Jump to content

RCA 2007


dan70

Recommended Posts

Da` da vezi tu, parerea ta sau a mea nu conteaza.

Daca se include cartea verde in RCA ma gandesc ca se face pt. a despagubi strainezii care vin pe plaiurile mioritice.

 

Strainii care vin in Romania si sunt accidentati de cetateni romani isi repara masinile pe RCA-urile romanilor. CV verde este pentru romanii care lovesc alte masini în afara teritoriului tarii. Deci presupunerea ta nu are nici o baza.

 

@Relu Daca tindem sa facem parte dintr-o comunitate trebuie sa ne aliniem la practicile ei. Uite acum o ora am vazut la RTV ca probabil o sa trecem granitele UE doar cu cartea de identitate (fara pasaport) si aceasta CV blamata de unii isi are rostul; ca nu toti o sa foloseasca aceste facilitati e alta treaba. De ex eu am platit RCA-uri degeaba pt ca nu am lovit pe nimeni...sau sunt perioade mai lungi cand n-am nevoie de RCA, ca nu circul.

Edited by Laurycã
Link to comment
  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Lauryca

 

Si eu platesc de vreo 5 ani RCA desi n-am lovit pe nimeni dar circul cu masina si e un lucru bun sa platesti RCA ca nu se stie niciodata, dar chestia cu cartea verde trebuia sa ramana optional nu obligatoriu. Chestia cu cartea verde in RCA este ca si cum ai obliga pe cineva sa-si faca pasaport da el poane nu vrea sa plece in strainatate niciodata, in schimb trebuie sa-si faca pasaport, sa il plateasca si sa il puna la saltea. Putea sa raman cum este si rovinieta (optional), vrei sa iesi din tara cu masina platesti taxa intreaga la cartea verde.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Eu am RCA dar am si CASCO, care include si clauze pentru cazul in care merg in strainatate. Intrebarea este, daca am CASCO, de ce nu este cumulat cu RCA, ca tot acopera cerintele acestuia si a cartii verzi?

De ce trebuie sa facem mai multe asigurari pentru aceleasi lucruri. A plati o asigurare mi se pare normal, insa a plati de doua ori pentru acelasi lucru (RCA+CASCO) sau a plati pentru ceva care nu-mi este necesar (cartea verde) mi se pare HOTIE pe fata.

Link to comment

Am platit RCA-ul la matiz: 96,50 RON la Unita. Adica cu reducere sexuala cu tot. Platit si CASCO o caruta de bani. Ce nu inteleg eu este urmatoarea chestie: daca tot sunt folosite statisticile pentru a diferentia RCA-ul in functie de categoriile de soferi , ceea ce in principiu e corect, de ce ne intereseaza ce fel de masini conduc? Poti sa ai Porche si sa fii un sofer prudent sau sa ai o Dacie din 1900 toamna si sa alergi ca un capiat.In plus chestia asta cu diferentierea pe sexe este probabil corecta, statistic vorbind, dar este fortata. Personal cred ca este mult mai graitor "CV-ul auto" al fiecarui sofer. Mai mult, matusa mea are masina pe numele ei, dar ea nu conduce, o conduce numai unchiu-meu. Concluzia? Unchisor iese in castig. Ma bucur pentru el, dar nu e corect! La naiba, daca tot schimba regulile, macar sa o faca asa cum trebuie!

Link to comment

Pai au facut-o asa cum trebuie. Senzatia pe care o ai in Matiz la 60kmh o ai in Porsche la 100kmh. Get it? Acelasi sofer ar avea 40kmh in plus => more accidents.

Da, toti ar trebui sa ne trecem masinile pe numele femeilor din viata noastra, preferabil si pensionare. :) )

Link to comment
Am platit RCA-ul la matiz: 96,50 RON la Unita. Adica cu reducere sexuala cu tot. Platit si CASCO o caruta de bani. Ce nu inteleg eu este urmatoarea chestie: daca tot sunt folosite statisticile pentru a diferentia RCA-ul in functie de categoriile de soferi , ceea ce in principiu e corect, de ce ne intereseaza ce fel de masini conduc? Poti sa ai Porche si sa fii un sofer prudent sau sa ai o Dacie din 1900 toamna si sa alergi ca un capiat.In plus chestia asta cu diferentierea pe sexe este probabil corecta, statistic vorbind, dar este fortata. Personal cred ca este mult mai graitor "CV-ul auto" al fiecarui sofer. Mai mult, matusa mea are masina pe numele ei, dar ea nu conduce, o conduce numai unchiu-meu. Concluzia? Unchisor iese in castig. Ma bucur pentru el, dar nu e corect! La naiba, daca tot schimba regulile, macar sa o faca asa cum trebuie!

 

 

Stimate prieten, eu am CIELO si caruta de bani pentru CASCO este "vagon". Asa ca am hotarat sa nu le mai platesc :dizzy: . Daca puneam banii pe care i-am dat pe CASCO la o banca, adunam pana acum, in 4 ani de cand am asigurarea, mai mult de un sfert din valoarea masinii (noua).

In alta ordine de idei, justificarea cu marirea plafonului nu prea tine. Cresterea plafonului presupune o indiferenta mai mare din partea conducatorului auto, adica nu prea conteaza ce se intampla, ca si asa nu platesc eu. Daca plafonul este mic, omul poate se mai gandeste ca va trebui sa plateasca diferenta din buzunar - si poate va fi mai prudent!!! [-X

Link to comment
Daca plafonul este mic, omul poate se mai gandeste ca va trebui sa plateasca diferenta din buzunar - si poate va fi mai prudent!!! [-X

 

Si mai falimentat. Ideea este ca pe masura ce masinile scumpe cresc in numar si valoare (ca s-a umplut tara de Porsche), sansa sa faci 30-50-80 de mii de euro damage devine reala si palpabila. Ce faci daca esti mai firav financiar si intri intr-un Cayenne? Sau un AMG ceva si-l impingi in Dambovita? 3000 RCA si tu restul de 117.000? Ha!

 

Intreaga idee de asigurare este sa te scoata dintr-o problema mare care altfel te-ar ruina. Daca acopera 3000 pe care poti sa-i dai tu la ce te mai asiguri? Daca ai banii astia ii pui in banca si fac bani in loc sa-i traga.

 

E aceeasi discutie cu airbaguri si ABS si cate si mai cate, cine are ASR conduce mai tare. Legea compensarii nivelului perceput de pericol. Care n-are sfarsit.

 

As mai avea de adaugat ca la preturile astea suparatoare tot n-o sa se elibereze strazile, tot n-o sa se subtieze cazanele pe roti etc. In continuare petardele fara frane vor circula pe strazi, in continuare cand ploua o sa scot viteza medie 7 km/h, desi costa sa tii 1310 din 73 pe strada cam doua dacii pe an.

 

Eu propun sa se calculeze RCA in functie de punctajul la ITP. Patru discuri ventilate, cauciucuri late, de sezon: 50 euro. Tamburi ovali, cauciucuri la sarma, servo impuscat, frana cu piciorul scos pe geam? 500E pe an. De banii astia iti iei cauciucuri si iti faci masina. Si e si proportional si corect.

 

Dar politically incorrect. Caci ajungi sa te huiduie electoratul ca tragi bani de la saraci si ajuti bogatii. O alta discutie fara sfarsit.

 

Senzatia pe care o ai in Matiz la 60kmh o ai in Porsche la 100kmh. Get it?

 

Nope. Limitele de viteza sunt uniforme. Daca le faceau pe greutate mai intelegeam. In oras toata lumea are 50. Teoretic. Practic ... ei bine practic trebuia sa platesti dupa statistici, relativ la model, clasa, greutate, etc, nicidecum la capacitatea motorului. Unde incadrezi un G60 la 160-190 HP pe 900 kg? La 1.8? 1.8 turbo?

Link to comment

Eftin domnu'... Da' noi astia care ne facuram RCA in iulie si estem valabil si in 2007 de unde luam hartia, de la ei, nu? Mai avem nevoie de ceva?

Link to comment

Am o intrebare referitoare la RCA 2007. Am rca la Ardaf pana pe 31 dec 2006 si as vrea sa imi fac in alta parte. Trebuie scrisa vreo cerere la ardaf ca renunt sau pot sa merg direct unde vreau si sa imi fac o alta polita? Va intreb pt ca acum 10 luni cam asta era procedura. Si inca o intrebare: eu am auzit ca Ardaf si Asirom ar fi in litigiu. Voi ati auzit ceva?

Link to comment

Am intrebat de procedura aceasta pt ca mi-a recomandat si mie un broker ca ar fi bine sa fac asta daca renunt la o firma si trec la alta. Cica sa nu figurez in doua locuri...In fine, cam absurd. Mersi. Dar despre acele litigii?

Link to comment
Am platit RCA-ul la matiz: 96,50 RON la Unita. Adica cu reducere sexuala cu tot. Platit si CASCO o caruta de bani. Ce nu inteleg eu este urmatoarea chestie: daca tot sunt folosite statisticile pentru a diferentia RCA-ul in functie de categoriile de soferi , ceea ce in principiu e corect, de ce ne intereseaza ce fel de masini conduc? Poti sa ai Porche si sa fii un sofer prudent sau sa ai o Dacie din 1900 toamna si sa alergi ca un capiat.In plus chestia asta cu diferentierea pe sexe este probabil corecta, statistic vorbind, dar este fortata. Personal cred ca este mult mai graitor "CV-ul auto" al fiecarui sofer. Mai mult, matusa mea are masina pe numele ei, dar ea nu conduce, o conduce numai unchiu-meu. Concluzia? Unchisor iese in castig. Ma bucur pentru el, dar nu e corect! La naiba, daca tot schimba regulile, macar sa o faca asa cum trebuie!

Ami a platit pt un matiz

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...