EM!L Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 On 5/19/2010 at 6:37 PM, mariustotel said: Credeam ca e un forum si se discuta despre metode de calcul a consumului Dacă citeai titlul topicului pe care postezi, îţi dădeai seama că aici se "raportează" consumurile înregistrate. Metodele de calcul se dezbat în alt topic, dar cum nu ai sesizat titlul prezentului mă îndoiesc să fi găsit funcţia Căutare. http://www.gmclub.ro...h=1entry60671 http://www.gmclub.ro...=1entry327678 În continuare, am rugămintea să postaţi ontopic (Consum Matiz Euro 3/Euro 4) Mulţam Link to comment
nonel Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 On 5/19/2010 at 6:13 PM, tolin said: Offtopic: @mariustotel > discutia nu te viza, a pornit de la o intrebare (de ce nu de la gol la gol ?) ramasa fara raspuns, desi s-a consumat o gramada de benzina. Uite ca are si raspuns Prefer sa fac consumul de la plin la plin pentru ca cel putin in mintea mea e mai realist. Daca il fac cum spui tu de cand se aprinde becul si iar pana se aprinde becul (recunosc ca nu ai spus cu cat sa alimenteaza )nu mi se pare corect.Adica alimentez cu 5 litri si merg foarte corect si imi iese un consum de 5-6 la %. 1 Link to comment
tolin Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 (edited) Te opreste cineva sa faci plin ? Unde-i incorectitudinea ? Cine iti garanteaza tie ca a doua oara ai umplut rezervorul la acelasi nivel ca prima oara ? N-ai niciun indicator obiectiv. Edited May 20, 2010 by tolin Link to comment
nonel Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Nu-mi garanteaza nimeni ca am alimentat la fel dar daca alimentez doar cu cativa litri poate am un moment de liniste si imi iese un consum foarte mic decat cel real. Imi cer scuze daca nu am dreptate dar mie mi se pare un consum cat mai real cel de la plin la plin. Link to comment
tolin Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 (edited) Cine te opreste sa faci plin ? Sau sa alimentezi atata cat circuli pe acel tip de tronson, sa nu amesteci regimurile. Degeaba bagi plin si nu faci 500 km in acelasi regim, te pacalesti. In schimb, daca vrei medie, este suficient sa socotesti pe zeci de mii, deci, nu mai conteaza cum si cand alimentezi. Dar daca tu crezi ca parcurgand acelasi drum, in zile diferite, in conditii atmosferice diferite, in conditii de trafic diferite, vei obtine acelasi rezultat, te pacalesti "stiintific". Altfel, pentru determinarea cu precizie metrologica a consumului unui motor este suficient 1L de benzina, vei obtine acelasi rezultat si daca consumi 1000 L, important este sa rulezi, nu sa stai. Consumurile masurate in trafic spun orice altceva decat despre motor: despre drum, despre trafic, despre atmosfera, despre sofer, despre orice vrei tu. Acesta este si motivul pentru care exista o varietate atat de mare intre diversele raportari. Doar unii care nu pot intelege acest lucru, plang pe toate forumurile posibile ca nu stiu care model de masina consuma enorm in raport cu declaratiile producatorului si doar putini observa ca respectivul raporta acelasi consum si la Matiz (800cc) si la Kalos (1400cc). Deci, un astfel de topic este doar o suma de experiente irepetabile, nu caracterizeaza o masina, caracterizeaza utilizatorii ei, evident, de la plin la plin. Edited May 20, 2010 by tolin Link to comment
nonel Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Nu ma intereseaza cat consuma masina pe o distanta de 10 km in acelasi regim,pentru ca nu asta e realitatea.Parerea mea este ca cel mai realist consum la masina este media pe mai multe mii de km.Degeaba spun ca imi consuma 3.9% ca ea imi ia in medie 6.5%. Link to comment
Kin Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Salut. Revin in acest topic, dupa ce-am mai plimbat putin "bombița" pe drumurile noastre. Eu am folosit metoda urmatoare : Plin pana in buza (ca sa fiu sigur ca bag mereu benzina pana la acelasi nivel), mers pana se aprinde becul, apoi regula de 3 simpla. Asta, pentru un consum mixt, nu ma intereseaza diferentiat pe urban/extra, deoarece merg si urban si extra, in fiecare zi. La primul plin, mi-a iesit 5.4 (mergand cam subturat, asa eram obisnuit). La al doilea, mi-a iesit 5.2 (mergand cum mi s-a recomandat aici, mai mult sau mai putin, schimband la 15, 40, 60, 80). La urmatoarele 3 plinuri mi-a iesit 5.1 (intre timp am invatat (tot de aici) sa schimb putin mai turat, respectiv 25, 40, 60, 90). Eu unul sunt multumit, fiind vorba de consumul mixt. Am renuntat a umple pana in buza, deoarece am inteles ca se strica anumite chestii daca procedezi asa. Acum, o singura nedumerire mai am. Stand in Curtea de Arges, merg des la Barajul Vidraru. Urcare mare, serpentine. Urc undeva in a II-a si a III-a, intre 40-60 km/h. Problema vine la coborare. Inainte, cand aveam o Dacie din '81, imi consuma foarte putin daca , coboram pe liber. Pana sa-mi iau Matizul, am auzit o discutie intre niste "piloti" care testau noul Renault Fluence (cine sta in judetul Arges i-a vazut pe strazi anul trecut), care spuneau ca motoarele pe injectie consuma mai mult pe liber, decat in viteza. Parerea voastra, stapani de Matizel Euro 3, care este ? Cum se coboara mai economic, pe liber, corectand-o din frana ? Sau in viteza, cu frane de motor ? Sau altfel ? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Respectul meu. Link to comment
tolin Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 (edited) La masinile cu injectie nu exista pareri, injectia este taiata in decelerare pana la o anumita turatie, deci, nu se pune problema consumului. A circula pe liber este periculos pentru toti de pe sosele, a cobora pe liber este o actiune lipsita de judecata. La dacie era o actiune criminala, avand in vedere franele de cacao. A nu circula deloc, in nicio imprejurare, cu motorul decuplat este primul lucru care trebuie explicat inainte de-a se incredinta un autovehicul cuiva, masina nu-i sanie. Pantele se coboara in treapta in care se urca ! Edited May 24, 2010 by tolin 2 Link to comment
Dr.L Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Risti sa ovalizezi discurile de frana daca cobori panta pe liber. Si termini si placutele rapid 1 Link to comment
DarkAngeL Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 (edited) Matiz euro 4 - 53.000 km - benzina 95 de luckoil in general: Consum urban(Bucuresti) - 7,5-7,7%(viteze intre 0 si 60km/h) Consum mix - 6,5-6,7%(viteze intre 30 si 90km/h) Consum extraurban - 5,5-5,7%(viteze intre 60 si 120km/h) Merg usor turat(ca la carte)- a doua la 20-25km/h, a treia 40-45km/h, a patra 60-65 km/h, a cincea 85-90km/h, unde permite traficul, in ambuteiaje merg cu prima viteza si a doua la relanti, multe frane de motor si nu accelerez ca nebunu' cand nu trebuie, doar ca sa am de unde frana. Calc pedala de acceleratie maxim doua treimi din cursa(peste oricum e degeaba). Edited May 26, 2010 by DarkAngeL Link to comment
Kin Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Am inteles. Nu-mi zisese nimeni pana acum cat de rau e sa cobori pe liber. Asa ca-mi cer scuze de ineptia pe care-am spus-o, dar pana la urma asta e scopul forumului, sa aflam cat mai multe de la altii care stiu. Prin urmare, multumesc de sfaturi, n-o sa mai cobor pe liber. Respectul meu. Link to comment
tolin Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Ce ti-a zis instructorul acela de la 'Scoala de trecut examenul de obtinere a carnetului de sofer' relativ la maneta dintre scaunele din fata? 1 Link to comment
niki Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Dupa 800 km efectuati jumatate urban si jumatate extraurban- consum 6.2 Link to comment
Daryus Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Se vede ca a venit vremea rece . Deja la ultimul plin consumul mixt (50% urban, drumuri f scurte/ 50% extraurban) a fost de 6,9%. Pe timpul verii, consumul a fost exact atat cat a dat producatorul, adica 5% extraurban si 7,9% exclusiv urban. Link to comment
argon Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Urban insemnand Barlad sau Bucuresti? 1 Link to comment
Daryus Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 On 10/12/2010 at 4:52 PM, argon said: Urban insemnand Barlad sau Bucuresti? Balad, dar asa cum am mai spus drumurile sunt multe (6-8 / zi) si scurte (sub 3km fiecare). Recunosc ca merg un pic mai "repezit". Acum temperatura la apa nu trece de prima gradatie pana la destinatie, adica de aproximativ 40 grade cred. PS: a nu se intelege ca ma plang de consum, m-am obisnuit cu aceste valori, care fie vorba, sunt acceptabile pt motorul EURO 4. Link to comment
argon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Si al meu se incalzeste greu, adica ii trebuie 4 km cand e frig sa ajunga acul unde sta in mod normal, termostatul e bun, presupun ca asa sunt ele. Link to comment
Don Coyote Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Din august cand am luat masina si pana acum am tot calculat din curiozitate consumul, In general am mers linistit si in oras si in afara, masina consuma in afara cam 6 l/100 km, la 90-100 km/h, mixt un 6,5, iar in oras un 7. Masina merge cu GPL. la benzina habar n-am cat consuma. In oras fac si drumuri scurte, cam 3 km pana la serviciu, insa chiar si acum cand e rece afara, in garaj sunt peste 10 grade dimineata. Pana inchid usile garajului, ma mai invart nitel, o las sa stea sa se incalzeasca vreun minut, apoi o iau usor la drum. Faza cu incalzitul o fac deoarece vreau sa treaca mai repede pe gaz, iar faptul ca instalatia comuta pe la 30 de grade e un semn ca masina intra usor-usor in regim termic. Cam in 2-3 km ajunge la temperatura normala. Personal sint multumit de consum, mai ales de cel urban, insa la faza asta sint sigur ca atunci cand o pornesti dimineata si faci 3-4 km, ajuta mult si garajul, se simte ca e mult mai cald inauntru decat afara. Link to comment
closchkutza Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Ultimul consum urban(Bucuresti) calculat, din 9.01.2011-17.01.2011 s-a situat la 7.7 l/100 km. Si asta fara sa subturez masina in draci asa cum se "propovaduieste" pe unele topicuri, pentru un mers..."eco". Mers normal cu schimbat intre 3500 si 4000 rpm. Link to comment
glomar Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Din cate am citit pe aici, o sa-mi cumpar cel mai mic scuter. Asta sigur consuma mai putin.... Link to comment
VaLa Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 (edited) On 11/19/2006 at 12:38 PM, bebelushu said: Ultimul consum de weekend in Bucuresti (mers numai sambata si duminica) cu 1, maxim 2 persoane in masina si bagaj maxim 15 kg, la 323 km am bagat 25.7 L (pana la primul clic), rezulta 8 % la un stil de condus normal nici sportiv nici batraneste, filtrul de aer este ca nou supercurat, poate s-o mai lasa motorul (acum am 2550 km) nici nu stiu dar in cazul in care mai creste consumul cred ca o vand. Pune gaz si consumul(raportul pret/calitate) va fi superior...sau ia-ti bicicleta.Oricum postarile astea au cu totul alt scop decat disperarea ... Edited December 11, 2011 by VaLa Link to comment
Salex Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 @VaLa: Te-ai uitat cumva la data postului pe care l-ai citat ? Link to comment
VaLa Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 (edited) Da ,m- am...stiu ca sunt , oarecum off , si trebuia sa specific. Din punctul asta de vedere scuze ! Dar iubesc atat de mult Buburuzele incat m-a deranjat remarca : cred ca o vand. PS- On 2/18/2011 at 8:16 PM, glomar said: Din cate am citit pe aici, o sa-mi cumpar cel mai mic scuter. Asta sigur consuma mai putin.... Good point - Edited December 11, 2011 by VaLa Link to comment
az2010 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Salut baieti, Nu stiu daca am postat unde trebuie dar vreau sa va intreb ce euro are un Matiz E a/c din 2005.Vreau sa achizitionez unul, dar nu sunt inca hotarat, va trebui sa il inmatriculez in 2012 cand va intra in vigoare noua taxa auto. Multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now