Jump to content

Ford Ka


BAD_MF

Recommended Posts

Am vandut cielo si am luat pentru sotie un Ford ca. Masina este adusa de catre o cunostinta din Germania, este fabricata in 2001 si are 80 000 de km. Culoarea este honour green(un verde dragut), are jante de aliaj echipate cu pneuri Nokian pe fata si Continental pe spate 175/65 R13, toate de zapada si noroi.

Motorul este endura 1.3 de 60 de cai care se infinge foarte bine, am inteles ca acest motor este mai special deoarece atinge cuplul maxim la o turatie mica(inca nu stiu date exacte). Are aer conditionat, geamuri electrice, radiocasetofon, inchidere centralizata, airbag, bancheta rabatabila etc.

 

Am facut un drum de 500 de km dus-intors cu ea, pe la munte, si s-a comportat exemplar, 4 persoane + bagaje mergea lejer cu 130-140, am urcat pe serpentine, ceata, noroi si zapada, consumul a iesit 5.5(destul de bun avand in vedere conditiile de mers). Am remarcat si ca este surprinzator de stabila.

Mie imi place foarte tare, sotiei la fel, sper sa ne tina cat mai mult. Oricum ea o s-o conduca mai tot timpul.

 

Poze cat de curand, acum nu am!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ieri i-am facut un schimb de ulei la masinuta, cu Aral 10w40 blue tronic, pe ulei am dat 1 milion(4litri), filtru 200 de mii si manopera 150 de mii, am mai luat si o solutie care curata motorul inainte de schimb SHell 120 de mii. Am facut schimbul la un service Bosch, la FORD ma costa 55 ron fara tva.

Ce stiti de aral sunt bune?

Link to comment

pai tu ai dat pret de ulei sintetic pe un ulei mineral... la 1 milion aveai mobil sau elf 5w40...

ma rog, daca il tii 10k e in regula...

Link to comment

"Ieri i-am facut un schimb de ulei la masinuta, cu Aral 10w40 blue tronic."

Stiu,de la un coleg de-al nostru(care este mecanic) ca,nu este bine sa folosesti Aral dupa alt ulei,cica ar fi o reactie chimica ce ar dauna motorului!

De altfel,Aral este un ulei foarte bun dar, sa-l folosesti in continuare daca ai tot Aral in motor!

Toate bune,

Link to comment

Uleiul il tin max 10 000, nu prea vad sa aiba ce sa pateasca. Oare daca la urmatorul schimb pun tot aral dar 5w30 are ceva?

Am primit o oferta pentru casco la ford cu 230 de euro pe an, vi se pare mult/putin??

Link to comment

Pe Espero am pus prima data Daewoo 5W30 apoi Aral 10W40. Pretul a fost tot pe acolo. Nu mi-a zis nimeni de reactii ciudate, iar Aral e vazut si aici si afara foarte bine... Sa ma ierte ALX, dar daca Renault foloseste ELF nu inseamna si ca este cel mai bun... Eu personal nu mi-as pune pe masina Mobil, Elf, Castrol de exemplu... Chestii personale.

 

Sa-ti traiasca masinutza, astepam poze!

Link to comment

Mersi de urari! O sa pun poze da e cam murdarica acum! Anul asta in mai face 5 ani masina. Oricum e ingrijita. Asigurarea la Carpatica o fac, am o cunostiinta acolo si nu imi fac griji in caz de ceva.

 

Azi am terminat de depus toate actele si in 7 zile imi vin numerele noi si certificatul de inmatriculare! Urmeaza sa ii montez alarma, pe logan am un maat de care sunt multumit, dar parca m-ar tenta o alarma cu pager si pornire motor din telecomanda , ce modele bune stiti si la preturi mai accesibile? eventual un site pe net de unde sa se poate comanda direct..

Edited by BAD_MF
Link to comment

Ceva in genul asta vreau si eu, dar am gasit mai ieftin. Tot cu pager si pornire motor firma wintec parca, la 4 milioane alarma+1.8 milioane montajul, deci ies pana in 6 milioane cu totul. Si pana la urma ce alarma ti-ai pus? Inca sunt in dilema daca se merita.. daca nu imi pun tot maat 3.5 milioane cu tot cu montaj.

Link to comment

Pai si asta e tot Wintec. Mergi pe site-ul de ti l-am dat, ia-l de la zero si dai si de ce zici tu. Si ai si la ei manopera inclusa.

 

La mine alarma, cum ziceam si la Masina mea, se numeste CASCO. Alarmele agreate de constructor (atentie, nu de dealer, de constructor!) si care pastreaza garantia, sunt alarme care respecta normele CE, adica nu urla cand trece pisica pe langa ele sau cand tuna afara. Urla doar cand e sparta masina. Si nu m-a interesat o astfel de alarma... La ce ma ajuta sa-mi urle si sa-mi strice noaptea? Daca e sa o gasesc sparta dimineata, asta e, macar am dormit bine...

 

Ca paranteza, dupa ce intram in UE si alarmele din RO vor trebui aliniate la aceleasi norme. E Lege in statele UE.

Link to comment

Asa cred ca o sa reclam si eu un vecin idiot!! Sta pe la etajul 10 sau ceva de genul si are senzori de perimetru, eu stau la etajul 1 si orice pisica/om/caine trece pe langa masina tipa si ma omoara!! Faza e ca oricum omul nu aude..

Link to comment

s-aude de la 10, doar daca-i pe partea ailalta a blocului nu aude. asta e nesimtire la romani,

si militienii nu fac nimic, le e lene de ii doare in.. cot

 

dar... :worthless:

Edited by Tommy
Link to comment
  • 4 weeks later...

Azi m-am hotarat si am pus pe masinuta o alarma maat, simpla si eficienta, am zis ca nu are rost sa dau 6 milioane pentru pager, si in plus am dat 100 de mii la meserias si mi-a pus si deschiderea portabaj pe telecomanda(apropo pentru logan vrea 500 de mii fara factura). I-am schimbat garnitura capac culbutori ca era cam uzata, filtru de aer, am urcat-o pe rampa si am verificat tot ce trebuie, totul e ok.

 

Acuma vreau sa va intreb ceva, sapt trecuta sotia a avut nenorocul sa o atinga o caruta :wallbanger: ..din fericire nu a reusit decat sa-i zgarie coltul stanga de la spoiler. Casco nu am apucat sa fac, si nu stiu cum sa fac pt ca spoilerul nu se poate repara(nu e spart dar e zgariat tare) decat daca il vopsesc. Trebuie sa mentionez ca spoilerele nu sunt vopsite si m-am dus la meseriasul lui peste de la un service daewoo care a zis ca nu se baga sa vopseasca ca sare vopseaua, cand m-am dus la firma de vopsele au spus ca nu conteaza ca e mai zgrumtuors plasticul ca se trateaza cu primer si sprit-chit si sta vopseaua fara probleme.

Partea respectiva din spoiler costa un milion, acum nu stiu ori schimb partea aia, ori vopsesc spoilerele fata/spate care ma ajunge cam 5-6 milioane dar va arata si ceva mai bine.

 

Ce ma sfatuiti, e posibil sa nu prinda vopseaua chiar daca e tratat plasticul ??? nu as vrea sa ma trezesc cu vopseaua sarita..

 

Poze sapt asta fac..ca vreau sa-i mai pun un ornament inox si sa o spal :mrgreen:

Link to comment

Repara zona respectiva prin slefuire, apoi chituieste frumos cu un chit cu fibra, da-i un primer si vopseste-l negru mat. Asta presupunand ca spoilerul e negru.

Eu am avut o astfel de problema la vechea masina la care un spoiler de spate era vreo 6 milioane. Era spart, l-am dublat cu fibra de sticla, chituit la exterior, slefuit si vopsit. Nici nu i-am dat primer, pentru ca am aplicat vopsea nitro negru mat, care s-a uscat repede si bine. Am dat 2 straturi si nici nu se cunostea ca a fost spart. Ca si idee, am facut chestia asta acum 2 ani si este inca pe masina, in aceiasi stare ca si dupa reparatie.

Link to comment

Da, dar in cazul asta iti recomand un primer intai si apoi vopsea, si totul facut profi. Eu le-as face negru mat pentru ca sincer, mi se pare aiurea in culoarea caroseriei la ca, ar face-o cam indefinita. In plus, negrul mat este mai ieftin si ai si avantajul ca mai astupa un pic din eventualele imperfectiuni.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...