kaloman Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 La mine e exact pe dos. Adica masina e pe numele meu dar carnet are sotia ! Nu cred ca asemanarea dintre CASCO si RCA [in ceea ce priveste cuantumul asigurarii] e normala. CASCO se refera la daunele propriei masini, deci valoarea maxima a pagubei e stiuta, RCA se refera la daune aduse "altora". Chiar si o Dacia de 10 miliioane poate lovi un Mercedes si sa-i faca pagube de 300, nu ? Mai debraba as sustine ideea unificarii celor doua tipuri de asigurare intr-una singura, dar asta nu schimba cu nimic problema sexului [am senzatia ca se reinvie vechea disputa teologica privind sexul ingerilor] Link to comment
CT_ZDB Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 ...Nu cred ca asemanarea dintre CASCO si RCA [in ceea ce priveste cuantumul asigurarii] e normala. CASCO se refera la daunele propriei masini, deci valoarea maxima a pagubei e stiuta, RCA se refera la daune aduse "altora". Chiar si o Dacia de 10 miliioane poate lovi un Mercedes si sa-i faca pagube de 300, nu ? ... pai daca e asa si o bicicleta poate sa se ciocneasca cu un mercedes si sa ii indoaie o fata de la o usa + o zgarietura pe toata partea laterala .. sau o cazatura pe capota soldata cu valurirea ei + zgarieturi + ceva deamuri sparte... si ca sa mergi cu bicicleta nu ai voie de RCA... Eu vroiam sa spun ca nu poti sa ii ceri unui om sa plateasca o asigurare care poate depasi sa zicem 50% din valoarea masinii...(sa spunem un Oltcit... ca mai circula destul de multe pe strazile Romaniei). De asemenea nu mi se pare corecta nici solutia care imparte masinile in clase pe baza capacitatii cilingrice. inca odata.. dau exemplul masinilor cu motoare electrice... sau a celor hibride, gen Prius sau Civic Hybrid. Cum faci la astea??? Link to comment
kaloman Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 pai daca e asa si o bicicleta poate sa se ciocneasca cu un mercedes si sa ii indoaie o fata de la o usa + o zgarietura pe toata partea laterala .. sau o cazatura pe capota soldata cu valurirea ei + zgarieturi + ceva deamuri sparte... si ca sa mergi cu bicicleta nu ai voie de RCA... Aici se vede cat de util e CASCO ! Cat despre masinile cu alt propulsor decat cel clasic, poate ca, in momentul in care pentru a le numara va fi nevoie de doua cifre, se va gasi o solutie. Deocamdata, sa recunoastem, ele sunt mai mult de "expozitie" iar acolo tot raul pe care-l pot face e sa-i orbeasca pe admiratori. Link to comment
body Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Bine , si cum ramane cu discriminarea intre sexe care e prevazuta in constitutie ? Mie unul mi se pare aberant sa pui preturile asigurarilor in functie de o ea sau un el si sa nu o pui in functie de eventualelel accidente /amenzi ale fiecaruia! Link to comment
ticolino Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 pai daca se face o statistica ca femeile fac mai putine accidente, tu ce zici, ca e discriminare? Link to comment
Satori Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Clar. Vrem capitalism, dar toti sa fie egali! S-a 'nteles!? Link to comment
sebian Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 (edited) pai daca se face o statistica ca femeile fac mai putine accidente, tu ce zici, ca e discriminare? spune-i asta si rapiduletzului, sa vedem ce zice... Edited January 18, 2006 by sebian Link to comment
kaloman Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 (edited) Vad ca ne abatem de la ideea principala. Am mai spus, poate sa fie diferentiere [nu as numi-o discriminare] daca RCA-ul ar fi pt. conducator nu pt. masina. In modul propus de diferentiere conteaza sexul propietarului nu al soferului !!! Or, statistica invocata spune ca femeile fac mai putine accidente decat barbatii in calitate de sofer, nu de propietar. Daca propietarul e o femeie dar o conduce un barbat, cum ramane cu statistica aia ?? Sau exista si o statistica din care rezulta ca masinile cumparate de femei sunt mai putin periculoase decat cele cumparate de barbat ? Daca e asa, eu am sa o vand pe a mea sotiei [sau am sa i-o "donez"> si gata. Dar vor fi multi care vor face la fel ! Vom avea deci o tara cu 95% dintre femei posesoare de auto [chiar cu mai multe masini, unele dintre ele] dar la volan vom vedea 95% barbati. Edited January 18, 2006 by kaloman Link to comment
ticolino Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Pai atunci o sa se inverseze statistica, si masinile o sa migreze invers Link to comment
kaloman Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 (edited) Eu am pus intrebarea in sensul : "daca TOATE masinile ar fi cumparate de femei dar ar fi conduse de barbati va scadea numarul de accidente ?" Raspusul ar putea demonstra absurdul ideii de la care se pleaca [principiu matematic binecunoscut de altfel] Edited January 18, 2006 by kaloman Link to comment
cchrism Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Pai astia de la ASIROM cred ca au facut statistica la femeile proprietar ca pe ei asta-i doare. Chiar si asa, nu va luati ca metrica numarul de accidente pentru ca femeile s-ar putea sa castige detasat. Metrica care-l doare pe asigurator este valoarea totala a despagubirilor platite. Si sa ne gandim: 3 portiere jumulite si 2 bare indoite (femeie) sau accident la viteza cu dauna 50% sa zicem (masina ciufulita pana la montantul A) (barbat). Link to comment
kaloman Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Pai astia de la ASIROM cred ca au facut statistica la femeile proprietar ca pe ei asta-i doare. ... Si sa ne gandim: 3 portiere jumulite si 2 bare indoite (femeie) sau accident la viteza cu dauna 50% sa zicem (masina ciufulita pana la montantul A) (barbat). Eu tot nu inteleg legatura dintre femeia_propietar [care determina valoarea mai mica a politei de asigurare] si barbatul_sofer [care POATE aduce daune mai mari !] in cazul aceleeasi masini. Am mai rugat ca, daca stie cineva, sa ma lamureasca si pe mine. Ceea ce ai spus tu confirma afirmatia mea ca acest criteriu ar fi valabil DACA asigurarea ar fi nominala pe SOFER, nu pe masina [adica pe POSESOR]. Acum, ce faci in cazul firmelor ? Asigurarea se plateste in functie de sexul patronului ? Dar daca e vorba de o S.A. cu mai multi actionari anonimi ? Raman la parerea mea ca ideea nu ar fi rea daca s-ar asigura [RCA] soferii, nu masinile; in fapt, ei produc accidentele, nu ? [asta pana o sa vedem o masina amendata sau chiar arestata pt. implicarea intr-un accident] Link to comment
Tommy Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 feminismul! aste e tendinta in state de ani buni! si noi vrem sa fie ca-n america apropo.. chiar nu ai permis, kalomane? Link to comment
kaloman Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 (edited) NU, din pacate... Edited January 19, 2006 by Satori Link to comment
dan_m Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Din ce mi s-a povestit de catre o cunostinta din Canada, acolo asigurarea RCA e pe sofer iar primele difera mult pe categorii. Adica un tanar (e adevarat nu stiu daca e si pe sexe) intre 20-27 de ani (parca) va plati o caruta de bani ca sa conduca masina (sume de ordinul a 1-2.000de dolari) deoarece este considerat de la inceput mai "dangerous". Totodata prima creste o data cu amenzile primite (nu doar cu accidentele) din considerente de retrogradate a categoriei de sofer. Si acesta crestere este tot drastica, adica la prima amenda 20% extra, la a doua 50% iar de la a 3-a sau a 4-a prima se dubleaza. luati cifrele cu titlu de exemplu caci nu pot sa bag mana in foc de exactitatea lor dar oricum erau pe acolo Este evident ca unii soferi sunt mai predispusi a face accident decat altii si de accea ei ar trebui sa plateasca mai mult decat ceilalti. In plus nu inteleg de ce prima trebuie sa aiba legatura cu tipul de masina condus (motor pala la x cmc) si de fapt cu masina in general. Ar trebui sa fie pe sofer caci pe aceeasi masina poate merge si Schumi si gradinarul lui care probabil are mai mari sanse sa o pocneasca. Nu pot spune ca sunt de acord cu tarifele neaparat dar cu diferentieri sunt absolut de acord. Este buna metoda de a mai disciplina soferii. Bineinteles ca asta ar trebui sa se intample impreuna cu politia caci va fi un motiv in plus de a se da spaga, mai ales la chestii minore. Daca n-ai centura nu prea o sa ne convina sa luam amenda, cat de mica ar fi ea in coditiile in care stii ca iti creste prima la asigurare cu mult mai mult. Link to comment
ticolino Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Chestia cu rca pe sofer mi se pare ciudata. Adica daca nevasta conduce o data pe an, cand te aduce acasa de la o nunta, trebuie sa-si faca rca pe tot anul ??? Link to comment
cchrism Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 In USA in general rca-ul (ma rog insurance-ul), nu este neaparat pe sofer, ci poate asigura mai multi soferi, dar ai o chestie care se cheama designated driver care determina in mare masura cota de asigurare. Acuma depinde de ala daca te cuprinde si pe tine in asigurarea lui sau nu (daca-i strici prima de asigurare, s-ar putea sa nu fie de acord). Iar chestia cu spaga... sa stii ca este si in USA dar sub alta forma. Nu dai spaga la politai, ci platesti gras la avocat, uneori chiar mai mult decat ar fi amenda, doar ca sa nu-ti creasca polita pe termen lung. Link to comment
body Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 (edited) Am si eu o intrebare ! Cum mai e legea cu asigurarea ? De exemplu , daca esti plecat din tara o perioada ( cazul nasului meu - capitan de vas) si nu iti faci asiguarea obligatorie , astia iti radiaza masina? Va rog spune-ti cum e treaba ca in cazul in care e asa trebuie urgent sa ii fac eu asigurarea . Precizez ca masina respectiva nu circula pana in martie cand vine persoana . Multumiri Edited February 4, 2006 by body Link to comment
VAXXi Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 S-a scos chestia cu notificarea asiguratorului cu 30 de zile inainte. Articol Adevarul. Link to comment
john Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Am incheiat o polita RCA chiar astazi si m-au intrebat unde am asigurarea veche Din fericire e vb de masina noua care evident nu a mai fost asigurata. La Matiz am facut RCA la inceputul lunii la alta firma si nu am mai denuntat nimic Link to comment
cpop Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Intrebare: Stie cineva, in conditiile in care masina ta mai veche de 10 ani este lovita de un posesor de RCA si se considera dauna totala, care este valoarea de despagubire? Are cineva tabelul cu valorile functie de nr. de ani? Eu am auzit ca la o masina mai veche de 10 ani epava este considerata 70% din valoarea evaluata a autoturiamului si posesorul este despagubit cu doar 30%! Cielo de 10 ani, valoare evaluata 3000 euro, despagubirea este epava + 900 euro! Link to comment
ebi Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Dacă cei de la societatea de asigurări nu te-au lămurit, poţi cere ajutorul biroului de reclamaţii al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Adresa: 011954 Bucureşti, str. Amiral C-tin Bălescu nr. 18 sector 1 tel. 316.85.87, 316.78.80 Link to comment
cpop Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 (edited) tabel cu valorile de decontare pentru pagubitii RCA (vechime/valoare). Ordin 8/2001 Edited August 7, 2006 by cpop Link to comment
ebi Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Ordinul 8/2001 a fost abrogat. Acum Ordinul 3116/2005 este în vigoare Link to comment
kaloman Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Ordinul 3116/2005 a fost : Completat de: Ordin nr. 3127/2005 Modificat de: Ordin nr. 113122/2006 Ordin nr. 3127/2005 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now