Wolfman Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Eu nu le-as lasa pana acolo (30%). Bine, ca sunt unii care schimba placutele de frana cand ajung fier pe fier iar amortizoarele cand curg... Mecanicul de la standul de amortizoare de la Dedeman mi-a zis ca sub 50% se recomanda schimbarea lor iar sub 40% se schimba obligatoriu... Link to comment
mihai72ro Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Ziua buna tuturor. Am si eu o problema: mi s-a blocat recircularea aerului; cred ca voletul daca ma exprim corect a ramas pe inchis si in felul acesta aeroterma trage aer numai din interior. Sa zicem ca acum pe vreme rece ar fi in regula... si nu prea. Uneori mi se aburesc geamurile. Butonul din bord functioneaza, cand il actionez se aude un zgomot, probabil clapeta tinde sa se deschida...dar nimic. Cat este de delicata problema? cam ce ar trebui sa fac?. Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Link to comment
Wolfman Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Verifica daca nu ai vreun furtun de vacuum sarit, prima data cele care intra in carcasa filtrului de habitaclu. Link to comment
mihai72ro Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 M-am uitat. Sunt in regula. Deasemenea furtunul de jos de la aeroterma iarasi este in regula. Inclin sa cred ca voletul este blocat. Si nu stiu cum sa ajung la el... Link to comment
Wolfman Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Furtunele care intra in filtru lde habitaclu nu sunt inversate? Link to comment
mihai72ro Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Pai pana aseara a mers fara probleme. Masina o am de doi ani si acolo chiar nu a umblat nimeni. Daca le inversez se poate sa isi dea drumul..? Sa se fi infundat cumva filtru de aer? Ma mai gandesc si la altceva: nu cumva se forteaza si aeroterma daca trage aer numai din interior? Link to comment
andreib Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 La nubira ca sa ajungi la voletul ala trebuie sa demontezi destul de multe... Tu esti SIGUR ca voletul respectiv nu functioneaza (cum ti-ai dat seama)? Link to comment
Wolfman Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Daca pana aseara a mers si n-ai umblat la filtrul de habitaclu, nu-i de acolo, poate ai alt furtun iesit din stut. Nu se forteaza aeroterma Link to comment
mihai72ro Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Pai cum mi-am data seama: de fiecare data cand cuplam recircularea aerului zgomotul ventilatorului se auzea mai tare;la decuplare pe treapta a doua de ventilatie fara recirculare aproape ca nu se auzea ventilatorul. Am mers astazi cu masina: am pornit motorul de dimineata si am pornit si recircularea ca sa faca mai repede caldura.Am plecat la un drum de 30 de km iar acolo am constatat ca nu mai merge . Aseara am mers putin cu ea si cu recircularea pornita cand am auzit un zgomot, nu stiu cum sa il descriu..ca o pocnitura: acuma nu stiu daca aseara s-a intamplat sau azi pe drum..Nu SUNT sigur sigur ca ar fi voletul dar se aude ceva care parca ar da sa face ceva acolo in zona aerotermei, insa m-am uita pe sub aeroterma (am dat cutia de acte la o parte) si toate furtunasele si cel de su si cele de jos sunt cuplate. Au si un fel de agatatoare din cate am vazut... Link to comment
smailmiami Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 (edited) Pai sistemul este cam asa: vine vacuumul de la motor si intra in blocul de comanda. Daca iti merge sa modifici pe unde sa bage aerul (adica poti da pe dezaburire, poti da jos+dezaburire, sus ...) atunci problema nu este a vacumului care intra in bloc. Comanda pentru recirculare aer se da printr-o electrovalva micuta (activata cand apesi butonul) care deschide circuitul de vacuum pentru a activa actuatorul de recirculare care este exact langa ventilator. Ca sa ai acces acolo trebuie sa demontezi torpedoul (nu este greu) . Actuatorul de recirculare se gaseste izolat de celelalte montat exact pe carcasa ventilatorului. Dupa ce dai torpedoul jos tragi furtunasul din actuator, pornesti motorul, si astupi cu degetul sa vezi daca se face vacuum. Daca nu face vacuum, atunci ai electrovalva defecta si o poti inlocui, iar daca nu, ai actuatorul blocat si ajunge sa misti de cateva ori cu atentie de el sus-jos pentru a-l debloca. E posibil sa ai acces la furtunas si daca nu dai torpedoul jos. Edited January 28, 2007 by smailmiami Link to comment
ovi_jer Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 mihai72ro @ Ai miscat cu mana clapeta? Link to comment
mihai72ro Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 (edited) "Gasit buba"...dar cam greu de rezolvat. Tija rupta (dezlipita) de pe voletul de aer. Electrovalva functioneaza corect. sa vad cum o rezolv...Multumesc tuturor. Putina imaginatie, putin noroc si multa rabdare...REZOLVAT. Edited January 28, 2007 by mihai72ro Link to comment
Amentys Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Tot o problema la caldura: nu merge butonul de directionare a aerului. Imi trimite aer mai mult inspre fata,dar sufla si pe la gurile spre geam si spre picioare,dar mult mai putin. E o problema mai ales acum,iarna, pt ca trebuie sa am parbrizul impecabil,nu aburit. Am dat jos masca cu "insertii de mahon" , am desfacut si partea cu butoanele de directionare si reglare,dar parea totul in regula. Ce am observat e ca butonul de directionare nu are functie electrica, ci foloseste ...aerul (sau poate ma insel). Oricum, daca stiti, dati-mi un sfat... Adaugare : dupa vreo ora am mai desfacut si torpedoul si am verificat toate furtunasele,dar acestea sunt la locul lor,insa am deschis capota,si,in dreapta a masinii, pe peretele caroseriei ies 2 furtunase de plastic: unul face legatura cu furtunasul negru din bord de la butonul de directionare,iar celalalt,alaturat,are capatul de intrare in "SOURCE" (ce mi-e ciuda mi s-a stricat tel. si nu pot face poze), iar capatul de iesire nu era bagat in nimic. Nu cred ca e un furtun de vacuum, ci prin care (teoretic) ar intra aer, dar m-am uitat peste tot in compartimentul motor,insa n-am vazut nici o iesire/intrare pt acest furtunel. Stiu ca pare fara poze, dar poate cunoasteti situatia... Multumesc ! Edited January 31, 2007 by iulian19 Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Din ce ai explicat tu nu intelegem mai nimic.Ce anume nu iti merge si in ce pozitie? Link to comment
Amentys Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Pai,butonul de directionare a aerului in interior ( fata,geam,picioare) e defect.In orice pozitie ar fi invartit,aerul nu isi schimba directia. Am observat ca e pneumatic,dar nu gasesc sursa defectiunii. Stiu ca se intelege greu fara poze, dar altfel n-am cum. Poate stiti vreo legatura a acestui buton cu vreo sursa ce aer din compartimentul motor sau din bord... Edited January 31, 2007 by iulian19 Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Este vacumatic. Care este defectul si cum ti-ai dat seama de asta? Dai sursa de aer pe picioare si iti baga la fata? Dai sursa de aer la geam si iti da la picioare? Explica! Edit : Dupa editarea primului mesaj am inteles.Nu iti merge nimic pentru ca nu ai vacuum.Tubul acela sursa intra in galeria de admisie. Exact linga tubul mic de ventilare al carterului motorului. Link to comment
Amentys Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Nu,in orice pozitie as da,ramane neschimbat. Am desfacut mufa din spatele acelui buton,dar nu iesea nici un pic de aer.Am desfacut torpedoul si am luat traseul fiecarui furtunas,dar sunt toate in regula,inafara de unul din compartimentul motorului,care nu face legatura nicaieri (nu este conectat la nimic).Dupa parerea mea,acel furtunas ar trebui sa primeasca aer de undeva. Rezolvarea cred ca ar fi gasirea acelei surse de aer.. Edit: Am inteles care-i problema. Ma duc sa incerc. Multumesc pentru indicatii... Edited January 31, 2007 by iulian19 Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Uite mai exact unde intra Link to comment
Amentys Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Functioneaza !! Numai ca am bagat furtunasul de plastic in partea opusa(cu galben). Insa cred ca acea iesire din admisie era pt alt furtunas,mai gros si mai scurt(cu verde), pe care l-am gasit atarnand si care are legatura cu motorul. Acuma...eu nu mai stiu. Cel mai bine ar fi sa las totul asa,pana fac rost de niste poze exacte.. P.S.: (1) Ovi_jer,am folosit o poza cu motorul tau.. Cred ca nu te superi,nu ? (2) Dati zoom... Edited January 31, 2007 by iulian19 Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Acela este de la canistra de purjare si nu are legatura cu ce ti-am aratat eu. Link to comment
Amentys Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Da,dar acolo unde mi-ai aratat nu era nici o iesire libera, insa era o iesire infundata cu un capacel gumat,de vreo 3 centimetri, ceva de genul unui aerisitor. Ori e ceea ce spui si e infundat anumea (nu vad motivul), ori vorbesc eu de altceva. Inainte de a-mi indica locul,am fost la masina,dar singura iesire libera era una opusa. Faza e ca pe acolo (zona incercuita cu rosu) , era un furtun de vreo 15-18 cm, cu diametrul de ~ 0,7-0,9 cm, care atarna. Precizez,daca nu am fost prea clar de la inceput,ca furtunasul de plastic in cauza,cel care are legatura cu sistemul de directionare al aerului e marcat cu albastru deschis. Sper ca nu e diferita galeria de admisie intre motorul meu, de 1.8 ,fata de una originala la Leganza,la motor de 2.0. Curios e ca functioneaza.. Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Tubul de la sursa(rezervorul de vacuum de la climatizare din fata filtrului de polen) intra in furtunasul acela care il faci tu dop din galeria de admisie. Oricum bine nu merge chiar daca aparent asa ti se pare. Vino cu o poza si atunci mai discutam. Link to comment
Morpheusst Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Si eu am aceeasi problema...pe orice pozitie ar fi butonul de la distribuitorul de aer il da prin fata si foarte putin pe la parbriz si pe la picioare!!!!!Care ar fi rezolvarea corecta? Ca eu m-am tot uitat la furtunase si totul pare in regula... Si mai am o intrebare...teoretic masina asta scoate aer si la locurile din spatesau ceva de genu??? Link to comment
Wolfman Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 ...masina asta scoate aer si la locurile din spatesau ceva de genu??? Da, are doua conducte sub scaunele din fata. Verifica daca ai vacuum (cand rotesti de butonul de directionare a aerului trebuie sa auzi cum se misca voletii). Verifica daca nu ai inversate furtunele care intra in filtrul de climatizare. Link to comment
lucianalex Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 (edited) Ovi_jer vreau sa ma ajuti si pe mine!! Am o leganza sx din 1999 si de vreo luna nu mai imi intra in treapta a 5 a...adica daca bag in viteza a 5a e ca si cum ar fi pe liber..!! Sunt nevoit sa merg cu 4 viteze!! Ai vreo solutie plss ? Daca vezi ce am editat e bine, daca nu, iti mai spun o data Edited February 7, 2007 by Mircea Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now