Tonyus Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 (edited) Pai, verifica bujii (daca stii), poate poti afla de la fostul proprietar cand au fost schimbate (daca au trecut de 40 mii de Km se inlocuiesc), daca nu schimba-le. Ai incercat alta benzina (alta statie), daca nu, incearca. Cati Km are masina acum? Poate trebuiesc schimbate si alte consumabile, ceea ce recomand, in special la cumpararea unei masini la mana a doua. Alte consumabile fiind: ulei + filtru ulei, bujii, posibil kit distributie, posibil reglaj joc supape. Altceva acum nu-mi aduc aminte, oricum incearca ce poti din ceea ce ti-am enumerat mai sus si vezi cum se comporta, mai rau oricum nu va fi. Edited December 16, 2011 by Tonyus Link to comment
zoom Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 (edited) Avind in vedere ca este a 2 a masina p care o am ,mai ales matizu cumparat acum in preajma sarbatorilor nu prea mai am bani sa bag in matiz. Vinzatorul cred ca a sters la tester becul check ca a 2 zi mi s-a si aprins am crezut ca inebunesc Masina are 86000km am schimbat filtrul de benzina si aer astazi ,o sa cumpar si un aditiv pt benzina daca nu nu mere nici asa trec la bujii. Cind fac rost de bani mai departe alte piese dar acuma nu prea pot ca is sarbatorile si nu prea as investi in piese .am luat masina si m-am gindit ca macar citeva luni nu am probleme. Apropo mai am un renault laguna 2 de 5 ani cumparat si am facut 80000 km cu ea dar nu am schimbat decit distributie placute frina 2 bucse spate si un cap de bara ulei si filtre; cu asta am probleme de a 2a zi. Edited December 16, 2011 by VAXXi Nu mai folosi CAPS si nu mai posta aceeasi problema in mai multe topicuri! Link to comment
Tonyus Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 (edited) Bun, atunci fa ceva mai putin costisitor, baga benzina cea mai buna pe care o gasesti prin prejma. Vezi daca e diferenta. La mine face figuri (check engine aprins si relanti instabil) de la benzina de proasta calitate. P.S.: Nu compara Laguna cu Matiz-ul. Parintii mei au cumparat masina de noua iar dupa nici 15000 Km am facut un test de amortizoare din care a iesit Matizul jalnic, am schimbat amortizoarele (pe garantie) iar acum la 50000 iar sunt duse (fara garantie din pacate). Chiar si un Golf 4 cu 7 ani mai vechi si Km de zece ori mai multi a iesit cu mult peste limita la acel test. De frane nici nu mai vorbesc. Edited December 16, 2011 by Tonyus Link to comment
matizdepitesti Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 A schimbat fratele meu capacul inainte sa apuc sa ma trezesc, a si plecat cu ea in service. Mi-am facut o mie de draci, dar totusi, masina merge ca inainte, insa check-ul se aprinde. Doamne iarta-ma... zau ca nu are nimic, dar ma enerveaza ca imi semnaleaza ceva, iar pe carman scan II nu a gasit nimic, nu stiu pe scan 100 daca imi gaseste, dar decat sa dau banii degeaba ca sa stiu ca nu imi gaseste nimic.. Insa si cu capacul de delcou nou, la fel... cel de-al 3-lea cilindru zici ca n-are nimic. O sa incerc asta cu bujia maine. Dar daca are scanteie, atunci inseamna ca este injectorul probabil, dar cum draci nu l-a vazut in tester? Link to comment
tomis Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 La injectoare se vede doar daca bobina este buna/intreaga sau in scurt. Daca este infundat, asta nu se vede (deci nu e CHECK de aici). Link to comment
matizdepitesti Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Atunci am o vaga idee ca ar fi senzorul de detonatie... ceea ce nu ar fi un pericol mare, decat la amestecul de carburant. Tipul la care am testat masina prima data, a cautat si el si a spus ca asta ar putea sa fie, dar testerul lui nu i-a dat nimic, o sa imi fac timp sa pun masina pe scan 100 cu check-ul aprins, sunt curios daca gaseste ceva. Link to comment
horatiuamb Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Matiz Euro 4 , E-LPG, 2007, 77000 km. Cod eroare P0172. Simptome : porneste la prima cheie, sta la ralanti fara probleme, dar daca o accelerez la revenire se opreste. Dupa ce temperatura motorului a ajuns la cea de regim, se opreste in mers daca o scot pe liber. Daca franez in viteza nu are nici o problema. Ceva sugestii? Va multumesc. Link to comment
florin_wow_2006 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Ai amestecul bogat. Incepe cu verificarea filtrului de aer, bujiile- distanta 1,1 mm, fisele, poate o supapa de evacuare nu inchide bine, ori sonda lambda nu mai lucreaza bine (asta e de la mers subturat si urban), curata IAC-ul cu un servetel umed ca are funingine pe el, tine o borna de la baterie scoasa pentru 5 minute. Cam atat la prima vedere. Asta este anamneza pe care o poti face singur. Asteptam feedback. Link to comment
Mircea Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Masina pe injectie nu se scoate pe liber in frana de motor la turatii peste 2000 rpm, pentru ca acolo injectia este taiata si automat motorul se opreste. Verifica daca se intampla fenomenul daca scoti pe liber sub 2000 rpm. Link to comment
asanyi Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Matiz Euro 4 , E-LPG, 2007, 77000 km. Cod eroare P0172. Simptome : porneste la prima cheie, sta la ralanti fara probleme, dar daca o accelerez la revenire se opreste. Dupa ce temperatura motorului a ajuns la cea de regim, se opreste in mers daca o scot pe liber. Daca franez in viteza nu are nici o problema. Ceva sugestii? Va multumesc. Poate ar fii bine sa verifici jocul la culbutori eventual reglat dar numai cu motorul rece poti face treaba cum trebuie. Link to comment
horatiuamb Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Ai amestecul bogat. Incepe cu verificarea filtrului de aer, bujiile- distanta 1,1 mm, fisele, poate o supapa de evacuare nu inchide bine, ori sonda lambda nu mai lucreaza bine (asta e de la mers subturat si urban), curata IAC-ul cu un servetel umed ca are funingine pe el, tine o borna de la baterie scoasa pentru 5 minute. Cam atat la prima vedere. Asta este anamneza pe care o poti face singur. Asteptam feedback. Legat de filtru aer, bujii, IAC, reglat TPS, etc... s-au facut toate. Masina pe injectie nu se scoate pe liber in frana de motor la turatii peste 2000 rpm, pentru ca acolo injectia este taiata si automat motorul se opreste. Verifica daca se intampla fenomenul daca scoti pe liber sub 2000 rpm. Nu vorbim despre tehnici de economisit carburantul. Orice masina o poti scoate pe liber la orice turatie, nu trebuie sa se opreasca. Ce facem daca avem o problema la cutia de viteze si o arunca din viteza in timp ce depasim un T.I.R. ... se opreste? Poate ar fii bine sa verifici jocul la culbutori eventual reglat dar numai cu motorul rece poti face treaba cum trebuie. Am ajuns astazi cu masina intr-un service DACIA. Parerea unanima : reglat culbutori. In 77000 de km niciun service Daewoo nu a stiut ca trebuie reglati culbutorii. Ai o problema legata de ralanti si te duci la service, toata lumea se leaga de IAC, TPS si alte proceduri de invatare a ralanti-ului, sau esti tu de vina ca ai mers subturat. Adevarul este ca producatorul a facut masina asta numai pentru circulatia pe autobahn ... Dupa 3-4 ianuarie revin cu impresii dupa reglajul culbutorilor. Va multumesc. Link to comment
Mircea Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 (edited) Nu ti-am recomandat sa o scoti din viteza ca sa economisesti combustibilul si nici contrarul. Daca iei piciorul de pe acceleratie cu masina in viteza, masina intra in frana de motor iar ECM taie injectia. Asta se mentine pana la 2000 rpm, moment in care ECM reia alimentarea cu benzina. Daca in intervalul asta tu te decizi brusc ca ar fi bine sa scoti din viteza, ECM nu are timp sa sesizeze ce ai facut, iar injectia este taiata. Ghici ce face motorul tau ramas si fara benzina si fara momentul motor dat de roti prin intermediul cutiei de viteze? Se opreste. Eu ti-am spus sa faci testul cu scosul din viteza la turatie mai mica de 2000 rpm sa vezi daca motorul are intradevar o problema, daca scoti din viteza la peste 2000 rpm si motorul se opreste nu inseamna neaparat ca are o problema. Daca ai o problema la cutia de viteze si sare din viteza in mers, cand depasesti un tir, faptul ca se opreste motorul va fi ultima ta problema, crede-ma... Iar modul in care pui problema dovedeste ca nu "rumegi" corect informatiile primite, in depasire esti cu acceleratia in blana, chiar daca sare din viteza, nu se opreste. Apoi, nu vad ce legatura este intre reglatul tachetilor si nementinerea relantiului... Este doar un mod de a te face sa platesti niste banuti la un service. Ce as face eu, si am mai spus-o de vreo 3 ori pe aici: Curatat corp clapeta (am descris in amanunt procedura) Curatat/inlocuit valva PCV Verificat bujii, montat bujii recomandate, verificat fise Verificat tensiunea generata de TPS Reset + Idle learn corect. Numai dupa ce ai facut operatiile de mai sus te-as indruma sa mai sapi in alta parte, si in niciun caz la reglajul tachetilor, aia bat mai intai, si crede-ma se aud pregnant cand o fac. Edited December 28, 2011 by Mircea Link to comment
horatiuamb Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 (edited) Facut tot ce ai spus, chiar si inlocuit cu un alt corp de clapeta. Am spus din start, la ralanti sta foarte bine, cu o singura conditie, sa nu o accelerezi . Asta cand motorul este rece, apoi dupa ce s-a incalzit cand o scot pe liber, nu conteaza turatia motorului. Edited December 28, 2011 by Salex citare inutila post anterior Link to comment
Mircea Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Ti-a umblat cineva la surubul de reglaj al clatei de acceleratie? Link to comment
horatiuamb Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Nu. Sper ca nu. Poate vreun inteligent de mecanic de pe la Daewoo si-a bagat nasul pe acolo. Verific. Trebuie sa fie inchisa atat cat sa nu agate,nu? Link to comment
Mircea Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Cam asa ceva. Si dupa ce se regleaza trebuie sa fie reglat tps si facut reset. Link to comment
florin_wow_2006 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 In manual scrie de culbutori ca se verifica. Deci nu e rau ca le face o verificare. E posibil sa se micsoreze jocul din cauza tasarii scaunelor de supape datorita mersului mai turat pe GPL iar o supapa de evacuare sa nu mai inchida. Apropo: cat iti consuma extraurban? Sare de 7% la mers intre 90-100. Daca da, ai debitul prea mare si de aici o posibila problema la supape. Filtrele de GPL au fost schimbate? Cel mai bun gaz mi s-a parut la omv si rompetrol -altceva nu bag. Apropo de TPS- se regleaza doar pe scaner. Link to comment
Mircea Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Eu nu am auzit de motor sa se opreasca de la tacheti la modul la care spune colegul. Link to comment
asanyi Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Eu nu am auzit de motor sa se opreasca de la tacheti la modul la care spune colegul. Nu recomandam colegului verificarea jocului daca nu as fii patit ceva asemanator.Motorul la rece dupa accelerare si revenire relanti sa oprea,pornea napoi la prima cheie...verificat de mai multe ori la reprezentanta daewoo,nu sa gasit problema in schimb mi sa recomandat schimbarea mai multori piese ;respectiv motoras pas cu pas IAC,curatare corp clapata,schimbat bujii,schimbat capac delcou...taxa da invatare minte,spun eu...;fara rezultate,pina un prieten mia pus o bucata de hirtie la toba de esapaments si am observat cum avea tendinta de a aspira citeodata hirtia,normal pe toba de espament trebuie doar sa sufle zic eu... era evident ca unul dintre supape de evacuare tragea gaze din toba inapoi,banuiesc doar ca influenta si semnalul electric de la senzorul MAP catre ECM...dar nu doresc sa intru in amanunte...In final a doua zii mi sa reglat jocul la culbutori la rece si de atunci nu am mai avut probleme asemanatoare,comportamentul masinii sa schimbat semnificativ in bine,erau dereglate aproape toti cei sase culbutori la 85000 km fara sa circul pe gaz,cum a mai spus un coleg anterior cei pe gaz trebuie sa verifice mai des supapele.Nu cred ca costa o avere verificarea si macar stii o treaba si atentie mare ce meserias til regleaza si la ce valori nu cred ca un meserias dacia care face treba la ureche este de recomndat in acest caz a se folosi lera si reglajul se face ca la carte... Link to comment
Mircea Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Si nu clantaneau tachetii aia? Link to comment
matizdepitesti Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Revin si eu cu alta intrebare, tot nu am inteles cum se face procedura de Idle Learn, ma enerveaza pozitia Ignition, dar aia presupun ca este cea unde se aprinde Check-ul la matiz euro 2. Caci daca ne uitam la cheie, nu gasesc nimic de genul decat niste liniute. Deci nelamurirea mea, pozitia de aprindere de 5 secunde... e cea dinainte de pornirea demarorului sau cea a demarorului? Link to comment
augustinionut Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Dinainte..ca daca tii demarorul 5 secunde... nu mai invata calculatorul procedura Link to comment
tomis Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Ignition = Start motor, cu demarorul. Bafta ! Link to comment
augustinionut Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Daca tii demarorul 5 secunde in prima secunda iti porneste motorul si in celelalte 4 o sa clantane dintii de la bendix de dintii de pe coroana...intr-un stil (barbar). Link to comment
matizdepitesti Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 (edited) Si uite asa ajunge lumea in ceata, deci pana la urma, care naiba e procedura corecta? Nu mai bine se zice, porneste motorul pentru 5 secunde, opreste-l pentru 5 secunde, apoi se porneste normal? Edited December 30, 2011 by matizdepitesti Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now