Jump to content

Consum (TCO) benzina...TICO


Votaţi consumul URBAN la Tico  

810 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

UN SFAT: Schimbati la timp consumabilele

 

Care credeti sau aveti consum mare incercati sa schimbati filtrul de aer. Care mergeti mult prin bucuresti unde sunt tone de praf pe mp ar trebui sa-l schimbati (parerea mea) la maxim 5.000 km.

 

Consumul e influentat de foarte multi factori: filtre, ulei, benzina, etc si desigur stilul de mers.

 

Cat au fost gerurile mari aveam consum in Bucuresti de 8 (cu 500k lei am mers 210 km), sambata am schimbat uleiurile (cutie si motor), filtrele (aer si ulei) si bujiile, si a scazut consumul cred ca pe la 6, (cu 200k lei parca am mers cam 110 km), dar este si cald afara.

 

Un alt sfat este cand faceti plinul puneti si ceva adititiv de benzina in rezervor.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Inca nu am definitivat reglajele si testele vi-a-vis de consum, dar am constatat o posibila cauza a consumurilor mari la unii dintre noi (cred). Timp de doua zile am fost nevoit sa iau benzina intr-un bidon special primit odata cu vechea mea Cobra (mercedes 123, pt cine nu stie).Bidon special facut pt benzina, rezistent si nedeformabil.Capacitate fixa 5 litri (verificata de mine cu masuratori exacte).Am avut o mare surpriza in momentul in care am pus benzina in acest bidon, in doua randuri, de la pompe diferite, in aceeasi benzinarie.Benzinaria Petrom Gara de Nord (Hotel Astoria).Pompa numarul 2 a "varat" in acest bidon 5,7 litri (!), iar pompa numarul 4 a umplut cu 5,8 litri (!). Imi e greu sa cred ca pe furtun ramane aproape un litru de benzina.Mai degraba cred ca e mana celor de la benzinarie.Si nu cred ca sunt singurii.Asa ca mare atentie de unde alimentati, cei care suspecteaza consumuri mari.Poate saraca masina e super economica, doar pompa de unde alimentati e gurmanda. Oricum am sa revin cu rezultatele testelor si reglajelor care au fost facute la "gurmandul" meu.

Link to comment

Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea si retur cam 420 Km cu 18.5 litri, dar pe autostrada mers linistit, cam 90km/h, doar pe "dealul Negru" am pus-o un pic la lucru, acolo imi place s-o alerg, pe autostrada nu-mi place s-o alerg.

 

La unele dealuri cand eu o forjam la maxim, (aveam cam 200 kg greutate) treceau baietii pe langa mine de parca stateam pe loc. Cu toata iscusinta mea, ca stiam drumul pe dinafara deabea ma tineam si dupa Soletanza.

 

Am avut benzina de la OMV si aditiv in benzina.

Edited by tribunul
Link to comment

Perioada pana in 11 Martie am avut un consum de 8.5l/100Km in conditii de frig si mers exclusiv urban fara mari menajamente.

Intalnirea aniversara Moeciu 444.7 Km cu 23.01 litri. 5.17l/100Km in conditii de 110 pe autostrada, urcat de munte si mers pe serpentine. Viteza maxima 135 pe autostrada limitata acustic de prietena. Consumul extraurban mi se pare mai mult decat onnorabil pentru conditiile de lucru.

 

Totusi pentru consumul urban eu nu am reusit sa cobor sub 8litri pe timp de iarna. Sa vedem ce-o fi cand s-o mai incazi treaba. E drept ca eu plec de acasa cu 10 min inainte de ora la care tre sa ajung asa ca nu astept decat 10-15 secunde de la cheie pana plec si mai si trag de ea sa ma duca repede unde tre sa ajung.

 

La urmatorul salariu sau la celalalt o sa mai investesc cate ceva in uleiuri si sa vad cum se misca atunci.

Link to comment
Totusi pentru consumul urban eu nu am reusit sa cobor sub 8litri pe timp de iarna.  Sa vedem ce-o fi cand s-o mai incazi treaba.  E drept ca eu plec de acasa cu 10 min inainte de ora la care tre sa ajung asa ca nu astept decat 10-15 secunde de la cheie pana plec si mai si trag de ea sa ma duca repede unde tre sa ajung.

 

La urmatorul salariu sau la celalalt o sa mai investesc cate ceva in uleiuri si sa vad cum se misca atunci.

 

Daca te dai la ea cat e rece te penalizeaza serios la consum. Eu nu o incalzesc pe loc, primul km il pot parcurge "cuminte" datorita configuratiei zonei in care locuiesc. Saptamana trecuta am consumat circa 8% in conditii de ger si deplasari scurte si rare maxim 3km si consider ca acest consum a fost O.K. Am reglat socul automat sa se dezactiveze cand apa ajunge caldutza si sper sa scot un consum de 6%, revin sapt viitoare cand ii fac plinul

 

Uitasem, nu te astepta la reduceri dramatice de consum la echiparea cu un ulei de calitate, eu zic ca nu te scoti cu mai mult de 3% daca pui ulei sintetic.

Link to comment

Si pe mine ma intereseaza cum se regleaza sucul.Eu zic ca la mine cand intra socul motorul este exagerat de turat si cred de accea este si consumul destul de ridicat (8-8.5 urban, pe distante mici).Masina are 85k km,si am schimbat recent uleiul si filtrele.

Sa ma duc la service pt a regla carburatorul ?sau?cam cat mar costa operatiunea?

Link to comment

verificarea, curatarea si reglarea carburatorului (pe carbotester) costa ca si manopera cam 500-600 k lei (depinde unde mergi).

e posibil sa mai trebuiasca niste piese (depinde de situatie) dar nu mai mult de 100k lei.

 

eu o sa fac operatia asta vineri ca m-am programat la service. o sa va zic dupa aia exact pretul si dupa vreo saptamana si ceva cu cat a scazut consumul (acum cam 8%).

Link to comment

La socul automat am descoperit doua reglaje: unul de turatie si unul de imbogatire, care controleaza direct clapeta. Pt a nu mai sta turata la rece procedati in felul urmator: cu motorul oprit deschideti clapeta de acceleratie la maxim si va deveni vizibil un surub care se invarte o data cu clapeta, il desurubati o tura-doua si relanti-ul la rece va scadea, a doua zi cand o porniti verificati noua turatie si mai rotiti de surub daca mai considerati necesar.

 

Al doilea reglaj este o corelare intre temperatura apei motorului si deschiderea clapetei de soc, este un surub in spatele carburatorului, in spatele elementului cu ceara si puteti incerca sa-l strangeti cu un cleste ca sa vi se deschida socul mai devreme. Eu l-am mai strans si acum am clapeta de soc complet deschisa mult inainte sa ajunga apa la 80 grade si nu imi "da in nas" Cine a avut dacie stie ca se poate rula fara soc cu mult inainte sa intre motorul in regim termic stabil.

 

Socurile automate sunt proaste, a fost o vreme (anii 60-70) in care majoritatea masinilor aveau asemenea socuri (Dacia 1100, VW Broasca, etc) dar s-a renuntat la ele deoarece nu exista certitudinea ca va functiona O.K. de-a lungul timpului. Spre exemplu, daca ai oprit masina cam de o ora, apa din termoelement se raceste la temp mediului ambiant pe cand cea din motor ramane calduta. In aceste conditii masina ar putea fi pornita si fara soc si de aceea cand e caldut TICO porneste mai greu, primeste amestecprea bogat. Din vara ma gandesc sa blochez socul pe deschis.

Link to comment

Legat de primul reglaj:

Ai verificat daca clapeta de aer se mai inchide complet , dupa ce ai desurubat din srubul ala?

 

Legat de doilea reglaj:

Surubul in cauza (cel din spatele carburatorului) are 2 roluri:

1) Pe masura ce se incalzeste motorul si lichidul de racire, termoelementul se dilata si roteste levierul cama spre partea temperaturii ridicate care determina miscarea pinionului pe sectorul dintat in sensul deschiderii clapetei de soc.

(ce ai descris tu)

2) In acelasi timp, levierul cama inchide clapeta de acceleratie pentru a metine motorul intr-o stare adecvata pina la atingerea temperaturii specificate de catre lichidul de racire, cind depresiunea din galeria de admisie forteaza clapeta de soc sa se deschida pentru a mentine un raport de amestec corespunzator.

(sitemul cama/tachet situat diametral opus sectorului dintat).

In caz ca vehiculul ruleaza inainte ca motorul sa se incalzeasca

levierul de deschidere va actiona in sensul deschiderii clapetei de soc pentru a

impiedica crsterea concentratiei amestecului combustibil.

 

Un turometru ar ajuta enorm. Un turometru de Dacie berlina se poate monta usor, si sa fie folosit doar pentru reglaj?

Link to comment

[un turometru ar ajuta enorm. Un turometru de Dacie berlina se poate monta usor, si sa fie folosit doar pentru reglaj?

 

Un turometru de Dacie va functiona eronat, va indica o turatie 3/4 din valoarea reala, deoarece motorul de Dacie da 4 scantei la 2 rotatii arbore cotit pe cand cel de Tico/Matiz doar 3.

 

Cu ce te-ar ajuta turometrul? Eu am reglat turatia de relanti mica cat sa nu trepideze masina cand aprind faza scurta, ea fiind un consum mare de curent determina invartirea mai greoaie a alternatorului si turatia de relanti va scadea.

Link to comment
Sa ne spui te rog  daca esti multumit de operatiune, si la ce service o vei face

 

am curatat carburatorul la Filaret (cum am mai zis) si am facut si primul consum de dupa curatare (exclusiv urban, Bucuresti). Asadar, noul consum (inainte cam 8% - erau si frigurile alea) este de 6,2%. Eu zic ca este bine pentru ca totusi saptamana asta, mai ales dimineata a fost destul de frig. Nu exagerat, dar friiiggggg. Dupa ce sudez toba finala o sa ma duc din nou la ei sa o bage pe carbotester, ea fiind reglata acum asa la ureche (buna ureche de altfel ;) )

 

eu sper la un sub 6% consum, tinand cont si de stilul meu de condus mult prea linistit :D

 

aaaah, era sa uit... s-a rezolvat si problema cu pornirea cu motorul cald... porneste la sfert indiferent de starea vremii se pare... sun super multumit de cum merge masina dupa iesirea din service... sper sa nu cobesc si sa ma tina cat mai mult asa.

Edited by zoosy
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...