marius_eugen Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 (edited) Stiu ca nu sunt prea in topic , dar un consum de peste 5% in afara este mult pentru un Matiz , mai ales Euro 3 . Mie imi lua in Bucuresi cam 7,5 in Bucuresti ( o pers si max 20 kg greutate bagaje ) si 4,5 afara ( dar cu 4 pers si portbagaj full ) , asta pentru Matiz Euro 2 . Ma gandesc ca un turometru si un computer de bord v-as ajuta imens de mult pentru un consum cat mai mic si pentur a invata un stil de condus economic ! Off topic : la Scufita singur pana la munte ( 130 km ) consum 4,3 % , la intoarcere 4 pers in masina si portbagaj full 5,6 % , dar a fost mare aglomeratie si unde s-a putut am depasit 120 . Edited October 5, 2006 by marius_eugen Link to comment
CristiP Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Am facut ultimul consum in Bucuresti, 8.9% . fftopic: A trebuit sa ma mut din Dr.Taberei in Crangasi, pe tot traseul asta a fost foarte aglomerat, am facut vreo 10 drumuri full de bagaje, am carat si salteaua de la pat, pe capota si o tineau doi prieteni cu mainile pe geam, a fost foarte distractiv partea asta, am fost si fotografiati, inca n-am vazut poza pe nici un site cu bancuri )"> Oricum la cat am carat sunt multumit cu acest consum >- Link to comment
marius_eugen Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Stiu ce glume stupide faceti voi in leg cu consumul , marimea masinii , si alte prostii . Sincer te consider off topic si nu am de gand sa-ti dau satisfactie printr-un raspuns la off topic-ul tau . Spartacus masina ta este inca in rodaj ... abia dupa 7.000 - 8.000 poti spune ca acel consum este al motorului tau . Pana atunci nu il forta , baga-i numai 95 ( OMV sau MOL ) , sa nu-i dai injector cleaner sau benzina puternica si baga-i ulei de calitate , cel putin cel original daca nu chiar mai bun ! Link to comment
tolin Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Topicul acesta este de consum la Matiz euro3 ! Nu stiu ce cauta posturi si sfaturi de la cei cu alte masini ! Pentru cei care nu se pot abtine, avem warn-uri proaspete, calde. Link to comment
radunic Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Ultimul consum (exclusiv oras, mers normal - nici batraneste, nici sport) in Timisoara, la 370 km - 31,6 litri. Rezulta: 8,5 l/100 km Link to comment
bebelushu Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 (edited) Ultimul consum de weekend in Bucuresti (mers numai sambata si duminica) cu 1, maxim 2 persoane in masina si bagaj maxim 15 kg, la 323 km am bagat 25.7 L (pana la primul clic), rezulta 8 % la un stil de condus normal nici sportiv nici batraneste, filtrul de aer este ca nou supercurat, poate s-o mai lasa motorul (acum am 2550 km) nici nu stiu dar in cazul in care mai creste consumul cred ca o vand. Edited November 19, 2006 by bebelushu Link to comment
tolin Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Pentru consum de weekend este prea mare. Schimba benzina, dai un reset si adapteaza stilul la capacitatea cilindrica a motorului acela. Schimba treapta a I-a la 25 si a doua la 40 km/h. Link to comment
radunic Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 La 270 km, 23,9 litri. Adica 8,8 litri/100 km. Asta dupa reset (demontare borne baterie cu ocazia montarii radioului). Schimbat treptele sus. Trafic ore de varf in Timisoara. 1 persoana in masina, ocazional 2. Alimentat ultimele dati pana la primul click. De la aceeasi pompa. Se pare ca asta e consumul, trebuie sa ne resemnam Link to comment
tolin Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Ceva nu este in regula, sunt consumuri prea mari pentru masina asta. Iarna, pe zapada si frig sub -10'C, cu filtrul de aer neschimbat de 6 luni, pe excursii de max 3km, nu reuseam consum mai mare de 7,5%. Nu mai puneti benzina de CO > de 95 si in sezonul rece, treceti comutatorul de CO pe 91 (se scoate mufa aceea). Altfel, in sezon cald aveam 6,0-6,5% si in sezon rece 6,7 - 7,2% , cu un amendament: nu-s obligat sa circul la ora de varf de dimineata, iar intre 16 si 19 prefer sa ocolesc pe variante decat s-o ralantesc prin ambuteiajele de pe arterele principale. Link to comment
radunic Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 (edited) Benzina de 95. Eu stiam de comutator de c.o. la matiz euro2, exista si la euro3? Spuneti-mi si mie va rog unde este mufa asta, sa incercam, poate s-o imbunatati ceva. Multumesc L.E. Am vazut topicul respectiv, dar parca nu m-as baga, masina fiind in garantie. Edited November 20, 2006 by radunic Link to comment
bebelushu Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 (edited) Merci tolin_afc pentru sfaturi, stiu ca este cam mare consumul de weekend, benzina am bagat numai de la MOL de pe B-dul Timisoara de 95 CO (si acum am facut plinul tot de la MOL cel putin asa am crezut pana am ajuns la casa si atunci am observat ca magazinul este gol si la intrebarea mea daca este inventar mi s-a raspuns ca acea benzinarie MOL a fost preluata de PETROM de acum 2 saptamani, lucru confirmat si de bonul de casa inscris pe spate cu PETROM), o sa ii dau si un reset (nu i-am dat nici unul pana acum), iar treptele de viteza le schimb a I-a la 15-20km/h si a II-a la 35-40 km/h. Edited November 20, 2006 by bebelushu Link to comment
steph Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Ultimul consum s-a apropiat vertiginos de 10. Cam 75% Bucuresti restul pe centura si imprejurimi. Incep sa cred ca am inteles gresit partea cu mersul turat. off-topic: Pana miercuri in schimb consumul o sa fie aproape 0. Masina e la tinichigiu. Link to comment
Zetics Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Hmmm, acum vad ca eu sint anormalul pe-aici, postasem si la celalalt topic, desi mai potrivit era aici: ultimul consum exclusiv bucuresti a fost 7.8% Raportat la 7.2 dat in carte deja ma consider super fericit! Daca mai reusesc inca un consum sub 8% inseamna ca e bine, si nu a fost o intamplare sau vreo eroare de masuratoare. Link to comment
bebelushu Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Am fost azi la service cu consumul mare, mi-au spus ca este normal (chiar daca este de weekend) si la rugaciunile mele au pus testerul pe masina, au descoperit niste reglaje incorecte (aceste reglaje sunt de cand s-a aprins becul in bord CHECK din cauza clapetei de acceleratie dereglata), au spus ca este IAC-ul murdar, l-au curatat, au mai facut ceva reglaje, au facut un reset (cred ECM) prin scoaterea bornei si lucru pe tester si gata, cica acum trebuie sa consume mai putin. fftopic: Am mai reclamat pornire greoaie (de multe ori la prima cheie lunga sau de putine ori la a II-a cheie normal), dat in nas in accelerare cateodata si mi-au spus ca aceste probleme erau din cauza acelor reglaje incorecte si nu voi mai avea aceste probleme. Link to comment
tolin Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Au reglat minimum la clapeta ? Intelegi ce aveai ? Pentru ECM-ul tau, motorul nu era niciodata in ralanti sau in decelerare, daca valoarea generata de senzorul de pozitie a clapetei (TPS) nu era sub un anumit prag. Link to comment
bebelushu Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Nu prea ma pricep, stiu ca au reglat ceva dar nu stiu ce, baiatu cu testeru nu vroia sa vorbeasca, oricum de la service pana acasa sunt vreo 7-8 km si prima impresie a fost ca motorul merge mai bine, mai rotund si porneste mai repede. Link to comment
tolin Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Asta-i cert. Eu ma refeream la consum, faza de ralanti si faza de decelerare este tratata distinct de catre ECM. Link to comment
bebelushu Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Pai treaba cu consumul cica era legata de reglajele alea incorecte. Link to comment
closchkutza Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Eu am de o saptamana un Matiz SE Power, E3 si la mers prin Bucuresti deja incep sa intru la banuieli. Consuma dupa parerea mea undeva in jur de 9-10l/100km si asta in cazul in care nu am de stat aiurea prin ambuteiaje(de acasa la servici fac in jur de 20minute pe ~5 km). Precizez ca masina este noua, este in rodaj iar treptele le schimb poate un pic cam jos (a-II-a la 15; a-III-a la 30-35; a-IV-a la 50 si a-V-a la 70-75 dar in oras nu este cazul). Sa fie oare din cauza regimului de schimbat treptele? In afara scoate un consum omenesc - Bucuresti-Campina-~4.5l si sunt 110Km la mers de aproximativ 90km/h. Ce as putea face? Este normal? Link to comment
ileana Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Nu mai fii asa closhcutza cu ea si ai rabdare sa prinda si ea ceva aripi! Link to comment
steph Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca afara consuma super in oras tu esti problema. Schimba mai sus si asteapta sa treaca rodajul. Link to comment
closchkutza Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca afara consuma super in oras tu esti problema. Schimba mai sus si asteapta sa treaca rodajul. Pai si e bine? Nu afecteaza cu ceva motorul, el fiind in rodaj? Link to comment
steph Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Din contra. Il afectezi ( mai ales in rodaj ) subturandu-l. Link to comment
closchkutza Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Pai si e bine? Nu afecteaza cu ceva motorul, el fiind in rodaj? Ai putea fi te rog un pic mai explicit. Este prima mea masina si nu as vrea sa-i fac rau. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now