vizitatoru Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Am facut si eu al 2-lea plin la ticolino si mi-a iesit un consum de 6,7% - cu 19L am facut 280Km numai in Bucuresti. Link to comment
Kinetix Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Bravo! Totusi, "For the last time!", spuneti si voi ce lungime au traseele parcurse de obicei, ce stil de condus practicati, cat de incarcata e masina, ce presiune aveti in pneuri, daca stati sau nu sa incalziti masina inainte de plecare, daca aveti sau nu carton la radiator, etc. Numai asa ne putem face o idee realista despre starea tehnica a masinutelor. Altfel, cifrele singure nu spun prea mute... Toate cele bune. Link to comment
vizitatoru Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 OK ! revin la postul de mai sus cu detalii. Consumul este realizat, casa-servici si retur (12Km dus si 12Km intors), 2 persoane, condus cca 50% de mine care practic un condus mai sportiv , si restul de sotie care este la inceput de soferie. Nu sunt adeptul incalzirii motorului pe loc, iar chestia cu cartonul o faceam la Dacie nu si la Tico. Mai mentionez ca din cei 12Km jumatate sunt de plans, iar jumatate se circula bine. Link to comment
adrianick Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 O intrebare de la un novice. Cine imi explica si mie, pe privat sau nu... cum dau de Alin de la Autonet, pentru un reglaj de carburator? Am un SL din 99 si i-am facut un carbotest, la service Dacia din Pantelimon... ca era singurul pe care-l stiam, dar nu sunt multumit deloc de consum. pe iarna lua si 10%, iar de cand s-a incalzit nu am reusit sa ies la mai putin de 8%. Masinutza are cam 92k pe bord, dar nu cred ca asta are veo importantza majora. Link to comment
uhd Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Consum cu ticaloasa: 8.47% numai urban... cu benzina numai de la petrom(o fi asa de ridicat poate din cauza scandalului din presa cu petrom-ul din tara ) Aliumentare cu benzina pana la primul click Link to comment
ferrixz15 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Salut. Consum calculat la 1000 km,in primele 10 zile de cand l-am cumparat (420 ext si 580 urban in Iasi) 5.5 % Specificatii: tico sl, fab 2000 (Corea), euro 2, 65000 km, sunt sofer incepator si pana m-am invatat cu turatia motorului a durat putin . Link to comment
ralev24 Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Salut sunt si eu proaspat proprietar de Tico si mie imi ia cam 5 in afara si il banuiesc de un 8 in oras..ce ziceti e bine ??? Link to comment
ralev24 Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Salut sunt si eu proaspat proprietar de Tico si mie imi ia cam 5 in afara si il banuiesc de un 8 in oras..ce ziceti e bine ??? Link to comment
kenzoalex Posted October 7, 2008 Share Posted October 7, 2008 Salut Am si eu o mica problema cu Matizul.Referitor ca consumul de benzina ma secat,deci sa va povestesc. Am iesit sa ma duc pana la corbi mici sunt cam in jur de 50 de km cu totul de acasa bun si am bagat benzina de 80 de mii bun urca acul pana la jumate a doua zi cand m am intors acasa am ajuns cu un sfert...ma rupt la consum la benzina cred ca imi consuma peste 10% fara exagerare si nu stiu de la ce poate fi asa consumul mare rezervorul e ok ca m am uitat la el. Va salut sper sa aibe vreo idee cineva Link to comment
niki Posted October 7, 2008 Share Posted October 7, 2008 Salut Am si eu o mica problema cu Matizul.Referitor ca consumul de benzina ma secat,deci sa va povestesc. Am iesit sa ma duc pana la corbi mici sunt cam in jur de 50 de km cu totul de acasa bun si am bagat benzina de 80 de mii bun urca acul pana la jumate a doua zi cand m am intors acasa am ajuns cu un sfert...ma rupt la consum la benzina cred ca imi consuma peste 10% fara exagerare si nu stiu de la ce poate fi asa consumul mare rezervorul e ok ca m am uitat la el. Va salut sper sa aibe vreo idee cineva 1. Din cate se vede in titlu se vorbeste de consumul la Tico si nu la Matiz 2. Indicatorul de la rezervor nu e f precis. Daca umpli rezervorul o sa observi ca de la plin la jumatate scade mai greu dar de la jumatate in jos se duce mai repede. Incerca sa faci consumul plecand de la rezervor pe rosu-plin-rosu Link to comment
yo9hrb Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Consum TICO pe parcursul Ploiesti-Predeal-Rasnov-Brasov si retur, 4,1%. Doar eu in masina, fara bagaje. Viteza... in limitele legii. Masina are 221.000 km. Verificat prin metoda plin/plin, la aceeasi pompa (si la plecare, si la sosire). Link to comment
zerro4cool Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) la consum cam bag benzina cu cisterna in ea . ultimul consum facut full ...adica 27 de litri ca mai mult nu ma lasat pompa am parcurs 350 Km cu ea adica un consum de 7.7 ceea ce este "destul de bine" . de atunci si pana acum am tot bagat benzina cu cisterna . consumul nu lam mai facut iar la full dar sa va dau un ex azi am bagat vreo 7 litri si am facut doar 50 de km,numai asa imi consuma. nu merg sportiv sau chestii de genul asta . bujiile leam schimbat acum 2 sapt , masina are 95k km si nu stiu al catelea proprietar este . masina o am de o luna.mai vreau sa ii schimb si fisele deoarece am impresia ca sunt duse.am pusa mana pe una si ma cam curentat, iar alta daca o scot de pe bujie face scurt in ea , vad scateile , restul nu fac asa.As dorii niste sfaturi si explicatii de ce am asemenea consum. PS: schimbul il fac 0/20/30/45/70 - e bine ? data viitoare cand ii fac plinu o sa merg fix 100 km si dupaia iar plin sa vad sigur cat consuma pt ca acul de la benzina am citit pe aici ca nu indica nici mort bine . cand iam facut plinul am vazut ca nu sa miscat de la ultima linie destul de mult timp si dupa ce a inceput sa se miste f incet pana la jumate . dupaia parca era pe partie la brasov pana la rosu Edited December 9, 2008 by zerro4cool Link to comment
Kinetix Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Eu as zice ca mergi un pic prea subturat. De exemplu, cu a doua poti merge pana la 35-40km/h (mai ales daca urci o rampa), iar a 4-a merge schimbata pe la 50km. Cel putin asa am observat eu ca merge mai bine la motorul meu (depinde si de marimea cauciucurilor fiecarei masini). Pentru consum mai bun, ai putea sa mai incerci reducerea turatiei de ralanti si/sau saracirea amestecului la ralanti. De asemenea, schimba neaparat fisele alea fiindca au izolatia compromisa. De fapt poti sa iti faci un set de fise "custom made". Schimba si filtrul de aer, caci si el poate influenta consumul. Cum se tureaza masina dupa pornire la rece? Toate cele bune. Edited December 9, 2008 by Kinetix Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) fftopic: zerro: tu intelegi ce ai scris aici? Incearca sa faci propozitiile/frazele mai scurte si mai inteligibile si pune litera mare la inceputul lor. Edited December 9, 2008 by cris06 Link to comment
zerro4cool Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Dupa pornire la rece adica dimineatza pe la 6 cand plec sta destul de tare turat cateva minute , 5- 10 min apoi isi revine la normal.la relanti eu zic ca e bine reglata.Cu filtrul de aer si el cam trebuie schimbat , imi e rusine sa zic ca era plin de praf cand mam uitat la el.Oricum fisele vreau sa le schimb dar am mai obserbat o chestie.cand scot o fisa , prima imi face pe capacul de la delcou pana o bag la loc.Este de vina fisa sau delcoul ? PS: ce sunt fisele 'custom made' ? scz nu prea ma pricep la motor Edited December 9, 2008 by zerro4cool Link to comment
Kinetix Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Nu inteleg ce vrei sa zici referitor la capacul de delcou... Se mai poate reduce din turatia aia la rece, pentru scaderea consumului. Fisele de care am vorbit se pot face acasa. Folosesti conectorii metalici si mansoanele de cauciuc de la fisele vechi pe care le atasezi la un conductor izolat foarte bine. Conductorul ala se face imbracand un conductor obisnuit siliconat intr-un alt tub (furtun) de silicon, mai mare. Vezi AICI cum arata fisele confectionate in acest fel. Toate cele bune. Edited December 9, 2008 by Kinetix Link to comment
zerro4cool Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 daca scot o fisa ,adica prima care cred ca are si probleme imi face scantei pe delcou.undeva prin zona incercuita la poza atasata daca nu ma insel.nu este greu.cred ca le voi face fisele acelea.mersi mult, mi-ai fost de mare ajutor.la acea turatie nu umblu pentru ca nu ma pricep desi probabil este doar un surub care trebuie strans.Ce parere ai de acea scanteie ?Fisa e de vina sau delcoul ? Link to comment
Kinetix Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Daca face scanteie asa de mare acolo, poti sa te bucuri: cel putin ai un modul de aprindere si o bobina de inductie bune. Izolatia capacului de delcou s-ar putea sa fie compromisa. Nu strica sa schimbi capacul ala, nu e prea scump... Cu privire la reglarea turatiei de ralanti la rece, gasesti pe forum pe topicul dedicat reglarii carburatorului. E un simplu surubel in capatul cablului de acceleratie (vizibil cand tragi de cablu la maxim) pe care trebuie sa il rotesti vreo jumatate de tura. Edited December 9, 2008 by Kinetix Link to comment
Tetea Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 ...Fisele de care am vorbit se pot face acasa. Folosesti conectorii metalici si mansoanele de cauciuc de la fisele vechi pe care le atasezi la un conductor izolat foarte bine. Conductorul ala se face imbracand un conductor obisnuit siliconat intr-un alt tub (furtun) de silicon, mai mare. ... Salut bre. Ma amestec si eu cu o observatie referitoare la fisele alea home-made: totusi fisele originale au vreo 8-12 kiloohmi rezistenta si in felul asta in care le-ai facut nu mai ai acea rezistenta. Si am citit pe undeva ca fisele trebuie totusi sa aibe rezistenta aia pentru ca in felul asta scanteia e mai uniforma in decursul scurtului timp cat dureaza si pt. ca aprinderea sa nu faca paraziti la radioul din masina. Partea cu stabilitatea scanteii este sigur adevarata caci imi aduc aminte ca pe vremea cand eram student am studiat la un laborator arcul electric si imi amintesc sigur ca e mai stabil daca in serie cu el se pune o rezistenta care sa limiteze intensitatea curentului de descarcare si tensiunea sa nu scada prea mult in timpul descarcarii (fapt care duce la autostingerea arcului, deci scurtarea duratei scanteii). Cred ca ar trebui totusi sa le inseriezi si cate o rezistenta fiselor tale mai ales ca bobina de Tico a fost precis proiectata sa aibe si acea rezistenta ca sarcina, nu numai bujia. Link to comment
Kinetix Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 (edited) Servus, Tetea, "bre". Observatie corecta: fisele "sarma" au rezistenta zero. Presupunere si observatie corecta: fisele nonrezistive pot produce paraziti in instalatia electrica a masinii. Presupunere gresita: bobina de Tico a fost proiectata pentru fise rezistive. Nu uita ca intre secundarul bobinei si masa ai doua eclatoare: unul in distribuitor si unul intre electrozii bujiei. Apropo de scaderea tensiunii intre electrozii bujiei... Din cate stiu eu, rezistentele serie introduse intr-un circuit reduc tensiunea si intensitatea pe/in restul circuitului, datorita faptului ca pe ele apare o "cadere" de tensiune. Cred ca a fost foarte interesanta studierea arcului electric in timpul studentiei tale. Si mie mi-ar fi placut. Inainte de a pune fisele alea pe masina am facut eu insumi nenumarate experimente, teste, cu aprinderi electronice si scantei la mine acasa. Daca interpui o rezistenta pe traseul de inalta tensiune (descarcare), intensitatea scanteii se diminueaza vizibil. Deci concluzia mea, dupa experimentare practica, este ca rezistenta interna a fiselor si bujiilor are un cu totul alt scop decat mentinerea scanteii. Are legatura cu acei paraziti de care spuneai. Cu fisele nonrezistive mi s-a parut ca motorul merge mai bine la turatii ridicate, insa este la fel de adevarat ca au aparut si... parazitii la ascultarea radioului. De asemenea, o electrovalva de ralanti accelerat a inceput sa functioneze anormal (se activeaza mai des). Nu stiu sigur daca din cauza fiselor, dar o sa-mi fac timp sa investighez si asta. Toate cele bune. Edited December 10, 2008 by Kinetix Link to comment
Dr.L Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Mie-mi consuma in jur de 10% urban,testat prin 2 plinuri,la interval de 130km-12l diferenta in rezervor Distanta:8-10km in 30-45 min,de 2 ori pe zi. Cand am testat metoda(inceputul lui martie) stateam dimineata vr-o 5 min sa se incalzeasca inauntru Treptelele le schimb la 0/?/20/40/si eventual 50-60,daca am pe unde,exact ca-n manual si conduc temperat de obicei Link to comment
autom Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Confirm ce zice Dr L. Sunt identice modurile de exploatare si orasul. 9-10 % consumul. Sotia, care merge cu tic-ul ei mixt, consuma 6,5-7 in oras si afara. Link to comment
Kinetix Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Baieti, nu prea e bine ce se aude... Mie imi ia acum cam 7.5litri/100km urban si merg destul de... grabit, drumuri scurte. Verificati si voi daca functioneaza bine IAC-ul, calitatea scanteii la bujii, desfundarea jicloarelor de aer, reglarea corecta a amestecului la ralanti, durata de actiune a socului automat, starea filtrului de aer, presiunea pneurilor, starea franelor (sa nu frece) etc. Toate cele bune. Link to comment
Dr.L Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Carburatorul socul si franele sunt sigur ok Cum influienteaza pneurile consumul? Pune si tu statistica completa,numar de km si timp Link to comment
Kinetix Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Pneuri moi=consum marit. Valoarea asta medie pe care am comunicat-o este aproximativ stabila, in ultimul an de folosire a masinii. Exclusiv urban. Mers la gradi si inapoi, la serviciu si inapoi, zilnic. Fiecare drum are cam 2.5-3.5km dus. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now