Jump to content

Creste sau scade Temperatura Apei


Recommended Posts

Salutare sunt fresh pe acest forum pe care il urmaresc de ceva timp...

am patit si eu ceva asemanator, termostat defect in pozitia deschis apa mea nu prea urca deloc...rezolvare am schimbat termostatul (este localizat in partea drapta fata a motorului inainte de furtunul care duce in radiator e un cot de metal prins cu 2 suruburi) si am pus si carton care acopererea jumatatea dreapta a radiatorului...solutie ineficienta in cazul meu..mai bine era fara el explicatia pe care mi-am dat-o fiind faptul ca termostatul se deschide mai repede circuland apa prin radiator si per total temperatura era mai joasa ..deci am renuntat... referitor la oscilatiile temperaturii in mers sau stand mie mi se par normale atata timp cat nu depasesc jumatatea cadranului (la espero) fiindca ventilatorul nefunctionand cand mergi iti bate vant din fata automat temperatura scade putin cand stai mai ales dupa ce ai alergat-o nu mai ai vant deci...creste..pana la jumatate cand intra prima treapta a ventilatorului (parca pe la 95 grade)

 

parerea mea si cu aceasta ocazie salut calduros membrii clubului si la cat mai putine probleme cu masinile...

 

Nu mai cita mesajele anterioare!

Edited by ovi_jer
Link to comment

Astazi seara am stat cu ochii pe acul de temperatura, pe perioada drumului brasov-moeciu acul de la temperatura a oscilat in continuu de la jumatate la sfert. m-a gandesc sa merg maine dimineata sa schimb termostatul. Trebuie schimbat sau se mai poate face ceva in aceasta privinta. Mersi pentru sfaturi. cam cat ar costa operatiunea aceasta?

Edited by EXE
Link to comment

Salut,

 

Problema : acul de la temperatura se ridica circa 2-3 mm , consum 15% . Am banuit termostatul , am fost la service (Raver Constanta) si au scris pe factura asa: remediat sonda apa , schimbat bujii , pus la punct motor , total: 118 RON.

Aseara am mers vre-o 10 km , motorul s-a incalzit normal , acul de la benzina nu mai scadea vertiginos ca pana acum.

Astazi dimineata am mers 25 km , acul de la temperatura s-a ridicat 3 mm si a scazut de tot cand am ajuns in Mamaia si i-am dat mai tare.

Unde este sonda asta , ca sunt curios , ma gandesc ca nu face contact bine.

Link to comment

sal'tare ... ca si NERA09 ... va pot spune si eu ca ... aparatul analogic de masura temp apa din bord ..este de tip logometru ... deci are 3 borne ..un plus ,un minus ..si semnal de l;a sonda ca sa rezolvati prblm asta cu indicatie aleatorie ... desface-ti bordul ...si pe spate ... contactele se realizeaza prin cele 3 borne cu piulitze ... strangeti piulitele de fixare al indicatorului si treaba e rezolvata

 

 

cu stima ..cav

succes

Link to comment
  EXE said:
termostatul nu e 80 de mii ci 12-13RON din cate am inteles, antigelul se poate recupera.

Vezi ca tre sa iti dea jos pompa de apa ca sa il schimbe(manopera nu costa decat 1,5 mil)...

Link to comment

nu este adevarat ce spune Alezz! La cielo 1,5i 8v termostatul se schimba relativ usor! Trebuie data jos rola de la axa cu came si capacul acela in care este bagat furtunul care duce la radiator. In nici un caz manopera nu e atat.

Link to comment

Am fost astazi sa schimb termostatul la Romintrade, din pacate nu aveau pe stoc pentru executive, asa ca m-am dus in oras pe la magazine daewoo, am fost la toate magazinele pe care le stiu eu (vreo 5) si nu aveau, ce ghinion, oricum saptamana viitoare il schimb ca o sa aduca la service martia viitoare.

Gasisem la un magazin unele frantuzesti (pt dohc nexia) ceva cu ver... dar nu am vreut sa iau altceva decat original (unde mai puneti ca deschidea la 91 C).

Termostatul este in stanga motorului in fata si nu se umbla la cureaua de distributie, doar antigelul se goleste.

Termostatul e cu tot cu carcasa sau fara? Cum e mai bine?

Link to comment

Rezolvarea problemei mele,pe care v-am relatat-o la inceputul topicului a fost urmatoarea...cativa pumni in carcasa bordului si acul a scazut imediat.De atunci nici ca s-a mai ridicat peste limita.Si asta pentru ca am observat ca nimic altceva nu era defect.

Link to comment

Salutare,

 

Cred ca si eu ma confrunt cu aceeasi problema. La mine parca nu mai urca pana la jumatate (ca de obicei) ci doar pana pe la sfert. Asta se intampla de 2-3 zile. Ideea este ca atunci cand sta la sfert nici nu mai baga aer FOARTE cald ci mai degraba caldut ceea ce ma face sa cred ca nu e de la indicator in sine.

 

Ce imi recomandati ? Acel termostat se poate si verifica inainte de a fi schimbat ?

 

Maine dimineata o sa verific si nivelul la antigel ca pe ala nu l-am verificat - ar putea fi si asta o cauza ?

 

Ura !

Link to comment

Baga caldura - dar proportional cu cat de ridicat e nivelul indicatorului de temperatura. Deci dupa cum mie indicatorul imi sta la sfert si caldura este cam la sfert - aerul este caldut, nu CALD cum era de obicei cand se incalzea motorul ...

Link to comment
  wsc said:
Rezolvarea problemei mele,pe care v-am relatat-o la inceputul topicului a fost urmatoarea...cativa pumni in carcasa bordului si acul a scazut imediat.De atunci nici ca s-a mai ridicat peste limita.Si asta pentru ca am observat ca nimic altceva nu era defect.

 

problema pe care o ai este din cauza indicatorului de la bord stai linistit ,o sa iti faca din ce in ce mai des pana cand nu o sa se mai poata rezolva nici cu pumnul in bord, ideeea este cand te duci sa o schimbi trebuie sa vezi ce model este pt ca sunt mai multe modele de ceasuri care nu se potrivesc(adik te duci cu el in mana si zici ca vrei dasta)costa circa 300.000lei vechi

Link to comment
  ovi_jer said:
La wsc problema este un contact electric si anume la suruburile de prindere al ceasului.

 

asa sa fie cum zici tu...dar eu patisem la fel

Link to comment

baieti,dar cu caldura tot nu am rezolvat.

Pompa de apa schimbata,termostat ok,ce sa mai fie?Sa incerc cu o solutie de curatat circuitul?Mi-e frica su nu sparg calriferul sau radoatorul

Link to comment

mai nou am si eu aceeasi problema...dupa schimbarea termostatului incalzea ea mai bine dar nu ca una noua, singura rezolvare pe care mi-au dat-o mecanicii...desfacut caloriferul si curatat la exterior cu aer iar la interior cu o solutie (nu mai stiu cum ii zice dar atentie poate sa crape definitiv dupa spusele lor)....oricum parca s-a mai discutat pe undeva de o posibila infundare a "T" -ului, mai mult nu mai stiu...cine mai are idei..sunt foarte receptiv pana la vara (sau cel mai probabil iarna viitoare :P ) cand vreau sa-l desfac...

Link to comment

Astazi mi-am schimbat termostatul, concluzia: tot mai coboara acul, dupa care se ridica la loc. Termostatul e original GM de cielo. Se pare ca l-am schimbat degeaba, bine ca nu a costat mult (280 de mii cu tot cu manopera). Se pare ca e normal sa aiba unele oscilatii cand este frig afara si se merge cu viteza de peste 70km/h, sub aceasta viteza acul nu se misca.

Link to comment
  • 4 months later...

Sal!

 

Am facut niste reparatii ieri la masina - schimbat ax came si segmenti - totul a reusit dar dupa nu-mi mai indica temperatura. Stiti care ar fi problema?

 

10x!

Link to comment

Va salut,

Am si eu problema cu indicatorul temperaturii, dupa ce am citit pe aici ca e foarte posibil sa fie de la ceas un contact imperfect...am dat cu pumnul in bord si surpriza..sa miscat acul.Acum va intreb..m-am apucat sa defac bordul..am dat plasticul din spatele volanului jos, plasticul prins cu 2 suruburi sus si am ajuns la ceasuri, am indepartat geamul...si de aici...cum fac eu sa ajung in spate...am incercat usor sa trag de el...dar cred ca este tinut de cablul kilometrajului, nu am facut decat sa pun geamul la loc si sa strang cele 3 suruburi de sus pe care se prinde mai tare...tot nu merge acul :(

Va rog o explicatie detaliata cum sa ajung sa strang acel indicator.

 

Va multumesc

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...