Lao Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Mi-am schimbat şi eu amortizoarele pe spate la 3.000 de km. În locul celor originale am pus Monroe gaz+ulei, am zis că dau lovitura... ce glumă bună! Au ţinut fix 16.000 de km după care la o revizie totală am observat că din amândouă curgea lichid. Le-am schimbat în garanţie. Concluzia: Monroe sunt varză. Şi nu o spun numai eu. Link to comment
Mad MAX Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 am cumparat si eu azi niste sachs-uri pe gaz, dar inca nu le-am pus pe masina. Totusi mi s-au parut cam scumpe ... 1.750.000 ROL / buc. Sper sa faca banii astia. Trebuie sa iau acum o jamba si mi se pare cam scumpa totusi. (2.700.000). nu stie nimeni pe unde pot gasi mai ieftin? Link to comment
sorin77 Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 In weekend am facut un test am incercat sa ma apas spatele masinii atat la masina mea cat si la un Cielo Executive din 2002, asezate una langa alta pe un plan orizontal. Am ramas foarte surprins sa vad ca cele 81 kg ale mele abia daca apasau un pic spatele Cieloului Executive (max 1 cm), iar cand ii dadeam drumul de oscilatie nici nu se putea pune problema. Pe cand la mine la Cielo 96 GLE cu arcurile originale, la acelasi test spatele i se apasa bine de tot (mai mult de 4-5 cm) iar cand ii dadeam drumul oscila odata si jumatate deca pot sa spun asa. Avand in vedere cele constatate imi propun ca in primavara sa imi schimb si eu arcurile pe spate trec la din alea de Cielo Executive tip sarcina grea, asa cu recomanda Ovi_jer. Dar totusi daca pun arcuri Cielo Executive tip sarcina grea, ma intreb asa: nu o sa stea prea tzapana masina si apoi sa simt toate gropile, denivelarile fara nici o amortizare?..... Link to comment
Mad MAX Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 arcurile de executive sunt la fel de inalte ca si cele de GLE sau sunt mai scurte? Link to comment
neonne Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 nu a pus nimeni arcuri de espreo pe cielo ? sunt mai tari arcurile de esprero ca cele de executiv ? eu m-am gandit sa pun aruci de espero pe cielo, ce sugestii i-mi dati ? Link to comment
Tommy Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Am ramas foarte surprins sa vad ca cele 81 kg ale mele abia daca apasau un pic spatele Cieloului Executive (max 1 cm), iar cand ii dadeam drumul de oscilatie nici nu se putea pune problema. <{POST_SNAPBACK}> cum naiba max 1 cm? nici intr-un caz nu sunt cele de fabrica daca e asa cum spui. si mie mecanicii mi-au zis ca cele de fabrica (vandute de ei) sunt cele mai bune, ca au fost care au pus pe gaz si s-au intors dupa 2 week sa le schimbe, etc.. nu sunt ferm convins ca asa e.. dar e drept ca cele pe gaz se pot duce naibii la o groapa zdravana .. asa ca pe fata mai ales.. m-as feri sa pun pe gaz pe spate cred ca ar merge, mai ales ca la cielo.. se simte ca spatele e usor.. Edited August 17, 2005 by florin_t Link to comment
BAD_MF Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Si eu am 110k si inca le am pe cele originale..dar au cam inceput sa se duca! Ma gandeam sa imi pun si arcuri noi de astea exe heavy duty si amortizoare orginale..dar va intreb amortizoarele orginale de pe piata sunt de aceeasi calitate ca cele din fabrica?? Link to comment
sorin77 Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 ...si mie mecanicii mi-au zis ca cele de fabrica (vandute de ei) sunt cele mai bune, ..au pus pe gaz ... dar e drept ca cele pe gaz se pot duce naibii la o groapa zdravana .. <{POST_SNAPBACK}> Florin_t , nu ti-am inteles exact mesajul ... cred ca nu iti este clar rolul arcului respectiv al amortizorului de spate. Daca ma apas pe spatele masinii cu toata greutatea in prima faza se comprima arcul solicitat. [ - acolo la Executivul testat, arcul s-a comprimat f. putin. Probabil ca e facut sa se comprime mai mult dar numai la forte mai mari.] Cand nu mai actionezi cu forta pe spatele masinii, arcul incearca sa se decomprime rapid.Aici intervine amortizorul care nu permite arcului sa se decomprime la viteza maxima ci treptat in timp. In felul asta amortizorul previne/amortizeaza posibilele oscilatii ale arcului si implicit ale caroseriei masinii. Link to comment
Tommy Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Am ramas foarte surprins sa vad ca cele 81 kg ale mele abia daca apasau un pic spatele Cieloului Executive (max 1 cm), iar cand ii dadeam drumul de oscilatie nici nu se putea pune problema <{POST_SNAPBACK}> m-am referit strict la asta, daca te lasi pe un colt al portbagajului se lasa mai mult de 1 cm (in cond. normale) cred ca app la orice masina nu numai la cielo nu m-am indoit de ce ai zis, m-am referit la probabilitatea sa fi avut alte arcuri decat cele originale am vazut si la cineva schimbata suspensia: o avea schimbata mult (coborata si foarte tare), auch ce naspa "dardaia masina", i-am data cu el o linie pe grigorescu pina pe la 100 si ceva ca se facu rosu in fata nu stiu cum statea in curbe, dar la oras sigur nu era "extrem de confortabila" Link to comment
Mad MAX Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 m-am referit strict la asta, daca te lasi pe un colt al portbagajului se lasa mai mult de 1 cm (in cond. normale) cred ca app la orice masina nu numai la cielo nu m-am indoit de ce ai zis, m-am referit la probabilitatea sa fi avut alte arcuri decat cele originale am vazut si la cineva schimbata suspensia: o avea schimbata mult (coborata si foarte tare), auch ce naspa "dardaia masina", i-am data cu el o linie pe grigorescu pina pe la 100 si ceva ca se facu rosu in fata nu stiu cum statea in curbe, dar la oras sigur nu era "extrem de confortabila" <{POST_SNAPBACK}> Pai sigur nu era dar pe curbe si in general la stabilitate te asigur ca era net superioara unui cielo standard. Probabil avea arcuri sport (costa 200 euro la Augsburg). Am inteles ca se pot comprima si intari si cele de fabrica cu costuri mult mai mici(are cineva asa ceva?). Link to comment
gigisev Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 fratilor nu va puneti amortizoare pe gaz , pentru romania nu se merita. Am pus pe spate si va spun ca te zgaltie din toate partile la gropi, dar pe drum bun, jos palaria. Link to comment
sorin77 Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 (edited) Stie cineva de ce ARC SPATE (HEAVY DUTY) e mai ieftin decat arcul normal de Cielo? Asta conform cu costul afisat aici (click) Asa si daca chiar imi pun arcuri spate de tip HEAVY DUTY nu o sa se ridice prea mult spatele astfel incat sa se "implante" in pamant fata masinii ? Edited May 12, 2006 by sorin77 Link to comment
mcrusu Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 si-a montat cineva amortizoare QH de la dl.Nicu Barbu? sunt mai bune decat cele originale coreene? Link to comment
eugen2005 Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Ati vazut promotia care o au la Monroe? La trei amortizoare cumparate il primesti pe al patrulea gratis. Ce ziceti, merita sa-mi cumpar pentru Cielo amortizoare Monroe? Link to comment
Englishman Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 LAO zicea mai devreme : "Mi-am schimbat şi eu amortizoarele pe spate la 3.000 de km. În locul celor originale am pus Monroe gaz+ulei, am zis că dau lovitura... ce glumă bună! Au ţinut fix 16.000 de km după care la o revizie totală am observat că din amândouă curgea lichid. Le-am schimbat în garanţie. Concluzia: Monroe sunt varză. Şi nu o spun numai eu. " Link to comment
Mo'Gas Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Eu mi-am comandat de la Dl. Nicu Barbu o pereche de arcuri pt Cielo tip HEAVY DUTY si astept sa vina azi curierul . Am facut comparatia intr-un magazin intre arcurile standard de Cielo(cod 96179833) si cele heavy duty(cod 90216623) care corespund celor de Espero - mare atentie - si intr-adevar sunt mai inalte cu aproximativ 2 cm si cred ca sunt si un pic mai tari . Si daca nu imi place nici asa gasesc eu niste arcuri suplimentare mai mici in diametru pe care o sa le montez concentric cu arcurile astea noi, poate asa o sa am in sfarsit garda la sol pe spate de Logan Dupa ce le montez o sa va dau mai multe detalii. Link to comment
Tommy Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Nu fa asa ceva, la incarcare risti sa-ti ajunga alea mici spira pe spira si apasa ca o tija pe punte. NU mai spun ca masina iti va ţopai ca la echitatie Link to comment
kata Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Am pe Cielo fata amortizoare cu gaz (sorry, nu stiu firma) si de cand am cumparat masina am facut cca. 40 mii km. Sunt foarte multumit de ele. Intr-adevar masina este mai rigida dar merita pentru ca eu circul mai putin in oras si cu viteza mica, incercand sa evit gropile; in afara orasului e super. Te tine lipit de sosea, intri altfel in curbe. Din punctul meu de vedere merita amortizoarele pe gaz (depinde si de firma). Link to comment
bella Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 (edited) Salut, Poate cineva(pt cultura mea generala ) sa dea un exemplu concret si eventual argumentat al faptului ca amortizoarele pe gaz "nu sunt recomandate" in trafic urban? Multumesc. Edited June 2, 2006 by bella Link to comment
Tommy Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Hopa.. eu zic intai sa vezi ce si cum e cu arcul si amortizorul, ce sunt si ce fac, si apoi .. iti vei raspunde singur la intrebare Link to comment
bella Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 @Tommy...Daca mesajul este pt mine stiu ce e ala arc si amortizor >- . Daca nu e vb de mine, sunt fftopic: Link to comment
Tommy Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 (edited) N-am zis ca nu stii ce e ala, am zis ca nu stii ce face In putine cuvinte.. arcul "sustine" masina. Pe partea cealalta, functia principala a amortizorului este de a controla raportul dintre caroserie, sasiu, incarcatura pe de o parte si .. roti, frane pe de alta. Deci treaba lui e sa absoarba energie mecanica. El intra in actiune cand roata si caroserie sunt in "miscare relativa" unul fata de alta. Un amortizor pe gaz va absorbi mai dur (putin) aceasta energie, de aici rezultand un minus de confort.. Fiecare denivelare va fi transmisa .. sasiului, implicit pasagerilor. Exagerand pentru expresivitate .. "ca si cum ai merge cu o caruta" .. mai pe romaneste de atat nu pot spune. Desigur e exagerat, si eu vreau sa le schimb cu gaz. Edited June 2, 2006 by Tommy Link to comment
snacke Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Salutare! Sper sa nu fiu fftopic: dar vreau si eu parerea voastra referitor la un aspect.Zilele trecute am facut o reparatie mai consistenta la Esperache,si,pe langa ce am reparat (kit ambreiaj,discuri frana si altele),am schimbat si amortizoarele pe fata(Am pus KAYABA-cred ca am scris bine,pe ulei),fara sa mai schimb nimic altceva(adica capete de bara,pivoti).Intrebarea mea este daca se impune o reglare a unghiului de fuga? Mecanicii au zis ca trebuie sa-l reglez.Voi ce ziceti? Link to comment
ovi_jer Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Da,este obligatoriu de cate ori se umbla la elementele se suspensie/directie fata. Link to comment
pixelconscious Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Ovi, dar daca schimb amortizoarele pe fata si fac celelalte operatiuni adiacente (geometrie, unghi) pe urma trebuie sa le repet si daca schimb pe spate ? Intreb pentru ca de spate vreau sa ma ocup ceva mai tarziu dar nu vreau nici sa dau in altceva daca merg cu masina fara sa fac geometrie + unghi acum. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now