catalin_a Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Merge insa trebuie schimbat tot motorul, mai putin blocul, inclusiv electronica ( si ECM) practic din cel vechi ramane doar blocul cu seria. Serban a avut c20xe insa cand a vandut masina avea bloc de 8V si restul de nexia 16V, dupa spusele lui. In primul rand nu vad cum merge schimbata chiulasa fara sa schimbi blocul, sunt gauri diferite de ungere si racire in chiulasa, garnitura de chiulasa difera (vezi pagina precedenta), si daca chiar ar merge, atunci nu este nevoie sa schimbi "tot", schimbi doar chiulasa, galeriile si ecu. Sper sa reusesc maine sa vb cu Serban. Bafta all. PS. Am incercat sa iau legatura cu Serban astazi dar nu am reusit, mai incerc maine Link to comment
Dj_Dark Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Uite un bloc de 16v. Se potriveste vre-o garnitura din cele 2? Daca are cineva o poza cu blocul de 8V sa o puna. PS. La nici o garnitura de chiulasa nu se "muleaza" gaurile perfect pe bloc. Eu cred ca se potrivesc amandoua. Si mai cred ca blocul de cielo este identic, chiar vreau o poza sa lamurim problema asta pentru totdeauna. PS. De senzorii si instalatia electrica pentru ei nu ai spus nimic. Daca schimbi ecm-ul schimbi si astea si nu relativ usor. Motorul nu e format doar din mecanica, pun chiulasa si gata. Galeria de evacuare de 16v are sonda lambda, nu mai exista termocupla pe radiator, asta doar ca exemplu de chestii modificate. Link to comment
smailmiami Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Sonda lambda are legatura cu norma de poluare, nu cu numarul de supape, deci sonda lambda sunt si pe 8 si pe 16. Iar termocupla pe radiotor are si 16V. in rest ai perfecta dreptate, problema e la instalatia electrica care trebuie trasa de sub bord si bagata cealalta, lucru foarte neplacut. Link to comment
Dj_Dark Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 (edited) Eu subliniam altceva. E de luat in calcul montarea ei la trecerea la 16V. Cielo manual nu are. In ceea ce priveste termocupla, am 16V si crede-ma, nu are. Comanda ventilator e data de ECM pe ambele trepte in functie de senzorul de pe chiulasa. Poate are la cielo Exe Euro 2 dar nu cred ca va lua ECM de la asta, are distribuitor electronic si alte nebunii in plus si nu renteaza. Cel mai rentabil,daca se poate spune asa, chiulasa de espero sau nexia. Sunt noneuro ambele, au distribuitor mecanic, mai putine de inlocuit. fftopic: Am studiat un pic problema la adaptarea unei chiulase + chestiile aferente de leganza pe bloc de espero 2.0 . Nu e usor deloc dar realizabil, mai greu cu norma de poluare. Pacat ca legile din Romanica sunt asa cum sunt. Imi faceam un avion frumos din Espero, legal. Edited January 12, 2010 by Dj_Dark Link to comment
andreib Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Eu mai vad o diferenta si la pistoane intre 8v si 16v: cele pt 16v au adancit 4 spatii in dreptul supapelor... Link to comment
Viktor Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Cel mai rentabil,daca se poate spune asa, chiulasa de espero sau nexia. Sunt noneuro ambele... Sa inteleg ca, cutia mea este noneuro? Sau am inteles ceva gresit. In documentatia masinii scrie ca e EURO II. Link to comment
smailmiami Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 In ceea ce priveste termocupla, am 16V si crede-ma, nu are. Si eu am un Cielo 16V si crede-ma ca are termocupla cu fire si tot ce trebuie la ea. Link to comment
requin Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Si eu am un Cielo 16V si crede-ma ca are termocupla cu fire si tot ce trebuie la ea. eu am incercat sa pun chiulasa16v pe espero 1,5 si nu a mers pentru ca nu are gaurile de ungere identice si te trezesti cu presiune mica in rampa si la fiecare 5 mi de km reglezi tachetzi de inebunesti si tu si mecanicu . Concluzia personala ? :nu se merita sa pui 16 v in loc de 8 v consumul creste cu 1-1,5% reglaje mai dese si mai costisitoare ,apar probleme de adaptare a diferitelor piese gen accesorii ... P.S. Celui care i-am vandut espero care a facut transplantul de chiulasa am uitat sa mentionez ca masina afost 8v...si ma uit pe forum si il gasesc cu mari probleme la motor... Link to comment
banzay Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 (edited) Au existat espero 1.5 8V? Stiam doar de 1.8, 2.0 8v...1.5 doar de 16V am auzit... Edited January 12, 2010 by banzay Link to comment
Dj_Dark Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 (edited) Nici eu nu am auzit de 1.5 8v. Discutia este inutila pana din partea mea pana nu vad un bloc de cielo. Andreib a punctat bine, trebuie si pistoanele, ceaa ce intareste ce am zis eu mai sus cu schimbatul tot. @viktor. La nexia nu stiu sigur. Daca ai valva EGR si canistra de vapori e euro2. Daca nu, nu. Ai distribuitor electronic sau mecanic? @smailmihai. Te rog citeste integral postul meu inainte sa-l citezi partial. Am mai zis ceva acolo. Edited January 13, 2010 by Dj_Dark Link to comment
requin Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Au existat espero 1.5 8V? Stiam doar de 1.8, 2.0 8v...1.5 doar de 16V am auzit... deci crede-ma ca am pus 16v pe espero ala ca toata lumea zicea ca e schimbat motoru si ca are de cielo, si doar l-am avut de nou .si nu se potrivea de cielo 1,5 8 v Link to comment
cosmin_cosmin_1 Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 cu ce garnitura ai incercat? care era mai exact diferenta intre gaurile de ungere? lipseau/erau decalate/nu aveau acelasi diametru? Link to comment
tunatu86 Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 eu am avut chiloasa cu 8 valve si am montat cu 16 valvede espero cu delcou trebuie schimbate pistoanele difera de la 8 la 16 valve .problema e ca trebuie schimbat calculatorul cu instalatia si injectoare de 16 v altfel nu iti merge bn sunt patit Link to comment
Albu Adrian Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 Salut , am si eu un cielo din 96 1.5 8v si astazi m`am apucat sa il demontez, stiind ca trebuie sa imi schimb garnitura de chiuloasa, cand am dat chiuloasa am aflat ca trebuie sa o schimb si pe ea ) , faza e ca mai am un motor de 1.5 16 v si am citit aici ca nu prea se potriveste chiuloasa dupa una pe alta , era si logic. In schimb a`si vrea sa schimb pistoanele si nu stiu sigur daca se potrivesc, adica sa pun pistoanele de la cel cu 16 v la cel cu 8 v. stie cineva ceva? P.S. am un joc destul de mare in pistoane (segmentii ), asta e motivul pentru care a`si vrea sa le schimb . Link to comment
smv Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Nu se potrivesc nici pistoanele. Este si normal. Rapoartele de compresie difera de la un motor la altul (mai mic la 16v), ca atare si frontul de ardere dat de arhitectura camerei si a pistonului.. Link to comment
Geo_ZGA Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Fizic se potrivesc pistoanele, doar ca cele de 16v au o galma, stil "knuckelhead", pt un raport de comprimare mai mare. Probabil ca si chiulasa are o adancitura corespondenta cu pistonul. Chiulasa de 16v cu pistoane de 8v va rezulta un raport de comprimare mai mic, deci pierdere de putere. Link to comment
tunning4life Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Geo, esti sigur ca nu e invers si ca nu e mai decomprimat 16v-ul cu pistoanele lui? Logica spune ca niste scobituri in piston inseamna camera de ardere mai mare, si automat raport de compresie mai mic Link to comment
Geo_ZGA Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Pai n-am zis ca sunt scobituri... sunt "galme", in sus. Chiulasa n-am vazut-o, dar pistoanele de 16v pe care le-am vazut asa erau. Link to comment
tunning4life Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Piston de astra g 16v, doar pe-astea le-am gasit la o calitate decenta. Par a fi scobituri, sa nu sparga atat de rau supapele in caz ca se face distributia franjuri Link to comment
Dj_Dark Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Defapt e asa, pistoanele de 16v sunt aproape drepte (la espero sunt chiar drepte, vezi poza mea de mai sus, la cielo dohc,nubira au o usoara adancitura) iar la 8 valve au ditamai scobitura, asta fiind si motivul pentru care supapele "scapa" neatinse la ruperea distributiei. 1 Link to comment
Albu Adrian Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 (edited) ok...am inteles,nu are rost sa ma complic. Dar segmentii se potrivesc de la pistoanele de 16v la cele de la 8v ? Ma gandesc sa nu fie diferenta intre segmentii de ungere. Edited November 9, 2016 by Albu Adrian Link to comment
leonardjunior16 Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Compresia parcă nu era influențată și de arborele cu came?Plecând de la motorul stock de Cielo G15MF(de 8 valve) se poate pune sigur "headerul" după motorul de 16v Executive A15MF. De realizat e posibil ptc s.a mai făcut,acum să vedem ce costuri implică și dacă creste consumul Sent from my SM-G935F using Tapatalk Link to comment
Geo_ZGA Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 De ce ai pune axa cu came de 16v? Nu cred sa aiba camele diferite. Link to comment
Albu Adrian Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 Ma intereseaza segmentii... Stie careva? Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk Link to comment
Geo_ZGA Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 Pe Radacini vad ca sunt denumiti ca fiind pt Cielo Espero, au acelasi cod, deci nu cred sa difere de la 8v la 16v, sau de la non-euro la euro2 sau 3. Dar nu am probat/verificat, deci nu pot garanta ca asa e. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now