tolin Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 (edited) Cu ocazia Craciunului am primit 13 becuri cu LED pentru a inlocui orga de lumini de spate la Kalos HB. Avantaje: fiabilitate crescuta, consum redus, luminatie mai slaba (injuraturi mai putine de la cel din spate). Voi reveni cu poze de noapte. Edited December 28, 2005 by tolin_afc Link to comment
SORAN Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Lumina mai slaba eu zic ca nu e un avantaj. Oricum nu sunt led-urile care trebuie de aceea e lumina mai slaba Link to comment
tolin Posted December 28, 2005 Author Share Posted December 28, 2005 (edited) 25W pe lampa de stop centrala este foarte mult. Stai in spatele unui kalos cu stopuri transparente si apoi mai stam de vorba, ca de vazut nu mai vezi. In privintza becurilor te pronunti cam usor, sunt exact ce trebuie, luate direct de la productor (american). Povestea este alta, becurile cu LED au mai mult emisie directa si mai putin reflectata pe oglinzi. Edited December 28, 2005 by tolin_afc Link to comment
VAXXi Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Si un timp de raspuns mult, mult mai scurt. Link to comment
SORAN Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Ma pronunt pentru ca in domeniu asta stiu cam tot ce misca. Pentru a avea lumina care o da un bec de frana intr-un stop normal e nevoie de led luxeon si o lentila speciala care duce pe undeva pe la 13-14 dolari pe led pret pe care multi nu l-ar plati si astfel se ajunge la "becuri" facute dintr-un led de 8-10 mm inconjurat de alte led-uri de 5mm de maxim 13.000 mCd fiecare. Oricum efectul e mult mai placut la orice lampa cu led mai ales montata pe frana sau semnal. Becul din poza va fi disponibil la noi in curand, iar stopurile din cealalta poza pot concura la luminozitate cu orice stop clar sau neclar existent pe o masina de serie Link to comment
VAXXi Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Becul din poza va fi disponibil la noi in curand Pai adu-le odata, ca asta-i raspunsul pe care l-am primit peste tot unde am intrebat Link to comment
SORAN Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Au fost aduse unele acum sunt in teste de fiabilitate. Si asta e un compromis intre pret si putere, nu lumineaza ca cele care le-am pus la Vlad. Momentan am niste pastile rotunde albe cu LED-uri care se alimenteaza in 12V indiferent de polaritate insa nu merg montate in orice stop din diverse motive. Link to comment
tolin Posted December 28, 2005 Author Share Posted December 28, 2005 (edited) Lumini de noapte, fara blitz. Pozitile de sus sunt inca pe becuri cu filament. Edited December 28, 2005 by tolin_afc Link to comment
Abram Burel Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Pai, daca ramai asa, noaptea o sa-si dea seama cineva cand pui frana? Iar daca le inlocuiesti pe toate o sa te mai vada cineva ? As zice ca asa ceva merge doar pentru stopul suplimentar si eventual pentru pozitii... fata (daca au soclul potrivit). Link to comment
tolin Posted December 28, 2005 Author Share Posted December 28, 2005 Pai, ce legatura are ce am pozat aici cu frana? In rest, poti vedea o mica diferentza intre pozitia de sus (pe filament) si cea intermediara (pe LED). Fii mai explicit, eu n-am inteles ceva din postul tau ! Uite aici o poza cu blitz, ca sa compari cu ce ai mai vazut: Link to comment
Abram Burel Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 (edited) Scuze, am crezut ca stopurile "intermediare" sunt cele de frana, n-am stiut ca se aprind pe pozitie cu cele de sus. Oricum, raman la parerea de ansamblu: sunt prea "slabe" si asta este si din cauza a ceea ce a zis Soran, adica folosirea ledurilor directionale montate strict spre spate, ceea ce nu face deloc uz de optica secundara. Edited December 29, 2005 by Abram Burel Link to comment
tolin Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 Asa, asta am spus-o eu de la inceput, motiv pentru care am postat acest exemplu, tocmai pentru a vedea toti cei interesati. Doar ca "triplele" la Kalosul HB sunt transparente si luminatia pe becuri cu filament la acelasi wataj este mult mai puternica decat la alte tipuri, in oras fiind chiar suparatoare pentru cei din spate. O diferenta dezavantajoasa ar putea fi sesizata intre acest tip de lampi si altele doar la distanta, motiv pentru care becurile de pozitie si frana au venit prevazute cu lupa. Link to comment
SORAN Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Oricum pozele nu prea sunt relevante. Ar fi interesant sa vedem toti pe viu masina si dupa aia sa vorbim. Aparatele foto altereaza destul de mult realitatea in astfel de situatii. Link to comment
tolin Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 Am zis, trebuie puse doua una langa alta si vazute de la distanta. Oricum, asta a fost solutia cea mai ieftina si nu cea mai buna. Cea mai buna costa si nu stiu daca avantajele sunt pe masura investitiei. In cazul meu, 2/3 din inlocuiri afecteaza doar lumini mai putin importante (numar, ceata, backup) sau la care lumina initiala era in exces (stopul central). Pentru inlocuirea becurilor cu filament la orice sistem optic, de ex. la cel clasic, cu o oglinda cu un singur focar si plastic opac, este nevoie de alt tip de becuri cu LED. Link to comment
SORAN Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 La backup fac fata cum se vede noaptea? Adica se vede un garduletz sau un obstacol mai mic? Link to comment
tolin Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 Ala lumineaza cel mai tare, plasticul fiind incolor si perfect transparent. Initial n-am vrut sa-l schimb, dar lumina super-alba pe care o da asigura o vizibilitate buna. Oricum, la Kalos HB, daca vrei sa vezi in spate, doar pe cele 3 oglinzi poti. Bineinteles, cu aceasta ocazie am grija sa am stopurile curate in permanenta. Probabil ca, si la drum lung o sa am grija sa le curat atunci cand se cere. Si asta nu este un lucru rau. Azi m-a enervat unul de Vrancea, ca nu semnaliza schimbarea de sensuri. Pana la urma am realizat ca el semnaliza, saracul, dar toata masina era imbracata in noroi pana la geamuri pe tot conturul. Doar din relieful numarului am aflat de unde era. Link to comment
MariusZMC Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Are cineva de vanzare becuri cu led,as vrea si eu pentru semnalizare spate... Link to comment
SORAN Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 La semnalizare in primul rand nu poti pune pur si simplu becuri cu led pentru ca vei avea o surpriza...cu releul Link to comment
MariusZMC Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Aha,atunci e mai nasol...ma gandeam ca s-ar vedea mai frumos cand semnalizez(gen noul passat) Link to comment
Abram Burel Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Pai, nu-i nici o problema: legi si becul si il lasi in portbagaj Link to comment
tolin Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Pentru semnalizare pe becuri cu LED se pune un rezistor de putere care preia diferenta de putere electrica. Link to comment
SORAN Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Exact... da nu va inchipuiti ca daca puneti un bec cu LED-uri o sa se vada chiar ca la noul PASSAT O sa fie cat de cat efectul acela care e dat de lipsa de "inertie" a unui bec clasic dar in rest...ar trebui sa fie si stopul mai elaborat. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now