guru Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Am parcurs 270 km, din care 190 in afara si 80 in oras. Consum 5,9. Link to comment
bebelushu Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Ultimul consum extraurban, dupa o vizita la Tolin (caruia ii multumesc si pe aceasta cale ), lucrat putin la masina, curatat galerie cu carb cleaner, curatat supapa pcv, curatat furtune (si vulcanizat cu banda izolatoare 2 buc), scos restrictor, reset ecm si idle learn, alimentat cu efix la iesire din Bv 32,... L (la intrarea in statia peco s-a aprins becul), stil de mers turat, schimbat la 25km/h, 40-50 km/h, 60-70km/h, 100-120km/h, de la iesirea din Sinaia pana la intrarea in Comarnic s-a mers bara la bara (eu am mers numai cu treapta 2 intre 30 km/h si 50 km/h), mers normal in localitate 50-70 km/h (in functie de restrictie) si afara 110 km/h, alimentat in Buc (tot efix) 8.2 L la primul clic, 8.66 L la clic-ul 2, la un traseu de 176 km. Prima impresie a fost ca masina trage mai bine, se infige mai bine si porneste mai bine. Link to comment
closchkutza Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Ultimul consum, 99% extraurban, 7%. ("> Alimentat cu Mol Tempo 95, 28 litrii cu becul aprins la plecare din Bucuresti, mers pana la Braila dus intors si alimentat dupa ce am intrat in bucuresti din motive de bec aprins. La dus am fost 2 persoane slabute (eu si prietena~110kg impreuna) plus 2 genti iar la intors 3 persoane, dintre care 2 la fel de slabute ca la dus plus 4 genti si ceva pungi. Viteza de mers intre 90-110, la dus vant puternic din fata si lateral, la intoarcere vant mult mai slab, insezizabil. M-a speriat 'bestia' cata benzina a putut sa inghita. Cred ca are o problema Link to comment
tolin Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 ... 8.2 L la primul clic, 8.66 L la clic-ul 2, la un traseu de 176 km ... 4,66 - 4,92% e mai sugestiv. Link to comment
luck33ro Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 (edited) Ultimul consum, 99% extraurban, 7%. ("> Alimentat cu Mol Tempo 95, 28 litrii cu becul aprins la plecare din Bucuresti, mers pana la Braila dus intors si alimentat dupa ce am intrat in bucuresti din motive de bec aprins. La dus am fost 2 persoane slabute (eu si prietena~110kg impreuna) plus 2 genti iar la intors 3 persoane, dintre care 2 la fel de slabute ca la dus plus 4 genti si ceva pungi. Viteza de mers intre 90-110, la dus vant puternic din fata si lateral, la intoarcere vant mult mai slab, insezizabil. M-a speriat 'bestia' cata benzina a putut sa inghita. Cred ca are o problema Daca ai vant in fata se duce naibii consumul...deci nu e elocvent! Apropos cum cureti galeria? nu intra mizeria la motor? Edited February 19, 2007 by lucian14 Link to comment
tolin Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Raspuns la offtopic, ca deobicei: Nu, la mine, mizeria e purtata de lichid spre corpul clapetei si curge afara. Link to comment
aiptek Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Mult domnule mult.La mine ultimul consum 15l la 250km, din care 30 si ceva prin oras si cu 4 persoane in matiz.Media este cam 6 l. Multumitor pentru mine avand in vedere ca masina era aproape plina. PS: Ii place Efix de numa Link to comment
getablonda Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 16l = 166 km Rotile tale se invart usor? Ai fcut testul cu cantarul? Vezi in manualul de service... Nu cari vreun elefant in portbagaj? Altfel, cred ca ai vreo conducta sparta. Link to comment
steph Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Masina garantez ca nu are nimic si nici nu am mers subturat. Mie mi se pare decent consumul pentru conditiile in care trebuie sa merg zilnic ( asa cum imi place ). Link to comment
getablonda Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Inteleg... Conduci - cum imi place mie sa-i spun - "stilul smuls". Adica "sportiv"... Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 fftopic: Daca merge cum mi-a arat mie aseara, se intelege . Masina intr-adevar merge ca un ceas, ma refer la motor. Link to comment
steph Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Fapt dovedit de testerul lui tolin. getablonda> Nu e sportiv ca nu fac liniute la semafor... pur si simplu e mai agitat un pic. In alta ordine de idei sunt seri in care stau 30 min pe 1 km ca sa ies din spate de la Sala Dalles in intersectie la Inter. Vezi cat consuma un motor de matiz pe ora si in 2 seri scot de 1 litru in plus pe 2 km. Link to comment
fane_popa Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Am facut 230 km cu 16 l in oras, drum casa-servici- retur ~10km si seara casa-oras-retur ~10km, in prima parte singur in masina, a 2 parte + 2-3persoane, rezervor max 1/2, folosit frana de motor, cred ca mai putea face cativa km ca inca nu mi se aprinsese becul, imi era frica sa nu se fi ars si sa astept mult si bine sa se aprinda. Am 4400 km cu ea si la inceput am avut 7,8% consum in oras, mergeam plin-aprins martor Link to comment
JMu Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Gratie bunavointei si rabdarii unui coleg de forum care raporteaza consumuri >= de 10% in urban la Matizul euro3, am monitorizat in mers evolutia presiunii absolute din galeria de admisie (MAP), parametrul principal in stabilirea consumului de benzina. Testul s-a facut la o incarcare de cel putin 320 kg (4 persoane) pe o masina iesita din revizie, cu toate consumabilele noi pe ea, cu Short Term Fuel variind cu +/- 2% in jurul lui zero (adica motor in perfecta stare de functionare).- procent de deschidere clapeta la ralanti: ~ 10,2%; - procent de sarcina: >= 20%; - valoare la turatia de ralanti: 34-40 kPa; - valoare la WOT, clapeta deschisa la maxim: 94- 100 kPa; - valoare la 60 km/h pe ceas (55 km/h pe scaner) in treapta a IV-a, 2600 rpm: 80 kPA; - valoare la 60 km/h in treapta a III-a, 3600 rpm: 54 kPa. ... Astazi am facut si eu rost de o interfata pentru Matiz, cu Elm327. Printre putinele aplicatii care pot face logging si se pot conecta la ECM in mod "FAST" (baud 38400, asa e facut montajul hardware) am gasit PCMSCAN. Am facut cateva incercari, dar toate "in gol" (deh, nu am avut copilot). Promit ca voi face un logging pe autostrada vineri si il voi posta aici, pentru "descoasere". Dar mai intai trebuie sa am certitudinea ca datele returnate de acest soft sunt corecte. Il citez pe maestrul intr-ale Matizurilor, deoarece am cateva intrebari: Valorile raportate de PCMSCAN, pe o perioada de aprox. 4 minute (fara sarcina, cu motorul cald, in bucla inchisa, revizie facuta acum 5 zile, deci toate consumabilele la zi) - Short Term Fuel Trim - nu e in fisierul de logging, dar cu siguranta a avut valori de +-4 - procent de deschidere clapeta la ralanti: ~ 13,3%; - procent de sarcina (la ralanti): >= 16.2% (cu faruri si MP3 oprite; cu faza scurta + MP3 la un volum considerabil ~ 22%); - valoare la turatia de ralanti: 34-40 kPa; Matiz Euro3, ~25000km, 1 an si ~3 luni. Deci comparabil cu cel al lui Steph. In schimb, ceea ce ma deruteaza complet este ca la o turatie mai mare (pe loc, in gol!), valoare returnata pentru senzorul MAP este mai mica! Exemple: RPM 1160: MAP 33kPa RPM 2599: MAP 33kPa RPM 3040: MAP 23kPa RPM 2170: MAP 25kPa RPM 1126: MAP 34kPa Daca presiunea este direct proportionala cu cantitatea de aer, si cantitatea de aer este direct proportionala cu cantitatea de combustibil, atunci inseamna ca fara sarcina am consum mai mic la 3000RPM decat la 950? Ceva e in neregula... sau nu inteleg eu... Link to comment
tolin Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Este in regula, dar trebuie judecat exact fenomenul: cantitatea de aer necesara pe ciclu este mai mica (datorita randamentului mai mare). Procentul de sarcina (cat din puterea maxima este consumat pentru a tine motorul la ralanti) este foarte bun (16,2%, motor cald), dovada a consumabilelor noi. Procentul de deschidere a clapetei mi se pare mare (13,3%). Link to comment
steph Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Alti 30l alti 300km. Plinul pe care tocmai l-am facut vreau sa il merg ca la carte, fara bataie de joc, cu frana de motor si fara ore intregi de asteptat pe loc cu motorul pornit. Va tin la curent. Link to comment
JMu Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 ...fara ore intregi de asteptat pe loc cu motorul pornit. Sa imi spui si mie cum se face asta prin Bucuresti! "> In alta ordine de idei... cred ca era alt soft care imi reporta pozitia clapetei... Short Term Fuel Trim ajunge si la 10%. Cam mult. Atasez un tabel (pentru cine e interesat) cu valorile scoase de PCMSCAN. Pornire cu motor rece, inceput logging la cateva secunde dupa pornirea motorului. Facut cateva teste, dar tot pe loc. Adaug si operatiunile facute in timpul scanarii. frame: 182 op: aprindere faza scurta frame: 202 op: aprindere faza lunga frame: 213 op: aprindere faza scurta frame: 229 op: faza scurta + heat 1 frame: 245 op: faza scurta + heat 4 frame: 262 op: aprindere faza scurta frame: 262 op: aprindere faza lunga + heat 1 frame: 288 op: aprindere faza lunga + heat 4 frame: 300 op: all off frame: 310 op: tp ~ 50% frame: 320 op: tp ~100% frame: 340 op: none, + dezaburire TEST.xls Link to comment
adostar Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 25 litri = 300 km => 8.33 % mers numai in oras , cam mult de data asta. Link to comment
steph Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Sa imi spui si mie cum se face asta prin Bucuresti! "> In afara de orele alea la care te referi tu. Link to comment
uskt2005 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 25 litri = 300 km => 8.33 % mers numai in oras , cam mult de data asta. A fost si mai frig in ultima vreme si poate din cauza asta, daca ai mers pe distante scurte si nu a avut timp sa se incalzeasca motorul din cauza asta a crescut consumul, oricum cam greu sa scoti sub 8% in oras Link to comment
adostar Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 @uskt2005 - La acelasi fenomen ma gandeam si eu. Link to comment
closchkutza Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Spune-le asta celor care spun ca scot 6-6.5 in Bucuresti. Nu stiu, dar cred ca merg numai de la 1 noapte incolo > . Link to comment
steph Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Si asta doar pe centura. ) Link to comment
Gizmo Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Salut, La mine consumul sta cam asa: 1. Aprins bec rezervor 2. Bagat 14 litri benzen la rezervor 3. Drum parcurs zilnic: ~8 km dus-intors de la servici 4. Plecat dimineata la 5.30, doua stopuri pe drumul dus si doua pe drumul de intoarcere (cateodata mai prind si de doua ori la stop cand ma intorc acasa) 5. Aprins bec iarasi: 188 km la bord (facuti numai in oras in stilul descris mai sus) . Rezulta un consum de (cu aproximatie): 7,5 l/100km. Destul de bine zic eu avand in vedere ca in ultimul timp a fost destul de rece afara. Numai bine "> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now