Jump to content

Cat intentionati sa va pastrati masina?


Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Daewoo Matiz-2004 + Chevrolet Kalos -2006( asta se pune?)

2.probabil ca in jur de 150.000km

3.Multumit de amandoua , dar probabil la anul upgrade de la Kalos la Lacetti sau altceva

4.Revizii + intretinere ok

Edited by body
Link to comment
  • 1 month later...

1. Opel Astra 2.0 DTI 16V

2. sunt motoare de anduranta care pot ajunge pana spre 450-500.000 km

3. Teoretic o masina se tine nu mai putin de trei ani si nu mai mult de 5.

4. Uleiul bun e viata masinii. Atentie si la combustibil si schimbatul filtrelor la timp.

Link to comment

Am un Tico SL din 1998,masin nu va fi vanduta,ii va ramane baiatului meu si cred ca va duce pana la 600000km motorul,sunt destul de fiabile cele de tico.Va rezista inca 8ani daca e intretinuta cat de cat bine si daca ii sunt puse piese originale si sa nu mai vorbim de carburant si ulei.

Eu as vrea sa-mi iau un ford turneo connect 1,8cdti la anul.

Link to comment

TICO Forever!!! Sper sa iau ceva asemanator ca si cost si fiabilitate cand se va inventa . Oricum tico-ul se pastreaza in "muzeul" familiei. Am cautat unul cat de cat bun , 8 luni . Nu l-as da pe nimic. Poate doar pe un Ferrari si asta doar ca sa-l vand si sa-mi fac un parc auto plin cu Tico-uri :) ) .

Link to comment

Eu intre timp m-am razgandit...

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...c=826&st=20

 

Dupa ce rezolv problemele de aici http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...=659&st=920

 

daca mai crapa ceva o marit si caut alta (fie GPL fie diesel).

 

PS Imi pare rau dupa Ibiza... aia in 3 ani n-a avut nici o pb desi avea mai multi km si am tras de ea cu dintii, iar rabla de nubira ma sacaie in continuu...

Link to comment

Offtopic

mr: e normala comparatia care o faci tu, fiindca le-ai ai pe amandoua, insa eu m-am convins ca si in ziua de azi conteaza norocul cand achizitionezi o masina noua, nu mai zic una SH, iar la tine ambele au fost asa. Cred ca Seatul a fost fabricat intr-o perioada cand acea fabrica trebuia sa impresioneze cumva clientul, Seatul fiind cam necunoscut chiar si in vest inainte de '95 dupa stiinta mea. Bravo lor au reusit, nu stiu daca acum ai cumpara un Seat nou si ar rezista atat de bine la fiabilitate ca cel pe care il ai tu. Nu uita ca masinile tale au ambele peste 100k de km, iar actualmente, producatorii cam atat ofera garantii (fie ele si extinse sau platite). Dupa aceea incep sa cada totul pe ele (nu ma refer la marci premium sau japoneze :) )

 

Ca idee, eu am fost supermultumit de Nubira, am mai scris pe-aici, dar in 70000 de km, nu am schimbat nimic la ea, si sunt chiar surprins ca greierii nu au aparut mai ales la ce drumuri avem noi... Nu vreau sa fiu cine stie ce patriot, insa imi pare ca cei de la Craiova le-au asamblat bine si cu destula bagare de seama (cel putin modelul asta).

Sper sa reusesti reparatia si sa nu mai ai probleme. Bafta !

Link to comment

tot offtopic

 

La bucse si tobe m-as fi asteptat, e normal, sunt piese de uzura si imbatranesc. Cu tobele e cu atat mai scuzabil cu cat ciobanul care a schimbat catalizatorul le-a montat alandala.

Si greierii, mai treaca-mearga.

Insa figura cu caloriferul m-ar fi deranjat si la Moskwich 1500 din '81, nu mai spun de o masina din anii '90 sau 2000.

Link to comment

1. Ce masina Daewoo ai?

 

Kalos ... Chevrolet Kalos all black :D

post-1757-1158411308_thumb.jpg

 

 

2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista?

:shock:

Vreo 200 mii in conditiile actuale*

 

3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi?

 

Inca 3 luni sau cel tarziu pina-n primavara.

Motivul : prind o super oferta .. pejo 307, 2003, 40k km, full la 6.500 euro :)

 

4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp?

Mesteri destepti, consumabile provenienta GM, garaj, spalat la 2 sapt. etc . :)

 

*conditiile actuale = garaj, benzina 98 si Evo, revizii la timp,necalarita (cam 50km/saptamanal :redface: ) etc

Edited by Lucian79
Link to comment

@Mircea, Ovi

 

Scuze pentru offtopic...

 

La 90.000 am facut revizia "mare", cu schimb de curea de distributie si antigel. A uitat meseriasul de lichidul de frana :-W . ~550euro. Consumabile, treca-mearga. Bujii schimbate, fise nu.

Fise bujii (aduse din Ro), am uitat cat costa. Cele vechi chiar erau nasoale, nu le-am schimbat doar preventiv. Consumabile.

Inca o consumabila membrana +reglaj vaporizator (~70E)

Inca o consumabila pivot de directie - joc, respins la CT (unul singur, ~70E)

Inca o consumabila bucse suspensie - joc, respinse la CT (~160E)

Trancane si cele de la barele de egalizare (cele din fata trancane, cele din spate au joc vizibil). - O sa le fac in Ro. Consumabile. Aici costa aprox 250E si fata + spate.

Omologat instalatia GPL (trebuie facuta periodic, urmatoare e peste 8 ani daca nu ajunge la fier vechi). ~350euro. Cu ocazia asta mi-au stricat artistii astia limitatorul de umplere.

 

Schimb ulei + filtru la fiecare 10k, nu 15k asa cum scrie in manual.

 

 

Calorifer=consumabil? :-? La Moskwich si la Seat m-au tinut vorba lui Ovi, "o viata de om"....

Toba finala + racord elastic - consumabil?! E drept ca nu e vina masinii, e vina meseriasului care a schimbat catalizatorul si care a monatat linia de tobe la misto :-W

 

Toate in mai putin de singur an, de la 88 la 113k.

 

 

Prin comparatie, la Seat, in 3 ani de la 106 la 176k

Cablu de deschidere capota - 2E + bila neagra rai (injuraturi :D )

Curea de distributie + curea alternator, schimb facut in regie proprie 25 euro

Flanse prindere amortizor (alea de sus, cu rulment) - 56E

Bujii - o singura data, la 130k. 16E

Antigel schimbat o singura data, odata cu cureaua de distributie, la 120k.

Stricat geometrie in Franta - 45 euro, la meseriasii lui peste care au declarat ca nu se poate regla (dupa ce au stricat-o). Indreptata in Galati 15E.

Ar fi trebuit schimbati la 170k rulmentii fata, 240E. Insa am maritat-o ca fraierul...

 

Mircea, Seatul avea viteza maxima constructiva 157. 170 pe bord am prins timp de 3 ani cred ca de peste 50 ori, iar +6000rpm servea de cate ori ma apuca cheful de curse pe serpentine (adica o data la doua zile). Moskwichul (vit maxima constructiva 140) lua 140 pe bord de fiecare data cand ieseam la gratar :D (sau 115 cu a 3-a de cate ori ma luam la intrecere cu un Cielo :D )

Nubirei i-am dat +200 pe bord de 3 sau 4 ori intr-un an si nu am depasit niciodata 5800rpm (am vazut pe o diagrama ca la peste 5800rpm puterea incepe sa scada).

Pot spune deci ca sunt mult mai cuminte decat eram in tinerete, si cu toate astea am mult mai multe batai de cap...

Edited by mr_
Link to comment
  • 2 weeks later...

1. Matiz SE, 2000

2. Trebuie sa-i fac setul motor... se mai raspunde la intrebarea "cat rezista"? :) ) (asta pt ca am cam luat teapa la cumparare)

(am impresia ca a rezistat deja vreo 150K, desi la bord arata 65 - deh, marlanii de bijnitari)

3. Nu-l vand decat cand va fi apt pt programul Rabla :D (12 ani vechime, din cate stiu)

4. Cea mai buna masura e de a o cumpara NOUA, nu SH :D Restul vin de la sine...

 

 

NU mai scrie in limbaj IRC

Edited by Mircea
Link to comment
  • 3 weeks later...

1. Ce masina Daewoo ai?

Cielo 1997 cumparat anu asta

 

2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista?

inca vreo 150-200 000 (acu are 111) . De ce n-ar rezista ?

3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi?

Deabea am luat-o, deci pana in 2011-2013 (asta daca nu cumva voi prinde o Leganza ca are abs).

4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp?

Intretinere, intretinere, intretinere. (si mai domol decat pana acum;noroc ca ma ajuta Noul Cod)

Link to comment
  • 1 month later...

1. Ce masina Daewoo ai?

cielo exe.16v, lpg, 2004. (are acum 42k km).

 

2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista?

multe sute de mii, daca o sa bag bani in ea de pe la 120k km...

 

3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi?

inca 2-3 ani.

 

4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp?

revizii la zi, ulei bun, nealergata intr-un mod constant...

Link to comment

1Daewoo Cielo Std,A/c iulie 2004,37700km

2La stilul actual de condus,multe sute de mii de km,clar de vreo 10x mai mult decat o sa aiba cand o sa o vand->cu mentiunea de a fi pastrate toate conditiile.

3Cel mult pana in vara lui 2007

4Sa o utilizezi in scopul in care a fost proiectata minim 75%din timp,revizii facute cand trebuie,inlaturarea la timp a orcarei mici probleme survenite...si multe altele.

Link to comment
  • 2 months later...

1. Ce masina Daewoo ai?

 

Daewoo Matiz SE Power/RSP care are 4710km.

 

2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista?

 

Sper ca macar 200k km sa reziste fara cheltuieli majore (intentionez sa am grija de ea).

 

3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi?

 

Pai avand in vedere ca e luata pe leasing cel putin 5 ani(4 ani dureaza leasingul), sa vad cum se comporta pana atunci, dar 4 ani sigur.

 

4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp?

 

Revizii la timp daca nu mai devreme de termen, consumabile foarte bune, incercarea de o meneja, chiar daca este folosita zilnic(ocolit gropi, fara forja inutila la plecarea de la semafor, fara miscat 5 metri mai in fata de 10 ori intr-un minut la coada de la semafor ca asa au facut cei din fata) si in general mare atentie la ce se baga in ea (consumabile).

Edited by closchkutza
Link to comment
...fara miscat 5 metri mai in fata de 10 ori intr-un minut la coada de la semafor ca asa au facut cei din fata)...

Ete scirt. Cu chestia asta nu faci decat sa tii intersectia din urma ta, blocata!!!

Link to comment
  • 1 month later...

1. Ce masina Daewoo ai?

Nubira II - 35.000km, cumparata la 27.000

 

2. Cate sute de mii de km crezi ca rezista?

Destule

 

3. Cat timp intentionezi sa o pastrezi?

 

Pana la sfarsitul anului 2007, cred (deh, ma plictisesc repede :D )

 

4. Ce masuri concrete crezi ca trebuie luate pentru a-ti mentine masina in stare de functionare cat mai mult timp?

Consumabile de calitate si schimbate la timp + un stil adecvat de condus.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...