riciu007 Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 (edited) Salut! Am o problema "zgomotoasa" as denumi-o la o leganza din 1999 si anume la compartimentul motor se aude un zgomot ciudat un "tiuit" mai exact insa acest "tiuit" de aude periodic, nu este ceva constant , de cele mai multe ori acest zgomot apare cand se incalzeste motorul , sunetul este destul de ciudat s-ar auzi ca si cum ar trage aer fals pe la o garnitura sau un vacum insa am verificat toate furtunele vacumatice si strangerile corplui de la clapeta de acceleratie crezand ca voi elimina acest zgomot, insa in zadar ,(motorul merge rotund fara intreruperi) de mentionat ca acest tiuit , vinde de undeva de sub corpul clapetei de acceleratie , pe undeva pe la galerie. I sa mai intamplat cumva asa ceva cuiva? O idee , un sfat, ar fi bine venita . Multumesc. Edited March 7, 2011 by riciu007 Link to comment
Salex Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Daca ai localizat bine sursa zgomotului, poate sa fie de vina un "oring" de la unul din injectoare. Link to comment
Dumitru Cristian Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Am si eu o intrebare.. legata de o leganza cu aprox 120.000 km.. masina nu a avut uleiul schimbat foarte mult timp, a stat aprox un an pe bara.. dupa care ii palpaia becul la ulei, cu motorul cald la ralanti.. facut un engine flush + schimbare de ulei Eneos 5W-40 sintetic + filtru champion... se simte ca se unge mai bine dar problema cu becul persista...? Sa suspectez cuzinetii de palier sau pompa? Link to comment
Salex Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 In primul rind cuzinetii. Nu neaparat (doar) cei de palier. Link to comment
riciu007 Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Daca ai localizat bine sursa zgomotului, poate sa fie de vina un "oring" de la unul din injectoare. Daca era oring nu ar trebui sa existe o pierdere de ulei? adica sa apara o pata ceva? motorul este curat fara nici un fel de urma de ulei , foarte uscat. Link to comment
Salex Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 M-ai pierdut ! Nu stiu ce legatura au (in viziunea ta) injectoarele cu uleiul .... Cel mult, daca e dus unul din "o-ringurile" superioare sa ai o oarece pierdere de benzina. In partea inferioara a injectoarelor, datorita depresiunii, poate sa fie tras aer in galeria de admisie. Cu uleiul nu au injectoarele nici cea mai mica treaba ! Link to comment
riciu007 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 M-ai pierdut ! Nu stiu ce legatura au (in viziunea ta) injectoarele cu uleiul ... Cel mult, daca e dus unul din "o-ringurile" superioare sa ai o oarece pierdere de benzina. In partea inferioara a injectoarelor, datorita depresiunii, poate sa fie tras aer in galeria de admisie. Cu uleiul nu au injectoarele nici cea mai mica treaba ! Ai perfecta dreptate nu au nici o treaba cu uleiul , chiar nu stiu de ce am scris ineptia asta, voiam sa spun de benzina, insa am scris aberatii, in sfarsit ... am depistat cauza zgomotoasa intradevar este din pricina unei strangeri slabe la galeria de admisie , trage aer fals. Multumesc mult pentru interesul acordat. Link to comment
boditza Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Salutare.. sunt membru de ceva timp dar nu am fost activ, ci doar am urmarit. De azi mi-a fost incredintata o Leganza pentru o mica restaurare. Nepornita de aproape 8 luni i-am dat o cheie cu o baterie noua bineinteles si a luat-o din prima, a mers putin in 3 apoi si-a revenit. am lasat-o 2 min si apoi am accelerat-o si a dat sa moara dar si-a revenit imediat. dupa inca vreo 3 minute de mers se accelera foarte bine dar din relanti avea o usoara ezitare. la prima si a doua cheie s-a aprins martorul de ABS, apoi la urmatoarea pornire s-a stins. Am oprit-o si am pornit-o imediat si a ramas aprins ABS-ul indiferent ca am miscat-o prin parcare si la franare este inexistent, actionand servofrana singura . Maine vreau sa ii schimb filtru aer, polen, ulei + filtru, filtru benzina si bujii, ce mai apare dupa vedem . Din ce mi-am dat seama e cam barca deci sigur trebuie telescoape dar cele de leganza sunt cam scumpe asa ca as fi interesant de unele care se nimeresc de la surioarele ei daca exista. Motorul este plin de ulei pe la capacul unde intra fisele, pe la pompa de servodirectie si bucata dintre baterie si motor(cutia de viteze banui) scaldata in ulei. Estetic are nevoie de vopsit 2 usi, un far este galben complet, probabil ca iese la polish si antena nu se mai salta .. Daca aveti vreun sfat sa imi dati despre cum sa rezolv bugurile de mai sus raman recunoscator p.s. este normal sa se aprinda stopul pe frana fara a fi pus contactul? Edited March 15, 2011 by boditza Link to comment
Salex Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Pentru "P.S" iti raspund pe scurt: DA ! Pentru restul: spalat motor, schimbat lichide (servo, frina, racire), uleiuri, filtre, verificat bujii, distributie, placute/discuri frina. Farul ingalbenit nu prea mi-as pune sperante ca "iese la polish" Link to comment
boditza Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 (edited) la laguna 1 si passat din 2002 am scos galbeneala din far cu polis(este un baiat in craiova care face asa ceva), dar la asta imi pare pe interior...cand am vazut stopul aprins fara contact am crezut ca are vreun scurt instalatia . Care sunt sansele sa nu imi mai porneasca dupa ce spal motorul? Ce ai enumerat tu mai sus am de gand sa fac mai putin discuri cu placute care sunt bune si distributie ca e schimbata de 20.000km. cel mai mult ma streseaza abs-ul care nu merge si banui un senzor rupt dar nu am apucat sa intru pe sub ea sa ii curat. Daca vor fi in regula vizual pot sa imi dau seama care din ei este fara tester? Ms de raspunsuri salex si sper sa nu te superi daca s-au mai intrebat cele de mai sus dar are aproape 170 de pagini postu si imbatranesc pana il citesc ep tot http://webcache.goog...e=www.google.ro al meu este mult mai galben ca cel din poze Inca ceva: peste 3000rpm se aude un "galgait" in dreptul torpedoului.. la dacie stiu ca trebuie aerisita instalatia de racire, la asta tot la fel trebuie facut sau se aeriseste automat? daca nu imi puteti spune cum se face? Edited March 16, 2011 by boditza Link to comment
boditza Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Am dat si eu ieri jos clapeta de la leganza cu toate furtunele dar am uitat sa ma uit sa vad cum vin prinse ("> .. poate cineva sa imi faca si mie o poza la clapeta de acceleratie partea unde intra furtunele de apa si vacuum? Link to comment
boditza Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 mai intreb chiar daca nu raspunde nimeni .. cum se demonteaza bordul de leganza?? s-a ridicat in sus la aeratoarele de parbriz si vreau sa il prind la loc acolo. p.s. ce e stricat cand dai la automat si se aude decat un "clant" scurt si nu invarte? carbunii de la electromotr cumva? Link to comment
varais Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 p.s. ce e stricat cand dai la automat si se aude decat un "clant" scurt si nu invarte? carbunii de la electromotr cumva? Bendixul Link to comment
boditza Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 pai bendixul stiam ca invarte electromotorul singur fara motor dar asta nu face nimic.. decat un clantz ca de releu si atat Link to comment
smailmiami Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) mai intreb chiar daca nu raspunde nimeni .. cum se demonteaza bordul de leganza?? E destul de complicat de explicat pe forum. Cauta manualul de service si acolo este explicat in detaliu. Edited March 24, 2011 by smailmiami Link to comment
varais Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 pai bendixul stiam ca invarte electromotorul singur fara motor dar asta nu face nimic.. decat un clantz ca de releu si atat Bendixinul este parte a electromotorului. Un fel de bobina electromagnetica cu dinti la un capat. In momentul in care invarti de cheie, cupleaza pe coroana electromotorului, ( un fel de bonina ajutatoare) si electromotorul invarte motorul. Daca el face doar CLANK inseamna ca ori are dintii stricati si nu calca bine ori are bucsa sau rulmentul uzat/stricat si se incotopeneste pe undeva si nu isi face cursa pana la capat sa calce pe coroana. La vechile dacii puneai contact si daca impingeai bendixul cu degetul pornea masina. Totodata este posibil sa ai si carbunii uzati si sa ai un contact imperfect acolo. Cel mai bine este sa dai electromotorul jos si il verifici de la cap la coada. Cati Km are masina ? Link to comment
chris0500 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Am avut si eu o problema asemanatoare cu electromotorul. Rezolvarea a constat in : schimbat solenoidul (120ron gm) si carbunii (placa cu totul 70 ron gm). Manopera, facuta de mecanic in garaj propriu 100ron. Link to comment
iuli34 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Salut, si eu m-am confruntat cu aceiasi problema acum vreo 2 ani. Am mers la service si: -scimbat nu stiu ce lamele de la contact: nimic -schimbat bendix + starter: proba cu electromotorul demontat functiona perfect, cu electromotorul montat, aceleasi simptome -schimbat al doilea starter: aceiasi problema. Dupa ce s-a chinuit electricianul aproape o zi la rezolvarea problemei si fara vreun rezultat (eu faceam spume de nervi pe langa el) am plecat acasa cu "coada intre picioare" si cu banii luati. Adoua zi, dat fiind faptul ca electromotorul demontat functiona, am scos mufa de la starter si am facut o proba cu alimentare direct de la +ul bateriei. Surpriza: functiona fara probleme. Rezolvarea situatiei a constat in tragerea unui alt cablu de la +ul bateriei la contact si un altul de la contact la starter. Functioneaza perfect si in ziua de azi. 1 Link to comment
CFL Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 varais faci confuzie intre solenoid si bendix ...si poate mai vede si altcineva ce ai scris!Solenoidul este acea bobina electromagnetica iar bendixul invarte coroana de la motor.Daca la pornire face doar "clanc" atunci cred ca vinovat este solenoidul sau legaturile acestuia cu cablajul greu al masinii(contact imperfect la bornele electromotorului-solenoidului). Link to comment
varais Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Stiu omule ai dreptate dar daca te uiti la ce a spus el despre bendix o sa intelegi de ce am incercat o explicatie cat mai empirica pentru ca el sa inteleaga. De retinut e ca trebuie dat jos si verificat tot inclusiv legaturile. Ca fapt divers ar fi interesant sa ne spuna dupa cat timp/km nu mai functioneaza. Link to comment
boditza Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 pai masina are 650.000km... a mers perfect in ultima saptamana de cand o am eu si fara nici un semn nu a mai zis nimic.. am batut in el cu coada de ciocan, miscat de fire nimic. azi il demontai si o sa il duc la un electrician sa il verifice si sa schimbe ce e defect. ca fapt divers cand il zgaltzaii se aude cum se misca rotorul in el... cred ca este rotorul ca nu am apucat sa il desfac. sper sa nu fie solenoidul ca ala e cam scump.. rulmenti, bucsi si carbuni oricum ii schimb ca sunt ieftini si daca tot il desfac . va tin la curent cu ce rezolv E destul de complicat de explicat pe forum. Cauta manualul de service si acolo este explicat in detaliu. la ce sectiune in manual ca in interior trim nu este nimic de dashboard.. Link to comment
smailmiami Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Pagina 2261. Ei ii zic Instrument Panel ... Citeste acolo. 1 Link to comment
varais Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Pai daca a rezistat atatia KM - 650.000 eu ii faceam rama si il atarnam pe perete la loc de cinste. Sa ne spui ce galme a avut. 1 Link to comment
boditza Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) stai linistit ca nu cred ca este cel cu care a iesit pe portile fabricii... masina are o reparatie capitala acum 3 ani incepand cu vopsit integral si segmentare, deci cred ca s-au uitat si prin electromotor .. azi ar trebui sa imi spuna ce sa cumpar.. dar nu trebuie sa crezi mecanicii pe cuvant ) @smailmiami multumesc pentru informatie.. eu ii spuneam altcumva p.s. valva EGR scoate un zumzet puternic chiar si dupa ce am curatat-o... a mai intalnit cineva asta?? L.E. am venit de la electrician, sunt carbunii.. mai bine zis nu mai sunt carbuni dar problema e ca nu stie cum sa ii lipeasca la loc.. el nu e facut sa se schimbe doar carbunii ci cu tot suportul de carbuni si ei sunt capsati.. vreo idee despre asta? Edited March 25, 2011 by boditza Link to comment
smailmiami Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) Merg sigur carbuni de Espero (poate si de Cielo cu 2 axe), ar trebui sa fie intre 50-70 lei cu tot cu suport. In alta ordine de idei: am gasit sa cumpar faruri "negre" la Leganza. Farurile sunt coreene de la un furnizor GM. Acu am si eu o intrebare, poate cam stupida: e posibil sa lumineze mai slab decat cele "albe" ? Edited March 25, 2011 by smailmiami Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now