aiptek Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 nasol , si eu ma apropii in urban de 8l, dar tinand cont ca eu las masina pornita mai ales dimineata sa se incalzeasca in ea pana ii curat geamurile inghetate, ma gandesc ca nu e asa de mult Link to comment
steph Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Noatea trecuta Bucuresti - Sinaia - Bucuresti pe DN2. Mers 100-110 cam peste tot pentru ca fiind noapte nu era nici un radar. Pe serpentine destul de agresiv dar si asa consumul a fost mult sub 6. Am fost 4 persoane. Super multumit. Link to comment
closchkutza Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Am fost si am facut astazi revizia de 1500km la City Center si le-am reclamat ca masina consuma mult(~9% urban) si au pus testerul pe ea si mi-au zis ca are timpul de injectie un pic mai mare decat ar trebui si ca sa-i iau solutie de curatat injectoarele. Mi se pare un pic aiurea..asa repede s-au infundat? Timpul de injectie nu se poate regla de undeva? Stric ceva daca pun solutie din aia, fara sa fie nevoie? Link to comment
Tommy Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Timpii de injectie sunt calculati de ECM, nu este ceva static sa poti regla, un timp mare poate insemna injectoare infundate, computerul de injectie cauta sa obtina raportul aer/benzina optim. Nu strici nimic daca ii pui solutie, dar inca nu e cazul. Motorul tau inca nu e rodat complet, foloseste-l in regim variat, urc-o in ture, mai arde-i cate un reset, si impaca-te cu ideea ca in bucuresti nu vei scoate in veci consumul din carte. Un litru, doi peste cel dat in carte mi se pare firesc. Link to comment
closchkutza Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Deci sa nu-i pun, nu? Dar atunci de ce i-a iesit pe scaner ca are timpul de injectie mai mare decat trebuie? Din cauza ca este in rodaj? Link to comment
Tommy Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Ai intrebat cumva cate ms? Abia dupa 4-5 mii e lasat cum trebuie motorul, mai las-o .. Dar nu te astepta la scaderi spectaculoase ale consumului. Link to comment
closchkutza Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 (edited) Nu mi-a zis cate de cate ms este timpul de injectie sau cu cat este peste limita. Mi-a zis doar ca este mai mare decat trebuie si ca sa pun aditiv de curatare iar daca nu se lasa consumul sa vin ca le curata. Ideea este ca macar un 8% sa scot si tot ma declar multumit . Nu stiu, mi se pare aiurea sa se fi infundat in 1200km. Ideea este, ce sa fac, sa bag sau nu aditiv? Peste 2 zile voi pleca la un drum lung, ~500km si nush ce sa fac. Edited December 19, 2006 by closchkutza Link to comment
tolin Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Baga aditiv de curatare si circula mai turat. Pana acum esti primul pe care l-am auzit cu asa problema in primii 1500 km. In situatia ta poti merge linistit pana la 25 / 43 / 67 / 92 / 120 km/h in functie de treapta cutiei de viteza. Daca pleci la drum, mergi vreo 10 km intr-a III-a la 70 km/h, daca vrei sa cureti. O sa se simta mult mai bine motorul dupa. Link to comment
closchkutza Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 O sa urmez sfatul tau Tolin. O sa bag aditiv ca tot fac plinul si mi-a zis ala ca sa merg cel putin 100km ca sa aiba efect. In legatura cu viteza...o sa fim 3 in masina+bagajele aferente. E ok sa merg cu 70 in a treia in cazul asta? Link to comment
ovi_jer Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Nu e nevoie de niciun aditiv de injectoare. Este necesar un reset la ECM pentru resetarea valorii la Block Learn Memory care stabileste amestecul aer/benzina si al duratei de injectie. E vorba de o masina noua deci nu va mai grabiti cu sfaturi de genul aditivilor de curatat injectoare. Link to comment
closchkutza Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Ok...si cum sa fac chestia asta, sau sa ma duc la Service sa o faca ei? Cei de la service au zis ca imi dau jos injectoarele sa le curete, daca nu scade consumul...masina merge ok..nu merge impleticit sau altceva..are putere si nerv in ea... Link to comment
ovi_jer Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Ala era primul lucru pe care trebuia sa il faca deci e randul tau. Evita mersul subturat si nu cere motorului mai mult decit poate duce la turatii mici. Nu s-a lasat inca si performantele nu sunt maxime. Reset ecm si initializare. Link to comment
silearnautu Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 (edited) Cel mai bun consum obtinut la matizache in oras... 7,2% obtinut vara cu 1/2 din distanta cu AC pornit dar numai in oras. Mers potolit, fara nici un exces de viteza. Cu benzina obisnuita fara plumb Petrom. N-am bagat alte fineturi gen OMV100... sau 99+. olaaaaa...si mie imi place s-o calc asa la maxim pana taie injectia...a 2 pana la 65 si a treia pana la 110 ...are 60 000 km a mea si haleste cam 2 l ulei la 10000 km...consumul urban asa e...maxim 10-11%.....saltare Ultimul avertisment: foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie. Edited January 5, 2007 by Mircea Link to comment
costinel Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Salutare, dragi colegi! Revin cu consumul Matizului meu, care a atins un nivel SF - cam 10l/100km urban. Datele problemei sunt: Matiz E euro 3- fab 2006 km la bord: 8600 benzina: exculsiv F.P. 95 - PETROM schimbat in octombrie filtrul de aer (nu-mi mai amintesc daca am resetat ECM-ul atunci). treptele de viteza le schimb astfel: a II-a la 20, a III-a la 40, si a IV-a de la 55-60. De fapt nu prea apuc sa folosesc a IV-a in oras, pentru ca merg destul de legal. Si totusi, consumul e foarte mare; dimineata tin motorul pornit cam 3 minute pana plec, de cand cu racoarea asta. Voi ce ziceti? Ce-i de facut? ps: culmea ca in ultimele saptamani nu am mai prins trafic foarte aglomerat, si totusi... Link to comment
alexino Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Nu ai specificat distanta pe care o ai de parcurs. Si ea poate determina consumul. Link to comment
costinel Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 De obicei masina merge cam 5km (pana la serviciu) si tot atata la intoarcere. Sunt si unele drumuri mai scurte - cam 2-3 km) dar rare. Deci motorul se incalzeste, nu merg cu el rece. Link to comment
adostar Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mers numai in oras forja 280km - 19 litri => 6.78 % Am facut plinul, jurnalier la zero, mers pana cand indicatorul pentru benzina a ajuns la jumate, pus benzina pana la click 19 litri. Link to comment
tolin Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 OFFTOPIC: ... Mers numai in oras forja 280km - 19 litri => 6.78 % ... He,he,he ! Un consum de care imi aduc aminte cu placere. Link to comment
costinel Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Revin cu niste lamuriri la postul meu de acum o saptamana: am reusit saptamana asta un nou consum la Matizul din dotare, apropiat de cel din carte: undeva intre 7,5 si 8 l/100km urban. Temperaturile au fost sensibil apropiate de cele din perioada anterioara. Singura chestie schimbata a fost modul de accelerare: daca pana acum acceleram destul de iute, pentru a ajunge la nivelul de viteza la care sa schimb treapta, ultima saptamana am incercat niste acceleratii lente, in acelasi scop. Astfel am ajuns la un consum decent, zic eu. Dar tot am o nelamurire: eu stiam ca trebuie sa accelerezi mai energic, pentru a aduce motorul in jurul valorii de cuplu maxim cat mai repede. De asemenea, mersul urban de genul: mai mult timp cu a II-a cu 40, sau cu a III-a cu 55 (cum am vazut recomandari in acest topic) au condus doar la cresteri ale consumului. Link to comment
adostar Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Uite asa merg eu in oras, mai mult in trepata 3 pana la 60km/h, dar cu accelerari lente si frana de motor, am consum 7% in oras. Link to comment
kornelush Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Ultimele consumuri 6,9 si 6,94 cu efix numai in oras. Link to comment
tolin Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Cum asa, ai mai redus din robinet ? Link to comment
steph Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Nu stiu ce a patit dar poate si unde s-a incalzit un pic, plus ca fiind in sesiune sunt si in concediu si nu ma mai duc la birou sa ma plimb prin toate ambuteiajele. Pe langa aspectele astea am tinut cont si de sfaturile tale si merg turat si atunci cand nu o calc, plus frana de motor in 70% din opriri. Link to comment
steph Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Bucuresti - Azuga - Bucuresti cu o mica escala la intoarcere pana la Cota 1400. Mers destul de cursiv 80 localitate si 110 afara plus cativa km buni de mers numai cu I si II in coloana. 3 persoane in masina. Fix 300 km, fix 16l adica 5.3 %. Fooooarte decent. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now