Indigo Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Ieri un cunoscut mi-a facut o oferta pe matiz. Nu am vrut sa-l vand. De fapt nici nu intentionez sa fac acest lucru. Din contra intentionez sa-l pastrez cat de mult se poate deoarece cred ca Matiz-ul este o masinuta fiabila cu viata lunga. In schimb mi-au venit in cap unele intrebari pe care le adresez aici. S-ar putea sa spun aberatii, de aceea imi cer scuze de pe acum, si astept pareri. Intrebarile sunt urmatoarele: 1. Ce masina Daewoo ai? 2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista? 3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi? 4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp? Eu: 1. Matiz E 2. Peste 300.000 km. Argument: daca un matiz de firma frecat tine peste 160.000 km cu piese schimbate relativ putine (doua amortizoare, o bucsa, doua garnituri) nu vad de ce o masina bine intretinuta nu ar tine dublu. 3. Cat timp va fi in stare de functionare 4. Nu stiu. Presupun ca piese de schimb se vor gasi cel putin in urmatorii 10 ani (parca asa spune legea). Pe urma cine stie ? :? Salve Link to comment
FLEX Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 1.Matiz E 2.mult mai mult decit am eu de gind sa-l tin, probabil ca tine 300k cu segmentare la 150k ... 3.cinci ani, in timpul asta va ajunge la un rulaj de 100kkm, nu cred ca o sa faca nasoale in timpul asta 4.ulei de calitate in motor, benzina buna, consumabile schimbate la intervalele prescrise, remedierea prompta a oricarui defect aparut, folosirea pieselor de schimb cu durata scurta de viata (amortizoare, placute frina, etc.) numai cu unele de foarte buna calitate ... si interventii efectuate numai de persoane calificate in punctele esentiale (motor, electrica, etc. ) Link to comment
razvani Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 1. Cielo Korea, 1996, 133.000 km 2. Peste 200.000 km; daca este bine intretinut chiar si mai mult. 3. Daca o sa am nevoie de bani sau daca o sa am prea multi bani si o sa doresc sa imi iau alta masina ... o sa fiu nevoit sa o vind... daca nu se intrevede nici una de mai sus NU am de gind pentru ca tin foarte mult la ea si pina acum sint FOARTE multumit de ea... cu mici exceptii... sper sa nu ma auda... 4. Cum spunea si FLEX... si eu zic ca este un lucru sa remediezi prompt orice defect aparut pentru ca toate au un efect de domino la o masina. ex: Se strica amortizoarele.. zdrangane mai rau la gropi >>>> dislocari ale usilor, caroseriei ... etc.; Pedala de ambreiaj gripata-strimba-defecta >>>>> nu intra in viteze cum trebuie si strica cutie de viteze, placa de presiune, rulment de presiune. Un injector infundat >>>>> la strica pe celelalte pentru ca le pune sa faca si treaba lui. ... si muuullte altele. Link to comment
NFS Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 1. Matiz E, dec 2002, 21.000 km 2. Destul... nu o sa fac eu cu el atit cit poate el sa duca! 3. Hmm... momentan nu m-am gindit s-o schimb! Nici nu mi-am pus problema sa-l vind vreodata. Eu ma atasez de masina. 4. grija de masina (Flex zice ca ma port cu ea ca mama-closhka), revizii la timp, reparatii prompte, piese si mina de lucru de calitate. Totul ca sa fie "cit mai noua" ca sa zic asa! Link to comment
laurentziu83 Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1.Matiz E/AC dec 2002 27000 km 2.Cred ca rezista macar 250000 km fara probleme mari atata timp cat ai grija de el. Am vazut un taximetrist care avea 260000km fara sa fi bagat prea mult in ea. Atata timp cat eu fac 20k km pe an sau mai putin, nu-i o problema asta. Inca ceva: mie mi se pare ca imi merge mai bine masinuta de cand a trecut kilometrajul de 20k (sau ii dau eu forja mai tare, nu stiu). 3.Intentionez sa o pastrez atata timp cat va merge bine, de fapt eu nu mi-as permite altceva acum, si asta e primita nu cumparata de mine. Cel putin pana ma insor sper sa o pastrez si sper sa mai am mult pana atunci, deocadata nu am un venit. 4. Masurile concrete care trebuie luate constau in efectuarea stricta a reviziilor chiar si dupa expirarea garantiei si in remedierea la timp a defectelor. Numai ca dupa aceea nu voi mai face reviziile in totalitate la dealer, voi apela la ei numai la ceea ce nu pot sa fac. De ex nu voi apela la ei ca sa-mi schimbe uleiul sau sa-mi verifice suruburile si sa le dau cat nu face pt nimica toata. Apelez cand trebuie sa reglez culbutorii, curatat injectoare etc. Chiar nu are rost sa arunc banii pe fereastra. Daca voi ajunge cineva bine platit, mai vedem, dar nu-mi fac vise de pe-acum. Link to comment
Doru Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1. Matiz E, Apr 2003, 10200 Km 2. 150kkm fara probleme de motor. 3. 5 ani sau pana cand va cere vopsire integrala daca nu am evenimente. 4. Intretinere proprie (am si rampa aproape gata). Revizie tehnica permanenta, tot de mine facuta. Cu cele oficiale am cam terminat (doar daca nu sar de 20kkm pana la ITP). Sper sa nu o pocnesc. Nu le am cu tabla si vopsitul. Link to comment
expero 16V Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 Nu stiu daca am incadrat topicul bine. Rog moderatorii sa-l mute daca e cazul. Ieri un cunoscut mi-a facut o oferta pe matiz. Nu am vrut sa-l vand. De fapt nici nu intentionez sa fac acest lucru. Din contra intentionez sa-l pastrez cat de mult se poate deoarece cred ca Matiz-ul este o masinuta fiabila cu viata lunga. In schimb mi-au venit in cap unele intrebari pe care le adresez aici. S-ar putea sa spun aberatii, de aceea imi cer scuze de pe acum, si astept pareri. Intrebarile sunt urmatoarele: 1. Ce masina Daewoo ai? 2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista? 3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi? 4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp? Eu: 1. Matiz E 2. Peste 300.000 km. Argument: daca un matiz de firma frecat tine peste 160.000 km cu piese schimbate relativ putine (doua amortizoare, o bucsa, doua garnituri) nu vad de ce o masina bine intretinuta nu ar tine dublu. 3. Cat timp va fi in stare de functionare 4. Nu stiu. Presupun ca piese de schimb se vor gasi cel putin in urmatorii 10 ani (parca asa spune legea). Pe urma cine stie ? :? Salve 1.Espero GLX 1.5 DOHC 2.Sper din tot sufletul sa reziste cel putin 300.000 ca motor vorbind 3.Pana o sa am bani sa-mi iau A6,A4 sau VW Corrado 2(DOAMNE AJUTA!) 4.Schimbat tot la timp si tinut din uleiuri bune.Si cel mai important sa nu-ti bati joc de ea ca ai dat bani grei Asa sa ne ajute Dumnezeu Link to comment
Indigo Posted June 25, 2004 Author Share Posted June 25, 2004 Ca fapt divers. Un vecin de-al meu are 1. Cielo, 1995, 330.000 km 2. Nu stiu 3. Nu stiu 4. Nu a avut probleme majore, dar i-a refacut setul motor la 290.000 Inca ceva, i-au aparut zilele trecute puncte rugina pe la una din marginile capotei Link to comment
iuzar Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1. Espero 1.8 august 1997 2. minim 2-300.000 3. o mai tin maxim un an si vreau sa o dau sa ma bag la un lizing la ceva nou, Murcielago & stuff 8) 4. Bani muuuulti si vizite muuulte prin service Link to comment
dan_m Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1. Matiz E AC, Mai 2003 2. Mai multi decat o voi tine eu sper 3. Cel putin cat are garantie (daca nu castig la LOTO) 4. Revizii regulate, mers cu grija prin santierele patriei, fara forje prea multe. Link to comment
alx Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1. Tico SX '98 104.000km 2. depinde ce intelegi tu prin "rezista". Io acum am bagat-o in reparatie capitala cu schimbari de amortizoare, bucsi, tendoane, etc. Pb ca sa o fac perfecta m-ar costa vreo 20 mil dar vreau sa limitez cat mai mult. deh, a mea nu mai e noua de mult timp si nu-mi vine chiar asa de placut sa bag o poala de bani in ea. Se pare ca m-am facut si de caseta de directie. Ah si am uitat sa va spun ca pana acum, in afara de placute, ulei, rulmenti, etc nu am schimbat decat un cap de bara. in 100k km. ceea ce e remarcabil. 3. Avand in vedere faptul ca am dat pe ea 7600$ (in rate) si acum ar fi evaluata in stare perfecta la vreo 1500-2000$ nu o dau nici in ruptul capului. Mai bine o mai tin vreo 100k-150k (5-6 ani) dupa care o arunc la fiare vechi. 4. Sa bagi bani in ea. La greu. Sa schimbi orice piesa la cea mai mica urma de uzura. Dar un daewoo nu e masina pe care sa o tii mai mult de 5 ani. eu o tin acum ca n-am incotro si nu am bani de aruncat. PS: Am uitat sa va spun argumentul cel mai tare pt care eu o pastrez - motorul merge perfect si nu consuma gram de ulei. Deci cel putin pana in 200k se va duce linistit fara segmentare. Link to comment
Shenck Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 1.Tico SL 1998 2.Minim 300000 km 3.Nu intentionez sa o dau, indiferent de stare, sau daca iau alta 4.Sa nu mai merg la mecanici cirpaci care mai mult mi-au stricat-o Link to comment
iso Posted June 26, 2004 Share Posted June 26, 2004 1.Cielo Exe LPG 2002 2.Cam 300.OOO KM 3.Inca 3-4ani 4.Tinuta din scurt la consumabile in asa fel incit s-o vind ca noua(satarea) Link to comment
VIPER Posted June 26, 2004 Share Posted June 26, 2004 1. Espero 1.8 CD, 1998 2. Peste 1 milion. 3. Indiferent ce bani o sa apara in casa, indiferent daca o sa imi iau o Impreza, asta va ramane! Astept doar sa termin leasing-ul si sa incep modificarile la ea (acum nu am voie prin contract). Vreau sa schimb trenul de rulare, motorul, evacuare, admisie, tot, sa ramana doar carapacea de Espero... Cam in genul Cielo-ului lui Sebastian (cel de 150CP)... 4. Schimburile de consumabile la timp (de fapt la cu 15% mai devreme!), controale la sange la orice zgomot sau neregularitate in mers... Reparatii unde e cazul, pana nu se intind problemele... Link to comment
Pedala Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 1.Tico SX '98 114000km. 2. Cam 250-300 3.Cat o tine. Intentionez sa-mi iau altceva in 2- 3 ani si atunci o mut la bunica-mea in garaj. Nu merita sa o dau, mai bine se foloseste altcineva cunoscut de ea, adica garaju cred, ca nu o sa ma lase inima sa o dau pe mana la altul. 4.Bani si schimbat totul la timp. Eu schimb ulei + filtre la 5000km. In schimb in ultimii 20000km la 10000km si nu-mi place cum merge. Am stat cam prost cu banii. CAnd face 115000 revenim. Link to comment
VAXXi Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 1. Daewoo Espero 1.8 CD din 1995 2. Acum am aproape 112.000 km la bord. Cât rezistă - habar n-am. Motorul l-am făcut la 100.000 km, acum nu papă nici un mililitru de ulei. 3. Iarăşi, habar n-am pentru că nu sunt un om cu planuri făcute dinainte. Totuşi, n-am de gând să o vând în viitorul apropiat, deoarece mi se potriveşte de minune. 4. S-o îngrijeşti, ce altceva ? Pentru motor, doar ce-i mai bun: ulei de calitate, curatare de injectoare, benzină bună, filtrul de benzină şi de aer schimbat la timp. Întreţinere preventivă: schimbat furtune, conducte, garnituri. Pentru caroserie: remedierea rapidă a oricărui defect cu potenţial de distrugere, cum ar fi apariţia petelor de rugină. Pentru restul: piese noi, şi nu cârpeli. Link to comment
keluboss Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 1. Matiz Economic 2. 800 de km dupa aia tb sa-i pui benzina 3. Pina o termin de platit (5 ani) 4. Don't fac with it, it won't piss on you Link to comment
DragosB Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Ma bag si eu in discutie , desi din semnatura se vede ca nu-s posesor de Daewoo ; tot acolo se vede ca-mi doresc unu' , iar cu putine sanse o sa si am un Espero . Acu' , cat de cat on topic : 1) - 2) Totul depinde in primul rand de cum este ingrijita masina . Spre exemplu , masina mea are 250.000 km si inca mai are putere , desi cam cere o segmentare . Insa , cel putin da cand este la mine ( de 2 ani ), nu i-a lipsit nimic dragutzei . 3) p-asta o s-o bag saptamana viitoare in vanzare ( ca acu' trebe sa merg cu ea in service , caci imi face figuri bateria - se descarca - si mi-e sa nu fie alternatorul ) ; viitorul Espero ( sau Cielo daca nu am bafta cu Espero-ul ) am de gand sa-l tin cam 1 an , maxim 2 . Asta depinde si de numarul de kilometrii cu care-l cumpar ; in principiu , cand se apropie de 200.000 km o sa incep sa ma gandesc sa-l vand ( daca ajung la atatia in 2 ani , desi ma cam indoiesc ... ). 4) In primul rand uleiul si filtrul de ulei schimbate la timp ( eu schimb la 5000 km , chiar daca uleiul este garantat pt 7000 km si intotdeauna schimb si filtrul ) ; pe cat posibil numai benzina buna ; mers din cand in cand la controale in service ( chiar daca nu bate , scartaie sau huruie ceva ) ; cosumabilele schimbate cu piese de calitate si nu trebe asteptat ca un scartait usor sa devina huruit spre ex. Cu alte cuvinte , o masina este ca femeia : daca nu ai grija de ea , te lasa cu ochii in soare ! Link to comment
tico_RS Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 o sa-mi pastrez tico pana imi iau tt (deci vro 10 ani) sincer sa fiu e una dintre cele mai fiabile "masini" si economice din cate am vazut pana acum si cand vad berline mai scumpe mi se face paru maciuca. in oras nu m-am simtit niciodata umilit de nicxi o alta masina . Link to comment
expero 16V Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Si eu o sa-mi pastrez Espero pana o sa-mi iau Boeing 747 Link to comment
emilv Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 eu am avut pana cum 2 cielo hb (unul din 97 altul din 99) cel din 97 a fost super intretinut, l-am luat la 62000km si l-am dat la 98000, in 2 ani cat l-am folosit am pus duralube de 5 ori, ulei bun (aral), la 70000km i-am schimbat axa came + 3 tacheti (nimic articulatii) mergea extraordinar si consuma putin (90km/h - 6.2%). cel din 99 nu a mai avut parte de asa un tratament, dar intretinerea a fost destul de buna (numai ulei selenia sintetic cel pt alfa nu cel pt fiat, un capat de bara + un pivot) am facut cu el aprox 30000km, consumul un pic mai mare (90km/h - 6.5%). Dupa acesta experienta pot spune sigur ca motorul de cielo duce lejer peste 300000km daca ai brija sa-i dai papa bun, ca si articulatii cred ca orice masina (starina) tine in functie de cum mergi cu ea. Acum am o nubira wag I personala cu care nu prea merg, constant merg cu o nubira II sedan merge extraordinar si nu consuma mult cum ma asteptam (la viteza de 150 - 160 km/h: max 7.8 fara ac, iar in bucala mai mult de 9% nu vrea sa ia (tot fara ac). Oricum din cate stiu si la aceste modele axa cu came trebuie schimbata pe la 70000-80000, articulatii ok pana acum, cred ca fiabilitatea motorului se aseamana cu cea de la cielo. Link to comment
danielson Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 1. Matiz E 2003: 9500 km 2. 450-500.000 km 3. pana in 2006 4. sa mergi la reviziile periodice Link to comment
relu17 Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 1. Espero 1.8, 1998 2. 300000km (am vazut unul care avea 400000km) 3. 2007(intram in UE sa speram) 4. Piese ieftine si bune in Germania (1000E un Espero cu 100000km adica cam 30-40000 la noi) Link to comment
Alezz Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 1.Cielo Standard 2005 SOHC 1,5. 2.Cam 1.000.000 km. 3.Nu ma despart de ea decat daca o sa fiu intre 4 scanduri. 4.Intotdeauna tot ce e mai bun(nu conteaza pretul)si toate facute la timp. Link to comment
Guest Mecmar Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 :1. Ce masina Daewoo ai? 2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista? 3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi? 4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp? <{POST_SNAPBACK}> 1. Daewoo Matiz - 2003 E/AC 2. Sincer, nu stiu. Doar din auzite in jur de 300-400.000. 3. 4 ani 4. Cele specificate de constructor Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now