Wolfman Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 1: Corect, dar nici nu schimb bateria pentru atat, are 10 luni de cand am cumparat-o si e ROMBAT de 66 A; 2: Incarcarea este in parametri, parol! Link to comment
Abram Burel Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Hai sa va zic o poveste chiar scurta (parol!). Am luat in 1989 un Oltcit din-ala 100% romanesc si modernizat (zis si RM). Exceptand vacantele si alte cateva (degetele de la o mana) drumuri mai lungi pe an: - 2 ani am mers cate 2 x7 Km pe zi lucratoare, apoi - 4 ani am mers cate 2x1 Km pe zi lucratoare - in primii 5 ani nu am luat bateria de pe masina - in cel de-al saselea a inceput sa faca figuri - am schimbat-o cu putin inainte sa faca 7 ani - era evident o baterie romaneasca (imi pare rau ca n-am pastrat-o amintire) Cu a doua baterie, am vandut Oltcitul dupa 11 ani de viata... impreuna. Cred ca e ceva putred in... economia asta de piata. Cat priveste teoria lungirii vietii acumulatorilor si a incarcarii lor, se pot scrie manuale intregi, dar majoritatea incarcatoarelor sunt simple "caramizi" cu un balast amarat. 1 Link to comment
NFS Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 Ete c-am ramas si eu fara baterie la Matizache! Pt prima oara, trebuie mentionat. Cauza: am uitat aprinsa lumina din portbagaj! I-a luat vreo 3 zile, dar mi-a descarcat-o de tot, nu mi se mai aprinde nici macar un beculet pe bord. Nici alarma nu mai functioneaza, am intrat in masina cu cheia! Acu, am oprit lumina din portbagaj, daca nu-si revine nitel, macar cit sa pornesc... bag cablurile pe ea! Sper sa ma mai tina macar iarna asta. [-O Link to comment
paul_marines Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 (edited) Un bec de 5W descarca teoretic bateria de 12/35Ah in 4 zile +. Deoarece la tine a durat 3 zile inseamna ca si alarma si-a adus aportul la deficit. Daca tensiunea la borne este de cca 10,5 V atunci e numai buna de o incarcare completa. Edited November 30, 2005 by safari hunter Link to comment
luck33ro Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 safari sa-mi zici si mie formula cu care calculezi mah... ca e mai simplu si am si eu o curozitate safari sa-mi zici si mie formula cu care calculezi mah... ca e mai simplu si am si eu o curozitate Link to comment
Tarabutzu Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Salutare si aci. Am o problema cu bateria de pe Matiz. Daca o las cuplata la borne ,in 3 zile a murit.Daca decuplez borna minus, tine curent si doua luni. Problema e ca am cautat pe Youtube, chiar in mai multe limbi, metode de a depista scurgerile parazitare si nu i-am dat de cap. Am doua aparate de masura,unul romanesc si unul englezesc, nu cred ca sunt defecte amandoua. Alarma nu am pe masina, nici inchidere centralizata iar radioul il tin scos din mufa. Stie cineva unde ar putea fi buba de nu iese pe aparat,sau cum ar trebui sa mai verific . Multumesc anticipat Link to comment
Salex Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 (edited) Despre ce aparat de masura discutam ? Care a fost procedura de testare ? LE: o sugestie "heirupista" - scoate toate sigurantele din cutia principala cu exceptia ECU si vezi daca mai ai scurgeri. Apoi, pune la loc siguranta cu siguranta pana identifici circuitul cu bube Edited July 3, 2019 by Salex 1 Link to comment
Tarabutzu Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Asta inseamna sa pun cate o siguranta si sa astept cate 3 zile sa vad...cu putin noroc intr-o luna poate aflu... dar da, e o solutie si cred ca ultima si cea mai buna. Multumesc, o sa incerc de maine. Link to comment
Salex Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Nu o sa iti ia asa de mult. Chiar si cu un simplu voltmetru cred ca o sa depistezi cauza in 2-3 ore. Link to comment
Wolfman Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 (edited) 10 hours ago, Tarabutzu said: Asta inseamna sa pun cate o siguranta si sa astept cate 3 zile sa vad...cu putin noroc intr-o luna poate aflu... Ai inteles gresit, nu pui cate o siguranta si astepti 3 zile sa se descarce bateria! Deconectezi papucul de pe borna+ si pui cate o siguranta, apoi masori amperajul (inserezi un ampermetru (setat pe scala 0-1A) inte borna + a bateriei si papucul care a fost pe borna +). Amperajul masurat este curentul pe care ti-l papa in standby consumatorii de pe masina si nu ar trebui sa treaca de 50 mA. Edited July 4, 2019 by Wolfman 1 Link to comment
Tarabutzu Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Multumesc pentru raspunsuri .Am incercat Wolfman si metoda aia, diferenta e ca eu am scos borna minus. O sa reiau metodele de la capat .Am mai gasit aseara ceva interesant si simplu si daca tot nu iese nimic, aplic metoda Salex cu toate sigurantele.Trebuie sa o rezolv cumva.Ma dispera Link to comment
Tarabutzu Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Am gasit ceva. Am facut in felul urmator: am pus voltmetrul pe volti unde bateria incarcata pe redresor arata 13.03v. Am conectat bornele. Cu multimetrul conectat la baterie, vedeam cum curentul scadea vazand cu ochii cate 2 sau 3 milivolti. Am inceput sa scot cate o siguranta (voltajul scadea).Cand am scos ultima siguranta voltajul a crescut brusc de la 11.80v la 12,35v. Pe capacul cutiei scrie ca ar fi de la ECM, Daca scot siguranta mare de la ECM curentul scade in continuare. Stie cineva cum as putea sa rezolv ? Link to comment
Tarabutzu Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Doar daca scot siguranta albastra curentul nu mai scade. Link to comment
cris06 Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Scade tensiunea, nu curentul. Aplica si varianta cu ampermetrul inseriat. Cu siguranta in circuit, citeste valoarea curentului (in miliamperi mA), apoi scoate sig si vezi ce curent afiseaza aparatul. E o metoda mult mai precisa. Link to comment
Tarabutzu Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 "Tensiunea" sigur, curentul e un fel de a spune.Am incercat si asa,pe acea siguranta am o variatie mare pe miliamperi,nu tin minte valorile,o sa mai incerc azi odata. Link to comment
Tarabutzu Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Cred ca o duc la electrician ca ma depaseste.Multumesc pentru inerventii tuturor. Link to comment
adrian_r5 Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 On 7/4/2019 at 3:36 PM, Tarabutzu said: Doar daca scot siguranta albastra curentul nu mai scade. Poate te ajuta 😉 matiz - fuses.pdf Link to comment
Tarabutzu Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Multumesc Adrian ,am vorbit cu electricianul,maine o duc sa o vada. Link to comment
adrian_r5 Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 cu placere ... succes ! PS - dupa ce rezolvi probema ... te rog sa ne povestesti si noua ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now