Jump to content

Amortizoare Cielo


Recommended Posts

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

In weekend am avut masina incarcata (Cielo '96), si am trecut peste niste galme din asfalt la cca 65-70km/h, a facut un pic de banans si apoi a pocnit tare ceva sub masina in partea din spate. Am crezut ca am facut explozie. Am incetinit, am vazut ca nu am pana si am plecat mai departe. Ulterior am observat ca am o spira rupta la arcul stanga spate.

 

Acum vreau sa imi cumpar arcuri noi conform cu recomandarile de pe aici - tip Cielo Executive tip sarcina grea (heavy duty) dar nu vreau sa imi schimb si amortizoarele care le am pe masina -sunt cele originale si am apox 100.000Km parcursi pana acum.

Ce credeti este o idee buna? sa pun arcuri noi pe spate dar sa pastrez amortizoarele vechi?

Cu noile arcuri heavy duty se modifica cursa pe care lucreaza amortizoarele, ..etc, sunt alte riscuri?

Link to comment

Eu as zice sa faci o treaba cum scrie cartea si schimba tot.

Arcul doar sustine masina, amortizorul e interfata intre caroserie/incarcatura si roti/frane.

Nici pe cele heavy duty nu se recomanda incarcarea excesiva a portbagajului.

Link to comment

... si eu as opta pentru totul nou, dar deocamdata nu vreau sa mai bag banii astia in masina decat daca sunt argumente serioase.

Chiar si asa daca pun arcuri de Cielo Executive probabil ca indicat ar fi sa am si amortizoare de de Cielo Executive.

Link to comment

In ultima vreme mi se pare ca a mea e mult prea barca (de masina vorbesc), lucru observat si de cei care mergeau in spatele meu pe drumul de intoarcere de la Varlaam. Ma gandeam sa schimb amortizoarele pentru o tinuta de drum mai ferma. Confortul ma intereseaza mai putin. Ce se recomanda? Care e configuratia preferata, spate gaz si fata ulei? Sau invers? (Sa zicem ca banii m-ar tine deoparte de schibmarea tuturor amortizoarelor cu unele pe gaz). Ce marci merita banii?

 

PS: Nu imi recomandati Koni reglabile ca nu ma arunc la ele!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Eu mi-am schimbat amortizoarele acum 3 luni cu unele pe gaz marca Sachz pentru opel vectra a.

Pe spate mi-am pus si arcuri tot de opel vectra a heavy duty.

Amortizoarele le-am cumparat de la Augsburg unde erau cel mai ieftine(toate 4 570 Ron) iar arcurile printr-o cunostiinta cu 380 Ron.

Daca iti splace sportivitatea ia-ti pe gaz daca nu pe ulei.

Acum este rigida dar am niste frane si o stabilitate in curbe supeeeer tare.

Link to comment
Amortizoarele le-am cumparat de la Augsburg unde erau cel mai ieftine(toate 4 570 Ron) iar arcurile printr-o cunostiinta cu 380 Ron.

 

Adica tu vrei sa zici ca ai dat aproape 46 de milioane pe amortizoare? :shock:

Link to comment

Cred ca am scris foarte clar. " Toate 4 570Ron" adica tot setul de 4 a costat 570Ron. Iar arcurile spate amandoua 380 Ron si cu montarea 150 Ron la Romseki(dupa Apaca) a fost 1100 Ron. Am garantie 3 ani.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Am si eu o problema care este legata cred de amortizoare. Masina era dotata cu amortizoare romanesti prea zgomotoase dupa parerea mea, pe care le-am schimbat in garantie cu unele originale daewoo. Pe spate.

La Costinesti, ovi_jer a remarcat ca masina mea parea destul de "lasata" pe spate. M-am uitat cu atentie, si ii dau dreptate. Intre timp m-am uitat din reflex la toate Cielo pe care le-am vazut prin parcari si am tras concluzia ca la cele coreene spatele sta exact cala mine. La cele de generatie noua, sunt mai sus cu cativa cm.

 

Intrebare: care este fenomenul, avand in vedere ca arcurile sunt originale "de drumuri grele". Numai simpla schimbare a amortizoarelor face ca masina sa para mai lasata? Mentionez ca lucreaza bine amandoua, si la probe pe loc, si in mers, la curbe. Zgomotul a disparut imediat dupa schimbare.

Avand si butelia de gaz, as fi interesat sa stea un pic mai sus cand este incarcat portbagajul...

Link to comment

Imi poate da cineva adresele unor service-uri din Constanta, Galati sau Braila unde as putea spera ca testul amortizoarelor va fi corect si elocvent? ( daca au si tester de motor cu atat mai bine)

-la reprezentanta Daewoo tl mi s-a spus ca testele fara scoaterea amortizoarelor nu-s relevante pt ca depind de calitatea si tipul anvelopelor, de arcuri etc.

Vreau sa-l fac dupa ce am citit forumul si nu am gasit o problema asemanatoare, insa m-am lamurit ca se recomanda testul .

Problema: un zgomot (un fel de fashiit de cauciuc care se aude doar cu geamul deschis, din zona rotii stanga fata,( poate o fi si pe dreapta...) si e direct proportional ca frecventa cu rotirea acesteia, mai accentuat in zone cu usoare denivelari. Crezand ca are legatura cu anvelopele/jentile le-am rotit, apoi chiar am cumaparat o janta noua , am scos aparatoarea jentii banuind o atingere - fara rezultat insa.Cauciucurile nu le-am schimat inca asteptand oferta pt. sezonul de iarna.

Un zgomot cat de cat asemanator dar totusi diferit - un fisiit (nu fashiit de data asta) de aer pronuntat se aude facand testul manual al amortizoarelor fata prin apasare; n-am experienta, insa parca nu ar avea mai mult de o balansare la eliberare.

Date:

-cielo ,1997 cu cel putin 103000 km;

-stabilitate la viteze mari in curbe foarte buna spre excelenta (la viteze de 80-130, functie de raza);

-tangaj pe drum drept cu denivelari exista, nu foarte pronuntate dar nu pre am cu ce compara...(nu am condus destul de multi km decat Dacii (toate tipurile) plus un bmw 320 d si un Megane Break pe benzina din 2004 care sunt mult mai ferme la denivelari si nu cred ca e corect sa le compar nici intre ele, daramite cu cieloul...). Mentiuonez ca nu am mai condus alt Daewoo in afara de un Tico si nu stiu cum ar trebui sa se comporte...

- masina este pe fata un pic mai joasa decat alte Cielouri noi, dar parca la fel cu unele vechi...( pe spate am rezolvat schimband arcurile rupte, amortizoarele nu ca cica nu era nevoie, iar arcurile pe fata ar fi bune, dupa mecanic;

-distanta de franare e mai mare decat la superNova sau solenta ca sa nu fac alte comparatii;

- nu se aud deloc zgomote metalice , pocnituri sau tacanituri, batai etc. de la suspensii.

- doi mecanici mi-au spus ca desi amortizoarele nu curg, ar fi bine sa le schimb peste o luna-doua, iar altul mi-a zis ca daca Cieloul se tine bine la cum merg eu, sa le pastrez pe astea ca-s originale si mult mai bune si fiabile decat cele noi.

- masina este pe fata un pic mai joasa decat alte Cielouri noi, dar parca la fel cu unele vechi...

Concluzie: pana nu fac testul nu stiu daca sa le schimb ( daca n-ar fi nevoie nu le-as schimba , ca de, nu mi-am revenit financiar inca dupa achizitie si as vrea mai degraba sa o incalt pt iarna - pe alt topic voi cere sfatul Sava?), insa ma enerveaza si ingrijoreaza fishiitul si vreau sa am o cat mai mare siguranta.

E posibil ca testul sa nu fie relevant? atunci ce ? :wallbanger:

Link to comment
  • 4 months later...

Am vazutl la magazinul de la gara de nord 2 modele de arcuri.

 

1.cu spira la capete din ce in ce mai subtire

2.cu spira la capat la acelasi diametru

Inaltimea mi sa parut la fel

 

Ma intereseaza cele heavy duty, dar nu stiu care sunt .

Daca ma puteti ajuta si cu niste poze ar fii super

Link to comment
  • 1 month later...

Am un cielo si am fost nevoit sa cumpar 2 amortizoare fata dintr-un magazin.

Problema e ca atunci cand am ajuns la mecanic cu ele sa mi le monteze mi-a zis ca sunt prea slabe.

Intr-adevar, in momentul in care am incercat si eu, am obs acest lucru, dar neavand un reper/experienta nu imi dau seama exact cat de mult ar insemna raportul slab/tare.

Intorcandu-ma cu ele la magazin, vanzatorul mi-a zis ca nu au nimic, amortizoarele urmand a"a se arma" sub greutatea masinii.

Cum verific daca acestea sunt ok pana sa ajung cu ele din nou la service? E normal sa fie chiar atat de usor de tras/apasat? (Amortizoarele sunt pe ulei si sunt originale daewoo)

Link to comment
Imi poate da cineva adresele unor service-uri din Constanta, Galati sau Braila unde as putea spera ca testul amortizoarelor va fi corect si elocvent?

 

La Sheer in Galati, str. Basarabiei. Au tester de amortizoare, nu au de motor.

Link to comment

Eu mi-am schimbat luni amortizoarele pe spate ( pentru cele de faţă încă mai caut cheie de planetară şi presă pt arc, de împrumutat :D ) cu unele reîncărcate de un nene la Craiova. Le-am făcut cam cu 40-50% mai tari decât cele de fabrică şi sunt foarte bune aşa cum sunt. Pe faţă am să pun nişte Sachs Advantage pe gaz, care sper să nu fie mult mai moi decât cele de pe spate pentru că aş fi nevoit să le schimb cu unele reîncărcate.

Urmează arcuri cu 40 de mm mai joase, când am să găsesc o superofertă, şi gata. :D

Edited by Lao
Link to comment
Am un cielo si am fost nevoit sa cumpar 2 amortizoare fata dintr-un magazin...Cum verific daca acestea sunt ok pana sa ajung cu ele din nou la service? ...

 

Pai nu ai cum sa le verifici decat daca le pui pe masina si apoi faci un test de amortizoare intr-un service autorizat RAR. Ai grija ca montarea acestora sa fie efectuata tot intr-un service autorizat RAR, sa-ti dea deviz de montare in service si sa-ti completeze certificatul de garantie ca altfel ... ai dat banii degeaba pe ele si poti sa te duci sa-ti mai iei unele daca iti pica in doua saptamani.

 

Asta e un test de amortizoare dupa 6 luni de la montare desi au garantie 2 ani fara limita de kilometrii (e drept sunt pentru matiz insa calitatea pieselor importate chiar si din Koreea lasa mult de dorit):

post-2220-1174497264_thumb.jpg

Edited by dreamlike
Link to comment

Ma puteti indruma catre un service din Bucuresti unde pot face un test la amortizoare (ieftin,dar mai ales bun si fara programare) ?

Vrea tata sa cumpare un Cielo care e cam vechi si daca la motor a vazut ce si cum, la amortizoare nu-si poate da seama daca necesita alte investitii post cumparare.

Multumesc celor care vor raspunde , chiar si numai cu adrese unde nu este recomandat - din propria lor experienta - sa se indrepte.

Link to comment
Pai nu ai cum sa le verifici decat daca le pui pe masina si apoi faci un test de amortizoare intr-un service autorizat RAR. Ai grija ca montarea acestora sa fie efectuata tot intr-un service autorizat RAR, sa-ti dea deviz de montare in service si sa-ti completeze certificatul de garantie ca altfel ... ai dat banii degeaba pe ele si poti sa te duci sa-ti mai iei unele daca iti pica in doua saptamani.

 

Asta e un test de amortizoare dupa 6 luni de la montare desi au garantie 2 ani fara limita de kilometrii (e drept sunt pentru matiz insa calitatea pieselor importate chiar si din Koreea lasa mult de dorit):

post-2220-1174497264_thumb.jpg

 

Merci

Problema e ca as fi vrut sa stiu daca amortizorele sunt ok inainte de a merge in service pt a scuti efortul de a ma intoarce cu ele sa le schimb si a evita procedurile de garantii.

Link to comment
  • 2 months later...

Monroe Reflex

Parerea mea cea mai buna alegere la ora actuala... (18 luni garantie) :lavolan:

 

Auto Solution SRL

(incinta Faur, aproape de poarta 4)

 

2*fatza - 288 RONi

2*spate - 280 RONi

2*kit montare pentru fatza - 205 RONi

1*kit protectie amortizoare fatza - 48.46 RONi

 

plus montajul la un service of your choice :)

 

10x

Link to comment

Cele mai proaste amortizoare cred ca sunt Monroe (de la noi de pe piata). Nu am intalnit UN amortizor care sa nu curga dupa maxim 5000 de km si nici nu am intalnit pe altcineva care sa fi fost multumit de ele. Varza cu carnati!

Link to comment
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...