ovi_jer Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Pe blocul motor in partea fata exact la imbinarea cu carcasa cutiei de viteze. Link to comment
Amentys Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Multumesc,ovi_jer ! Intr-adevar,seria e aceeasi.Motorul e de 1,8 . Am vorbit cu fostul proprietar,dar si el credea ca e de Leganza (l-a cumparat separat).Macar merge bine (sa nu fie intr-un ceas rau).Trebuie sa adun mai multe informatii despre el si intretinerea lui (an fabr.,CP,consumabile etc.).Ma intreb daca e DOHC (chiar daca pe el scrie D-TEC).Oare trebuie sa schimb urgent uleiul si filtrul de ulei (este pt motor de Leganza) ? Mai am niste cheltuieli urgente si as cam amana vreo 5-6 luni... Link to comment
ovi_jer Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Intretinerea cat si consumabilele sunt aceleasi numai ca uleiul e prea gros pentru un motor la km aia mai ales acum iarna. Link to comment
Engine Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) Azi am avut de ales intre un filtru de ulei GM la 16 RON si un filtru MANN la 10 RON. Prin prisma marcii si a pretului am ales MANN. Ce as vrea eu sa stiu acum ? Pe acest filtru scrie W712/22 si apar mai multe marci de masini printre care si Daewoo. Problema e ca nu apare modelul, respectiv Leganza. Pe ambalaj apare si un 1 mai maricel langa acel indicativ. E totul OK ? Merge la Leganza ? Ma gandesc ca si pretul e suspect de mic. Vanzatorul, pana sa-mi dea pretul, mi-a zis ca fata de cel GM, ar trebui ca MANN sa fie de vreo 2 ori mai scum. Cand colo - surpriza. Radea si el. Explicatia a fost ca-l are de mult in gestiune deoarece MANN nu prea vinde. Are vreun rost sa-mi fac ceva griji ? Se masluiesc si filtrele ca si uleiurile sau alte piese ? Pe cutie si pe filtru scrie clar - Made in Germany. Am gasit un link la MANN si vad ca acolo filtrul W712/22 arata altfel decat cel pe care il am eu. Al meu e mai scurt. Edited January 9, 2007 by Bolt Link to comment
BogdanB Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Salut, Sunt nou aici si am nevoie de cateva sfaturi, Vreau sa`mi cumpar o leganza cat de curand.poate ma ajutati cu niste sfaturi priviind cum Nu trebuie sa arate o leganza si cum Nu trebuie sa sune motorul,etc.In general vreau sa stiu ce sa urmaresc cand cumpar o asemenea masina. Link to comment
Engine Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) In mare e simplu. Aspectul trebuie sa fie ingrijit, fara lovituri, zone mate, zgaraieturi, stramabaturi. Desi, micile zgaraieturi sunt inerente la masinile de peste 6-7 ani in patria muma. Motorul trebuie sa toarca uniform, fara galopari, fara zgomote metalice ( profunde sau inalte). Dar trebuie sa-l asculti si la pornirea la rece si la pornirea la cald. E de preferat totusi sa mergi cu cineva experimentat si sincer cu tine atunci cand vrei sa alegi o masina daca tu n-ai experienta necesara. Depinde si la cati bani vrei s-o iei. Exigentele tin si de buzunar. Trebuie sa mergi ceva cu masina si s-o auzi si in sarcina la diferite turatii. De exemplu, eu la a mea aveam ceva obiectii cand am luat-o dar tineam cont si de buget. Am mers pe principiul ca cei pus de mine SIGUR e pus. Desigur in conditiile in care masina nu dadea semne grave de uzura sau intretinere inexistenta. Legat de site-ul MANN si fotografia filtrului. E o greseala a lor. Pt. ca filtrul de Matiz, de exemplu, desi are alt indicativ are aceeasi fotografie. Edited January 9, 2007 by Bolt Link to comment
BogdanB Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mersi Bolt ...dar... Sa presupunem ca nu am pe nimeni cu care sa ma duc cand iau masina(pe nimeni care sa se priceapa) atunci tot ce`mi ramane de facut e sa o iau asa la ghici? S"> De exemplu:cum imi pot da seama daca masina nu a fost lovita(ca daca al intreb pe propietar sigur ca o sa ma abureasca).Eu as vrea sa o iau cat de cat buna...apropos stie cineva daca pana in 6500 euro gasesti o leganza buna? si daca da unde? PS: Poate un novice ca mine sa`si dea seama daca masina are km reali sau nu?.....fara sa o duc la service? Link to comment
ovi_jer Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Daca citesti ce s-a discutat aici nu o sa ai probleme in a face diferenta intre o masina buna si una mai putin buna. Link to comment
Engine Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Azi am facut un schimb de ulei (am pus si eu OMV Syn Com 5W40 si filtru MANN) cu datul baii jos si curatatul ei. Avand in vedere ce am vazut acolo - nepermis de multa mizerie - recomand tuturor, care daca inca n-au facut acest lucru cu o masina de peste 100.000 km, s-o fac imediat. Edited January 10, 2007 by Bolt Link to comment
BogdanB Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Cat te`a costat cu totul? Link to comment
Engine Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Uleiul 93 RON. Filtrul 10 RON. Manopera doar pe schimb de ulei si filtru n-o stiu deoarece am mai schimbat si toba finala si garnitura de la capacul axelor. Total manopera (in care a intrat si curatatul baii de ulei) 35 RON. Am uitat ceva. Inainte de demontarea si curatarea baii, am lasat motorul sa mearga 5 minute cu un motor flush (Gold Eagle) alaturi de vechiul ulei. Am dat pe el 17 RON. Edited January 10, 2007 by Bolt Link to comment
Engine Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Pt. cei care au pus OMV 5W40 in Leganza. Nu vi s-a parut mai zgomotos motorul in primii kilometri ? Sa zicem primii 20, cat am facut eu pana acum cu el. Link to comment
Engine Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Mie mi sa parut ceva mai zgomotos acum in partea superioara, in zona axelor si a compensatorilor. Sper ca in timp sa treaca. Link to comment
Miste_R Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 E un ulei bun,masina mea a "implinit" 170 de mii de km si merge ok cu 5w40(imi era teama ca o sa-l pape repede ,dar vad ca nu-i place din acest punct de vedere ) Oricum o sa-l schimb mai repede decat se recomanda pt ca tot l-am tot plimbat prin alte recipiente atunci cand il pierdeam din cauza busonului de la baie..si poate cu acesta ocazia curat si eu baia de ulei. Pt.schimb, o sa aleg tot 5w aceeasi marca,daca n-o sa-i mai placa in viitor, trec pe 10w. Cat despre zgomot,nu s-a accentuat. Ps.Super oferta de pret la manopera in Tulcea! Link to comment
Engine Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 (edited) Da, asa e, pretul a fost superbun. O alta intrebare. Am vazut ca pt. Leganza unii recomanda bujii NGK BKR5EK. Sun acum cateva minute la reprezentanta Daewoo sa ma interesez daca au pe stoc si mi se spune ca au pt. Leganza dar nu acest model de NGK ci modelul BKRGE11. E OK daca le iau pe astea ? La un alt magazin am gasit NGK BKR6EK. Sunt de preferat astea din urma ? Din cate am inteles de pe un topic de bujii, modelul BKRGE-11 e de fapt BKR6E-11 si e pt. Cielo si Nubira. Iar BKR6EK e pt. Leganza cu motor de 2.2. Daca e corect ce am inteles inseamna ca tot BKR5EK trebuie sa caut. Nu ? Edited January 12, 2007 by Bolt Link to comment
Miste_R Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 NGK BKR5EK. Se schimba la 60.000 km(by ovi_jer) Cu acest model le-am schimbat pe cele vechi(Bosch) Merg perfect pe Leganza! Link to comment
Engine Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Da, asa am decis si eu. Intrebasem in idea ca poate exista echivalente. Link to comment
ovi_jer Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Numai BOSCH FLR8LDCU cu gap 1mm sau NGK BKR5EK cu gap 0,8mm. Primele merg bine indiferent de anotimp si pe GPL. Celelalte merg mai bine iarna si nu merg bine pe GPL Link to comment
Engine Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 1. Dar vara cum sunt NGK-urile BKR5EK ? Sa prefer totusi BOSCH in idea ca-s all-seasons ? 2. Sa inteleg ca tu ai BOSCH mai ales pt. ca ai GPL, nu? Link to comment
ovi_jer Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Per total se comporta mai bine bosch-urile . Link to comment
Engine Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 (edited) Dar stii cumva cu ce bujii (marca si model) vine Leganza din fabricatie ? Edited January 13, 2007 by Bolt Link to comment
Engine Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Aha, multumesc. D'astea caut dar cred ca indicativul e FLR8LDCU. Am dat jos un .pdf de la Bosch si asa scrie. bosch_spark_plug_guide_official.pdf Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now