ovi_jer Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 La care parte metalica te referi?La izolatorul termic exterior de pe fisa? Link to comment
pavcostel Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 (edited) Cred ca la contactul interior DIN fisa. Cel care nu se strange pe bujie din diferite motive. Si eu am avut probleme cu ele. Zic si eu... Cu stima, Costel Edited December 22, 2005 by ovi_jer Link to comment
dino Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Da exact la acela ma refeream. La celelelte 3 bujii sta tapan, la asta are un joc cam mare. Sa inteleg ca nu asta ar fi cauza? Link to comment
pavcostel Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Cel mai sigur probeaza fisa corespunzatoare veche. O sa ai raspunsul pe loc. Apoi vezi daca se poate strange cumva cea noua si larga. Deasemenea verifica traseul cablurilor de la fise. Ideal ar fi pe intuneric...Eu am descoperit din greseala in felul asta de ce de pe la 2900rpm in sus pierdeam putere. Fisa centrala descarca din scanteie pe borna de plus a bateriei, pe langa care trecea! Am schimbat fisa respectiva, dar tot nu am gasit o borna originala de plus, sa o schimb pe asta romaneasca pe care a pus-o cineva aici...Si care e intr-adevar cam agabaritica...Nu ca e romaneasca... ("> Cu stima, Costel P.S. - daca asta nu ajuta, cel mai bine asteapta un sfat de la ovi_jer sau ceilalti care au mai multa experienta... Edited December 23, 2005 by pavcostel Link to comment
dino Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Am schimbat fisa si am observat 2 lucruri: a) mersul la relanti s-a imbunatatit insa nu miraculos b) lungimea fisei din setul vechi este mai mica Ori nu aveam (am) fise pt Cielo ori poate datorita lungimii care era mult mai mare se crea o curba si poate aveau loc pierderi. Habar nu am. Dupa sarbatori sper sa pot cumpara un set nou de fise. Tot ce imi doresc e sa nu raman cu ea in drum. In rest numai bine si CRACIUN FERICIT! tuturor. Edited December 23, 2005 by dino Link to comment
pavcostel Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Acum, cred, daca ai avut "rateuri " la o bujie, normal ar fi sa le dai afara si sa le verifci daca nu sunt afumate urat. Oricum, mai verifica restul fiselor si contactele la delco. Insa, inainte de toate, Sarbatori Fericite si tot ce va doriti sa se implineasca! Cu stima, Costel Link to comment
tolin Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Acum, ca ai schimbat fisa si bujiile, da-i si un reset la ECM si fa-i apoi o procedura de "invatare a turatiei de ralanti". Link to comment
dino Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Pai promit ca asa am sa fac insa astept poate se mai incalzeste afara plus ca trebuie sa mai citesc despre procedura ce s-a scris sa nu fac ceva gresit si sa trebuiasca sa apelez la service pentru tester si reglaje. Multumesc mult pentru sfat. Revenind la ce a spus Costel de dat jos nu le mai dau deoarece sunt convins ca nu le voi putea desface fara cheia magica de "50 cm" care este insa a Service-ului. Link to comment
tolin Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) N-ai ce sa greseti si nici de ce sa mergi apoi la service. Daca nu-ti reuseste, o repeti pana iti iese. RESET ECM: scoti borna de la baterie si apoi calci pedala de frana sa ai consumator electric pe circuit, sa descarci orice condensator si apoi pui borna la loc. IDLE LEARN: tii contact pret de 10s, iei contact pret de tot 10s, pornesti motor fara nici o pedala apasata si lasi asa pana apa ajunge la temperatura de regim, apoi pui A/C ON 10s si apoi pui A/C OFF. Dupa alte 10s pleci de pe loc. E simplu si nedistructiv. Fa-o maine la prima cheie, cat dai zapada jos de pe ea. Succes. Edited December 23, 2005 by tolin_afc Link to comment
dino Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 (edited) Cum ramane totusi cu TURN ON/OFF A/C pe timp de iarna cand practic aerul conditionat nu "prea" porneste. Ovi_Jer spunea: "Daca ai cantitatea suficienta de freon in sistem si s-a mers cu masina cel putin o ora acesta trebuie sa porneasca.Daca e rece instalatia scade presiunea in sistem si senzorul da presiune al instalatiei AC da semnal ecm-ului de presiune scazuta si nu porneste compresorul." Deci sa inteleg ca operatiunea de resetare trebuie realizata cand motorul este cald (cel putin 1 ora de functionare pentru a putea cupla A/C)? Multumesc. Edited December 26, 2005 by dino Link to comment
tolin Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Tu nu ai citit ce am scris ? Unde scrie de A/C la RESET ? La "invatarea turatiei de ralanti", atunci cand trebuie sa pornesti A/C, motorul, compartimentul lui si masina, in general, sunt suficient de calde dupa ce s-a ajuns la temperatura de regim. Din experinta iti zic ca procedura e bine s-o faci la prima pornire, dupa o pauza indelungata. Ca sa nu se mai interpreteze, cat de lunga sa fie pauza, cat timp trebuie tinut fara borna: eu scot borna seara si dimineatza o pun la loc si aplic procedura. Nu stiu de ce se face atata filosofie in jurul unei proceduri atat de banale. Link to comment
ovi_jer Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Despre reset ecm se discuta in alt subiect. Link to comment
dino Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Imi cer mii de scuze daca am deranjat pe cineva cu intrebarile mele stupide, sunt convins ca am interpretat eu gresit citind simultan cele doua posturi. Link to comment
Sharpe Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 De cand am luat masina nu am controlat bujiile,stiind ca inainte de cumparare masina a fost in service si pe factura erau trecute ca inlocuite. Am desfacut pe rand 3 din cele 4.Par noi,distanta 0.8mm.Am reglat-o ca la carte:1mm. Problema este ca prima bujie de la volanta e intepenita.Nu stiu cu ce a stans-o nea mecanicu' ala .Celelalte 3 s-au desfacut dupa ce am pus o teava in prelungirea cheii de bujii.La a 4-a cheia a cedat!! Mentionez ca am dat cu spray degripant si lubrifiant si am lasat-o cateva ore inainte de a mai incerca.Tot nimic. E posibil sa "plece" cu tot cu filetul din chiulasa,nu-i asa? Si atunci ce sa fac?Merg cu 3 bujii la 1mm si 1 la 0.8mm? Odata si odata tot va trebui sa o scot .Problema este cum? Mii de multumiri... Link to comment
Dj_Dark Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 (edited) esti pe gpl? daca da...astea sunt problemele la care sa te astepti (pe langa supape mai tarziu)..... Incearca, cu motorul cald ai mai multe sanse (ai grija cu fisa cand o scoti la cald, sa nu se rupa..) am vazut bujie rupta de un mecanic nu mi-a venit sa cred...apoi a desfacut chiulasa de pe motor ca sa o scoata... bafta! Edited February 13, 2006 by Dj_Dark Link to comment
sorin77 Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Mai fratiilor ca sa preveniti probleme gen bujii intepenite, inainte de a incepe operatia de montare a bujiilor, intotdeauna sa puneti 1-2 picaturi de ulei de motor pe filetul lor. Daca nu aveti ulei de motor nou la indemana, puteti sa utilizati ceva surplus de pe joja de ulei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now