ci pur si simplu pentru ca nu vad rostul. Si km am la greu facuti si prin afara orasului si prin oras, iarna, vara, ploaie, noapte etc. deci nu se pune problema nici de lipsa experientei.

 

Depinde foarte mult cat conduci - daca taica iti spune ca n-ai voie "la masina" decat sambata si atunci iti da 100.000 de benzina, cum spunea laurentiu e clar - pe unde conduci - am prieteni care ocolesc la greu numai ca sa nu intre pe strazile aglomerate, si nu din cauza timpului, ci de frica - si cum conduci - aici ma refer la prudenta -

 

Si sa nu uitati un lucru foarte important. Multi iau carnetul din ambitie si de asemenea conduc din ambitie.

Nu toata lumea este facuta pentru a conduce - exista taxi, autobuz, maxi-taxi etc. - :thumbl:

 

bine ca io aveam prioritate da'...

La ce ai avut prioritate ca n-am prea inteles.

La intratul in Dacie sau la trecerile de pietoni :-?

 

si nu sunt singurul. mai am colegi... lu unu i-a luat deja carnetu ) am ras de el ca e pieton heheheh

 

Faptul ca nu esti singurul nu cred ca e un motiv de ras...

Link to comment

Eu cred ca daca vrei sa conbduci o masina bine, si sa stii sa o stapanesti in situatii critice, care pot aparea sau nu, e bine sa iei masina intr-o zona retrasa, preferabil o mare parcare goala, si invartit cu frana de mana si facut diverse chestii "artistice". Eu eram pasionat de treaba asta cu fosta mea masina, si experientza asta de copil tampit si distrugator de masini cum eram, m-a scos din multe belele, pt. ca eu stiam mereu cum se comporta. Acum ca am alta masina, si e si cu tractiune spate, e mai greu, simt masina perfect, m-am adaptat perfect la forfecare, accelerare, sprint, stiu cand sa ma bag si cand nu, am inteles dimensiunile masinii la parcari, dar cand e vorba de evitat ceva, ma simt aiurea, pt ca masina se comporta total diferit, si pe asta nu vreau sa o mai stric ca pe Espero (nu ca ala e stricat, dar fatza de asta am mila). Mai ales pe Gheatza acum e teroare, ca nu stiu ce vrea ea sa faca si cum sa o fac sa ma asculte. Si bag mana in foc ca daca as pierde cateva ore in locul unde am pierdut multe zile cu Espero, as fi iar capabil sa stiu ce e in "mintea" masinii. Deci daca vrei sa conduci bine, trebuie sa fi si putin inconstient, dar nu pe drumuri publice, sau in locuri aglomerate. Daca nu e asa contraziceti-ma :P .

Link to comment

@test_driver este foarte adevarat...eu pe-a mea am busit-o usurel lateral-fatza la o intoarcere nereusita cu frana de mana pe gheatza...data viitoare o sa ma duc intr-un loc fara stalpi, copaci etc, si o sa ma-nvart pana o s-o ia dracii fiindca eu pana acum nu stiu exact viteza maxima de negociere a unei curbe in sigurantza (am o idee dar...am masina de 6 luni) un sofer bun nu este neaparat cel care respecta intotdeauna regulile (asta inseamna preventiv nicidecum bun), ci unul care isi cunoaste dimensiunile masinii bine si comportamentul ei in situatii limita...+RESPECT fata de ceilalti participanti la trafic...daca te bagi, fa-o fara sa deranjezi pe cineva, asta e parerea mea...poti sa ai si 10 ani de sofat daca nu ai avut niciodata situatii "delicate" tot nu stii cum sa reactionezi cand intalnesti una...iar in ceea ce-i priveste pe "soferii" agresivi probabil o sa le treaca atunci cand or sa aiba primul accident (serios sau nu) ...eu de exemplu eram superincantat de franele salupei in prima luna asta pana a intrat un logan in mine din spate la o frana mai violenta si de-atunci la fiecare frana brusca trag un ochi in retrovizoare sa vad ce face ala din spatele meu...si am mai avut un incident din vina mea (i-am taiat fatza lu unu odata rau de tot) si de-atunci m-am potolit de "bobinat" aiurea (sau daca mai fac, doar cu mare atentie)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...