Jump to content

Turaţia Scade Brusc


Recommended Posts

Am un Matiz, şi... de câteva zile încoace constat că plec de acasa ok, cu turaţia normală, şi ajung la destinaţie (după 7-8km) cu turaţia scăzută (scade şi intensitatea farurilor şi a luminii din bord, nu cu mult... să zicem cu 10-20%). E vorba de turaţia la relanti. Care ar putea fi cauza? Ar putea avea legătură cu faptul că nivelul antigelului este sub nivelul MIN?

 

Mai menţionez că maşina are 14 luni vechime şi 16.000 km în bord.

Edited by Mascatu
Link to comment

Suna mai repede ca nu-ti incarca alternatorul si mergi pe baterie. Verifica intai sigurantele si bornele de la acumulator. Altfel, lichidul acela poti sa-l completezi si singur, pana la jumatatea dintre semne, nu astepta pana e prea tarziu.

Link to comment

Nu are nici o legatura cu antigelul, dar nu stiu de ce nu-l completezi si tu. Incarcarea bateriei se verifica cu motorul mergand. cu un voltmetru.

Edited by Mircea
Link to comment

Lichidul (antigelul) are legatura cu racirea motorului. Cred ca nu trebuie sa-ti spun ce patesti daca nu se asigura racirea corecta. Daca te pricepi s-o verifici electric, bine, daca nu, mergi la service. Oricum, banuiesc ca-i in garantie si ei ar trebui sa rezolve orice problema, inclusiv aia cu scaderea nivelului lichidului de racire.

Link to comment

tolin, mersi, şi da, e în garanţie (nu ştiam că în garanţie îţi schimbă ei antigelul, e o noutate pentru mine :o ). Am mai întrebat în stanga şi în dreapta şi am mai aflat că alte posibile cauze ar putea fi benzina, injectoarele, bobinele, etc. etc. etc. Aşa că le trântesc ghidu' de service şi s-o repare.

Edited by Mascatu
Link to comment

Nu ti-l schimba, il completeaza pe cheltuiala ta, dar intai sa vada de ce a scazut nivelul, asta-i problema, ca la masina asta n-are de ce sa scada. Poate n-a strans cineva bine capacul la vasul de expansiune sau poate supapa aceea (din capac) e infundata sau defecta. Sau poate curge pe undeva sau poate s-a supraincalzit candva.

Garantie inseamna ca in perioada aceea motorul trebuie sa functioneze la parametrii, iar cine plateste pentru asta e o alta poveste. Oricum, trebuie reclamat si trebuie inregistrat totul in carnetul de garantie.

Edited by tolin_afc
Link to comment

Ok, am fost azi la service (Radacini Plevnei 186), a treia oara (mai fusesem sambata cand mi s-a zis ca nu e timp, si luni cand aveau serveru' picat si nu puteau face nimic). M-am dus cu programare pentru ora 9, iar la ora 11:30 de-abia a intrat masina pe rampa.

 

Tehnicianu respectiv a facut testul la motor (cu dispozitivul ala care se leaga sub bord) si nu dadea decat o singura eroare, ceva legat de aerul conditionat. Mi-a spus ca e fireasca eroarea aia pentru ca eu nu am aer conditionat. Buuun.

 

In continuare a completat antigelul cu apa - mi-a zis ca nivelul din antigel era scazut pentru ca apa care intra in componenta lui se evaporase. Mi s-a parut ok explicatia...

 

Apoi a curatat IAC-ul, si a legat motorul la un aparat care indica diversi parametri (turatia, CO, etc). Turatia cu faza lunga aprinsa statea undeva pe la 850 (iar cu farurile stinse era undeva peste 1000... mi-a zis ca e normal comportamentul asta). Mi-a zis ca e totul in regula din punctul asta de vedere.

 

Concluzia: masina n-avea nimic, poate doar IAC-ul.

Edited by Mascatu
Link to comment

Mda, turaţia nu mai scade, luminozitatea din bord şi a farurilor nu se mai diminuează. Se pare că până la urmă IAC-ul era de vină.

 

Acum a apărut însă altă problemă.

 

Din când în când, când stau pe loc, la relanti, pedala de acceleraţie se blochează pe poziţia 0... adică este foarte greu de mişcat din loc. Odată mişcată din loc se comportă ca şi înainte, dar mă enervează că forţa pe care trebuie să o aplic pe pedală ca să plec de la semafor este semnificativ mai mare decat înainte (senzaţia este efectiv de blocare a pedalei). Deci, încă o dată, pedala se comportă normal mai puţin la apăsarea iniţială. Pare că ceva o 'ţine'. Impresia mea e că 'tehnicianu' de la service a strâns vreun şurub ceva aiurea. :scarpin:

Link to comment

...mulţi mecanici "dau la o parte" cablul de acceleraţie si furtunul de vacuum pentru că îi încurcă atunci când se uită la motor. Vezi să nu-l fi uitat "agăţat" de ceva, sau răsucit...

Link to comment
In continuare a completat antigelul cu apa - mi-a zis ca nivelul din antigel era scazut pentru ca apa care intra in componenta lui se evaporase. Mi s-a parut ok explicatia...

Doar ca lichidul este intr-o instalatie inchisa, sub presiune. Pe unde sa se evapore apa ? Doar daca capacul de la vasul de expansiune nu era strans sau nu etansa pe garnitura.

Link to comment
...pedala de acceleraţie se blochează pe poziţia 0... adică este foarte greu de mişcat din loc. Odată mişcată din loc se comportă ca şi înainte

 

...ar mai fi o varianta, mai nasoala: deschide capota si verifica daca face la fel si daca tragi doar de cablu;

 

- daca nu, inseamna ca defectul e la pedala;

- daca da, inseamna ca se intepeneste clapeta de acceleratie in corp... si trebuie reglata. A umblat cineva la surubul de reglaj, acum sau mai demult? (relanti modificat "neortodox")?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...