Senna Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 (edited) Consumul din ultimele doua saptamani: 5.88 litri exclusiv urban lungimea medie a curselor 2.8km Stil de condus: I up to 20km/h, II up to 35km/h, III up to 55km/h, IV up to 64km/h pe bord, viteza reala fiind 60 (masurat cu aparatul GPS); oare a fost cineva luat de radar ruland sub 61km/h? Sper ca in vara sa-l ajung pe brusli Edited April 12, 2005 by Senna Link to comment
Mihai Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 TICO: consum extraurban: ~3,5% !!! (443km cu 15 litri) consum urban: intre 9-10% !!! (cam 95km cu 10 litri) testat la sange (plin-mers 100kmfix-facut plin iar...si tot asa de vreo 5 ori - m-a secat de bani!), condus normal (ca pensionarii). ("> cine imi poate explica acest fenomen ?!? Link to comment
Senna Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) In cazul tau e clar ca ai o anomalie la socul automat, se dezactiveaza prea tarziu, si cum in oras motorul e rece semnificativ ca timp ai consum mare. Dupa ce ajungi la destinatie nu opri motorul, scoate filtrul de aer si verifica sa fie clapeta de soc bine deschisa. Trage o dunga cu un marker permanent pe roata de plastic alb care se invarte odata cu clapeta de soc, reperul sa fie in sus cand e clapeta deschisa la maxim. Astfel vei putea verifica mult mai comod daca se dezactiveaza socul automat. Edited April 13, 2005 by Senna Link to comment
Mihai Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 deci nu cred ca socul ramane deschis, pentru ca motorul are o turatie "normala" (mica, relanti-ul este bun) !!!!!! ...iar ceasul ce indica temp apei, este tot timpul (aproape) la jumatate, deci motorul este cald (am un carton in fata radiatorului - daca il dau jos, motorul se raceste incredibil de repede - in cateva sute de metri de mers cu 60-70/h - si atunci intervine nenorocitul de soc!) Link to comment
Senna Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Pai in cazul asta trebuie sa iti schimbi termostatul, consta intre 170 si 200k sau daca vrei ti-l dau pe al meu mai vechi ca l-am schimbat degeaba Link to comment
Mihai Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) inca ceva: acum, la temperaturile astea, pe la 7.30 dimineata e destul de racoare e adevarat, dar sa stau 10 MINUTE sa ajunga acul la prima gradatie alba (apa), nu mi se pare normal. Fumez 3 tigari si masina tot rece e, motorul e turat si caldura nu am deloc... abia dupa vreo 10 min, simt ca incepe sa scada turatia...DE CE SE INCALZESTE ATAT DE GREU ??? e cu aburi ? termostatul sa fie problema ??? am masina asta de 2 luni, inainte am avut dacie (pe care nu reusesc sa o vand nici cum!) asa ca nu ma pricep. am facut un drum mai lung (B-Tulcea) fara cartonu' de rigoare, si m-a rupt: 8-9% - in mod sigur aveam socu tras, ca urla prea tare motoru. Sapt trecuta am fost la Dragasani - cum am mai zis, am pus cartonu la locu lui si ... 3,5% si nu cu 90/h ... sub 120 n-am lasat-o . Ce trebuie sa faca termostatu ala ? Ar trebui, motorul, din momentul in care se incalzeste, sa ramana asa, daca merg cu masina. Eu stiu ca OLTCIT-ul avea in dotare un calandru din plastic, care era exact pt chestia asta ! Dar oltcitul avea racire pe aer, pe cand tico ... !???! De ce e necesar asa ceva la tico ? Sau pt a diminua costurile masinii, folosim cartoane ??? + ca arata si urat cu cartonu ala in fata! ps. spune-mi si mie unde si cand va intalniti voi ... asa poate voi afla mai multe ... sunt nou pe forum si am mai intrebat asta, dar nu am primit nici un fel de raspuns ... Edited April 13, 2005 by Mihai Link to comment
Shenck Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 TICO:consum extraurban: ~3,5% !!! (443km cu 15 litri) consum urban: intre 9-10% !!! (cam 95km cu 10 litri) Inainte de reglarea socului aveam 5% afara si 12% in oras. Iti face autoaprindere? Dupa reglarea socului am scapat de autoaprindere iar temperatura lichidului de racire este mult scazuta. Docamdata verifica asa: - daca clapeta de aer se deschide complet - daca clapeta de acceleartia se misca In alta oridine de idei: daca socul trebuei reglat nu te baga!!!! E mult prea complex, am incercat si nu i-am dat de cap. De ex am gasit doar 3 suruburi de reglare , iar socul se ajusteaza din 6 ... tot in service ajungi . Link to comment
Mihai Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 nu stiu la ce se refera termenul "autoaprindere" ... sunt || cu mecanica...sorry ma rog, ma voi duce in service, problema e ca nu prea am incredere in nimeni. toti sunt niste spagari si fac treaba in asa fel incat sa mearga ACOLO, PE LOC si doar atat ! dupa ce iesi din service si faci 10 km, problema revine in mod spectaculos ! Link to comment
Shenck Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 cind tai contactul mai "merge" 1-2 secunde Link to comment
Senna Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) DE CE SE INCALZESTE ATAT DE GREU ??? e cu aburi ? Pai motorul are 4 litri de apa, iar cel de Dacie are 5, adica doar cu 25% mai mult, insa cilindreea Daciei e cu 75% mai mare decat a motorului de. Dacia consumand dublu e normal sa se incalzeasca mai repede decat Tico si asa se formeaza ideea ca Tico se incalzeste greu. E adevarat, iarna mergeam 5km sa ajung la regim, spre deosebire de dacie care era "fierbinte" in maxim 3. Cartonul te ajuta la drum lung chipurile, dar sa nu opturezi mai mult de jumatate din radiator, insa in oras va lucra mai mult electroventilatorul sa ti-l raceasca. Edited April 13, 2005 by Senna Link to comment
Mihai Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 nu-mi place chestia asta deloc ... dar ma rog. referitor la consum: daca pornesc masina si plec imediat (nu astept sa se incalzeasca), pana la temperatura normala, consumul e mai mare ? Link to comment
alx Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 atat timp cat mergi moderat este mai mic. daca o calci, este mai mare. Link to comment
Senna Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 DA, daca o calci cat e rece te penalizeaza serios la consum. Acum depinde de configuratia zonei de locuiesti, daca nu ai urcusuri/intersectii unde trebuie fortat ci doar stradutze, poti circula linistit cu a II-a la 20-25km/h sau a III-a la 35-40km/h decat sa stai pe loc si sa astepti sa se incalzeasca. Link to comment
alecsmold Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Salutare! Incep sa ma din cauza consumului! A ajuns la peste 8% (16l - 190k) urban. Mentionez ca am schimbat ulei, filtru aer, filtru benzina. Acu vreo 2 luni era cam 7. I-am mai bagat si aditiv de benzina mai in iarna. Consum mixt ( adica 100k in oras si 200k inafara) e 5,5%. tot Simt ca innebunesc. Benzina folosita LUK 95 (cu sau fara plumb, depinde de imprejurari) si mai nou OMV 95 cu plumb. Foarte rar Petrom (mi se pare ca merge mai prost si porneste mai greu). Cred ca se necesita o reglare de carburator, problema e ca s-a retezat teava care iese din toba finala, si nu o pot pune pe carbotester. Pe unde rasufla toba e destul de negru sau foarte negru. Acu masina mea mai are o anomalie, pe care am mai prezentat-o, dar mai zic si aici: cand porneste la rece e turata pe la 1500 de ture, estimez, adica nu urla si nu o ia la fuga pe strada ca nebuna . E cam ca un motor pe injectie la turatie. Apoi se incalzeste foarte repede (cca. 2 min) si scade turatia. Si cu motorul cald relantiul e mai redus ca la alte Tico (am mai mers cu cateva), dar nu se opreste niciodata motorul. Anul trecut prin august i-a mai fost facuta o reglare de carburator. Prin septembrie zic ca avea un consum cat de cat normal 6-6,5 in oras si 4,5 in afara. Alte sfaturi inafara de curatarea carburatorului, ca dupa cate am inteles dupa curatare poate sa consume si mai mult ? Si in legatura cu consumul in functie de condus,in oras , parerea mea este urmatoare: Daca mergi incet si linistit, pe aglomeratie , sansele sa prinzi de mai multe ori un semafor sunt foarte mari. Daca mergi mai nervos bagi mai adanc piciorul in pedala, dar timpul de asteptare pana treci un semafor se reduce (adica nu stai la coada cozii, te bagi, mai depasesti cateva masini pana la semaforul urmator etc.), mi se pare din punct de vedere al consumului ca ajungi tot cam acolo. Aici vorbesc strict de Bucuresti, si in special pe Mihai Bravu spre Stefan cel Mare pe la 9-9.30 dimineata sau in sens invers la 6-7 seara. Acu... asta e parerea mea. >- Link to comment
brusli Posted April 19, 2005 Author Share Posted April 19, 2005 5 jumate mixt e bun. depinde si cu cit mergi afara Link to comment
aladin Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Poate ca am mai spus-o, poate nu: daca turatia motorului scade greu, una din posibilele cauze poate fi colmatarea conductelor de incalzire de la carburator, deoarece socul automat lucreaza functie de temperatura antigelului. Se poate foarte usor verifica starea acestor conducte, iar daca e cazul se desfunda. Link to comment
tribunul Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Si in legatura cu consumul in functie de condus,in oras , parerea mea este urmatoare:Daca mergi incet si linistit, pe aglomeratie , sansele sa prinzi de mai multe ori un semafor sunt foarte mari. Daca mergi mai nervos bagi mai adanc piciorul in pedala, dar timpul de asteptare pana treci un semafor se reduce (adica nu stai la coada cozii, te bagi, mai depasesti cateva masini pana la semaforul urmator etc.), mi se pare din punct de vedere al consumului ca ajungi tot cam acolo. Aici vorbesc strict de Bucuresti, si in special pe Mihai Bravu spre Stefan cel Mare pe la 9-9.30 dimineata sau in sens invers la 6-7 seara. Acu... asta e parerea mea. >- <{POST_SNAPBACK}> Cred ca gresesti grav, consumul mare este atunci cand bagi piciorul, cand stai la semafor consumul e nesemnificativ. CONSUMUL ESTE MARE CAND ESTE AGLOMERATIE NU PT. CA STAI MULT PE LOC CI PT. CA AI MULTE PORNIRI. Ce anume crezi ca face diferenta dintre consumul urban si cel extraurban? Una dintre diferente este: In oras ai foarte multe porniri, accelerezi de foarte multe ori, afara mergi cat mai mult constant. Daca afara scoti un consum bun, sub 5%, masina este ok, problema esti tu, cred ca ai 46 la picior Nu incerca sa umbli la masina, incearca sa-ti schimbi stilul de condus, din smuls sa-l transformi in lin. DACA AI UN PRIETEN CARE ARE INDICATOR PE BORD CARE-TI ARATA CONSUMUL INSTANT, MERGI ODATA CU EL SI O SA VEZI IN CE SITUATII CONSUMUL ESTE MARE SAU MIC. Link to comment
Mihai Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Corect !!! Poate sunt offtopic, dar Dacia Logan 1.6, cand demarez puternic, arata 16-17%; cand merg cu a 4a si am 55/h, arata 6,2%. Alt exemplu mai edificator: am mers cu bmw 760iAL: la demaraj nu numai ca esti una cu scaunul, dar pe bord arata in jur de 30-33%; la 90/h in a 5a, consumul este pe undeva la 11%. Link to comment
aztec Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 din cate stiu eu ( am vazut la passat) nu prea itzi arata consumul la relanti instant, ci calculatorul face o estimare la o distanta parcursa ( parca 33 m , dar nu bag mana in foc) . eu am obtinut si 55 litri la instant dar si 3.4, sau 0.0 tot la aceasi masina , in prima faza la demaraj tare si a 2-a la viteza mare si cutia decuplata, iar faza a 3-a in frana de motor, ... masina passat v5 4 motion- 150 cp Link to comment
Leutzu Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Bruce am si eu o intrebare, tu bagi benzina fara plumb?? Acu' sa va spun ce am observat eu: in general bag benzina cu plumb de la OMV sau LukOil. In urma cu cateva zile (luni) am bagat de 350k benzina fara PB si sunt sigur ca a consumat mai putin decat ca de obicei. Si nu, nu mi-am schmbat stilul de mers. Este posibil ca dupa aparitia lui "eco promium" acest nou produs sa nu ii mai placa masinii mele? Daca mai este cineva care se plange de conum maricel si poate sa faca un test de plin-plin cu benzina fara PB tare as fi curios sa aflu daca aceasta teorie a mea este buna sau este doar o intamplare. Link to comment
ticodriver Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Eu abia de curand (de cand cu taxa de drum ) am aflat ca Tico nu e euro2 si deci ca merge teoretic cu benzina cu plumb; asa ca am bagat benzina cu plumb de la OMV si mi-a consumat 8,9% si am trecut inapoi la benzina fara plumb si ultimul consum a fost de 6,5% Link to comment
zoosy Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 idem si eu. cu plumb, in afara ca mi s-a oprit motorul la relanti inca din benzinarie a consumat 8% (era si ceva mai frig ce-i drept, dar totusi). Tot de la OMV. Ori este super proasta cea de la OMV ori asa e cu cea cu plumb. cu benzina fara plumb (Lukoil) a consumat la ultimul plin 5,8% (exclusiv oras). Concluziile le las pe altii sa le traga. Cert este ca nu mai pun in veci benz cu plumb in ea. In afara de consum mai era culmea si mai puturoasa a mea, cu Lukoil fara Pb se intelege cel mai bine Link to comment
Leutzu Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 deci am avut dreptate...mai baieti daca staiti asta de ce abia acum ati spus dupa ce m-am chinut atata timp cu benzina cu PB. Link to comment
tribunul Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Oare este asa? (pt. TICO fara calizator) - cu benzina cu plumb consuma mai mult dar trage mai bine? - cu benzina fara plumb cansuma mai putin dar trage mai greu? Eu stiu de la cineva care fura din rafinarie in sac de plastic infasurat in jurul burtii "tetraetil de plumb" (sau cum se numeste exact) si completa peste benzina de 90 cea veche romaneasca, ca sa arda mai bine, cea de 98 nu se gasea, (pe vreamea lui Ceasca) Link to comment
ticodriver Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Nu mi se pare ca trage deloc mai bine cu plumb. Si asa am auzit si eu destepti pe vremea lu ceasca care furau dintr-o unitate de aviatie kerosen si mergeau daciile de rupeau, da dupa 2 luni a trebuit sa skimbe setu motor Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now