MCojo Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Sunt uimit de crash testul de mai jos! http://video.google.com/videoplay?docid=6605730767077503480 Chiar poate fi adevarat?! Habitaclul arata intact...Iti poate asigura siguranta o astfel de masina, chiar daca poate achizitia ei poate fi un moft?! Link to comment
BAD_MF Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Am vazut emisiunea pe Explorer. E uimitor cum a rezistat masinuta, dar in acelasi timp au spus ca organele interne ale pasagerilor nu ar fi rezistat la impact, masina avea 112 km/h cand a intrat in blocurile de beton pe care le-a miscat din loc! Link to comment
andreib Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 (edited) 70mp/h inseamna 110km/h, masina a supravietuit dar ocupantii sigur ar fi fost intre 4 scanduri datorita zonei de deformare extrem de reduse si fortelor de catvea zeci de ori mai mari decat forta gravitationala. Edited December 4, 2005 by andreib Link to comment
Esperatul Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 (edited) Se vede ca au fost gandite din start pentru siguranta si ca sunt facute de mercedes. Constructorul nu a trebuit sa isi faca griji pentru cei din spate. Motorul aluneca pe sub masina in caz de impact si preia o mare parte din soc. Edited December 4, 2005 by Esperatul Link to comment
MCojo Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Din ce se poate vedea in clip habitaclul pare cat de cat intact! Acuma ca organele interne ale ocupantilor rezista sau nu, rezida si din preluarea si amortizarea socului de catre ansamblul fata al masinii ... si cred ca sunt sanse sa scapi chiar si la o astfel de viteza daca se reuseste amortizarea socului loviturii... Link to comment
ToPser Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 La 112 km/h acest Smart s-a comportat remercabil ...mi-a placut chetia cu usile ...inca se deschideau ... nu vreau sa ma gandesc tico cum s-ar face la viteza aia ... Link to comment
steph Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 la viteza aia ? care tico ? Link to comment
Brainiac Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Pare foarte misto testul, dar...nu stiu cat de util. Mi se pare la fel de util ca si un submarin care este construit sa reziste la presiunea la adancimea de 10.000 de metri, ajunge acolo in 5 ore, insa are oxigen doar pentru 4. Oricum, pasagerii sunt morti in momentul in care submarinul atinge limita... Este laudabil ca se ajunge la astfel de performante in privinta safety-ului, insa unele sunt pur si simplu facute doar pentr departamentul de marketing. Ca si Ronaldinho care da de 4 ori la rand in bara... Link to comment
andreib Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Tocmai am avut o revelatie...Este un test oarecum tampit deoarece este facut fara ocupanti ai masinii, iar la o masina de 700 si ceva de kilograme cat are Smartul cele 160kg ale ocupantilor ar fi modificat total ecuatia. Link to comment
aztec Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 chiar ma intreb de ce nu au pus manechinele in masina? m-am uitat la un smart.. nu prea are loc la picioare de deformat.. ma intreb daca intru cu un tank intr-o stanca.. scap? Link to comment
covrigma Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 incredibil testul...cand am vazut impactul am crezut ca s-a facut salata masina...incredibil Link to comment
Satori Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Ce este asa de incredibil? Nu e greu sa faci o masina care sa nu se faca zob, e greu sa faci una care sa se faca zob CONTROLAT pentru a disipa energie. 1. In acest SMART nu ai loc unde sa pui zone de deformare. 2. In cazul de mai sus, iti ieseau creierul prin nas si matele prin buric. 3. Supravietuiesti in SMART daca reusesti sa eviti accidentul (improbabil, se manevreaza ca o caruta, vedeti tot pe video.google testul facut de TopGear, test oprit imediat dupa Smart pentru ca nu se putea mai rau de atat si ei asta cautau) sau ai prezenta de spirit sa le bagi pe cele de la punctul 2 inapoi, repede. Link to comment
lauamd Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Sincer nu ştiu dacă trupul uman ar fi supravieţuit unui asemenea impact. Totuşi s-a deformat şi habitaclul iar poziţia volanului este mult în interior. Oricum dacă viteza este reală atunci poate fi o maşină sigură. "> Link to comment
zack Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Oricum dacă viteza este reală atunci poate fi o maşină sigură. "> nu e sigura,deoarece nu are suprafata de deformare. simti socul foarte tare...cum sunt arcurile la masina...sa nu dansezi in masina (ca la tractor) asa sunt si suprafetele deformabile...au rol de amortizare Link to comment
MCojo Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Intrebare: Ce masina poate fi oare sigura la acea viteza?! Totusi de la o anumita viteza in sus oare mai conteaza masina?...sa tinem cont ca mai toate crash testurile se fac in general la 60 km la ora si cam atat...corectati-ma daca gresec! Link to comment
zack Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 la 120 la ora...conteaza in proportie de 75 % norocul. conteaza si airbagurile...cum e gandita structura de rezistenta a masinii... ex : intri cu 120 la ora cu un matiz\tico intr-un jeep (ex...mitsubishi pahero). io zic ca cei din jeep mai pot trai... daca intra un pahero si un matiz intr-un zid...pasagerii mor in ambele modele. Link to comment
Brainiac Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 @zack: in ceea ce ai spus tu este vorba despre forta care apasa asupra corpului uman in timpul deceleratiei. Evident ca acea forta este mult mai mica in cazul impactului pahero/matiz decat in cazul orice_masina/zid. Acum vreo 50 de ani s-a testat de catre armata americana rezistenta maxima (au zis ei) asupra organismului uman. Baietii l-au suit pe unu' intr-un fel de sanie pe care au accelerat-o pana la peste 1000 de km/h, iar apoi au decelerat-o pana la 0 km/h intr-un interval un pic mai mare de o secunda. Forta suportata de omul din sanie a fost de 50G (datele lor oficiale). In urma acestei experiente nenea ala nu a mai vazut timp de un an (el stia de la inceput la ce se expune, se astepta de fapt sa moara), plus alte leziuni interne, de care nu au mai spus nimic. Acum, daca decelerarea in momentul impactului cu un zid de beton (practic se ajunge in cateva milisecunde de la 120 km/h la 0) este comparabila cu ceea ce au obtinut americanii...nu mai stiu. Dar un lucru este mai mult decat sigur: intr-o masina cum este smartul ala, picioarele iti ajung in gat, capul, in urma miscarii foarte bruste inainte-inapoi se va lovi in cel mai bun caz de tetiera si se va face pilaf (daca nu ai tetiera, il culegi de pe bancheta din spate), stomacul se suie pe volan (sau volanul ajunge in stomac, cum preferati), iar restul componentelor corpului omenesc se vor deforma si ele, mai mult sau mai putin plastic... Eu raman la parerea mea: acel test este doar o idee de marketing, ca sa demonstreze cat de tare si sigur e smartul. Link to comment
Satori Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Ale naiba forte. Stomacul nu stie de ele si se duce in fata dar capul se opune si da in tetiera, huh? PS: testul e facut de fifth gear. Nu fac marketing ci arata ceva ce i-a surprins si pe ei. La urma urmei, e normal sa fie construit Smartul asa. Nu ai unde sa pui zone de absortie asa ca macar sa nu mori strivit. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now