Belbody Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 La masina mea, cureaua de distributie am schimbat-o la 72000km si aproape 7 ani. Nu pot spune ca arata jalnic, avea mici crapaturi pe interior, dar eu cred ca ar mai fi mers mult si bine. Nu cred ca se deterioreaza chiar asa mult daca sta. Parerea mea e sa fie schimbata la nr. de km, e stupid sa o schimbi la 19000, chiar daca a implinit 3 ani. La producatori/distribuitori cat sta pe raft? Link to comment
cris06 Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Pe raft sta bine mersi pe cand in motor sta tensionata. Asta-i diferenta! Link to comment
Belbody Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Cureaua de distributie nu este prea elastica, asa ca nu stiu cu ce ar deranja-o tensionarea. Link to comment
cris06 Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 O deranjeaza mai ales pornirile la rece cand arborele cotit o cam "smuceste". Link to comment
Belbody Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 O deranjeaza mai ales pornirile la rece cand arborele cotit o cam "smuceste". Si cand masina sta in parcare cu zilele cine mai "smuceste" cureaua de distributie? Ca de timp era vorba. Link to comment
closchkutza Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Orice cauciuc imbatraneste! Link to comment
raresD Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Salutare, am si eu o problema cu un Matiz, In februarie anul asta am cumprat un Matiz SE, evident nu nou, avea vreo 65.000 km. la 1000 km dupa ce l-am luat am schimbat filtre, bujii, ulei, frane, curea distributie. De atunci a mers ca uns fara nici o problema deosebita. In acest timp am facut aproape 12.000 km cu el. De cateva zile de cand a venit frigul, nu mai vrea sa porneasca din prima, cand pun contactul se aprind becurile acelea rosii, face check-ul si cand dau la cheie nu porneste, daca insist porneste dar dupa cateva secunde se opreste inapoi. dupa cateva incercari din astea, dupa ce se incalzeste putin motorul presupun nu mia face absolut nici o problema, merge bine, daca il opresc si il las acolo 2 ore porneste iarasi fara nici un stres. Stiu ca trebuie sa-i fac schimbul de ulei si o sa fac asta curand, intrebarea e cam care poate fi cauza comportarii lui in modul asta ? Ce ar trebui sa mai schimb la el odata cu uleiul avand in vedere ca am 6 luni de cand am schimbat lista de mai sus si ca am facut cam 12k de atunci ? Merci anticipat ! Link to comment
robertinoo Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Curata filtrul de aer. La mine cam la 5000 km e nevoie. Link to comment
paul_marines Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Revizie la 30000 km, in fapt la 6 luni, masina avand deja 3 ani si 5 luni. In afara de verificarea obisnuita, am mai avut de remediat un zgomot suspect la roata fata dreapta, "sesizabil" pe piatra cubica sau pavaj. S-au inlocuit:uleiul 5W30 GM x 3 litri;filtrul de ulei; filtrul de aer; filtrul de carburant; placutele de frana. S-au demontat, curatat si gresat etrierii si rulmentii spate. S-au mai curatat aer comprimat compartimentul motor, iar cu spray sabotii si s-a reglat frana de mana. Apreciez laudativ atentia cu care s-au efectuat operatiunile de catre RAVER Service, dealer KIA in Constanta. Cost total 460 RON , iar rezultatele sunt mai mult decat multumitoare. Spun asta deoarece zgomotul rotii dreapta fata a disparut si masina se comporta elegant ca si pana acum. De bujii nu a fost cazul, deoarece ele au fost schimbate anterior. O singura precizare, zgomotul s-a facut simtit acum 1-2 luni si se datora uzurii avansate (catre limita de bun simt) a placutelor de frana. Link to comment
trebor271074 Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 As dori sa intreb si eu ceva... La schimbul de ulei, la un matiz aproape nou (25 mii km) daca pun Metabond M in ulei, ajuta cu ceva la imbunatatirea performantelor motorului? Sau e ca aghiazma? Adica nici nu strica dar nici nu ajuta cu ceva... A folosit cineva acest produs? Ceva detalii concrete, nu alea aparute prin reclame... Sper ca acest post sa nu fie considerat reclama. Daca va fi considerat reclama rog un administrator sa il stearga! Cu respect! Link to comment
Belbody Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 In general aditivii pentru ulei nu sunt decat niste porcarii. Uleiul este deja aditivat cu tot ce trebuie de producator. Link to comment
closchkutza Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Eu zic sa nu pui nimic. Vrei sa il ajuti(pe motor)? Baga-i un ulei bun, nu spalatura de butoaie, schimba-l la timp si mergi corect cu masina, este suficient. Link to comment
trebor271074 Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Din cate am citi aici http://www.metabondro.eu/produse%20metabond.php, Metabond M nu este un aditiv pentru imbunatatirea uleiului ci este un innobilator de metale. Poate cineva sa imi dea o parere avizata si competenta? Cineva care lucreaza in domeniul mecanicii, eventual... Ulei de calitate bag eu. dar daca se poate si mai bine... de ce nu? Sper ca acest post sa nu fie considerat reclama. Daca va fi considerat reclama rog un administrator sa il stearga! Cu respect! Link to comment
Kria Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Hello, Am primit si eu cadou un Matizut si avea cam 70.000 km iar intre timp am mai facut inca vreo 8000 eu asa incat ar cam trebui sa se apropie reviza de 80.000...ma ajuta si pe mine cineva cu cateva inf: ce treb schimbat, ce trebuie verificat, si cel mai important: o recomandare de service in Bucuresti? (PS: exclus Radacini pt ca au fost super nesimtiti cand am fost sa imi monteze un amarat de casetofon). Thanks Link to comment
robertinoo Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Saboti de frana, placute de frana (daca e nevoie), lichid frana, filtru aer si bineinteles uleiul si filtrul de ulei. Link to comment
EM!L Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Filtru de aer, de benzină, ulei, filtru de ulei, curea de alternator, (distribuţia, dacă nu ştii istoricul), verificare articulaţii, curăţare frâne, lichid de frână, plăcuţe(?), antigel, bujii, fişe, ulei cutie, gresat rulmenţii... Link to comment
sorin_frumuseanu Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 (edited) E vreun topic cu revizia de 60.000 km la matiz? Daca nu, va rog sa-mi spuneti cam ce se schimba si preturi aproximative. Eventual si recomandari pentru piese care nu sunt prevazute in cartea tehnica. Multam fain Edited January 13, 2009 by sorin_frumuseanu Link to comment
stryder Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...=revizie+60.000 Link to comment
sorin_frumuseanu Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Exact ce cautam. Foarte buna informatia. Multumesc Link to comment
micutu Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 (edited) Salutare! Cine imi recomanda si mie un service care sa faca revizia la matiz de 40k?. Am probleme cu amotizoarele si vreau sa fie schimbate, dar la auto net mi-au trantit-o cum ca numai daca e masina cumparata de la ei( ce sa spun....).... Edited January 23, 2009 by micutu Link to comment
blackhowk Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Salutare. Am si eu un mic gigant , cu care am fost la faimosul radacini pentru revizia de o mie , moka. Constat acum , la alt service , dupa aproximativ 8000km , ca cei de la radacini nu mi-au schimbat uleiul de cutie la prima mie.As fi fost dispus sa platesc daca citeam cartea aia de revizii la timp... Care ar fi consecintele pentru cutie? Ca pentru radacini..ma indoiesc. Link to comment
closchkutza Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Mai nou se schimba uleiul la cutie la revizia de 1500km? Curios, eu stiam ca se schimba la cea de 10000km/6 luni. Link to comment
numberonebz Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Am si eu o intrebare: la revizia de 10.000 km sau 1 an, pe langa ce scrie in carte, ce ar fi recomandat sa cer sa se faca? Citeam pe aici ceva de vaselina la rulmenti, gresarea axelor glisoare si alte chestii ce nu apar in cartea matizului. Poate ma lamureste si pe mine cineva... Link to comment
robertinoo Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Vaselina, la rulmentii spate, e necesara, dar axele glisoare se ung doar daca auzi zgomote ciudate, cand pui frana. Link to comment
cata30 Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 (edited) Am facut revizie de 6 luni (ultima revizie a fost facuta in august), supranumita de seful de service "revizie de 40.000" desi masina are 27.500 km, si nu are inca 2 ani - am facut revizia de 20.000 in august anul trecut, mai devreme cu 2 luni, pentru ca am vazut ca in carte scrie din 6 in 6 luni sau 10.000 de km, care survine prima. De aici decalajul. Schimbat - ulei (5w30 Valvoline Synpower XL-I, 62 lei) -3 litri (cu asta am venit eu); - filtru ulei Mann; - filtru benzina; - placute de frana; Per total m-a dus cu tot cu ulei la 626 lei - cam mult zic eu.. Bineinteles si o atentie la mecanic, care si-a facut treaba zic eu, bine. In concluzie, reviziile la Matizuri sunt scumpe, avand in vedere ca manopera (15 Euro fara tva) e scumpa - asta daca le faci la service autorizat. Pe viitor fie o sa renunt la service-uri d-astea, si o sa incerc sa rezolv la mecanicii de la coltu' strazii (cam riscant, daca nu te cunosti cu ei), sau fac un upgrade la masina. Ca o consolare pentru banii dati, motorul merge excelent! Placutele de frana mi-au dat emotii, in sensul ca la prima frana am crezut ca nu mai opresc (obisnuit cu alea vechi, am crezut pe moment ca m-au lasat franele), dar dupa niste testari mi-am dat seama ca sunt ok, doar ca nu sunt obisnuit eu cu modul de franare mai lina. Edited February 24, 2009 by cata30 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now