cata73 Posted July 8, 2004 Share Posted July 8, 2004 ...am discutat aici care este scump si care este ieftin, ai schimbat tu la 1,5 si s-a schimbat usor? ce ai demontat ca sa il schimbi? Link to comment
expero 16V Posted July 8, 2004 Share Posted July 8, 2004 am demontat un capac in care se si vede intra furtunasul de incalzire de la injectie.Nu-i mare filosofie.Si nici nu este chiar scump. Link to comment
NOX Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Nici eu nu sunt de parere ca trebuie sa schimbi termostatul - daca era sus atunci chiar era o probleme - poate e de vina ceasul - nu indica bine - e decalibrat.- eu asa am patit si la cielo 95 si la espero Link to comment
mongoose Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Tata, du-te in service. 1.5 mil e mult. Fi sigur ca trebuie sa ii dai. Baietii aia au scule de diagnostic si daca nu iti merge vreun senzor sau daca e bulit ceva se vede usor. Le zice si exact ce e bulit. Spre exemplu la mine ultima oara temperatura indicata era de vreo 20 grade. Tipul de la service a ramas surprins si s-a mai uitat pe acolo si a descoperit un senzor (MAT ii zice) care era bulit. L-a schimbat si temperatura reala era de fapt de 47 grade. Diferenta mare. E posibil ca un senzor sa fie bulit, racirea porneste in functie de ce ii transmite senzorul la ECM. Daca senzorul e bulit normal ca merge aiurea. Dar pot fi multe alte probleme, ora de manopera la tipii astia era de 8 euro. Merita sa bage o data calculatorul sa vada ce si cum, poate gaseste si alte lucruri. Link to comment
VAXXi Posted December 28, 2004 Author Share Posted December 28, 2004 L-am schimbat. Prima impresie este că se încălzeşte mult mai repede la mersul prin oraş (până aprind ţigara, deja s-a mişcat acul ce indică temperatura apei). La fâţâiala prin oraş stă aproape de jumătatea scalei. Termostatul vechi nu era blocat de nici un fel, dar se deschidea mai devreme decât trebuia Link to comment
hellcat Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 si eu mi-am schimbat termostatul acu 2 saptamani pt ca era blocat pe deschis de asta vara si cu ocazia asta am schimbat si antigelul de care nu stiam de cand e pe masina. acum e parfum, am si eu caldura serioasa in masina. si cu vechiul termostat pe deschis, prin oras si cu un carton in fata radiatorului, urca in temperatura si acul in bord intre primele doua linii. si numai dupa ce am schimbat termostatul mi-a pornit si mie ventilatorul, pe care de asta-vara il banuiam stricat. Link to comment
relu17 Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 La mine acul de la apa sta la jumatate doar in oras, iar la drum lung sta un pic deasupra primei linii de jos. Caldura baga suficienta dar nu exagerat si din cauza asta am pus pe jumatate de radioator un carton. La scaner nu a indicat nimic deosebit, asa ca deocamdata vorba cantecului "las-o asa ca merge asa" Link to comment
ovi_jer Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 (edited) Deci ia uitativa de zice manualul de espero: Turatia scazuta a ventilatorului (treapta I-a) este activata de termocontactul radiatorului: Cînd temperatura lichidului de racire a depaseste 90°C, termocontactul porneste ventilatorul de racire care lucreaza la turatie scazuta Turatia ridicata a ventilatorului de racire (treapta a II-a) este controlata de de modulul electronic de control ECM prin releul de turatie ridicata al ventilatorului de racire. Modulul electronic de control ECM va porni ventilatorul de racire cu turatie ridicata cînd temperatura lichidului de racire depaseste 105°C. Deci sa nu va mire variatia acului la temperatura apei pentru ca pe motorul de 1,8 nu exista termocontactul de pe radiator.Temperatura va fi constanta si acul nu va mai urca decit cand aerul conditionat este pornit si automat pornesc electroventilatoarele pe trepta mica si in afara localitatii cand racirea radiatorului se face bine datorita vitezei si a curentilor de aer mari. Edited January 1, 2005 by ov_jer Link to comment
VAXXi Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 Aşa, deci am făcut şi testul de drum lung pân' la munte (mă interesa în special porţiunea "pistă de aeroport" dintre Ploieşti şi Câmpina, unde se merge foarte repede, drumul e bun şi drept, şi în mod normal acolo acul cădea fix pe prima liniuţă ("> consecinţa fiind transformarea căldurii radiate într-o idee de căldurică). PARFUM !! Orice i-aş face, acul rămâne la cel puţin un deget de limita inferioară a scalei, căldură berechet, etc sunt mulţumit Link to comment
alx Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 bre, ce fel de shalupe aveti voi de tre' sa le puneti cartoane??? faceti bine si verificati motorul ca lumea ca nu e normal sa puneti cartonu ca sa se incalzeasca motorul. mai vad cate un idiot cu sprinter cu cartonu pus de parca e dacie din 1900 toamna... Link to comment
VAXXi Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 bre, ce fel de shalupe aveti voi de tre' sa le puneti cartoane??? Nu trebuie pus carton, era termostatu' defect ce vrei, probleme specifice vârstei, mai un reumatism, o artrită Link to comment
alx Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 asta ziceam si eu. tu iti dai seama ca de cand termostatul tau a fost bulit tu ai mers intr-un regim de temperaturi mult inferior celui normal si nu numai ca ai consumat mai multa benzina ci si uzura motorului a fost mai pronuntata. Link to comment
VAXXi Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 Nu ştiu dacă regimul de temperatură a fost chiar atât de mult inferior, pentru că iarna trecută n-a fost aşa rece, şi drumuri lungi n-am prea făcut ... eh, în fine, c'est la vie :"> Iar benzină oricum ard multă, c-am sonda lambda defectă Link to comment
tuf5075 Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 (edited) Salutari tuturor. Revin pe forum cu o intrebare: am observat ca indicatorul care arata Temperatura Motorului(Espero), atunci cand merg in oras, deci viteza mica este normal, cam 90 grade Celsius...dar!!!!! atunci cand merg pe autobahn(deci vieza a 5a)...coboara foarte jos, cumva la prima gradatie..deci motorul este rece...???? Daca reintru in oras...si merg incet ...iar urca temperatura la normal...Atunci cand temperatura creste prea mult intra normal ventilatorul pentru a raci????deci cumva semzorul de temperatura ar functiona... OK, acu e vara si stiam ca temperatura e nociva doar daca e la valoare mare...daca e rece motorul doar consuma mai mult...dar as vrea sa stiu cam ce ar putea sa fie...Am citit pe forum ca termostatul ar cam fi problema... dar!!!!daca e defect eu inteleg sa faca asa in orice regim de mers, de ce doar la viteza mare? Multumiri anticipate pentru raspuns. Edited June 7, 2005 by dj78lan Link to comment
ovi_jer Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 dj78lan la tine este vorba de termostat defect. De curand am facut o scanare la un espero 1,8 si am vazut ca pornesc electroventilatoarele la 98 de grade.Foarte tarziu si nu e bine. Sfatul meu este ca in regim urban pe timpul verii sa folositi AC pentru o racire buna a motorului. Link to comment
VAXXi Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 @dj78lan: nu ştiu de ce; exact la fel făcea şi la mine, după ce-am scris mai sus, dar sigur era defect, căci după schimbarea termostatului s-a remediat. Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Sfatul meu este ca in regim urban pe timpul verii sa folositi AC pentru o racire buna a motorului. <{POST_SNAPBACK}> Ce se intampla in cazul asta in afara de faptul ca ventilarea se face doar pe prima treapta? Link to comment
ovi_jer Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Variatiile mari de temperatura si temperatura ridicata de lucru a motorului duce la uzura prematura a motorului(segmenti,semeringuri la supape coapte). Temperatura ridicata a motorului duce in prima faza la pierderea calitatii uleiului si un consum mai mare al acestuia si apoi pe rand toate celelalte. Link to comment
van den plas Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Dupa cat timp, de la pornirea motorului, este normal ca acul indicatorului de temperatura sa inceapa sa se miste ? Ma refer la cazul in care motorul este rece, iar temperatura exterioara destul de scazuta, asa ca acum. La mine dureaza cam cinci minute, pana acul incepe sa se deplaseze. Dupa ce motorul s-a incalzit, indicatorul sta fix la jumatate, iar caldura baga suficienta. Este normal sau termostatul nu inchide bine ? In alta ordine de idei, poate fi utila folosirea unui carton pt. radiator, iarna in conditiile in care predomina deplasarile in oras pe distante scurte ? Mentionez ca am si instalatie GPL, care presupune o racire suplimentara si un circuit de racire de capacitate mai mare (cam 1,5 l de antigel in plus). Link to comment
ovi_jer Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Cred ca ar fi necesara schimbarea termostatului.Verifica daca la rece dupa pornire in 3-4 minute furtunul superior al radiatorului este cald. Daca e asa termostatul nu inchide bine. Link to comment
tuf5075 Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 după schimbarea termostatului s-a remediat. Yeap...corect!!!! Schimbat termostat...problema remediata. Multumiri pentru sfaturi!!!!! Link to comment
Lyvyu Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 salut am citi mai multe topicuri dar inca nu m-am lamurit pe deplin.La espero meu 1.5 acul la temperatura sta mereu orizontal indiferent de modul de rulare urban sau extraurban. Este ceva defect? Iar supraventilatia aia de la radiator nu am auzit-o pornita niciodata .Va multumesc Link to comment
ovi_jer Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Stai cu ea pornita pe loc la relanti si vezi daca porneste.Eventual mergi si pune masina pe tester pentru a vedea la ce temperatura porneste. Link to comment
radu_m Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Salut sunt un nou inregistrat al forumului si un nou posesor de Daewoo doar de vreo 5 luni. Am citit cateva articole referitoare la eventualele probleme precum si la cele care ma preocupa in mod direct, dar nu am reusit sa gasesc un raspuns concret, de aceea am creat acest nou topic pt a va explica care sunt problemele mele si daca ma puteti ajuta. In primul rand sunt un mandru posesor de Daewoo Espero model 1.5 DOHC GLX din 1996 masina cand am luat-o avea cam 130.000km si acum are aproape 142.000 la inceput toate bune si frumoase nu au fost probleme, dar au inceput sa apara ulterior...oscilatii de turatie=schimbat fise+bujii, tancaneli=schiumbat capete bara+bucse (toate citite si invatate de pe forum ) si au mers perfect acum cea mai mare problema e ca in minunatul oras Bcuresti cu traficul de rigoare si cum se sta la semafor de n ori si se merge mai mult cu 1-a si a 2-a, temperatura motorului urca ingrijorator de tare mai exact de undeva de deasupra primei liniute unde sta in mod normal (1/3) urca pana la urmatoarea liniuta(2/3) moment in care porneste electroventilatorul si o scade, cand motorul e la o temp f ridicata. Am mai citit diverse comentarii cum ca la diferite persoane sta linia orizontala si nu se misca de acolo indiferent de conditiile de mers si vreau sa aflu ce ar trebui de schimbat la ea (parerea mea este ca termostatul) precum si daca aceste cresteri si scaderi de temperatura pot fi daunatoare motorului si daca influenteaza si consumul (13% mers lejer urban) unde media extraurbana e de 7%. As mai avea o intrebare referitoare la electroventilator daca este 1 singur sau sunt 2 pt ca dintr-un caz nefericit am rupt o paleta a unui ventilalor aflat pe radiator in stanga jos caruia i-am deconectat mufa (nu are stabilitate cica in 3 palete) si daca da pt ce este al 2-lea? mentionez ca oscilatiile de temp existau si inaintea deconectarii ventilatorului mic, si multumesc anticipat oricarui doritor sa ma ajute Cred ca de acesta problema nu s-a mai izbit nimeni si as fi interesat si de al 2-lea venitlator cu rolul lui mai ales ca acum se apropie caldura... Link to comment
ovi_jer Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 E normal sa oscileze.S-a mai scris aici dar nu prea citeste nimeni : espero nu are treapta mica de ventilare decit pe AC on si porneste numai treapta mare la 100 grade (de aici apar si variatiile acului). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now