djtheone Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 @ Dj_Dark Am curatat si acel papuc si problema persita. Eu ramana cu gandul la termostat si ma gandesc ca el nu mai lucreza cum trebuie din cauza la mizeriei sau ce o fi pe acolo,dupa cateva deschideri se mai deblocheaza dar tot nu lucreaza cum trebuie pentru ca teperaturia apei ramane mai sus de cele 2 semne. Schimbam si termostatul dar e bagat sub distributie si tare imi e sa nu imi sara motorul din punct plus de asta nu stiu ce termostat sa iau,ma refer la ce brand, sa fie bun sa nu stau tot timpul sa dau apa afara ,sa dau distributie jos si toata munca pentru un termostat de proasta calitate. am fost la 2 service-ul cu ea, am explicat problemele (mai am o problemema la ambreaj dar nu este locul de a discutat aici) si se uitau la mine si se vedea clar ca vor sa imi ia banii fara prea mult efort. exemplu,le- am zis sa verifice uleiul (la ambele service-uri),sa verifice la calitatea uleiul nu nivel ca la nivel stie oricine si raspuns,paaaii nu se poate verifica se schimba la un anumit nr. km.antigeul,ceva asemator,ca trebuie schimbat si dupa fiecare chestie imi ziceau,avem noi la pertul de ... eu ce sa inteleg? Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 (edited) Verifica daca ventilatorul fuctioneaza cand acul este peste cele 2 puncte. Edited November 2, 2012 by Dj_Dark Link to comment
djtheone Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 (edited) Ventilatorul nu functioneaza peste cele 2 puncte,incepe sa functioneze dupa ce sta pe rosul cam 1 minut si atunci pentru cateva secunde (15 - 20 secunde).termocupla aceia de pe radiator am schimbat-o. asta se intampla cand stau pe loc, si indicatorul sta si mai sus fata de cum sta in mers.lafel ca si in mers,urca de 3 ori in interval de 10 min dupa care ramane putn mai sus fata de cum sta in mers,adica 2 mm sub dunga alba superioara.sper ca m-am facut inteles dupa cum am explicat.. Edited November 2, 2012 by djtheone Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 (edited) Atunci problema este de la circuitul acului (ceas, fir, sonda) care este separat de cel al ecm-ului. Pe rosu ar trebui sa intre treapta doua de ventilatie (care le comandata de ecm) concomitent cu aprinderea check-ului daca apa ajungea intr-adevar acolo. Sonda ECM-ului se gaseste imediat sub delco si se poate vedea pe scanner valoarea reala a apei. Schimba sonda sau mai bine du-te la un tester. Edited November 2, 2012 by Dj_Dark Link to comment
djtheone Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 eu din ce am citit aici am inteles ca sunt 2 sonde,cea de la ECM situata langa delco care pune ventilatorul in treapta a2a viteza si becul martor din bord(adica ajunge apa la 102 grade) si a 2 a sonda este undeva pe la admisie care are legatura directa cu indicatorul din bord,firul de la aceasta daca il deconectez si il pun masa acul urca rapid sus. nu cred ca este o problema la prima sonda despre care am zis mai sus pentru ca :nu se aprinde becul martor nici ventilatorul nu trece pe treapata a 2 a viteza. mai mult o speculez pe cea de la indicator.am uitata sa zic in posturile anterioare ca la problema asta s-au uitata 2 "mecanici" in service uri diferite si au zis sa nu imi fac probleme... Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Eu ce ma chinui sa zic de vre-o 2 posturi incoace? Link to comment
djtheone Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 ok, scuze. o sa-l inlocuiesc pe cel de la indicator dar am sa-l pastrez si pe cel vechi.poate chiar in seara asta.imi recomazi un anumit producator? Link to comment
djtheone Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 (edited) salut ! cred ca am rezolvat problema,am schimbat sonda de la indicator,nu se mai duce pe rosu,chir din contra,abia urca,in 15 min de stap pe loc si turata usor din cand in cand pana la 3000rpm abia a ajuns la primul punct dintre cele 2 abia vizibile si cand o lasam in 900 rpm cobora foarte usor.a pronit ventilatorul odata,cel putin, odata l-am auzit eu dar nu urcase acul dupa cum am zis mai sus. O intrebare. este normal ca acea sonda de la indicator sa se desfileteze ca si cand pasul ar fi incalecat? lafel a intrat si cea noua,chiar mai mai greu.m-am uitat sa vad daca este filetul stricat dar nu era. Edited November 5, 2012 by djtheone Link to comment
horce40 Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 salut la mine problema sta cam asa:pornesc si o las pe loc la relanti si peste 20 minute (cam asa) incepe sa se ridice acul daca stau pe loc se ridica normal pana la jumate si porneste termocupla ...dar daca plec cu masina scade cam la sfert de ceas si acolo sta ori cum as conduce .. ce poate sa fie de nu sta si in mers la jumatate . mentionez ca am schimbat termostatul in vara si era made in germany mai concret de opel... deci pe loc totul e normal insa in mers scade la sfert ceasul la temperatura ...ce poate fi???? Link to comment
bibicu Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) On 2/3/2014 at 5:03 PM, horce40 said: salut la mine problema sta cam asa:pornesc si o las pe loc la relanti si peste 20 minute (cam asa) incepe sa se ridice acul daca stau pe loc se ridica normal pana la jumate si porneste termocupla ...dar daca plec cu masina scade cam la sfert de ceas si acolo sta ori cum as conduce .. ce poate sa fie de nu sta si in mers la jumatate . mentionez ca am schimbat termostatul in vara si era made in germany mai concret de opel... deci pe loc totul e normal insa in mers scade la sfert ceasul la temperatura ...ce poate fi???? E o problema de logica... Am vazut ca se tot pune aceeasi intrebare. Indicatorul nu are valoare intre 0 si 100 ci mai degraba undeva intre 70 si 100-115max. Cand stai pe loc nu circula aerul prin radiator decat cand porneste ventilatorul, adica la fix 105 grade(nu stiu de ce a optat daewoo pentru valoarea asta, o consider prea mare). Termostatul da drumul antigelului in radiator undeva pe la mijlocul scalei de temperatura, iar ventilatorul porneste aproape de limita de sus. Cand stai pe loc temperatura urca, chiar daca termostatul "si-a dat drumul" pentru ca radiatorul nu este ventilat, cand te pui in miscare aerul raceste radiatorul si e normal sa scada temperatura. Nu e o problama cu instalatia masinii, e numai o diferenta maricica intre temperatura de lucru a termostatului si cea a termocuplei(la cielo pe radiator, la espero comandata de calculator). Prin urmare, ca sa citez un "mecanic destoinic"... "asa face ele". In cazul tau e doar un decalaj pe indicator, poti sa-l schimbi, sau sa te obisnuiesti cu el. E bine ca sti unde e prea sus, oricum nu spune nimeni ca indicatorul ala e un instrument de precizie Bafta! Edited June 24, 2014 by bibicu Link to comment
Geo_ZGA Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Ventilatorul porneste pe la 92-95 grade, nu la 105... verificat cu testerul de mai multe ori. Link to comment
smv Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Se pare ca aveti cate o dreptate fiecare (ca la tribunal): viteza mica la 90-95 grd.C si mare la cca.105 . Link to comment
Geo_ZGA Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Posibil, nu ma contrazic... cat am stat cu testerul pe ea, vara trecuta (de multe ori), nu a ajuns la 100 grade. Link to comment
smv Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Numai in cazuri f. rare racirea trece pe viteza mare fiindca motorul nu ajunge la temperatura de 105 grd.C decat la solicitari deosebite (drum de coasta abordabil cu viteza mica cand nu se beneficiaza de ventilatie naturala - ex.: Pietroasa - Padis; pe vremuri, prin '80, faceam 2 popasuri cu Dacia 1300 pentru a nu "da in fiert") Link to comment
Espero1994 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Salut am si eu un espero 1.5 16v 1996 , apa ajunge normal la jumate dar la un anumit timp sare peste jumate aproape de urmatoarea linie si dupa revine la loc , de exemplu daca merg cu 100+ nu am probleme apa e la jumate cum e normal si cand umblu prin oras intaia a doua a treia maxim mereu sare peste jumate si revine la loc... ce ar putea fii tin sa precizez ca iarna nu am avut probleme ... Link to comment
cris06 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Verifica, intai, suruburile ce fixeaza indicatorul in tabloul de bord (adica ceasurile). Asta implica demontarea tabloului de bord. Apoi verifici sistemul de racire. Posibil a fi termostatul. Link to comment
tunning4life Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Nu e normal sa creasca temperatura daca se asteapta la semafor si apoi in mers aerul sa raceasca inapoi? Ceva de genul patesc si eu dar nu am crezut ca am o problema Link to comment
mike.omega Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 (edited) Am aceeasi problema la Nubira, am verificat si curatat termostatul si carcasa, functioneaza perfect. Am luat la pipait radiatorul de apa (asta dupa ce am decuplat electroventilatoarele) si am descoperit ca este cald numai pana la 1/2 (pe inaltime). De aici rezulta faptul ca al meu radiator este colmatat partial. Cu ce si de ce nu-mi explic deoarece nu am pus decat apa distilata si antigel. Am incerc sa curat cu o solutie din comert de turnat in sistemul de racire dar nu curata destul. Singura rezolvare e demontarea radiatorului. Edited June 7, 2015 by mike.omega Link to comment
cris06 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Eu cred ca e normal: un radiator produce schimbul termic intre lichidul din interior si aerul exterior, adica convectie (in mare). Niciodata turul (adica partea de sus) nu va avea temp. returului (partea de jos). Diferenta dintre ele e de vreo 20gr. C. Verifica acasa un radiator de incalzire sa vezi ca e la fel. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now