dino Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 (edited) Astazi de dimineata am incercat sa pornesc aerul conditionat, si spre marea mea surprindere (dupa ce in vara am bagat o palarie de bani in schimbarea radiatorului de A/C) nu a pornit. Cu gandul ca la vara ma asteapata noi reparatii am pornit la drum si dupa ce temperatura apei a ajund la valoarea normala am mai incercat o data. A pornit fara nici o problema. Intrebarile mele ar fi: 1. pornirea aerului conditionat este determinata prin vreun senzor de temperatura care face ca pornirea sa se efectueze numai dupa o anumita valoare a temperaturii exterioare/apei din instalatia de racire? 2. pornirea aerului conditionat se face numai dupa ce motorul a functionat o anumita perioada ( daca as putea sa ma exprim in termenii de "DACIA" dupa ce nu mai e nevoie de "soc")? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Edited November 25, 2005 by dino Link to comment
BogdanG Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Cind temperatura este mai mica de 5 grade Celsius AC ul nu porneste .Exista un senzor de temperatura care este citit de ECU ,acesta da comanda la AC ,dupa ce creste temperatura apei ,se incalzeste si radiatorul de AC si se poate porni AC-ul . Chiar este recomandat sa folosesti AC ul si in sezonul rece Link to comment
dino Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Pornirea A/C iarna o fac pentru ca sa circule freonul prin instaltie astfel incat sa lubrifieze elementele componente ale instalatiei respectiv compresorul si eventualele garnituri. Si din cate stiu eu este recomandata o pornire a A/C macar o data la doua saptamani din aceleasi motive. Sper sa nu gresesc. Link to comment
BogdanG Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Pai si daca vrei sa dezaburesti parbrizul rapid cum faci? Iti raspund tot eu ,dai pe cald si dai drumu la AC si ca prin minune in 30 de secunde toata masina este dezaburita ...chiar si la 0 grade . Link to comment
Vlad Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 interesant..acu vreo 4 zile cand era mai frig am dat drumu imediat la AC si s-a aprins becul de AC dar parca nu mergea( nu cupla) si m-am intrebat ce dracu are Link to comment
RaduERD Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Pai si daca vrei sa dezaburesti parbrizul rapid cum faci? Iti raspund tot eu ,dai pe cald si dai drumu la AC si ca prin minune in 30 de secunde toata masina este dezaburita ...chiar si la 0 grade Din cate imi aduc aminte am citit in Manualul de utilizare de la Cielo ca atunci cand se utilizeaza aerul conditionat switch-ul de reglare a temperaturii trebuie sa fie neaparat pe pozitia rece! Am sa caut cartea (sper sa o mai gasesc) pentru ca m-a facut chiar curios! Link to comment
Lucian79 Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Pai si daca vrei sa dezaburesti parbrizul rapid cum faci? Iti raspund tot eu ,dai pe cald si dai drumu la AC si ca prin minune in 30 de secunde toata masina este dezaburita ...chiar si la 0 grade . Ok ..eu nu-nteleg defel sistemul. Cu ce difera aerul cald fata de cel cu AC pornit ? Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 E mai uscat. (si inca 20 de caractere virtuale) Link to comment
Yuri Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Pornirea A/C iarna o fac pentru ca sa circule freonul prin instaltie astfel incat sa lubrifieze elementele componente ale instalatiei respectiv compresorul si eventualele garnituri. Si din cate stiu eu este recomandata o pornire a A/C macar o data la doua saptamani din aceleasi motive. Sper sa nu gresesc. Nu gresesti, si eu stiu la fel. Eu stiam chiar o data la o saptamana ca e bine sa dai drumul la aer. Nu stiu exact ce trebuie sa se lubrifieze, dar mai multe persoane mi-au spus lucrul asta... Link to comment
dino Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 (edited) Deci este adevarat ca umiditatea relativa a aerului conditionat provoaca inlaturarea rapida a condensului (scade umiditatea absoluta) insa nu cred sa aiba vreo legatura cu pozitionarea pe cald sau rece a temperaturii care nu este decat, cred eu, un sistem mecanic de inchidere/deschidere a unui robinet de pe circuitul apa-antigel-care raceste motorul. Acuma bine inteles ca aerul conditionat este o combinatie de temperatura-umiditate si daca maneta este pe cald atunci aerul introdus va avea o temperatura mai scazuta decat daca A/C nu este pornit (aerul conditionat la vehiculele noastre este rece si uscat) insa in acel moment factorul care ne intereseaza este umiditatea. Edited November 26, 2005 by dino Link to comment
midnight_racer Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 (edited) Afirmatia cu 5grade C este corecta. AC-ul nu va porni sub aceasta valoare a temp exterioare. Este la fel ca si la AC-urile tip split.. numai ca acolo sunt unele care pornesc si la minus 10grade C. Din cate stiu de la mecanicii de prin service este recomandat o data pe luna sa fie pornita instalatia, indiferent de anotimp. Dino are dreptate la garnituri: daca nu folositi AC-ul o perioada indelungata riscati sa pierdeti freonul de pe instalatie prin uscarea garniturilor. Stiu pe cineva cu un Opel Astra care n-a utilizat masina timp de mai mult de jumate de an si cand a venit cu ea la mare vara asta... a mers ca-n Dacie. > Butonul de pe bord arata ca AC functioneaza... dar compresorul nu pornea. Freon lipsa !!! Am fost cu el la dealerul Opel unde incarcarea instalatiei si pornirea AC-ului i-a rezolvat problema. Edited November 26, 2005 by midnight_racer Link to comment
dino Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 Mai era intrebarea daca AC porneste numai dupa o anumita perioada de functionare a motorului, ca la mine nu porneste imediat ce am pornit motorul. Link to comment
midnight_racer Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 DINO: Maine dimineata o sa fac si verificarea asta... abia acum am venit cu masina si e motorul cald... revin maine si iti spun. Link to comment
Cosmin85 Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 dino: pornirea ac-ului tine doar de temperatura la care este motorul, daca acesta temperatura nu depaseste 5 grade Celsius, ac-ul nu va porni (din acest motiv nu porneste ac-ul iarna imediat dupa pornirea motorului), cel putin asta am obs. eu la al meu cielo Link to comment
midnight_racer Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Cred ca e gresit acest lucru. La seat de exemplu... daca temp exterioara este sub 5grade C poti sa fii sigur ca nu porneste AC. POate sa aiba motorul si 90grade(temp de regim). E scris chiar si in manualul de utilizare. Pt Daewoo o sa ma uit in manual si o sa va spun daca are referiri. Link to comment
SSorin Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Azi dimineata (la ora 11.30 )am pornit motorul si imediat am apasat pe AC. A pornit dar nu stiu cite grade erau afara... Link to comment
Vlad Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 oricum daca tre' ponit aerul conditionat numai pe rece, am testat eu deja.l-am folosit dat cu aerul pe cald mult si bine..nu s-a intamplat nimic Link to comment
BogdanG Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 La Daewoo Espero merge AC ul si pe cald scrie in manualul de utilizare ,la fel si la VW ,OPEL etc ...adica la orice masina ...cred ca si la Logan . Link to comment
dino Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 Si la al meu Ciele porneste si pe cald nu face mofturi. Link to comment
ovi_jer Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 In mod normal trebuie sa porneasca AC-ul daca motorul a functionat si sa incalzit bine indiferent de temperatura exterioara.Apar probleme numai la cele cu cantitate insuficienta de freon in sistem.Odata cu scaderea temperaturii scade si presiunea acestuia.Daca presiunea este mai mica de 200 Kpa in sistem ecm-ul nu da comanda de pornire compresor. Link to comment
dino Posted November 27, 2005 Author Share Posted November 27, 2005 Acum am inteles. Deci AC nu porneste imediat cum am pornit motorul ci numai dupa ce acesta ajunge la o anumita temperatura. Multumesc mult pentru raspunsuri. PS: La masinile cu climatronic este valabil acelasi comportament? Link to comment
Florinut Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 (edited) Ovi, care este presiunea maximă suportată de instalaţie? Mă gândesc că ar trebui să fie nişte variaţii f. mari de presiune de la aprox. -20C iarna la cca. +40C vara, iar prezenţa unei supape pt. presiune ar fi utilă. Din câte îmi aduc aminte, iarna trecută pe la minus nu ştiu câte zeci de grade, parcă nu a pornit A/C-ul. Edited November 28, 2005 by Florinut Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now