Jump to content

Cauze descarcare baterie


Recommended Posts

Hai sa va zic o poveste chiar scurta (parol!).

Am luat in 1989 un Oltcit din-ala 100% romanesc si modernizat (zis si RM).

Exceptand vacantele si alte cateva (degetele de la o mana) drumuri mai lungi pe an:

- 2 ani am mers cate 2 x7 Km pe zi lucratoare, apoi

- 4 ani am mers cate 2x1 Km pe zi lucratoare

- in primii 5 ani nu am luat bateria de pe masina

- in cel de-al saselea a inceput sa faca figuri

- am schimbat-o cu putin inainte sa faca 7 ani

- era evident o baterie romaneasca (imi pare rau ca n-am pastrat-o amintire)

Cu a doua baterie, am vandut Oltcitul dupa 11 ani de viata... impreuna.

 

Cred ca e ceva putred in... economia asta de piata.

 

Cat priveste teoria lungirii vietii acumulatorilor si a incarcarii lor, se pot scrie manuale intregi, dar majoritatea incarcatoarelor sunt simple "caramizi" cu un balast amarat.

  • Haha 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ete c-am ramas si eu fara baterie la Matizache! Pt prima oara, trebuie mentionat. ;)

Cauza: am uitat aprinsa lumina din portbagaj! #-o I-a luat vreo 3 zile, dar mi-a descarcat-o de tot, nu mi se mai aprinde nici macar un beculet pe bord. Nici alarma nu mai functioneaza, am intrat in masina cu cheia!

 

Acu, am oprit lumina din portbagaj, daca nu-si revine nitel, macar cit sa pornesc... bag cablurile pe ea! Sper sa ma mai tina macar iarna asta. [-O

Link to comment

Un bec de 5W descarca teoretic bateria de 12/35Ah in 4 zile +. Deoarece la tine a durat 3 zile inseamna ca si alarma si-a adus aportul la deficit. Daca tensiunea la borne este de cca 10,5 V atunci e numai buna de o incarcare completa.

Edited by safari hunter
Link to comment
  • 2 months later...
  • 13 years later...

Salutare si aci.

Am o problema cu bateria de pe Matiz. Daca o las cuplata la borne ,in 3 zile a murit.Daca decuplez borna  minus, tine curent  si doua luni.

Problema e ca am cautat  pe Youtube, chiar in mai multe limbi, metode de a depista scurgerile parazitare si nu i-am dat de cap.

Am doua aparate de masura,unul romanesc si unul englezesc, nu cred ca sunt defecte amandoua. Alarma nu am pe masina, nici inchidere centralizata iar radioul il tin scos din mufa.

Stie cineva unde ar putea fi buba de nu iese pe aparat,sau cum ar trebui sa mai verific .

Multumesc anticipat

Link to comment

Despre ce aparat de masura discutam ? Care a fost procedura de testare ?

LE: o sugestie "heirupista" - scoate toate sigurantele din cutia principala cu exceptia ECU si vezi daca mai ai scurgeri. Apoi, pune la loc siguranta cu siguranta pana identifici circuitul cu bube

Edited by Salex
  • Thanks 1
Link to comment

Asta inseamna sa pun cate o siguranta si sa astept cate 3 zile sa vad...cu putin noroc intr-o luna poate aflu... dar da,

e o solutie si cred ca ultima si cea mai buna.  Multumesc, o sa incerc de maine.

 

Link to comment
10 hours ago, Tarabutzu said:

Asta inseamna sa pun cate o siguranta si sa astept cate 3 zile sa vad...cu putin noroc intr-o luna poate aflu...

Ai inteles gresit, nu pui cate o siguranta si astepti 3 zile sa se descarce bateria! Deconectezi papucul de pe borna+ si pui cate o siguranta, apoi masori amperajul (inserezi un ampermetru (setat pe scala 0-1A) inte borna + a bateriei si papucul care a fost pe borna +). 

Amperajul masurat este curentul pe care ti-l papa in standby consumatorii de pe masina si nu ar trebui sa treaca de 50 mA.

Edited by Wolfman
  • Thanks 1
Link to comment

Multumesc pentru raspunsuri .Am incercat Wolfman si metoda aia, diferenta e ca eu am scos borna minus. O sa reiau metodele de la capat .Am mai gasit aseara ceva interesant si simplu si daca tot nu iese nimic, aplic metoda Salex cu toate sigurantele.Trebuie sa o rezolv cumva.Ma dispera

Link to comment

Am gasit ceva. Am facut in felul urmator: am pus voltmetrul pe volti unde bateria incarcata pe redresor arata 13.03v.

Am conectat bornele. Cu multimetrul conectat la baterie, vedeam cum curentul scadea vazand cu ochii cate 2 sau 3 milivolti.

Am inceput sa scot cate o siguranta (voltajul scadea).Cand am scos  ultima siguranta voltajul a crescut brusc de la 11.80v la 12,35v.

Pe capacul cutiei scrie ca ar fi de la ECM, Daca scot siguranta mare de la ECM curentul scade in continuare.

Stie cineva cum as putea sa rezolv ?

panou-sigurante-daewoo-matiz-2004-hatchback-0-8-2f4d6517fd7f80f849-0-0-0-0-0.jpg

Link to comment

Scade tensiunea, nu curentul. Aplica si varianta cu ampermetrul inseriat. Cu siguranta in circuit, citeste valoarea curentului (in miliamperi mA), apoi scoate sig si vezi ce curent afiseaza aparatul. E o metoda mult mai precisa.

Link to comment

 "Tensiunea" sigur, curentul e un fel de a spune.Am incercat si asa,pe acea siguranta am o variatie mare pe miliamperi,nu tin minte valorile,o sa mai incerc azi odata.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...