Jump to content

Electronic Cruise Control


Recommended Posts

O "punem" de un studiu si implicit un nou proiect?

Am ceva idei si un "road map". :D

 

:o fftopic:

Stie cineva valoarea debitului prin injectoare si valoarea maxima a rezistentei senzorului de acceleratie?

THX in advance! :osanale:

Link to comment

Chestia asta ma preocupa si pe mine, ca de cand s-au lungit autostrazile astea a cam inceput sa ma doara piciorul pe acceleratie.

Deci, ma bag.

Am cate ceva informatie stransa de pe net (o sa deschid zilele astea o sectiune web unde sa le pun pe toate pentru a putea fi controlate).

Pana acum am identificat doua chestii dificile:

- reglarea controlerului

- realizarea comenzilor de pe volan

Link to comment

Ar fi interesant cu atât mai mult cu cât unele modele Daewoo ca Leganza sau Lacetti vândute în America au acest sistem by default.După părerea mea realizarea lui practică dpdv electronic nu ar fi o problemă.Problema apare la partea mecanică mai ales la prindere şi acţionare (eu m-am gândit la un motor pas cu pas).

Link to comment
Daca este instalat in service autorizat nu va fi nici o problema la RAR.

 

Pai, nu de service era vorba, ci de dispozitivul in sine, care din cate am dedus din primul post ar fi vorba sa-l facem si nu sa-l cumparam.

 

Ca sa fie totul OK, ar trebui omologat :|

Edited by Abram Burel
Link to comment

AB am inteles ca esti o persoana practica si-ti place electronica (felicitari pentru asta), dar n-ar fi mai simplu sa comandam kitu-ul ? N-ar mai fi probleme nici la omologare pe urma ... zic eu.

 

Ma intereseaza si pe mine asta de ceva vreme, chiar trimisesem un mail mai demult celor la Daewoo sa-i intreb de asta - si mi-au raspuns sa iau legatura cu un dealer Daewoo - ei urmand sa se documenteze si sa comande kit-ul respectiv ...

Link to comment

Mai dinoc, ma faci sa-mi consum postul pre-aniversar :(

Tu ai citit cum se cheama sectiunea asta si ai idee de ce exista?

Nu te grabi sa-mi raspunzi. Mai bine deschide o sectiune la Piese KLNE sau ceva de genul asta si lasa-ne si pe noi sa ne placa ce vrem.

N-o spun cu rautate :)

 

P.S. Si gata, urmatorul post pe 1 Decembrie :o

Edited by Abram Burel
Link to comment

Stimabililor, lasati partea teoretica si treceti la treaba..., vrem sa vedem mostre, incercari, etc

@dinoc: Daca dotezi autoturismul cu ceva cu care producatorul nu a dotat masina care s-a omologat trebe omologare... si facem pariu ca nu ti-o omologheaza nimeni?

Link to comment

Intrebare de profan:

In manualul pe care l-am primit cand mi-am luat nubirutza exista o sectiune de "Cruise control". Asta inseamna ca masina poate fi dotata cu asa ceva fara sa mai am nevoie de omologare????

Sau ala e un manual general, iar in Romania omologarea s-a facut fara aceasta minunatie :D

Link to comment

Piano, Piano!!!!

Mai e extraordinar de mult pana la omologare.

Nu s-a constituit inca nici grupul de lucru, nu s-a pus in discutie nici o eventuala/potentiala solutie si voi si vorbiti de omologare?

Link to comment

@AB m-am prins - topicul asta-i pentru cei ce vor sa "reinventeze roata" :)

 

Pana una alta pentru ceilalti exista un alt topic mai vechi de-al meu pe tema asta aici

 

@alex De omologat se omologheaza ... trust me ;) - aici vorbesc de kit-ul gata facut nu de ce vor cei cu topicu sa faca

Edited by dinoc
Link to comment

Şi ce faci, te bagi? Nu cred că la modul în care cei de la Daewoo pun problema mai este interesant dpdv financiar. De banii care îi implică chestia asta, 300-500 USD piese + manoperă, estimativ, mai bine apăs pedala de aceleraţie.

Link to comment

Peşte împuţit are dreptate. De ce omologare ? Credeţi că dacă mergeţi la rar ştiu ăia ce are maşina pe ea ? ce reprezintă comanda respectivă ? Eu nu mi-aş face nici un fel de probleme.

Ca să începem de undeva propun următoarele ipoteze de la care să plecăm :

- la călcarea pedalei de frână mecanismul să se decupleze ;

- la călcarea ambreiajului să se decupleze (pentru a nu se tura motorul aiurea) ;

- la călcarea acc să se decupleze (pentru a permite accelerare) ;

- la creşterea exagerată a sarcinii (pantă ) să se decupleze ;

- să permită accelerarea fără a-l antrena (mecanism roată liberă) ;

- să primească informaţii de la ECU automobil sau sonda Km (sub formă de impulsuri sau tensiune variabilă);

 

-etc

 

 

Iată o idee (schema bloc) pentru montaj .

 

viteza_coraz.bmp

Link to comment

@lauamd

Am mers ceva vreme pe alte meleaguri cu o Toyota echipate cu cruise-control. Acolo elementul esential era cutia automata si pedala "electronica". Adica era un motor pas cu pas care actiona clapeta de acceleratie. Insa la " algoritmul " de lucru, in nici un caz NU se decupla in panta! E chiar periculos, daca ne gandim... Eventual un avertizor, lampa, ceva, si calci tu pedala de acceleratie sa se decupleze...

Si cu frana, e oarecum discutabil: adevaratul "cruise-control" are DOUA viteze presetabile, pentru oras, si pentru afara. Accum, ca se schimba intre ele de la un buton de pe volan, sau la calcarea franei scurt timp, ramane de vazut. E mai bine sa spuna fiecare cum crede ca ar fi mai bine.

Deasemenea trbuie impanzita masina de ceva senzori suplimentari: la ambreiaj, la treptele de viteza, dongle pentru semnalele de turatie si depresiune...

 

Zic si eu, doar trebuie sa fie o discutie preliminara, nu? Nu dati cu pietre...

 

Cu stima,

Costel.

 

P.S.- scuze, dar exceptand doua drumuri, totusi, UNDE in Romania ar fi utilizabil cruise control? Strainii considera traversarea Romaniei ca proba de raliu...

Link to comment

Hmmm.

Sistemul gandit de mine va fi in intregime electronic. No mechanical parts!

De sa trecem in revista:

Se dau urmatoarele date:

1. Stim sa vorbim cu ECM-ul masinii si, culmea, il mai si intelegem.

2. Stim, sau cel putin asa cred eu, cum functioneaza motoarele pe injectie de la masinile noastre.

3. Avem un computer de bord care stie sa interrpreteze ECM-ul, dar care nu stie (deocamdata) sa indice consumul (instantaneu si/sau total) de benzina.

4. Suntem patrunsi de dorinta de a "tuna" (si a aduna > :) ) masinile noastre.

Se cere : un pilot automat electronic...

 

Propunere de Rezolvare:

Ne trebuie: O cutiuta care sa analizaze date si sa comande motorul, ECM-ul sau ce ar mai fi.(O avem deja)

O unitate de afisare a datelor si de setare a parametrilor... poate fi inclusa in cutiuta

Un ACAS (Automatic Collision Avoidance System) ultrasonic, microwave, laser etc din ratiuni de siguranta.

QED :dizzy:

 

Hai! veniti cu idei!

Link to comment

@Tyranus

Scuze, te rog sa ma lamuresti daca se poate...Nu e nimic contra, dar cum comanzi clapeta de acceleratie? fara un mpp aditional? Valoarea potentiometrului o poti modifica cu "cutiuta" dar restul?

Si te rog, daca ai o parere formata, cum vezi actionarea pilotului automat? Doar mentinerea vitezei pe portiuni de drum? Sincronizarea cu masina din fata, la o distanta fixata? Cu o trepta, cu doua? Intreb ca sa ne lamurim cu totii, iar eu personal sa nu mai aberez si sa nu mai abuzez de timpul forumistilor.

 

Cu stima,

Costel

Link to comment

Ma bag si eu ca musca-n lapte:

La frana nu cred ca ar fi necesar montajul unui senzor. S-ar putea lua semnalul de pe stopurile de frana, ma rog de pe intrerupatorul de sub pedala. Si la ambreiaj cred ca nu ar fi greu de adaptata unul, fiinda banuiesc ca acei senzori sunt mai pretentiosi la umiditate, temperatura, etc. Si de ce nu mai scumpi :) Bafta!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...