Jump to content

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...


Recommended Posts

am gasit un prieten care imi recomanda sa fac revizia la el "in curte" la un pret ceva mai mic pe la 5-6 mil (distrib si uleiurile cu filtrele), stiu doar ca kitul de distributie la gasit cu 2,8 mil (mai gasise si unul la 5 mil da cred ca ii prea scump). Imi pare destul de ok pretul numai ca ii cumva "la negru" fara acte...ma gandesc ca daca fac revizia intr-un service si ceva nu ii in regula pot sa ma duc inapoi la ei si sa repare ce nu-i ok, nu?

Link to comment

Fix 100 lei e la service si iti da garantie la lucrare. Mare atentie cu garantia la distributie!!! Service-ul iti acopera doar manopera unei eventuale inlocuiri a curelei si rolei in caz ca cedeaza una din ele...restul daunelor care nu sunt putine, sunt suportate de proprietarul masinii. Multi cred ca aceasta garantie iti acopera toata reparatia motorului in caz de rupere a curelei ( undeva la 1500 lei).

Link to comment

@serdon: Eu am cumparat cureaua de distributie si rola (+ ceva simeringuri, nu mai tin minte exact...) cu 110 lei. Am mai dat 120 lei pe pompa de apa, toate de la un magazin din Timisoara. Daca te intereseaza de unde, trimite-mi un PM si te lamuresc.

Link to comment

Problema: am schimbat distributia asta toamna si curea alternator. A doua zi cand am pornit motorul se auzea un fasait ca si cum ar freca. Am plecat imediat la service si aia au zambit si au spus ca e posibil sa fie cureaua de la alternator uda si de aia... Am tras masina pe dreapta in cursul iernii (deh nu sunt bani de caucioace) si acum iar se aude acel fasait. Care ar putea fi problema?

Link to comment
sergiu2010 ms pentru info, pare destul de ieftin, am cautat in timisoara si am gasit cu 204 lei fara pompa si cu 400 lei cu pompa, fiind un novice in chestii deastea poate sa-mi spuna si mie cineva daca imi trebuie pompa? Masina are 62500 km si are distrib schimbata in 2010 la 37000km(pe devizu care-l am nu zice nimic de vreo pompa doar inlocuire kit distributie). x86 ti-am dat un pm.

 

Link to comment

poate sa-mi spuna si mie cineva daca imi trebuie pompa? Masina are 62500 km si are distrib schimbata in 2010 la 37000km(pe devizu care-l am nu zice nimic de vreo pompa doar inlocuire kit distributie).

 

 

Pompa nu se inlocuieste decat daca prezinta joc in rulmenti ,merge in suturi la rotirea cu mana ,are urme de vaselina sau scurgeri de antigel .O pompa de apa poate sa mearga si 400 000 de km Cum ti-e norocul,dar la 60 000 mai mult ca sigur nu o sa ai probleme.

 

Problema: am schimbat distributia asta toamna si curea alternator. A doua zi cand am pornit motorul se auzea un fasait ca si cum ar freca. Am plecat imediat la service si aia au zambit si au spus ca e posibil sa fie cureaua de la alternator uda si de aia... Am tras masina pe dreapta in cursul iernii (deh nu sunt bani de caucioace) si acum iar se aude acel fasait. Care ar putea fi problema?

 

Diagnosticul lor a fost ca "s-ar putea sa fie"si tu i-ai lasat asa?Poti incerca din nou la ei ca banuiesc ca ti-au dat garantie macar 6 luni sau poti merge la cineva care cunoaste si sa-ti dea un diagnostic corect.(Daca zgomotul este intermitent e posibil ca fulia sa frece pe carcasa de plastic de la distributie )

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

salutare...si scuzati de offtopic ..cu toate ca are si ceva de aici :) nu pot sa fac un nou topic si de asta postez aici...

Am o problema la Matiz..cand se incalzeste afara incepe sa imi mearga rau motorul ...de obicei primavara incep problemele...iarna merge bine...sa va explic cum se manifesta...dimineata cand porneste scoate putin fum si motorul nu mergea prea bine...dupa 2 -3 min incepe sa mearga prost si nu sta la relanti , mai ca ar vrea sa se opreasca..uneori patesc sa se opreasca si la semafor...bineinteles ca porneste imediat la cheie...bujiile le schimb iar peste o sapt. din nou sunt negre...specific ca schimb la timp uleiul la 7-8000 ..., IAC-ul e schimbat de un an , fisele sunt noi , furtunasele sunt si ele verificate..capacul la delcou este verificat si e bun...am fost la mai multe service-uri ...dar nimic concret...am facut un test..a dat o eroare la senzorul de viteza...doar atat...altii mi-au spus ca e delcoul...ce poate sa fie ?? daca ar putea cineva sa puna acest mesaj la un nou topic ar fi perfect..va multumesc!

Link to comment

Faptul ca nu poti deschide un topic nou nu se rezolva postand aiurea, ci conform indicatiei de la inregistrare.

 

Oricum, problema ta isi are locul aici: Probleme motor Matiz, pune mana si citeste.

Link to comment
  • 1 month later...

Recomand tuturor sa schimbe distributiile la km si timpul specificat de producator, am sa va arat si de ce.

In cazul meu e vorba de distributia din fabrica, rola Korea, curea distributie si alternator GM DAEWOO, 6 ani de munca.

Am fost multumit de aspectul curelelor, pana la un punct, cand pot spune ca am avut un MARE noroc cu cea de distributie, in sensul ca era "cam" rupta :roll: . Rola avea un pic de vaselina scursa si mergea sacadat, avea si joc.

 

De asemenea recomand filtrul de ulei pentru Toyota, in comparatie cu cel korean, motivul principal, dupa parerea mea, fiind acela ca supapa la filtrul de Toyota tine mai mult timp uleiul in el. De exemplu, cu cel korean, dupa o luna si jumatate de stat pe bara, martorul de lipsa presiune ulei a stat aprins ~4 secunde, iar cu cel de Toyota, dupa 3 luni, in jur de 2 secunde.

post-36075-0-03471000-1368178263_thumb.jpg

post-36075-0-97087000-1368178269_thumb.jpg

post-36075-0-60467400-1368178275_thumb.jpg

post-36075-0-21115800-1368178285_thumb.jpg

post-36075-0-65835000-1368178293_thumb.jpg

post-36075-0-64202100-1368178298_thumb.jpg

Link to comment

Salut, am terminat acu o saptamana cu revizia de 60 de mii la matiz si ma gandeam sa va zic ce am schimbat si cat a costat...dupa cum ziceam mai sus un prieten a zis ca o rezolva la 5-6 mil fata de 9-10 cat mi s-a cerut la un service autorizat...pana la urma a fost nici asa nici asa...

 

kit distributie + pompa = 204+123 lei (cumparat de la unix)

filtre aer, benzina, ulei = 100 lei(aprox) (unix)

ulei mobil1 10*40 = 50 lei / 3 litri (cumparat de la un prieten care se ocupa cu uleiuri)

manopera = 250 lei

total = 750 lei

 

L-am intrebat si de discuri si placute si mi-a zis ca mai pot merge cu ele vreo 2 ani ca inca sunt bune si nu merita a fi schimbate.

 

Ii mult ii putin??

Link to comment

Ii cam mult, parerea mea. Probabil n-ai stat sa cauti si ti-au dat cam ce era mai scump (distributia = o curea si o rola, puteau fi luate separat). Nu ne spui ce marci.

Filtre se putea si 70.

Ulei e bine, dar nu e prea grozav. Vara, 6 luni, merge.

Eu am schimbat distributie la un service cu 120. Un schimb de ulei si filtru, max 35. Filtru de aer il schimbi singur. Filtrul de benzina e mai greu de schimbat, sub masina, posibil intepenit... nu stiu cat.

In concluzie, asa e cand se fac mai multe odata. Nu prea se mai fac socoteli.

Link to comment

filtru aer=15lei,filtru benzina=15 lei,filtru ulei=10 lei,curea distributie Gates=47lei,rola intinzatoare INA=80lei,pompa de apa ai schimbat-o pentru un moft personal sau la recomandarea unui necunoscator asa ca nu dau pret si manopera fara factura cu tot cu pompa de apa 150 lei (170 cu indulgenta).Totalul sa-l faci tu.Distributia la AUTOKARMA.Uleiul e bun la pret.

Edited by sergiu2010
Link to comment
  • 1 month later...

Am luat de la AlPadrino un filtru de ulei Toyota, care mai nou, vad ca e facut in Thailand, cel vechi era Japan.

Sa-l pun, sau sa iau altul?

 

Si parca era suficienta strangerea lui cu mana, vad ca pe asta scrie sa il strang 3/4 cu o cheie, desi arata pe cutie o cheie care strange filtrul cu X.

Link to comment

Mi se pare ca era cineva pe aici care folosea filtru de asta si se lauda ca e bun. Din cele incercate de mine, cel mai bun a fost cel de la Mann cod W67/2, retine cel mai mult timp uleiul in el. Filtrul il strangi la mana cu simt de raspundere , dupa ce in prealabil ii ungi garnitura cu ulei pentru a-l putea desface usor la urmatorul schimb.

Link to comment

Merci, Maestre'! M-am uitat pe 'net si toate Toyota sunt Thailand. Data viitoare pun MANN, sa vad si eu cum e. Acum am dat banii, il pun pe asta.

Edited by vrazvanc
Link to comment

Nu conteaza unde e facut, important e sa isi faca treaba, cel mai bine vezi asta lasand masina mai mult timp nepornita (3-4 zile) si daca la prima cheie becul se stinge repede atunci filtrul retine uleiul. Am vazut ca filtrul Mann w67/2 are supapa de pe fundul filtrului foarte aproape de filetul acestuia si ma gandesc ca asta ajuta la retinerea mai mult timp a uleiului. Ce ulei ti-ai luat, tot Valvoline 5w30 ?

Link to comment

La asta supapa este in spate de tot, micuta, dar este. Am zis, data viitoare iau MANN. Eu pornesc masina la 2 saptamani, cel putin pana acum, si am fost aproape multumit de Toyota, in comparatie cu Koreea, dar dupa un an, nu isi mai face treaba bine nici Toyota.

Ulei tot Valvoline 5W30 am luat.

Link to comment

in comparatie cu Koreea, dar dupa un an, nu isi mai face treaba bine nici Toyota.

Ulei tot Valvoline 5W30 am luat.

Toate filtrele koreene sunt proaste ( cel putin cele testate de mine ), si cel Mann nu e vesnic si el se uzeaza, dar eu nu suspectez filtrul, ci uleiul care nu mai este asa de vascos si cand se incinge curge repede in baie. Acum pe langa ulei ar trebui ( asa ai promis ) ca iti cumperi si axa cu came, nu :) ) ? Eu zic sa nu-ti faci probleme cu API SM, doar daca tii masina numai in forje de peste 4000 rpm. Eu folosesc ACEA A5 ( cu 12 % mai putin vascos decat uleiul Daewoo ) si nu cred ca o sa imi crape motorul 5000 km cat fac eu intr-un an, acum vara se tine bine, rezultate bune astept la iarna , pe ger.

Edited by korydon
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...