stelica Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Am si eu o intrebare.. legata de o leganza cu aprox 120.000 km.. masina nu a avut uleiul schimbat foarte mult timp, a stat aprox un an pe bara.. dupa care ii palpaia becul la ulei, cu motorul cald la ralanti.. facut un engine flush + schimbare de ulei Eneos 5W-40 sintetic + filtru champion... se simte ca se unge mai bine dar problema cu becul persista...? Sa suspectez cuzinetii de palier sau pompa? salutare...ar trebui sa dai baia jos si sa vezi si ce este in ea si ar trebui curatat si sorbul de la pompa de ulei,se formeaza depuneri de la ulei.eu asa am gasit la mine atunci cand mi-am schimbat garnitura de chiulasa,am schimbat si garnitura la baia de ulei.referitor la ulei eu folosesc 5w40 castrol slx profesional,am bagat si 5w30 dar nu mi-a placut,la un drum de Italia cu mers pe autostrada in regim de 130km pe ora am completat cu 2 litri,fiind mai subtire l-a papat repede.eu in general imi schimb uleiul la 6 luni sau 5000km,e mai bine pentru motor in general si pentru tachetii hidraulici,cuzineti si segmenti in special...bafta Link to comment
mihai72ro Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 @Dumitru Cristian: problema asta am avut-o si eu la inceputul achizitiei si am rezolvat-o prin curatirea sorbului pompei de ulei; se creeaza depuneri, pompa nu trage suficient ulei si in turatie de ralanti se intampla ce ne-ai spus. Link to comment
stelica Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Da, aveti perfecta dreptate ! Dorel si mai ales seful lui a zis ca in procent de 90% se rupe firul senzorului. Nu il cred, voi schimba mecanicul si service-ul . Am fost la tester la celalalt service Daewoo din Oradea (ca sunt 2 ) si exact asta este buba. Multumesc de sfaturi . sal...am uitat sa va spun ca eu sunt de meserie mecanic,iar intr-o zi mi s-a parut ca aud un rulment de roata huruind,normal i-am schimbat pe amandoi,mentionez ca i-am schimbat cu grija,la presa hidraulica,cu senzori in fuzeta,nu am putut sa-i desfac.chiar si la inlocuire am rupt surubelul de prindere,a trebuit sa gauresc si sa dau filet,iar senzorul l-am scos din fuzeta cu bormasina si cu un burghiu mare.dupa inlocuire la cateva zile mi s-a aprins martorul de ABS in bord,am mers la tester la Romintrade in Brasov si mi-au zis ca e senzorul ABS stg.fata,l-am inlocuit si s-a stins becul din bord de la sine...la 1 an diferentza mi s-a aprins iarasi,(s-a mai tot aprins el in decursul anului,dar se stingea de la sine) m-am dus iarasi la tester,de data asta la IATSA BRASOV,mi s-a spus ca ar fi problema cu un senzor ABS de pe spate,negasind sa-l cumpar am mai mers asa,dar iar s-a aprins becul,m-am dus inapoi la ei si mi-au aerisit-o cu testerul si acum e in regula.se mai aprinde periodic dar se stinge de la sine,ABS-ul functioneaza normal.sal sper ca am fost de ajutor S-a mai discutat subiectul asta. Daewoo a dat un comunicat vis-a-vis de functionarea proasta a sondei la anumite modele. Da-mi pe MP o adresa de mail si iti trimit buletinul respectiv sal...trimite-mi te rog si mie buletinul despre sonda la adresa:adrianstelian@hotmail.com. mersi frumos Link to comment
valkriesfly Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Salut.Unde se afla mufa de conectare OBD la Leganza?Am cautat-o in panoul de sigurante dar nu exista.Pe unde as mai putea sa o caut?Multumesc Link to comment
Wolfman Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Mufa ALDL se afla in zona de deasupra pedalei de acceleratie. Link to comment
valkriesfly Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Multumesc pentru raspuns! As mai avea o problema aparuta:dimineata la pornire motorul nu sta la relanti masina tremura si se opreste.Chiar daca incerc sa o tin din acceleratie tremura si nu are putere sa accelereze.Abia dupa a 3 a cheie relantiul isi revine si motorul merge.Mentionez ca la pornirile ulterioare cand temperatura este in parametri masina se comporta f bine in sensul ca porneste "la sfert".Am dat o resetare la calculatorul masinii dar degeaba dimineata sau cand temperatura lichidului de racire scade sub 35 gr masina are problema descrisa mai sus. Ca si cauze pe care eu le banuiesc ca ar duce la acest tremurat ar fi urmatoarele: 1.de curand am facut o completare de ulei (1L)15W40(masina are peste 300.000 km) 2.uneori mai ales la prima pornire de dimineata pedala de acceleratie este intepenita si abia dupa o apasare mai serioasa isi revine lucru care mi se mai intampla si la bruscarea pedalei pentru un demaraj mai sportiv. 3.de 3 luni masina mea este echipata cu o instalatie de GPL Tomasetto de atunci am mers exclusiv pe gaz exceptand situatia pornirilor pe benzina necesare pana la ridicarea temperaturii la 35 gr.Astept ceva pareri. Link to comment
Wolfman Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 (edited) In Buzau aveti un service bun pe GPL, mergi la Sebi sa-ti faca un reglaj al instalatiei. Problema asta am avut-o si eu la inceput, am rezolvat-o modificand semnalul de sonda lambda transmis ECM-ului in timpul mersului pe gaz, semnal pe care il aplica la trecerea pe benzina. Insa eu am alt tip de instalatie, Landi Renzo. Edited July 19, 2011 by Wolfman Link to comment
andreib Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 2.uneori mai ales la prima pornire de dimineata pedala de acceleratie este intepenita si abia dupa o apasare mai serioasa isi revine lucru care mi se mai intampla si la bruscarea pedalei pentru un demaraj mai sportiv. 3.de 3 luni masina mea este echipata cu o instalatie de GPL Tomasetto de atunci am mers exclusiv pe gaz exceptand situatia pornirilor pe benzina necesare pana la ridicarea temperaturii la 35 gr.Astept ceva pareri. 2. Curata urgent clapeta de acceleratie. Iti trebuie un spray de carb cleaner sau intake cleaner, o carpa si o surublenita ca sa dai deoparte tubul de admisie aer (cel gros din cauciuc). Daca tot umbli pe acolo curata si IAC-ul. Gasesti tutoriale pe forum. 3. Regleaza emulatorul de lambda si se rezolva pb. Link to comment
ioanrus. Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Probleme cu suspensia, mai exact arc fata rupt. Link to comment
Wolfman Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 (edited) Schimba-l, de preferat pe ambele de pe fata, sunt in jur de 100 RON/buc. Edited July 21, 2011 by Wolfman Link to comment
valkriesfly Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Salut.Am si eu o mare problema in sensul ca ieri m-am apucat sa curat corpul clapetei de acceleratie si IAC-ul.Dupa aceste curatari am desurubat si acel TPS fara sa stiu cum arata crezand ca e tot ceva de curatat.Dupa ce le-am montat la loc masina sta turata la relanti si se aprinde martorul check in bord.I-am facut o resetare la ECM dar situatia pare sa ramana aceeasi.Exista vreo modalitate mecanica pentru a restabili turatia la relanti normala?Vreun reglaj manual din suruburi?Nu as mai vrea sa ajung pe la service-uri si sa fiu indrumat gresit spre alte defectiuni.Astept un raspuns urgent.Multumesc Varful IAC la mine nu se misca deloc este intepenit.Ce se misca este dispozitivul din jurul varfului IAC care culiseaza in sus si jos.Este normal? Link to comment
mihai72ro Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 (edited) Va salut pe toti. Proaspat intors de la mare! Primul punct pe ordinea de zi: un "NU" hotarat uleiului Castrol imbuteliat pentru Romania. Si cand ma gandesc ca l-am tinut ca "inteligentul" un an de zile in masina; este adevarat ca nu am facut decat vreo 5000 de km evitand sa fac drumuri lungi pentru ca mi se aprindea martorul de ulei cumm saream de 100km/ora. Stiti, mai vechea mea problema... Inainte de a pleca in concediu m-am reintors la uleiul pe care l-am folosit dintotdeauna Daewoo 5W30; si mers constant 130km/h pe autostrazi; am trecut si peste, dar doar in depasiri si asta pentru ca eram cu cei mici, dar si pentru radare; in rest 110-120 pe nationale. NICIO PROBLEMA!! Nici un martor de ulei aprins, nimic. Si v-am tot stresat cu problema asta... Asadar, Castrol capitol inchis. Punctul doi, surpriza azi de dimineata: a murit bateria; noua, garantie, de 8 luni pe masina. Am pornit masina impinsa (GRAV-stiu ca nu am voie, dar nu am avut alta solutie), am verificat incarcarea cu multimetru, 13.7-13.8 fara consumatori...adica nu incarca. Deci nu este bateria! Problema este din alternator. Intrebare: in afara de a-l da jos mai pot face o alta verificare preliminara a incarcarii in afara de cea clasica la bornele bateriei? Multumesc tuturor celor care imi raspund! Edited July 26, 2011 by mihai72ro Link to comment
Wolfman Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Masoara tensiunea direct la bornele alternatorului pt. a vedea ce cadere de tensiune ai pe cabluri (sau alternativ, plus de la baterie si masa de pe motor, masa de la baterie si plus de pe alternator, sa deternini exact cablul cu probleme). Oricum, e bine de curatat bornele si inlocuit papucii de la cabluri... Link to comment
mihai72ro Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Citeam intre timp pe la probleme electrice; martorul de baterie nu l-am vazut aprins cu motorul pornit, iar din cate stiu eu exista doua faze ale circuitului de incarcare: 14.2-14.7, faza I fara consumatori si 13.7-14.2 faza a-II-a cu consumatori. Eu sunt la minimul fazei a doua si fara consumatori, incarcare verificata la bornele bateriei. O sa fac verificarile recomandate. L.E. Din pacate acum masina este oprita si nu am alta baterie buna la indemana. Cautam... As putea banui si electromotorul? Link to comment
Wolfman Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 (edited) Nu, cred ca ai minim 0.5 V cadere pe cabluri. Eu am mai pus un cablu de masa de 30 mmp sectiune care pleaca de la borna bateriei la motor si am inlocuit papucul de la cablul de plus (taiat cablul langa papuc si sertizat altul). Inainte frigeau bornele bateriei cu toti consumatorii porniti, acum sunt doar calde. Caderea de tensiune la mine era cam de 0.7 V. Edited July 26, 2011 by Wolfman Link to comment
dleganza Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Buna , am si eu o problema cu pornirea la o leganza , am dus injectoarele la curatat , totul este perfect trage mai bine , dimineata porneste la sfert de cheie dar cind ii cald motoru porneste destul de greu si asta numa dupa ce am dus injectoarele la curatat , pot sa zic ca , leganza nu o pornit niciodata greu indiferent de anotimp si de cite grade erau afara , mi-ar prinde bine ceva sfaturi . Link to comment
nino Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 ...Cred ca porneste innecata cu benzina... probabil injectoarele "picura" benzina dupa oprire... Link to comment
dleganza Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Este ceva remediu pt asta sau alte injectoare Link to comment
Wolfman Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 I-ai facut reset ECM SI Iddle Learn dupa operatiunea de curatare? Link to comment
dleganza Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 am facut tot ce se putea face si tot porneste greu la cald Link to comment
Salex Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 ... totul este perfect trage mai bine , dimineata porneste la sfert de cheie dar cind ii cald motoru porneste destul de greu si asta numa dupa ce am dus injectoarele la curatat Poti sa ii dai si mama Reset-ului si IL, nu are cu ce sa ajute. Asta, desigur, daca observatiile de mai sus (citat) sint corecte. Si parerea mea este ca unul (sau mai multe injectoare) supureaza ... Link to comment
dleganza Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Problema sta cam asa , eu circul pe gaz ,pe benzina foarte putin si de atitia ani de cind am gazu injectoarele sau dus , le-am dus la curatat si-au revenit merge bine masina pe benzina dar porneste greu la cald Link to comment
Salex Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Nu este nici o contradictie in cele spuse de tine, totul e logic. Masina trage forate bine pentru ca amestecul este usor (sau mai mult ?) imbogatit. Ai verificat cum stai cu consumul (exclusiv pe benzina, desigur) ? Teava de esapament cum arata ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now