euphrosine Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 daca mi-a placut ceva foarte mult la Kalos a fost faptul ca e silentios...insa de circa o luna de zile s-a schimbat situatia...cand e motorul rece se aude o vibratie urata la motor ...parca ar fi un diesel...partea ciudata e ca atunci cand apas ambreiajul nu se mai aude...aveti idee ce poate fi?..oricum am decis sa ma programez pentru o verificare...dar pana ajung la service se incalzeste motorul si nu se mai aude... Link to comment
hawkeye Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 si eu am observat ca se aude un zgomot cu motorul rece care dispare la apasarea ambreajului. dar incerc sa previn si sa combat paranoia asa ca incerc sa ignor problema asta keep posted daca e ceva important.. Link to comment
euphrosine Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 daca iesi masina si asculti morul se aude si mai urat...am observat asta de dimineata cand am curatat geamurile...tot nu inteleg legatura cu ambreiajul...de asta sunt ingrijorata si suspectez ca ar fi o chestie mai serioasa... Link to comment
Abram Burel Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Eu zic ca chestia asta e la toate masinile (cel putin asta e experienta mea Oltcit, Nova, Espero, Honda HRV). Efectul auditiv este influentat subiectiv de... asteptarile noastre si obiectiv de... finetea cu care a fost realizata masina (si pretul, in cele din urma, nu-i asa?!). Practic, banuiesc ca situatia este creata de cresterea jocurilor intre diverse piese datorita contractiei. Apasarea pedalei de ambreiaj are doua efecte "pozitive": elimina o parte din piese (cutia de viteze) si in acelasi timp singura "sarcina" a motorului si anume... cutia de viteze. Link to comment
DomnulRobert Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Abramburel nu ai dreptate . Daca vrei putem sa ne intalnim candva sa vezi in ce hal se aude la mine (in exact aceleasi conditii ) . Am postat de nu stiu cate ori legat de zgomotul asta si m-am exprimat aproape identic cu cel care a creat topicul asta. Ei bine , la prima revizie mi s-a spus ca e cu siguranta vorba de un tachet , si ca deocamdata il lasa asa pana la a doua revizie cand vor decide in functie de evolutia problemei ce masuri trebuiesc luate. Acum am vreo 11.600 km si mai am de asteptat destul pana la a doua revizie, sper sa nu crape nimic . Link to comment
alx Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 suna a... logan? sau solenza? Link to comment
euphrosine Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Partea "draguta" e ca masina mea are 2000 de km...daca de acum a inceput sa cada o piesa... la 10.000 de km la ce sa ma astept? Link to comment
Lucian79 Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Mi se pare normal ca motorul sa aiba alt "sound" atunci cand e rece, si conditiile de afara la fel. Insa atata timp, cat dupa incalzirea lui zgomotul dispare, si motorul merge rotund nu vad de ce m-as ingrijora. Link to comment
hawkeye Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 corect. nu mai fiti paranoici la fiecare zgomot. stiu ca suntem cu totii obisnuiti sa se strice tot si sa nu mearga nimic la masinile autohtone facute in zona autostrazii a1, dar eu zic ca putem sta linistiti pana la cel putin 100.000 km. eu am trecut de 20.000 si am facut doar prima revizie (si schimbat 2 becuri). la fel si restul posesorilor. Mai putin norocos a fost Lucian care a luat-o la mana a doua, nu se stie exact ce s-a intamplat cand era la primul proprietar. ah, si au disparut si zgomotele din stalpi, nu mai stiu exact cand, probabil undeva la 15.000. Link to comment
Lucian79 Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Mai putin norocos a fost Lucian care a luat-o la mana a doua, nu se stie exact ce s-a intamplat cand era la primul proprietar. Pai singura problema "majora" e doar acel minuscul joc la directie, si ledu de check aprins, datorat benzinei de slaba calitate, care dupa resetare nu s-a mai aprins .. In rest toate bune si frumoase . A mai existat un greier la capacu de airbag din dreapta, care a murit intre timp (de plictiseala poate) si un troncanit la roti care dupa verificare de acu o sapt. de la service a disparut si ala >- P.S. Si-un filtru de polen pus invers de idiotii de la service (auto globus) Link to comment
hawkeye Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 fftopic: ma intreaba acu vreo saptamana prietena: "mai e ceva interesant pe daewooclub?". raspunsul meu plictisit: "nu, absolut nimic. nu se intampla nimic, nu se strica nimic, decat cateva chestii izolate si neinteresante". putem declara sectiunea "probleme tehnice kles" ca fiind IDLE ne intoarcem cand o sa implinim 100.000km si o sa ni se strice diverse chestii .. Link to comment
DomnulRobert Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Vad ca , chiar nu vreti sa intelegeti ca este vorba despre o problema (cel putin in cazul meu). Cine nu ma crede , stabilim o intalnire si auziti cu urechile voaste , pentru ca asa ne contrazicem degeaba si fara rost. Link to comment
euphrosine Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Probabil ca vi se pare o problema minora...Eu am avut Supernova inainte (am vandut-o la 56.000 de km)... dar n-am auzit-o vreodata sa scoata astfel de zgomote...nu vreau sa spun ca era mai buna decat kalos-ul, dar repet...zgomotul asta de la motor mi se pare absolut nenatural... si avand in vedere reactia voastra e clar ca la voi nu se aude... Link to comment
Satori Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 La mine nu se aude, inca, dar l-am auzit. Este sunetul specific batailor de tacheti. Fuga in service. Link to comment
Abram Burel Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 O regula mai batraneasca spunea ca draciile astea trebuie reglate de vara si de iarna. Asta urmarea sa se "compenseze" cumva jocurile diferite cand motorul e rece (adica mai caldut vara si mai racoros iarna). Efectele se resimt si in functionarea motorului si in consum. Sincer sa fiu, habar n-am daca regula asta mai e aplicabila (desi nu inteleg de ce n-ar fi) la motoarele astea... moderne. Vreo parere tematica? Link to comment
tolin Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 La mine nu se aude, inca, dar l-am auzit. Este sunetul specific batailor de tacheti. Fuga in service. Bey, hotareste-te, ori se aude, ori ai auzit ? Tachetii n-au cum sa sune, ca nu-i Dacie. E normal, la asa diferentza de temperatura sa se auza zgomote mecanice, in primele 30, hai 60 sec. Dupa aia, daca nu se face liniste, inteleg, fuga la service, dar nu fuga pe forum, ca ne face rau. Link to comment
marr Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 La pornire, dimineata pe racoare, motorul are intr-adevar alt sound. Pana la un punct este normal deoarece pana in momentul in care ajunge la temperatura normala merge mai turat (daca va uitati la turometru, se vede ca la relanti sta la ~1200- 1300 ture fata de 800-900 in mod normal. Dar sunetul nu este deranjant si deferenta de tonalitata a motorului este abia sesizabila. Daca face urat - fuga la service. In mod cert, ceva nu-i place ! Link to comment
hawkeye Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 ieri am fost mai atent la aspectul asta. la mine e pe dos, se aude un zgomot suplimentar cand apas pedala de ambreaj (la pornire si in primele 5-10 secunde). dupa ce iau piciorul de pe pedala nu se mai aude. dupa vreo 30 de secunde dispare complet acel zgomot. probabil e datorat temperaturii scazute si dispare cu intratul in regim normal al motorului. e posibil totusi ca acel zgomot de diesel sa fie altceva. Link to comment
perfidus Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Imi aduc aminte ca prin manualul de service pe care m-am apucat sa-l frunzaresc, pe la diagnosticare zgomote, daca sunt gen tzacanituri cu tonalitate inalta probabilitatea este mare sa fie din tacheti, dar nu e neaparat un defect. Zice ceva ca ar fi normale daca motorul nu apuca sa mearga suficient la fiecare "trip", explicatia ar fi ca aceste piese sunt anume facute cu joc si isi gasesc singure o pozitie de echilibru dupa un regim stationar de functionare. Daca zgomotul dispare cand motorul e cald cei de la service nu o sa-ti faca nimic, fiidca asa precizeaza insasi manualul. Link to comment
DomnulRobert Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Ceva de genul asta mi-au zis si cei de la service . Mi-au zis ca or sa vada la urmatoarea revizie ca e posibil sa-si revina. Desi eu nu cred pt ca la mine zgomotul respectiv a inceput sa se auda cand cand inca era cald afara. Link to comment
paul_marines Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 (edited) Din fericire motorul meu nu merge ca un diesel insa intr-o noapte oprit fiind pentru a bea o cafea din termos mi s-a parut ca zgomotul gazelor evacuate are un ritm neregulat. In ziua urmatoare l-am inregistrat in format digital si l-am analizat cu un oscilometru audio (cel de la nero express). Dupa o analiza mai atenta nu am sesizat nimic deosebit in diagramele de mai jos. Pun acest post pentru a da o idee privind analiza zgomotelor suspecte. Nota: inregistrarea este realizata la 800 rpm cu 75 de cadre /sec Edited December 24, 2005 by safari hunter Link to comment
Abram Burel Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Daca-l inregistrai video, puteai sa analizezi si densitatea spectrala a gazelor si atunci probabil ca dadeai diagnostic mai clar Link to comment
paul_marines Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 (edited) M-am gandit si la asta insa imaginea era afumata de gazele de esapament. Next time incerc cu un laparoscop sa prind imaginea imediat la iesirea gazelor in galerie. Deh si eu ca ginecologii, stii bancul, nu? Edited December 25, 2005 by safari hunter Link to comment
zxc Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 F interesanta diagnosticarea acustica! Citisem undeva despre motoare "ascultate" cu nush'ce device... Oricum, trebuie un senzor piezzo lipit pe blocul motor care va trada orice "bataie". O baza de inregistrari cu masina la diferitzi kilometrii si inainte de orice reparatie "interna" va putea spune care-i bataie piston, care culbutor etc. Trebuie sa existe un program de analiza pentru asha ceva. Sau asta face testerul din serce-uri? De cate ori am fost cu masina la service, din x butoane cat avea testerul, mecanicii foloseau max 2 butoane, restul neatinse! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now