Satori Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 In urma aventurii din service, m-am ales cu una bucata baterie cu ochiu’ negru. Problema este ca masina a circulat cam 600km de atunci in afara orasului si, in continuare, ochiu’ e vanat. Cand pornesc motorul se inverzeste (cam 30% din suprafata) dar ii trece repede. Intrebarea: La urma urmei, ce anume face acest ochisor sa clipoceasca, negru sau verde, dupa cum este cazul pentru ca vad ca masina porneste foarte bine si cu ochiu’ negru. Link to comment
DIO Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 (edited) Daca retin bine a stat cheia in contactul tau pana ti-a golit bateria. Dupa o astfel de experienta cel mai bine ar fi daca ai pune bateria pe un redresor pana se incarca 100%. Din cate stiu eu (sper sa nu gresesc) ochiu' masoara concentratia acidului in baterie. De ce sa nu porneasca masina si cu ochiu' vanat? Daca starea tehnica a motorului este OK nu inghite prea mult curent la pornire, deci asta nu exclude un grad de incarcare minim al bateriei. Un drum de 600 km ar fi fost suficient, totusi ... Esti sigur ca pe masina este tot bateria ta? Nu acuz pe nimeni, atentionez doar ca se mai poarta! Edited November 27, 2005 by DIO Link to comment
Abram Burel Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Da, "ochiul magic" este un densimetru. Scoate bateria de pe masina si pune-o la incarcat. Daca bateria a fost descarcata considerabil, atunci circuitul alternatorului s-ar putea sa nu reuseasca sa o incarce cum trebuie si risti sa o strici. Link to comment
Satori Posted November 28, 2005 Author Share Posted November 28, 2005 Ok, deci ochiul respectiv chiar functioneaza. Am pus-o la incarcat. Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 O problema similara si la mine, dupa vreo 2 luni de stat in parcare, ochiul bateriei e negru (adica teoretic, conform legendei ei, e descarcata doar; daca era complet dusa, trebuia sa fie alb), avea cam 7,5 volti la borne. Am pus-o la incarcat (cu un batran Redac 625), incarca vreo 10-15 secunde dupa care se aprinde becul de suprasarcina, sta 2-3 secunde si trece inapoi in regim de incarcare. La borne, bateria are cam 10 volti acum, iar tensiunea de incarcare a inceput pe la 12,30 V si acum e la 12,40 (pare sa urce incet si sigur). Supravietuieste, doctore, sau iau baterie noua ? Link to comment
Wolfman Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 (edited) Daca dupa minimum 12 ore de stat la incarcat are 10 V, poti sa cumperi alta. E partial sulfatata... Daca aia 10V ii are dupa cateva zeci de minute de incarcare mai las-o pana maine la incarcat, ar trebui sa aiba la borne minimum 12,8 V in starea 100% incarcat (tensiune masurata cu redresorul decuplat de la bornele bateriei). Edited August 27, 2008 by Wolfman Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Abia ce-am pus-o la incarcat de juma' de ora... o monitorizez in continuare deci. Oricum, nu va zic cat de fun este sa-ti inchizi cheia in portbagaj si sa nu ai curent pentru deschiderea electrica a portbagajului Link to comment
alx Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Baterie noua tinere ca vine iarna si oricum motor nu cred ca mai pupi curand... Link to comment
Wolfman Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Nu neaparat, daca bateria tine curentul si nu e de pe timpul lui Iliescu... Link to comment
Salex Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Ochiul ala e un fel de n-ar mai fi ... Daca nu ai baterie sper smechera, cu "ochi magic" pentru fiecare element al acumulatorului in parte, atunci nu-ti arata decit starea unui singur element. Chiar daca ai becul verde, e posibil ca un alt element sa fie dus si sa nu fie in stare sa iti mai tina curent cum trebuie. Respectiv, e posibil sa meraga foarte bine daca o pornesti zilnic dar sa nu iti mai aprinda nici pozitiile daca o lasi mai mult timp pe dreapta. Doua luni e timp indelungat, sanse sa isi revina exista insa nici sa nu te surprinda daca te paraseste . Ca sfat, incarc-o cu curent cit mai mic in timp cit mai mare. Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Dupa 2 ore de stat, ochiul e inca negru, tensiunea la borne a urcat pana la un 12,0 volti; daca decuplez redresorul insa, scade destul de rapid... mai urmarim Link to comment
Dj_Dark Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 (edited) Eu zic alta. Aia sigur are vre-un element dus. La tine se pare ca e chiar cel cu ochiu'. Si exact cum zice alx. Vine iarna, nu strica sa ai o baterie buna. Edited August 27, 2008 by Dj_Dark Link to comment
uskt2005 Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Vine iarna,......... Voi cu protv-ul si cu patronii de pe litoral va plangeti ca vine frigu... Ce aveti mey?!!! Suntem inca in august. "> Link to comment
Abram Burel Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Becul de supraincarcare se aprinde din cauza curentului mare datorat tensiunii mici pe baterie Pare ca e o siguranta termica. Cata vreme incarcarea e "lenta" cum ai descris, nu e problema. Doar daca "sare" tensiunea prea repede in sus, atunci e "dusa". Oricum, i-ai redus durata de viata, dar nu ma intreba cu cat Link to comment
tolin Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 ... Ce aveti mey?!!! Suntem inca in august. "... dupa Sf.Marie (15 Aug.) ne-am ca*at in palarie ..." (autor anonim, din popor) Link to comment
Satori Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 Becul de supraincarcare se aprinde din cauza curentului mare datorat tensiunii mici pe baterie Pare ca e o siguranta termica.Cata vreme incarcarea e "lenta" cum ai descris, nu e problema. Doar daca "sare" tensiunea prea repede in sus, atunci e "dusa". Oricum, i-ai redus durata de viata, dar nu ma intreba cu cat Exact asta e povestea. Eu nu am apucat insa sa vad cu cat am scurtat-o (nu ca ai avea cum, din moment ce nu ai stii cat ar fi rezistat in the first place) dar nici acum nu a murit bateria respectiva (4 ani vechime). Link to comment
Abram Burel Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Eu nu am apucat pe a mea sa o dau in gat inca, dar deocamdata se comporta ca noua. Banuiesc ca atunci cand o sa cada, o face... brusc Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Brusc. Bateria anterioara a cedat in mers, dupa o oprire de 30 de minute a cazut voltajul pe la 9 volti si aia a fost. Link to comment
Abram Burel Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Sa nu dea ea semne de oboseala? Ce spui tu seamana a un element pus in scurt, ceea ce se poate produce brusc, fara o schimbare simptomatica a capacitatii. Hmmm... Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Absolut nici un semn. Nici o pornire ratata, nici un bec aprins, nici o slabire de intensitate... nada. Pur si simplu dintr-o data. In ce priveste bateria mea, are inca ochiul negru... desi am impresia ca se uita la mine cam maro Link to comment
Abram Burel Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Trebuie s-o tii cel putin 24 de ore ca sa-si revina in simtiti dupa o asemenea poveste. Abia spre sfarsitul incarcarii o sa se uite la tine cu ochi verde Link to comment
VAXXi Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Victorie! dupa vreo 18 ore redresorul a incetat sa mai aprinda becul de suprasarcina, dupa inca vreo 12 ore s-a inverzit si LED-ul (care cred ca de fapt nu e LED, corect ?), curentul de incarcare scazuse sub 1 amper. Am oprit redresorul, aveam 13,6 V la borne; dupa vreo 48 de ore de stat degeaba, erau 13,0 V la borne. Masina a pornit din prima. Link to comment
Satori Posted August 31, 2008 Author Share Posted August 31, 2008 Told ya! Totusi, don't do it again Link to comment
laurentziu83 Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Si eu am lasat in primavara o zi si jumatate bateria de la dacie deoarece nu mai pornea. Bateria aia merge binemersi si acum, spre deosebire de cazanul ce o inconjoara. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now