VAXXi Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Distributia se schimba la x mii de kilometri SAU y ani, in functie de care se intampla sa vina primul (x si y le gasesti in cartea tehnica). Intalnirea, vezi aici. Link to comment
Salex Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Intradevar ar trebui sa schimb distributia dar am inteles ca se schimba la 80 sau 90 de mii(masina are acum 69700) MAAAARE grija. Asa mi-au zis si mie niste baieti (mecanici !) de la Grand Garage Auto (Militari) ... ca se schimba la 90.000. Si cind s-a rupt cureau la 67.500 km, cine crezi ca isi dadea pumni in cap pentru ca i-a ascultat ? Subsemnatul, desigur ! Si inca atunci am scapat ieftin: 3 supape indoite, rectificari pe la chiulasa si scaune supape + set garnituri + curele si role (paradoxal nu ... puteam de la inceput sa le schimb doar pe astea !). Am auzit prin service-uri de urmari si mai nasoale mergind pina la bloc motor spart ... Link to comment
av_iacobescu_marius Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 (edited) o.k. atunci o s-o schimb in cel mai scurt timp posibil. Recomandati-mi un service si spuneti-mi eventul si costurile care ar fi. O sa incerc sa ajung la intrunire in seara asta. Privitor la dezaburire - incercati si voi si veti avea o surpriza. Reglati caldura minm care mediu si nu vi se vor mai aburi geamurile. Edited December 6, 2007 by Mircea Nu mai cita inutil mesajul anterior. Foloseste te rog add reply si fast reply din josul paginii. Link to comment
Salex Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 (edited) Crede-ma ... zilele astea am incercat din plin Si nu numai zilele astea ... si anii trecuti ... si cu alte masini ... Singura imprejurare in care am observat un comportament de genul celui spus de tine a fost cind am avut caloriferul spart. LE: Ca si costuri: rolele aprox. 100 RON (x 2 buc), o curea de distributie buna 120-150 RON, rola intinzatoare cam 250-300 RON. In mod normal ar trebui schimbata si cureaua de accesorii (alternator, AC, servo) aprox 100 RON si intinzatorul de curea de accesorii (asta se schimba cam la 2 operatiuni de schimbare a curelei, nu stiu cit costa) Edited December 6, 2007 by Salex Link to comment
Miste_R Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Apropo de distributie,operatiunea isi merita fiecare banut.Am asteptat mai bine de o saptamana dupa ce am facut operatiunea,ca sa conving pe deplin de 3 lucruri care s-au rezolvat o data cu schimbarea ei. 1-consum muuult mai mic,foarte aproape de ce scrie in fisa tehnica ,de la 18 -20 in oras,a ajuns la 13-14 in aglomeratie mare. 2-zgomot motor simtitor mai mic in turatie 3-rezolvarea simptomului "dat in nas" la accelerarea ceva mai brusca,dupa o frana de motor. Ma intreb,oare de ce? Intervalul de schimb in cazul meu,72k km. Link to comment
Salex Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Greu de spus cu exactitate fara a fi vazut cum arata cureaua veche si cum s-a comportat la demontare ... Dupa simptomele descrise de tine, e posibil ca sa iti fi sarit cureaua cea veche cu 1 dinte, mai ales prin prisma observatiilor 1. si 3. Lucrul asta ar fi posibil la o accelerare f. brutala, la o frina de motor foarte brutala sau la pornirea masinii prin tractare. Daca lucrurile stau asa, ai fost la un pas de dezastru ... mai bine sa nu sari asa de mult peste intervalul de schimb. Si numai din economia de benzina iti amortizezi f. repede cheltuielile legate de curele+role. Nu imi ziceai tu acum citeva saptamini ca eu stau bine cu consumul ? Uite ca si a ta maninca la fel, daca ai avut grija de ea Link to comment
Miste_R Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Nu prezenta semne vizibile de oboseala,din cate am inteles nici nu prea poti sa-ti dai seama,...se rupe si gata. Dar clar era ceva in neregula,ori se slabise,ori vreo rola nu-si mai facea chiar bine treaba... Da,parca nici acum nu-mi vine sa cred..s-o fi defectat indicatorul de benzina.. Oricum ma obisnuisem cu consumul,mai ales ca nici pe scanner-ul lui Mircea nu iesise ceva in neregula,totul era in parametri. Link to comment
Salex Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 (edited) Faza cu ruptul ... mare injuratura pentru mine, si acum ma trec fiorii, mai ales ca s-a intimplat intr-un Februarie, era noapte, veneam de la schi si poc, imediat dupa iesirea din Ciolpani. Daca mai pui cam -15C si viscol, zau daca doresc cuiva sa treaca prin asa ceva S"> . E drept, e cam greu sa iti dai seama de starea curelei daca nu o dai jos. De obicei incep sa fluiere rolele si asta e primul semn ca ai cam depasit termenul de inlocuire. Daca dai cureaua jos, atunci ai toate sansele sa vezi ca la baza dintilor exista crapaturi in cauciuc. Ca tot am vb. de curele, voi ce folositi ? Ultima data la alternator mi-am pus DAYCO (prezumtiv DAYCO- PIRELLI cf. vinzatorului) si, dupa nici 35k km deja am observat multe multe multe crapaturi transversale . Sper sa ajunga la 60.000 ca altfel nu o schimb decit daca se rupe ! PS: cureaua de distributie si rolele au f. f.f.f.f mult de suferit in cazul in care sint probleme cu pompa de apa (scurgeri pe la simerging sau pe la O-Ring) Edited December 6, 2007 by Salex Link to comment
Miste_R Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 PowerGrip,parca asa-i spune.La alternator Bosch. La 110k km ,a mea a primit in dar supape noi...din cauza curelei. Link to comment
ovi_jer Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Consumul mare avea legatura cu supapele si nu cu cureaua de distributie Daca e sarita de la punct un dinte nu te mai intelegi cu motorul. Link to comment
Salex Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Eu intelesesem ca a schimbat doar distributia nu si supapele ... eroarea mea. Putin off-topic: Saptamina trecuta am pus si eu de curiozitate cureaua putin decalata, respectiv admisia era cu un dinte in urma, evacuarea cu un dinte inainte. Desi motorul a pornit, mergea cam cum merg draciile alea pe 4 roti de taiat copaci ... parca sint in 1 cilindru, sigur stiti la ce ma refer Link to comment
Miste_R Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Supapele au fost schimbate la 110 k km,acum am 182k km Deci cu aceleasi supape, s-a imbunatatit mult consumul, dupa schimbarea distributiei acum mai bine de o saptamana.. Naiba stie...sper sa nu fie cu deochi Link to comment
chiper_dan Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 (edited) sal si eu am schimbat distributia in septembrie la Automec cu piesele mele pe care le-am luat de la Best , plus manopera undeva la 500 de ron .Inclusiv cureaua de la alternator. in 2 ore a fost gata . manopera 90 de ron cu 14 litri a facut140 de km in buc plus afara buc - fundulea viteza medie 140 - 150.\nu stiu ce sa zis daca ebine sau nu Totusi am si eu o rugaminte vreau sa imi cum[par un senzor de temp .ori al meu nu merge ori e rupt ori are draci pe el .Spuneti-mi unde e pozitionat macar sa vad daca exista pe masina mea .Unde ar trenbui sa umblu .Si eventual pentru cine a schimbat un pret si cum se monteaza va multumesc Si apropos joi vine cineva din bucuresti la intalnire ma refer la cei cu leganza sau nu . Ca sa stiu daca vin si io merci Edited December 8, 2007 by chiper_dan Link to comment
Salex Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Totusi am si eu o rugaminte vreau sa imi cumpar un senzor de temp .ori al meu nu merge ori e rupt ori are draci pe el .Spuneti-mi unde e pozitionat Din cite am vazut eu pe diagrama de Leganza, se afla in zona de mijloc a spoilerului fata, fix pe linia verticala data de "clanta" capotei. Ca si cablaj, te poti ghida dupa cablurile de la lampile de ceata Link to comment
Engine Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Am o curiozitate destul de aparte de tematicile acestui topic dar totusi vizeaza posesorii de Leganza. Sotiile celor casatoriti dintre voi, conduc Leganzele voastre ? Cum se descurca ? Eu sunt in situatia de a vinde sau a da la schimb Leganza mea pe un Cielo, deoarece sotia mea o conduce greu de tot. E miniona si pur si simplu nu se acomodeaza deloc. Chiar mie frica s-o mai las la volan. A facut scoala pe Cielo si nu reusesc s-o conving ca poate conduce si altceva. Link to comment
Mircea Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Glumind la extrem ti se va recomanda sa schimbi sotia Nu se descurca nici cu scaunul la maxim sus, volan reglabil etc? E normal sa existe o perioada de acomodare, care in cazul incepatorilor, in general este mare. Si daca ai o experienta mare la volan este necesara o oarecare perioada de acomodare cu o masina noua. Link to comment
Wolfman Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Poate cu o pernuta sub fund va vedea mai bine in fata, asa ceva (plus o palarie de-a lui taica'su) a folosit baiatul de 12 ani al unui vecin cand a plecat cu masina la plimbare, sa nu-l gineasca politistii ca-i ...mignon. Nevasti-mii ii place tare mult sa conduca Leganza (bine, are si 174 cm), venind tot de pe Cielo, nu stiu cum se va obisnui intr-un Tico pe care vreau sa i-l cumpar pentru naveta... Link to comment
Engine Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Am incercat si cu scaunul la maximum pe inaltime si cu pernuta si tot nu merge. Iar treaba dureaza de ceva vreme, deci ar fi avut timp sa se acomodeze. Insa ea nu se pange numai de inaltimea si lungimea necesara pt picioare ci mai degraba de latimea masinii. Zice ca psihologic o incomodeaza, simte ca nu poate controla un spatiu prea mare. Parerea mea ? Agorafobie. Oricum, una peste alta e foarte probabil sa iau un Cielo la schimb. Link to comment
Bimm3r Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 ia-i un tico men. nu renunta la o masina foarte marfa doar pt. situatia asta. 4 real! Link to comment
Salex Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Am dat si eu Leganutza fetei (prietenei) care nu e tocmai mica de statura. Cu toate astea am constatat si eu o oarecare retinere, chiar teama, insa mie imi este f. clar ca e de natura psihologica. A facut scoala pe o Solnitza si n-a avut probleme. La un moment dat am avut citeva zile o Dacie 1310 Break si am facut incercarea ... cu prietena, desigur. Deci, frina de mizerie, fara servo-directie, cutie de viteze in care si eu gaseam uneori cu greu vitezele ... a fost OK Asa ca am tras de concluzie : teama, inhibitie, retinere sau orice vreti voi, insa de natura psihologica ! Pe de alta parte, fara a vrea sa ofensez vreo soferita, este limpede ca femeile se descurca mai greu (mai ales la parcari sau manevre laterale) cu masini mari. Nu vine de la mine ci de la oameni in masura sa traga astfel de concluzii. Parerea mea este ca daca are aceasta teama, nu o va putea depasi niciodata. Mai rau, daca se va intimpla sa "atinga" masina, probabil ca ii va fi teama mai apoi sa conduca orice masina, oricit de mica va fi. De asta cred ca nu e bine sa mai insisti ... in final tu vei fi gasit vinovat pentru toate Pe de alta parte, eu nu as renunta la masina asta pentru nimic in lume. Destul ca a trebuit sa o las vreo 3 saptamini in Sinaia si sa revin acasa cu Sageata Albastra (cu fata cu tot, ca de fapt ea a fost motivul principal ...). Una peste alta, inclin sa fiu de acord cu Mircea, probabil ca multi o sa iti recomande sa schimbi ... nu masina O Ar mai fi ceva. Inteleg ca e singura masina si nu intentionezi sa ai doua. In ce masura vei renunta tu la masina atunci cind esti cu sotia ? Pentru ca, in situatia asta, mie imi este limpede ca o vei face doar pentru a-i face ei o placere, un moft, adica sa o lasi si pe ea sa conduca din cind in cind (si subliniez din cind in cind ). Si atunci lucrurile se simplifica, daca sinteti impreuna conduci tu, ca si pina acum. Daca nu sinteti, atunci ... fie procedati ca si pina acum (probabil ca o conduci si o iei de la servici sau ea foloseste transportul in comun) fie faceti un efort si mai luati un Matiz sau altceva. In tot cazul, idealul uman este de a creste, de a urca, nu de a cobori. Link to comment
Engine Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 (edited) Domnilor, va multumesc pt suport dar la noi treaba e veche. Deci exclus ca ar fi vorba de vreun moft sau o neadaptare temporara. Chiar eu am vazut cat de infernal se descurca la parcari, depasiri etc. M-am speriat eu, s-a speriat si ea si GATA. Iar asta nu o data. Nevasta-mea de la inceput nu a vrut o masina asa mare iar asta in conditiile in care ea a fost finantatorul principal. Asta e, masina mi-e draga, am bagat cel putin 2000 Euro in ea, merge OK dar familia e pe prim plan. Are si ea nevoie de masina aproape tot atat de mult ca si mine. Varianta celei de-a doua masini e exclusa din start. Asadar, foarte probabil ca voi da in curand un anunt pe topicul de vanzari/cumparari/schimburi, in functie de evolutia situatiei. Edited December 9, 2007 by Engine Link to comment
Adi_Iacob Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 @Engine Pacat daca va trebui sa instrainezi Leganza din aceste cauze. Si la mine se manifesta problema fizica de neacomodare, (apropo, masina am luat-o eu dar o platim amandoi) dar e mai soft. Diferente fiziologice: eu sunt cam lung in trunchi si scurt in picioare, iar sotia e cam invers (nu ca as fi eu vreo pocitanie sau sotia vreun fotomodel, dar aste e adevarul). Duce scaunul mult in fata (asta nu pot s-o inteleg, in conditiile in care are picioarele mai lungi ca mine) salta spatarul aproape de verticala si ridica scaunul la maxim. Sa intru la volan dupa ea e contorsionism curat... Masina pe care a facut scoala a fost un Mercedes 190 D din 1900 toamna, mergea si atat. Eu am orientat-o spre o masina de scoala mare, stiind impactul psihologic mai mult care il ai daca te urci dupa un Opel Corsa pe Nubira. Ea a ales intructorul si masina, am fost de acord, dar... la parcarea cu spatele s-a invatat sa foloseasca mult oglinda centrala din habitaclu si prea putin cele laterale. Ori Mercedesul, la vremea lui avea partea inferioara a lunetei mult mai jos ca salupa din dotarea subsemnatului, si de aici refuzul ei de a parca masina cu spatele!!! Cica nu vede nimic in spate, dar nu se foloseste deloc de laterale! Dar cu practica si perseverenta cred ca va trece peste toate diferentele. Apropo, ca instructor subsemnatul sucks, o recunosc cu rusine, sunt o pacoste in dreapta... Link to comment
ovi_jer Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Reveniti la subiect domnilor. Link to comment
chiper_dan Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 O sa revenim domnule , dar fara suparare momentan toate Leganzele de pe forum merg fff bine si mai devagam si noi de la subiect . Spre surprinderea mea si sa nu radeti mai nou merg cu matizu .De cand s-a suit la volan nevasta-mea nu s-a mai dat jos din masina .I-am pus senzori de parcare si nu are treaba ZIce ca se conduce foarte usor si merge bine .Acu ce era sa fac eu? Merg cu matizu cateodata chiar si cu Dacia .Sper sa revina la idei mai domestice si sa treca la Matiz .Oricum la nebunia din Buc ma gandeam sa imi iau si un Tico.Sper sa nu gresesc. Repet intrebarea din topicu anterior. unde e situat senzoru de temperatura in grila exterioara? Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Din cite am vazut eu pe diagrama de Leganza, se afla in zona de mijloc a spoilerului fata, fix pe linia verticala data de "clanta" capotei. Ca si cablaj, te poti ghida dupa cablurile de la lampile de ceata Trebuia decit sa citesti raspunsul care ti s-a dat Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now