georgiancranta Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Am incercat sa schimb bujiile la espero 1.5 dohc. Prima a mers normal, dar celelalte 3 se desfac un sfert de tura, dupa care se impaneaza. Am fortat una la desfacut pana am rupt cheia articulata ( era cam slabut sudata ce-i drept, acum am sudat-o dar nu vreau sa fortez , totusi corpul chiulasei e din aluminiu iar bujia e din otel). Nu-mi pot da seama ce se intampla. Cred ca FILETUL BUJIEI TRECE CATEVA SPIRE IN CAMERA DE ARDERE SI BANUIESC CA S-O FI INCARCAT CU CALAMINA, SI NU DA VOIE BUJIEI SA IASA. E singura explicatie logica pe care am gasit-o. nu vad alta solutie decat sa demontez chiulasa ( ma ingrozeste ideea pt ca stiu ce inseamna) si sa inspectez bujiile de pe partea cealalta. ASTEPT IDEI SI SOLUTII!!!!!!! vA MULTUMESC. Link to comment
ovi_jer Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Motorul sa nu fie nici rece dar nici foarte cald (50-60 grade.) si foloseste o cheie de firma.Sa nu zmucesti cheia puternic la desfacere iar daca e cazul pune un prelungitor mai lung la maner pentru o forta mai mare. Link to comment
BlueBear Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Incearca cu niste picaturi de ulei in timp ce desurubezi bujia (2-3 ture cat se poate - desurubare-strangere) sau cu niste lichid de frana desi asta stiam ca e bun mai mult pt. rugina. Oricum sa fie caldutz motorul. Link to comment
tolin Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Iti trebuie o cheie tubulara si un spray de curatzat carburatorul. Slabesti usor bujia si apoi dai cu spray. Astepti 10 minute si apoi desfaci bujia. Doar daca se rupe o bujie este nevoie sa desfaci motorul. Probabil ca bujiile au fost stranse de un militian, cand motorul era cald. Cand pui alte bujii, daca sunt noi insurubezi bujia pana la capat si apoi strangi doar 90' din cele 360'. Daca bujia a mai fost folosita strangi doar 15'. Nu dispera, nu esti singurul care a rupt chei slabe. Cheie tubulara gasesti la Practiker. Link to comment
georgiancranta Posted January 2, 2005 Author Share Posted January 2, 2005 Am incercat si la cald si la rece, cheia e OK, am reparat-o. Dupa cum v-am spus, bujiile se desfac un sfert de tura, apoi nu mai merge, deci pb nu e ca au fost stranse fff tare, pt ca le pot slabi, dar nu se mai desfac in continuare. Pot roti bujia inainte si inapoi doar un sfert de tura. Daca incerc sa desfac in continuare simt cum se torsioneaza cheia iar bujia nu cedeaza. De-asta ma gandesc la faptul ca daca filetul bujiei trece in partea cealalta cateva ganguri, s-o fi depus calamina pe filet si de aceea nu se desface ???? A desfacut cineva o chiulasa? A vazut daca bujiile trec cateva ganguri in partea cealalta? Voi incerca sa iau leg cu un mecanic de la daewoo. Voi ce credeti? Link to comment
iso Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 ... pai , desfa' bujiile sfertu' ala de tura apoi toarna "decarburol" -- "decarbusol"(cam 5ml--cu o seringa) sau cum se mai cheama in "scaunul" bujiei si lasa'l asa macar o ora , pina ce acesta intra pe filet si se scurge in piston . Dupa aceasta ia un spray WD40 si da' iar in asa fel incit sa intre pe filetul bujiei , mai asteapta vreo' ora . Acum poti sa incerci sa desfaci bujiile . La service baietii nu au timp de "finetzuri" din'astea , sa astepte , sa bibileasca , etc . Ei abia asteapta sa faca ce le spui tu(fara sa'si asume raspunderea) si sa-ti ia banu' gros . Incearca toate posibilitatile ce'ti sint la indemina si apoi mai vedem ... Totusi fii rabdator !!! si succesul este garantat . Link to comment
georgiancranta Posted January 6, 2005 Author Share Posted January 6, 2005 (edited) AM REUSIT!!!! AM SCHIBAT BUJIILE. DAR DIN FERICIRE NU ELE ERAU DE VINA SAU CALAMINA CUM AM PRESUPUS. NENOROCITA DE CHEIE ARTICULATA CUMPARATA DINTR-UN SUPERMARKET ERA EXCENTRICA. SI DUPA UN SFERT DE TURA SE IMPANA PE EXTERIOR IN CORPUL CHIULASEI. DIN PACATE AM CAM FORTAT VREO 2 BUJII PANA MI-AM DAT SEAMA, DAR N-AM STRICAT FILETUL( ASTA E IMPORTANT). Asa ca baieti aveti grija -(faceti ochii mari) la sculele cumparate chiar daca sunt ambalate frumos si par executate profesionist. Aveti okazia sa stricati ceva iremediabil. Dezavantajul a fost si ca nu puteam vedea nimic acolo, cheia intra destul de mult in corpul chiulasei, e si articulata si nu-ti dai seama ca ea de fapt sta stramb pe bujie. CE SA ZIC: O BANALA CHEIE STRAMBA ERA SA MA LASE FARA CHIULASA. ASA CA INCA O DATA : AVETI GRIJA CE CUMPARATI. IMI PARE RAU CA N-AM PASTRAT BONUL FISCAL SI AMBALAJUL EI, PE BUNE MA DUCEAM LA O.P.C. VA MULTUMESC CA ATI FOST SARITORI SI MI-ATI DAT SFATURI. MAI TINEM LEGATURA. Edited January 6, 2005 by georgiancranta Link to comment
iso Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 ... din ciclul : "Povestiri cu final neasteptat" -- de la care te doare buzunaru' si capu' ... Link to comment
dino Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 (edited) Buna seara. Dupa ce m-am ales si eu cu neste bujii noi NGK am constat cu surprindere ca nu pot desfacel Championele de pe masina. Parca ar fi sudate. La fel de intepenite sunt si cu motorul cald si cu motorul rece. E adevarat ca poate nici cheia de bujii nu este din cele mai bune ( din aceea cu doua grade de libertate, care se termina cu un T pe post de maner). Sunt disperat! S"> Ce ma sfatuiti sa fac? Sa ung cu ceva pe la bujii gen WD-40 sau exista vreo cheie mai smechera cu care se poate aplica o forta mai mare de apasare? multumesc anticipat pentru raspunsuri. Edited December 17, 2005 by dino Link to comment
tolin Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Poti sa dai cu un spray si sa incerci dupa vreo 10 minute, dar numai la rece si cu o cheie adevarata. Pana atunci, citeste cat trebuie stranse, mai ales ca-s noi, sa nu mai faci ca predecesorul. Bujiile nu se strang ca jantele. Saibele elastice isi pierd proprietatile in cazul acesta. Link to comment
dino Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Deci as putea incerca cu wd40 fara frica? Si de citit inseamna ca trebuie sa reiau da capo al fine topicul de bujii. Cum pot sa-mi dau seama care cheie e "adevarata" si care nu adica cum ar trebui sa fie? Presupun in mintea mea ca ar trebhui sa arate precum coarba de desfacut rotile ca sa am forta de desfacere pentru cazurile cand " au fost stranse ca rotile"? Link to comment
tico_RS Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 eu am pus pe ale mele cand le-am desfacut o bucata de teava de vreo 20 de cm in continuare si au iesit, dar f greu si paraiau intr-un hal... Link to comment
zapacitu Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 fftopic: " cat trebuie stranse, mai ales ca-s noi, sa nu mai faci ca predecesorul. Bujiile nu se strang ca jantele. "Predecesoru" o fi service-ul probabil.Si mie mi s-a intimplat sa-mi stringa aia bujiile cu o cheia de aia cu coada de 1 m, de m-am chinuit juma de zi sa le desfac. Link to comment
Zmeul cel rau Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Parca i se mai intamplase cuiva aici pe forum sa nu se deschida si cauza era cheia nasparlie mai larga decat bujia care o lasa sa alunece de la punctul ei si dupa aia se bloca. Imprumuta o cheie adevarata de la cineva! Link to comment
VAXXi Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Ok, mini tutorial de desfacut bujii intepenite: - se ia sprayul de WD40 - se ia o cheie de bujii sanatoasa; alea in T care se gasesc pe la benzinarii merg ... adica astea: dar se poate si mai bine - adica ceva de genul asta: - cu motorul rece (ca sa nu existe dilatari), se scot fisele de bujii, se pulverizeaza WD40 din belsug in jurul capului bujiei, se asteapta pret de 1-2 tigari, se incearca desfacerea bujiei; chiar daca aparent nu da semne ca se misca, se reia pasul cu WD40, se incearca iar desfacerea bujiei ... si tot asa. Dupa 3-4 etape d-astea, merge sigur. La punerea celor noi, teoretic ar trebui o cheie dinamometrica; practic, nu prea avem asa ceva prin case, asa ca o regula "ochiometrica" gasita intr-un manual de service de la alt vehicul zice strangerea bujiei la 2/3 dintr-o rotatie completa dupa ce bujia a facut contact cu baza. Link to comment
Lao Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Singura şansă să le desfaci e să pui o ţeavă mai mare pe mânerul cheii, după cum s-a spus mai sus, îţi trebuie o forţă mai mare de acţionare a bujiei. Link to comment
Alezz Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 (edited) Sau veniti joi la intalnire in Bucuresti si va desfac eu bujiile > . Edited December 17, 2005 by Alezz Link to comment
tolin Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 @dino > nu te-am trimis la citit prea mult, daca ai luat NGK, atunci pe o latura a cutiei iti spune cat s-o strangi. Adica strangi fara forta din cheie pana simti ca bujia a atins blocul motor, dupa care iei un reper la cheie si rasucesti 2/3 dintr-o rotatie completa (240'). Reperele le stabilesti din ochi inainte pentru a nu mai rasuci bujia invers. Inainte de montare e bine sa verifici distanta dintre electrozi sa fie cat trebuie. Link to comment
dino Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 (edited) Ok.Am inteles.Nu era nici urma de repros. Mii de scuze daca asa s-a perceput. Uitindu-ma la ce a scris VAXXI constat ca o cheie cum este cea galbena am folosit si eu insa nu am reusit. Poate nu am nici eu forta suficient sau nu stiu unde sa o aplic. Unde as putea sa gasesc o cheie asemanatoare cu coarba de la cric ( sau ceva asemanator pozei 2 de la VAXXI) pentru a putea aplica o forta de rotatie, pentru ca la cea cu T la maner nu se poate acest lucru mai ales ca are si 2 puncte de rotatie? Edited December 18, 2005 by dino Link to comment
Lao Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Poţi să o foloseşti şi pe aia pe care o ai acum, doar să-i pui pe unul din mânere o ţeavă de 20-25 de cm. pentru a avea o forţă mai mare. Link to comment
dino Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Totusi daca se poate ma puteti indruma catre un magazin in Bucuresti de unde sa pot cumpara o cheie de bujii ca lumea?-si eventual daca stiti si vreun pret sau macar la ce sa ma astept- (si aici ma refer la oricare mai putin cea care se termina in T si are 2 grade de libertate) Va multumesc anticipat. Link to comment
dino Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Sunt un pic dezamagit si anume daca ieri masina a mers excelent astazi relantiul nu mai este deloc constant, masina prezinta un tremurat destul de suparator. Am luat la mina toate fisele si am constatat ca una dintre ele prezinta un joc destul de mare in portiunea metalica ce o inconjoara la partea de bujie. Poate sa fie aceasta cauza tremuratului, mersului sacadat al motorului, sau am prins eu un lot mai nasol de NGK? Va multumesc anticipat pentru ajutorul dat! PS: Aceste lucruri pot aparea de la un montaj defectuos al bujiilor? Link to comment
ovi_jer Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Posibil sa ai probleme cu fisele sau sa nu fi bagat vreuna bine. Link to comment
dino Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Le-am tot scos si pus la loc de cateva ori insa cea cu pricina nu vrea deloc sa stea fest, in ce sens: Parte cauciucata interioara se mufeaza pe bujie, insa partea metalica prezinta un joc destul de mare. Mine dimineata o sa inlocuiesc fisa respectiva cu cea ramasa in urma schimbarii setului sa vad cum se comporta din punct de vedere contact si pozitionare. Daca se schimba situatia inseamna ca s-a rezolvat daca nu... Promit sa va tin la curent si multumesc pentru ajutor! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now