masterbobs Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Sunt pur si simplu in criza de nervi...de cateva zile... Cat de cretini..de idioti trebuie sa fie oamenii din tara asta? Pana acum au murit in accidente mii de oameni...se intampla...de aia este numit accident... Dar cand statisticile arata ca mai mult de jumatate mor in urma impactului cu copacii de pe marginea drumului zic eu ca suntem cretini ca nu taiem odata "portile" astea spre moarte... Mai fratilor cati trebuie sa mai moara pana cand ne vom pune pe taiat copacii de pe marginea drumului? 100 de oameni? 100000 de oameni? Câţi? Revenind la accidentul cu microbuzul...daca nu era sirul ala de copaci cate victime mai erau? Link to comment
alx Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 erau oricum stai linistit ca se dadea peste cap si oricum ii facea varza... intr-adevar trebuie sa taiem copacii de pe marginea drumului dar, sa-ti mai spun o chestie: de ce la nemti exista copaci pe marginea drumurilor nationale si totusi nu mor atatia oameni? stii de ce? pt ca nici cu al mai jmeker bmw nu sar de 90 km/h. iar autobuzele/microbuzele oricum au limite de viteza inferioare autoturismelor... Link to comment
steph Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 nu compara iesire in camp deschis cu izbire frontala de copac. dooooh Link to comment
Mircea Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 (edited) Da, asta e problema... In primul rand civilizatia la volan si apoi legislatia si infrastructura... Daca va aduceti aminte in codul rutier vechi, autoturismele aveau limite de viteza diferite de autocamioane si mijloace de transport in comun. Acestea din urma nu aveau voie sa mearga decat cu 40 kmh in localitate... firesc daca e zic eu intrucat au nevoie de mult mai mult spatiu de oprire. In plus, aceste vehicule ar trebui sa aiba limitatoare de viteza, dar majoritatea soferilor le-au scos...iar RAR-ul sau ITP-ul nu verifica aceste limitatoare... Apoi diagramele de pe tahograf nu pot constitui proba pentru sanctionarea soferilor ( daca ii ia diagrama si observa ca a circulat cu viteza mare, politistul nu-l poate sanctiona, ca nu l-a prins cu radarul). Apoi vin celelalte probleme... sosele inguste, de cele mai multe ori marginite de copaci sanatosi, sau santuri adanci, curbe subdimensionate sau chiar prost facute (contrapanta, te scot de pe sosea in loc sa te tina), lipsa balustradelor pe marginea soselei sau balustrade nedeformabile (betonnnn!!!), in conditiile in care nemtii aia de care amintea Alx cheltuiesc milioane de euro pe balustrade care absorb socurile de impact si tin vehiculele pe sosea... ( spre exemplu imi spunea un politist de circulatie ca in Tartasesti, de cand s-au pus betoanele pe mijlocul drumului, aproape au disparut accidentele pentru neacordare de prioritate, in schimb la 8 din 10 accidente se solicita descarcerarea, pentru ca spunea el "cand au pierdut controlul masinii sunt ca bilele de biliard pe masa... din manta in manta pana se opresc" si mantele sunt de beton...) Din pacate acolo trebuie umblat si la mentalitate. Injuram camerele video, dar fac parte din sisteme de siguranta rutiera indispensabile pentru un trafic civilizat. Din pacate, ca de obicei, noi romanii incepem cu sfarsitul... punem camerele video intai si apoi amenajam infrastructura... dar asta e suntem romani in tot ceea ce facem... Edited December 1, 2005 by Mircea Link to comment
alx Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 (edited) steph, o iesire in camp deschis cu diferenta de nivel de ~1m => rasturnare in 80% din cazuri... stii cum se fac oamenii inauntru daca nu au centuri de siguranta? Edited December 1, 2005 by alx Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 masterbobs > Copacii de pe marginea drumului sunt pusi ca sa tina acostamentul... daca n-ar fi, la prima ploaie mai zdravana pamantul s-ar inmuia iar soseaua s-ar distruge din cauza alunecarilor de teren. Daca mor atit de multi oameni, e vina soferilor inconstienti si a vitezei, nicidecum a copacilor! Link to comment
Mircea Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Hai mai NFS... de-aia nu sta autostrada pe loc si se surpa, ca n-are copaci... lasa-i dracu de copaci, pamantul poate fi fixat si prin taluzare si betonare ca la fundatii... Link to comment
masterbobs Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 Mircea zice bine...pentru sustinere ar fi putut face uz de boziii sau boscheti nu de copaci de 50 cm in diametru(nu ca ar conta prea mult diametrul la viteza) Chiar in caz de rasturnare sansele de supravietuire sunt mult mai mari... "Ce tot o dam atat de gard" ..? Copacii pe marginea drumului trebuie sa fie taiati... altfel eu propun sa punem mine antipersonal...in pana mea ...macar sa nu mai aibe nici o sansa nenorocitii... Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 ... pamantul poate fi fixat si prin taluzare si betonare ca la fundatii... Da, dar cu ce costuri? Link to comment
masterbobs Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 NFS-ule sa fim seriosi mai mult fixeaza soseaua crucile cu postamentul lor si gardutul din jurul lor...poate chiar asta se urmareste!? Un cimitir vesel...dinamic... activ... o Romanie de la cap la coada... Zau ca imi este sila... Link to comment
Mircea Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Banesti si nu umane! De-aia venim la capitolul infrastructura inexistenta. Fixam sosele cu pomi ca in Evul Mediu. Unde mai pui ca de multe ori radacinile crescute pe sub asfalt distrug carosabilul... Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 ...Chiar in caz de rasturnare sansele de supravietuire sunt mult mai mari... Inteleg ca propui si umplerea santurilor de pe marginea drumurilor, alea facute ca sa se scurga apa. Io zic sa nici nu mai facem drumurile usor inclinate spre exterior, sa le facem drepte ca daca adormim la volan sa nu mai iesim in peisaj... sa dormim si noi ca lumea, ce naiba... Link to comment
zack Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 dar nu mai bine s-ar pune un gard ? sau un fel de "taluz"...cum e cel dinspre titu,care desparte soseaua in 2. dar costa... Link to comment
Vlad Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 NFS are dreptate...sunt pusi pt. sustinerea infrastructurii. La autostrada este alta poveste pentru ca acolo se face o fundatie sanatoasa. In plus toate soselele sunt inclinate pt. a permite apei sa se scurga. Daca scoti santurile unde se duce apa aia? si daca s-ar face cum propuneti voi fara copaci si santuri o sa vina nea' caisa si o sa zica:uite dom'le nici un copac si sant gata pot sa dau blana.si sa vezi atunci accidente. Ideea e ca trebuie civilizati. Autocarele noi sunt super performante dar sunt limitate la maxim 110 km pe ora. eu as limita si nebuniile astea de microbuze tot la atat, chiar mai putin. Link to comment
Mircea Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Zack, vorbesti de parapetele alea din beton armat? Nu mersi, prefer copacii, poate am vreo sansa sa nimeresc printre... NFS, santurile de scurgere pot fi acoperite cu panouri. Am vazut de curand pe discovery constructia unei sosele in State parca. Pe langa faptul ca folosesc un asfalt ce permite apei sa se scurga prin el si nu pe marginea soselei, apa fiind captata sub sosea, mai au pus si statii de epurare, pentru ca apa de pe sosea ce poate contine reziduuri petroliere sau de alta natura sa nu se scurga direct in pamant... Ai dracu "nemti" cum se gandesc ei la toate... Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Banesti si nu umane! De-aia venim la capitolul infrastructura inexistenta. Fixam sosele cu pomi ca in Evul Mediu. ... Pe lumea asta, nu numai in Romania, banul conteaza foarte tare (daca nu cel mai tare). Parerea mea. Motivatia drumarilor e (banuiesc) simpla: de ce sa dau o caciula de bani (pt taluzare si betonare), pt ca o mina de soferi nu sunt in stare sa respecte niste reguli de circulatie (viteza) si niste norme de siguranta (revizii, etc - mai sunt si cazuri cind iti explodeaza o roata si te arunca in copac, asta e, ghinion, desi parca si astea explodeaza tot la viteze mari). Link to comment
masterbobs Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 (edited) Inteleg ca propui si umplerea santurilor de pe marginea drumurilor, alea facute ca sa se scurga apa. Oricum sunt colmatate...sa fim seriosi. Io zic sa nici nu mai facem drumurile usor inclinate spre exterior, sa le facem drepte ca daca adormim la volan sa nu mai iesim in peisaj... sa dormim si noi ca lumea, ce naiba... Fiind vorba de accidente...sa stii ca poti iesi in decor si daca nu adormi la volan! Fie iti vine unul pe contrasens cu flashuri...ca deh se grabeste spre groapa... Fie iti cedeaza directia... Fie observi in ultima clipa in fata ta un carutas tembel ce flutura o lanterna chioara ...si asta e chiar o varianta buna...exemple mai am dar ma opresc la atat... 1. NFS are dreptate...sunt pusi pt. sustinerea infrastructurii. 2. Daca scoti santurile unde se duce apa aia? si daca s-ar face cum propuneti voi fara copaci si santuri o sa vina nea' caisa si o sa zica:uite dom'le nici un copac si sant gata pot sa dau blana.si sa vezi atunci accidente. Ideea e ca trebuie civilizati. 1. NFS nu cred ca are dreptate... de ce? Pentru ca ar fi trebuit sa fie plantati cam la 5 metrii unii de altii ... vezi tu radacinile ... nu depasesc circumferinta coroanei... De ce avem totusi copaci pe langa drumuri? Pentru ca avem soselele de pe vremea carutelor si a saretelor ce mergeu prin glod(a se citi praf)...mai pe scut drumuri de tara din pamant batut...de aia! Atunci cand venea boieru' mare de la Paris sau Viena sa nu ii bata soarele prea mult in cap romaii ce si-au zis? hai sa ii punem copaci sa ii fie umbra...personal cred ca mai este dorinta stupida a romanilor de a vedea dungi unde nu trebuie ...ca in armata...una alba una neagra... Ar trebui sa terminam cu prostia cu sustinerea infrastructurii soselei... FRATILOR... romanii acum fro'2000 de ani faceau drumurile de piatra si nu se surpau de la ploi... ba chiar unele au supravietuit fara nici o reparatie timp de 2000 de ani. @NFS: ...de ce sa dau o caciula de bani (pt taluzare si betonare), pt ca o mina de soferi nu sunt in stare sa respecte niste reguli de circulatie (viteza) si niste norme de siguranta ... Pentru ca VIATA este singurul lucru ce trebuie protejat! DE AIA! @NFS:... mai sunt si cazuri cind iti explodeaza o roata si te arunca in copac, asta e, ghinion... Daca te duci la spital cu splina "fracturata" cei de acolo nu ar trebui sa incerce te salveze? Pentru ca ai avut doar un ghinion si asta e? Daca exista un singur caz pe care sa il salvezi de la o moarte sigura si tot merita... Viata si protejarea ei sunt singurele lucruri bune ce definesc UMANITATEA. Edited December 1, 2005 by masterbobs Link to comment
alx Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Sefilor, nu va mai certati ca chiorii... degeaba. 1. copacii sunt pusi pt a reduce poluarea produsa de masini si pt a tine umbra cat de cat. 2. stabilizarea taluzurilor nu se face cu copaci... se face cu pamant stabilizat, plase, bolovani, etc. Sunt n-spe moduri de stabilizare. 3. Ei ar trebui taiati pt idiotii care isi muleaza masinile pe ei pt ca, din pacate, si ei sunt ai nostri. 4. drumurile fara copaci sunt extrem de obositoare, ca exemplu dau buc - buzau intr-o zi cu soare puternic din fata... PS: Inainte de a ma combate, va anunt ca am lucrat in proiectare de cai de comunicatie. Daca copacii ar fi pusi pt stabilizarea drumului atunci caile ferate ar avea un gard continuu de copaci pt ca sunt mult mai instabile decat soselele. Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 (edited) Fiind vorba de accidente...sa stii ca poti iesi in decor si daca nu adormi la volan!Fie iti vine unul pe contrasens cu flashuri...ca deh se grabeste spre groapa... Fie iti cedeaza directia... Fie observi in ultima clipa in fata ta un carutas tembel ce flutura o lanterna chioara ...si asta e chiar o varianta buna...exemple mai am dar ma opresc la atat... N-am zis ca aia ar fi singura cauza a iesirilor in peisaj. Aici ai mare dreptate. Zic doar ca mai bine am elimina CAUZA accidentelor. Soferul (sau mecanicul) este de vina pt un accident, nu copacul. Iar exemplele date de tine imi sustin teoria. Aaa, este posibil ca odata cu taierea copacilor sa se REDUCA numarul de accidente mortale. Dar cu ce procent? Nu ca nu ar merita orice procent, cit de mic... dar nu e mai bine sa-i controlezi/amendezi/faci_sa_constientizeze_pericolul pe cei de la care porneste totul (aka soferii)? Edited December 1, 2005 by NFS Link to comment
Mircea Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Hai sa trecem peste accidentul asta. NFS, e iarna, vii de la tara obosit, te prinde o ploaie, pe sosea se formeaza polei, reduci viteza la maxim, totusi inevitabilul se produce si derapezi. In ce ti-ai dori sa intri? Intr-un copac, intr-un sant, sau sa te opresti la 5 -6 metri in afara carosabilului pe camp? Link to comment
masterbobs Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 (edited) Chiar nu ma cert ...am impresia ca nimeni nu se cearta aici. Nici macar discutie in contradictoriu nu e. @alx: copacii sunt pusi pt a reduce poluarea produsa de masini si pt a tine umbra cat de cat. Mai... tu mai crezi in Mos Craciun? @alx: Ei ar trebui taiati pt idiotii care isi muleaza masinile pe ei pt ca, din pacate, si ei sunt ai nostri. Eu zic ca este obligatoriu. @alx: drumurile fara copaci sunt extrem de obositoare, ca exemplu dau buc - buzau intr-o zi cu soare puternic din fata... De banii luati din productia de chibrite de pe urma copacilor taiati de pe marginea drumului se pot inchiria chiar dansatoare...Sa va vad atunci cum o sa mergeti muuuult mai incet... Serios vorbind ... in lumea civilizata pentru a anula efectul plictisului sau al monotoniei drumului in stanga si in dreapta drumului se pun diverse panouri... @NFS:Zic doar ca mai bine am elimina CAUZA accidentelor. Soferul Pai daca nu taiem copacii si punem si "cateva" mine antipersonal o rezolvam in vreo 2-3 ani...oricum cine nu moare se lasa de sofat... mai bine am incepe cu o pauza ...ca si asa nu ne va lua prea mult... Edited December 1, 2005 by masterbobs Link to comment
alx Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 @masterbobs... calmez-vous mon amis... am inteles ce vrei sa spui dar nu-ti mai impune punctul de vedere, te rog. nu vorbeam de drumuri plicticoase ci de drumuri OBOSITOARE! Please, nu ma mai lua la misto cand tu nici macar nu citesti calumea ce scriu eu... Link to comment
NFS Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Mircea> Sa stii ca mi s-a intamplat! Am sarit intr-un sant adinc de vreo 2 metri si ceva si dupa ce am ras o tufa m-am oprit intr-un copacel. Am avut noroc cu carul, nu zic... Chiar am plecat cu masina pe roti si fara nici o indoitura. Dar recunosc ca a fost vina mea. Iar acum nu sustin taierea copacilor (in care as fi putut sa ma infig (daca derapam la curba urmatoare), ci mersul preventiv. Link to comment
masterbobs Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 (edited) Cher ALX, Je comprends votre écriture et pensées... mais je ne comprend jamais ce qui est erroné avec vous.(asta ca sa vezi si tu cum e cu franceza ...) NFS-ule am si eu o intrebare... Stiind ca de vreo 50 de ani omul (politia, constructorii de drumuri, constructorii de masini, soferii etc.) incearca sa previna accidentele si nu au reusit decat intr-o mica masura nu crezi ca ar trebui sa incerce si varianta cu pomii? This post has been edited by masterbobs: Today, 11:32 AM Edited December 1, 2005 by masterbobs Link to comment
gxg Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 copacii ajuta si la gasirea drumului in conditii nu chiar optime pt ca delimiteaza intr-un fel partea carosabila...ei creeaza un contur al soselei pe care il vezi mai bine pe timp de noapte..asa cred eu.. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now