Jump to content

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...


Recommended Posts

Sa povestesc ultima revizie, cred ca in aprilie si astept niste sfaturi daca se poate:

Revizia de 6 luni (2 ani, 25.000 km), service CityCenter Dorobanti (de ce aici? pentru ca pot aduce masina la 8 dimineata si o iau a doua zi la 8 dimineata, altfel nu prea pot din motive de serviciu, care e si relativ aproape)

 

Ceva probleme:

Cateva care de fapt persista de la cumparare:

- porneste de multe ori numai la a doua cheie (adica la prima porneste motorul dar se opreste in 3 secunde; la doua ramane pornit intotdeauna; face asa in general cand e CALD!, la rece nu am remarcat figuri, chiar la -15 grade)

- agata in treapta a 2-a, caraie daca viteza depaste de 20km/h, trebuie tras tare de maneta, dar chiar si la viteze sub 10km/h opune ceva rezistenta; initial facea mai mult numai la comutare din 3 in 2, acum si din 1 in 2 cam face figuri

Altele:

- pneul din stanga fata uzat foarte mult pe interior fata de cel din dreapta

- si cea mai tare, cu 3 zile inainte de revizie, mi-au furat benzina din rezervor...au smuls furtunul acela din gura rezervorului si au golit in jur de 10L dupa estimari; normal ca am remarcat pe strada cand putea ca naiba a benzina la fiecare groapa si m-a atentionat cineva ca imi curge benzina...

 

Totodata am zis sa-i fac si ITP-ul, ca expira.

 

Bun. Duc masina la 8, fac formalitatile, o baga pe rampa. Ma duc sa dezbat si eu cu mecanicul.

I-am aratat treaba cu rezervorul.. mare noroc, e doar smuls furnul si colierul desfacut cu patentul, se pune un colier nou, nu si furtun. Arat roata tocita...hmm, ungiul de fuga de refacut (paraca asa a zis..); spun de problema motor si treapta a 2-a, ok, vedem.

Am plecat la serviciu.

Ma suna pe la ora 2 sa o iau, ca e gata si ITP-ul si le spun ca am discutat, vin a doua zi. Ok, no problem, la maine 8 se poate lua.

A doua zi la 8...facturi, minuni, surpriza. Pret 920 RON! Valeu, cum asa? Pai: ulei, placute de frana, o bucsa stanga, ITP, colier rezervor si surpriza: 11 ore manopera ... cand fizic vorbind ei au doar 8 ore lucratoare pe zi si masina mea era gata dupa cel mult 6. Dicutii, dezbateri, m-au imbrobodit cu faptul ca s-a lucrat SIMULTAN, mai multe echipe...nu am timp, nu am putut sta, am platit

 

Acum surprize: motorul la fel, cutia la fel (nici o interventie)

Problema mare: volanul in pozitie normala roti drepte este putin aplecat drepta; nu trage in nic o parte, dar e ciudat sa mergi drept cu volanul inclinat dreapta si sa iei curbe usoare stanga cu volanul drept :( .. ce inseamna asta? mi-au f..t directia? reglaje de cretini? din pacate nu am timp sa ma duc la ei si a trecut ceva de atunci

Link to comment

La chestia cu volanul, nu au desfacut si volanul sa-l puna drept cand au facut unghiul. Si eu tot la City Center am fost pana acum, dar cred ca nu mai calc pe la ei, vad ca sunt tepari rau de tot.

Oricum, la astia trebuie sa stai langa ei, altfel nu fac nimic. Eu am stat de fiecare data paznic in spatele lor.

Edited by closchkutza
Link to comment
  • 3 weeks later...

Salutare.

Va rog daca se poate sa scrie cineva raspunsul scurt la urmatoarele intrebari:

1. Ce ulei se foloseste la Matiz? (Ma refer la codul uleiului si daca trebuie mineral, semisintetic sau sintetic)

2. Ce filtru de ulei?

3. Cand se schimba?

4. Lichidul de racire de care si cand?

5. Curatat injectoare, se face asa ceva?

 

Locuiesc in Cehia si mi-e destul de greu sa ma inteleg cu mecanicii, nu prea le au cu engleza, si eu cu limba ceha nici atat. :P

Multumesc.

Ar fi de apreciat si alte sfaturi legate de intretinere periodica. Nu am mai avut Matiz si nici alta masina.

Link to comment

Deobicei, gasesti totul in manualul de utilizare al masinii, cel care insoteste masina.

 

1. Ulei 5W30 (sintetic) / 10W30 (semi-sintetic);

2. Filtru ulei MANN W67/2 (4011558738105);

3. la 10.000 km (ptr.Cehia);

4. Orice lichid antigel (albastru-verzui), la 2 ani;

5. Aditiv Injector Cleaner (GUNK), pus in benzina (este indicat sa faci schimbul de ulei dupa curatarea injectoarelor);

+

6. Filtru de benzina MANN WK55/3 (4011558945008 cod EAN), se schimba la 40.000 km.

Edited by tolin
Link to comment

Multumesc mult. Am cumparat masina de la un dealer SH si nu mi-au dat nici un manual. Curatarea injectoarelor costa mult?

De ce 10000 pt Cehia? Cum vine asta? E pe tari??

edit: acuma m-am prins... pentru curatare se foloseste aditivul... e suficient?

Edited by Mircea
Citare inutila a postului anterior
Link to comment

Buna ziua.

 

La firma la care lucrez acuma conduc un Matiz E-AC din 2005. Datorita faptului ca ma apropii de 50.000 km, m-am interestat de revizia aferenta. Insa, consultand ghidul de service, am constatat ca ultima revizie a fost facuta la putin peste 26.000 km (tot atunci i s-a schimbat si uleiul). Instant am pus mana pe telefon si mi-am facut o programare la Autonet, marti ...

 

Aveti idee cam ce probleme as putea intampina, datorita neschimbarii uleiului la timp ?

 

Am citi mai devreme ca ar fi bine sa curat injectoarele inainte de a merge cu ea la service. Este corect?

 

 

 

Va multumesc anticipat.

Link to comment

Legat de ulei, am remarcat si eu ceva ciudat la prima vedere.

Am desfacut dopul din capacul chiulasei, cel pe unde se toarna uleiul, si am privit inauntru si am verificat inauntru cu degetul. Peretii interiori ai capacului chiulasei sunt murdari tare, e un fel de ulei ars ca o mazga... e normal sa fie asa? Cum imi dau seama cand a fost schimbat uleiul, nu am nici un fel de manual.

Multumesc.

Link to comment
  Belbody said:
.... Curatarea injectoarelor costa mult?... pentru curatare se foloseste aditivul... e suficient?

 

Curatarea injectoarelor cu ajutorul aditivului este o metoda ieftina si insuficienta. Unii mecanici recomanda folosirea unui aditiv pentru injectoare la fiecare 5000km, atii dimpotriva sustin ca aditivul mai mult strica si nu recomanda aceasta metoda. Cert este ca daca ai ajuns sa ai probleme cu alimentarea din cauza infundarii unui injector, curatarea acestora se face intr-o baie electrolitica si costa in jur de 30-35 lei / injector. Inlocuirea unui singur injector costa in jur de 110 lei. De obicei aparatura neccesara o gasesti numai in service.

Link to comment
  Belbody said:
... Peretii interiori ai capacului chiulasei sunt murdari tare, e un fel de ulei ars ca o mazga... e normal sa fie asa? Cum imi dau seama cand a fost schimbat uleiul, nu am nici un fel de manual...

1- nu-i normal;

2- cand cumperi o masina SH fara istoric, schimbi din start toate consumabilele. Si se spala motorul inainte de golire, cu Motor Flush.

Link to comment

Multumesc de raspuns. Eu ma gandeam sa dau jos capacul chiulasei si sa curat frumos cu manutza. Si cu motor-flush.

Am gasit in sfarsit o eticheta lipita pe undeva sub capota. Uleiul si filtrul au fost schimbate anul trecut in iunie, masina avea 67300km atunci. Acum are fix 70000 (1000 facuti de mine). Ar trebui sa-l schimb sau nu? Mai scrie acolo ca s-a folosit ulei 10W40.

Se poate intampla ceva cand dai jos capacul chiulasei? (in afara de garnitura). Sar arculete si bile sau altceva tricky de pus la loc? Mentionez ca am experienta mecanica destula, dar cu motoare moto, nu auto.

Bafta multa si ... asfalt uscat.. :lavolan:

Link to comment

Schimba-l, ca nu-i ce-i trebuie motorului acela (10w40 este cah pentru Matiz, ulei de gatit), in plus, a depasit anul. Iar capacul acela poti sa-l cureti dupa ce pui flush motor in uleiul vechi si golesti motorul. Capacul il cureti bine cu carb-cleaner. Vezi, exista o sicana in topul capacului care face parte din sistemul de ventilare a carterului si care poate fi infundat putin. Tot cu carb-cleaner poti curata corpul clapetei si colectorul galeriei de admisie, dupa ce dai jos toate furtunele de pe el. Colectorul are contra-panta, asa ca tot "gunoiul" va curge afara, prin corpul clapetei. Dai cu carb-cleaner pana cand curge lichid curat. Pentru toaleta asta, foarte sanatoasa poti consuma un tub intreg de spray ! Cu ocazia asta poti spala, cu apa calda si detergent si toata tubulatura de cauciuc legata de admisia de aer, cutia filtrului de aer si de sistemul PCV. La restrictorul pe care-l gasesti in capacul superior al filtrului de aer poti renunta.

Daca tot ai facut loc la motor, poti da jos simplu (doua suruburi si doua cleme pe furtune) radiatorul, poti spala circutul de racire (radiator + vasul de expansiune) si sa inlocuiesti lichidul de racire (4L). 2 suruburi sunt si la capacul distribuitorului, daca exista asa ceva pe motorul tau.

Daca cablurile de la bujii sunt originale, poti sa le arunci si sa le inlocuiesti cu un set de la Tesla. Bujiile pe care sa le folosesti sa fie NGK BPR5EY-11 (gap de 1,0 -1,1 mm) sau Brisk LR17TC-1 (ca tot esti aproape de producator).

Dupa toate acestea, un reset la ECM si o procedura de Idle Learning sunt bine venite.

Succes.

Edited by tolin
Link to comment

edit: Stai asa, cum adica cah? Aproape orice motocicleta foloseste 10W40. De ce ar fi cah pentru Matiz? Ce e asa special? Adica merge pe un motor care e 2V si care functioneaza constant la peste 5000rpm, si nu merge la Matiz?

------------------------

 

ooo... stai ca tre sa printez tot ce ai zis aici... e destul de mult. Nu tin minte.

 

deocamdata vreau sa golesc uleiul vechi, sa dau capacul chiulasei jos si sa curat interiorul frumos, culbutorii, interiorul capacului, caile de curgere ale uleiului...

Fisele sunt schimbate, cele originale le-am gasit aruncate in portbagaj. Bujiile sunt Brisk.

De unde se cumpara Flush-motor ?

De unde se reseteaza ECM? Idle learning?

 

 

Te rog daca vrei sa-mi explici pas cu pas ca nu mi-e clar. Cum folosesc acest flush? E spray, nu? Dau capacul chiulasei jos sau nu?

Multumesc! Din cate vad, esti tata Matizo-Tico-urilor de aici.

Edited by Belbody
Link to comment

Ulei 10W40 se foloseste la Matiz atunci cand nu mai ai alta solutie, cand oricare alta vascozitate nu mai ajunge. Motorul de Matiz (pompa, circuitul, debitul depinde de vascozitate atunci cand suprafata canalului este fixa) este conceput pentru vascozitate SAE30. Cu o vascozitate dubla (SAE40) nu faci decat sa-i reduci posibilitatile de ungere. Altfel, nu toate motoarele sunt de polizor sau de tuns iarba, sa mearga cu orice. Asta daca vrei sa asculti un sfat. Altfel, am mai spus, fiecare este liber sa-l cotrazica pe proiectantul motorului, pe spezele sale.

 

Utilizarea lichidului de curatare motor (Flush Motor) o gasesti pe eticheta produsului. In principiu, se toarna flaconul in motor, se porneste motorul la turatia de ralanti pret de N minute (cate zice producatorul), dupa care se goleste motorul. Dupa golire poti desface capacul de la culbutori si sa-l cureti, iar la final umpli cu ulei proaspat, nu mai mult de 2,7L !

Restul gasesti aici, daca nu folosesti functia de :

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923

 

In rest, sunt, doar, tata de "albine" si am avut un Matiz pret de 7 ani, dintre primele, cand nu exista forum si date pe net.

Edited by tolin
Link to comment

La ce pret se gaseste in RO de obicei uleiul 5W30? Aici am gasit la preturi incredibile... aproape 80ron un litru X( . Era la shell sau la OMV. de unde sa cumpar ulei? Sau 300 si ceva 4 L. Mi se pare enorm. Chestia e ca prin benzinarii nu prea am vazut W30.

Link to comment
  Mircea said:
Daca este OMV bixxol, e acelasi pret. Incearca la MOL, un 5 w 30

Nu prea exista Moale prin Cehia. Mai mult OMV si Shell.

M-am programat azi la service, schimb ulei cu filtru cu tot, cu filtrul si uleiul lor, 200ron. Uleiul este BP sintetic 5W30.

Link to comment
  • 2 months later...

Referitor reviziile Matizului:

Am un Matiz pe care il foloseste sotia, asa ca intr-un an am facut cu el abia vreo 5000Km. Bineinteles ca la 6 luni am fost ca tot omul constiincios la service ca sa ii fac revizia de 6 luni. Cei de la service (in Constanta) s-au uitat mirati la mine si s-or fi gandit in sinea lor: uite ca a mai venit un fraier. Mi-au bagat masina in atelier, au tinut-o fara sa ii faca nimic cca 2 ore, apoi in 15 min. cred, i-au schimbat uleiul. Bineinteles ca mi-au bagat la plata 3 ore de manopera, ca la ei se taxeaza si cand le sta masina in parcare + uleiul schimbat. Pot spune ca nu am facut nici o afacere. Personal nu cred ca un ulei (Castrol Magnatec) isi pierde proprietatile dupa 6 luni, asa ca va sfatuiesc sa mergeti linistiti la revizii la 10000 km. In rest sunt bani aruncati in vant.

Edited by Cocolino
Link to comment
  orange said:
Sa povestesc ultima revizie, cred ca in aprilie si astept niste sfaturi daca se poate:

Revizia de 6 luni (2 ani, 25.000 km), service CityCenter Dorobanti (de ce aici? pentru ca pot aduce masina la 8 dimineata si o iau a doua zi la 8 dimineata, altfel nu prea pot din motive de serviciu, care e si relativ aproape)

 

Ceva probleme:

Cateva care de fapt persista de la cumparare:

- porneste de multe ori numai la a doua cheie (adica la prima porneste motorul dar se opreste in 3 secunde; la doua ramane pornit intotdeauna; face asa in general cand e CALD!, la rece nu am remarcat figuri, chiar la -15 grade)

- agata in treapta a 2-a, caraie daca viteza depaste de 20km/h, trebuie tras tare de maneta, dar chiar si la viteze sub 10km/h opune ceva rezistenta; initial facea mai mult numai la comutare din 3 in 2, acum si din 1 in 2 cam face figuri

Altele:

- pneul din stanga fata uzat foarte mult pe interior fata de cel din dreapta

- si cea mai tare, cu 3 zile inainte de revizie, mi-au furat benzina din rezervor...au smuls furtunul acela din gura rezervorului si au golit in jur de 10L dupa estimari; normal ca am remarcat pe strada cand putea ca naiba a benzina la fiecare groapa si m-a atentionat cineva ca imi curge benzina...

 

Totodata am zis sa-i fac si ITP-ul, ca expira.

 

Bun. Duc masina la 8, fac formalitatile, o baga pe rampa. Ma duc sa dezbat si eu cu mecanicul.

I-am aratat treaba cu rezervorul.. mare noroc, e doar smuls furnul si colierul desfacut cu patentul, se pune un colier nou, nu si furtun. Arat roata tocita...hmm, ungiul de fuga de refacut (paraca asa a zis..); spun de problema motor si treapta a 2-a, ok, vedem.

Am plecat la serviciu.

Ma suna pe la ora 2 sa o iau, ca e gata si ITP-ul si le spun ca am discutat, vin a doua zi. Ok, no problem, la maine 8 se poate lua.

A doua zi la 8...facturi, minuni, surpriza. Pret 920 RON! Valeu, cum asa? Pai: ulei, placute de frana, o bucsa stanga, ITP, colier rezervor si surpriza: 11 ore manopera ... cand fizic vorbind ei au doar 8 ore lucratoare pe zi si masina mea era gata dupa cel mult 6. Dicutii, dezbateri, m-au imbrobodit cu faptul ca s-a lucrat SIMULTAN, mai multe echipe...nu am timp, nu am putut sta, am platit

 

Acum surprize: motorul la fel, cutia la fel (nici o interventie)

Problema mare: volanul in pozitie normala roti drepte este putin aplecat drepta; nu trage in nic o parte, dar e ciudat sa mergi drept cu volanul inclinat dreapta si sa iei curbe usoare stanga cu volanul drept :( .. ce inseamna asta? mi-au f..t directia? reglaje de cretini? din pacate nu am timp sa ma duc la ei si a trecut ceva de atunci

 

 

1. punei niste bujii pe iridium NGK

2. Punei ulei in cutie Total 75w-85 si verificai sincroanele sigur e de acolo.

Link to comment
  trebor271074 said:
2. Punei ulei in cutie Total 75w-85 si verificai sincroanele sigur e de acolo.

Si cam pe unde se gaseste uleiul asta.

Reprezentantii de la Total care au fost la SIAB nu auzisera de 75w85.

Incearca cu 75w 80 e de gasit.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...