Geo_ZGA Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 1. Nu. In felul asta nu faci nimic... decat sa pierzi lichid de frana poate. Daca vrei sa speli instalatia, pui lichid, o golesti si pui din nou. 2. Nu, la aerisitorii de la roti e suficient. 3. Oprit, pornit... instalatia de frana e aceeasi, diferenta o face doar usurimea cu care apesi pedala. Mereu am facut-o cu motorul oprit. 4. Daca DOT 4 e indicat pt masina ta, da. Si orice alt lichid de frana compatibil, inclusiv 5.1 compatibil 4. Link to comment
Dj_Dark Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 3) aerisirea se face cu motorul oprit, dupa ce in prealabil s-a golit rezerva de vacuum a servofranei (prin cateva apsasari de pedala inainte) Link to comment
vrazvanc Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Legat de punctul 1, vreau sa inlocuiesc lichidul de frana, in consecinta nu ma intereseaza daca il pierd, am mai citit dar nu mai retin pe unde, ca metoda cea mai buna e extragerea lichidului vechi prin aerisitor. Asa m-am gandit la furtun si seringa, decat sa golesc vasul cu dat la pedale si strans/slabit aerisitor, parca e mai comod asa, plus ca operatiunea devine mai sigura (tot lichidul vechi va fi scos din instalatie). Multumesc pentru raspunsuri! Link to comment
tomis Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Lichidul curge si singur si destul de repede, dar trebuie golite toate franele in parte. Eventual, slabesti si capacul rezervorului. Efectul de spalare a instalatiei e totusi redus, la cilindrul si pistonul etrierei aproape nul. Lichidele difera calitativ (punct de fierbere), scara valorica fiind DOT 3 - 4 - 5.1 putand fi amestecate. Mai sunt si niste lichide romanesti, fara clasa. DOT 5 este incompatibil, avand alta compozitie chimica. Link to comment
vrazvanc Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Hmm, da, asa e, la asta nu m-am gandit. OK, pai atunci nu ma mai complic. Multumesc! Link to comment
korydon Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 E atat de simplu de schimbat lichidul incat doar curaj iti trebuie. 1. in timpul schimbului capacul rezervorului trebuie scos ( e si logic, curge mai repede lichidul ); 2. scoti cu o seringa lichidul din rezervor pana la nivelul minim ca sa nu intre aer in instalatie; 3. umpli rezervorul cu lichid nou si ai grija sa fie tottimpul operatiunii plin ; 4. cuplezi un furtun transparent la aerisitor si cu o cheie inelara de 10 dai drumul la aerisitoare pe rand ( prin furtun vezi eventualul aer din instalatie ) 5. incepi cu roata cea mai departata de pompa de frana. Sfatul meu este sa pui lichid bun ( eu am schimbat asta - vara de 2 ori lichidul pentru ca nu am ascultat sfaturile de aici, fereste-te de lichid romanesc, ala de la Petrom am pus si e foarte prost ), dot 3 , dot 4 sau dot 5.1, sa aiba specificatia SAE J1703 pe bidon. Link to comment
vrazvanc Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Perfect, am notat! Este clar ca voi pune lichid de buna calitate, nu are rost sa ma murdaresc pe maini cu toate prostiile. Sa vedem cum o sa fie vremea, daca nu, la primavara, desi are cativa ani buni vechiul lichid (nu stiu daca si cand a fost schimbat). Multumesc mult! Link to comment
yulian28 Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Foarte folositor tutorialul,a venit vremea sa schimb si eu lichidul si nu stiam cum sa procedez Link to comment
Axel7 Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Desi stiu ca s-a mai discutat, dar pentru linistea mea: am facut aerisirea sistemului de franare si am completat cu 100 si ceva de ml de DOT 4, in condiitile in care pe capacul rezervorului de lichid de frana scria DOT 3, eu observand asta abia dupa ce l-am pus. E vreo problema sau pot sta linistit? Link to comment
vrazvanc Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Salut, Dupa un drum de ~40 km mers bara la bara, am sesizat ca la apasarea pedalei de frana de aude un scartait de cauciuc, destul de enervant, se si simte la picior, de la ce poate fi? Am observat si ca pe la gaurile de la "acordeonul" ala din cauciuc (nu stau bine deloc cu denumirile) e putin umed ce poate sa curga de acolo? E doar putin uns, nu e cascada. Bineinteles ca nu am apucat nici pana acum sa schimb lichidul de frana (masina a stat la curte 4 luni) si daca apas pedala, cu motorul pornit, e putin elastica, lucru care nu se intampla si cu motorul oprit. Franele tin bine, sunt sigur ca nu e aer in instalatie, dar e normal asa? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now