Dolfin Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 Am de cca. 1800Km un suierat in treapta a 5-a cand motorul este in tractiune, in plaja 60-80km/h, si doar daca o calc sanatos. Nu stiu ce poate fi, masina nu a fost lovita, ce e drept m-a tras cineva la sufa ca m-am blocat iarna asta pe un drum de munte cu zapada afanata. Masina am verificat-o pe rampa dupa eveniment, pt ca s-a "urcat" pe zapada cand cu evenimentul, dar la o inspectie destul de serioasa nu este nimic afectat pe dedesupt. Care sunt opiniile voastre despre fenomenul de mai sus. Merci, Dolfin Link to comment
tolin Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Despre fenomenul de mai sus n-am nimic sa spun. Mie, fenomenul de mai jos imi pare neclar. Link to comment
dreaQ Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Suieratul asta unde apare sau de unde vine...de la cutie, de la roata, de la antena? Poate ca se coboara geamul putin se mai intampla sa suiere ca se formeaza un curent...ridica geamul... Vine de la ceva mecanic sau in urma formarii unui curent, poate ca il auzi doar in a5-a ca e mai putin turat motorul. Link to comment
DIO Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 O posibila cauza poate fi chiar uzura cutiei, in masura in care nu este puternic si nu a aparut dintr-o data. Esti sigur ca pana acum el nu exista la un nivel mai scazut? Link to comment
Dolfin Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 Ca sa definesc mai bine suieratul acela...este un zgomot ca de motor electric care urca in ture, dar repet, numai in plaja aceea de turatii, putin ca la troleu cand e in tractiune la viteza, oricum, zgomotul e mult mai fin si mai mic. Il percep ca fiind de la cutie ceva, de afara parca nu aud, dar asta si pentru ca la 60Km/h zgomotul la vand e destul de mare si atenueaza suieratul. Masina evident mai are si obisnuitul huruit la rece al cutie de viteze, desi s-au schimbat vreo 4 rulmenti in cutie, de treapta 1, 2 si 3 am inteles, pe motiv de uzura precum si rulmentul de priza de curand, pe motiv ca acesta ar face acel huruit. S-a mai schimbat si siemering cautator cutie viteze. Huruitul s-a redus dar exista in continuare, inainte facea si la motor cald, acum numai la rece, si din tonalitati as spune ca sunt 2 piese diferite aflate in miscare nu numai una. Ma enerveaza, as rezolva problema, dar se pare ca nimeni nu stie exact ce e cu problema asta. Am citit pe forum opiniile privind huruitul la rece si nu rezulta nimic clar, adica sa fie o persoana care chiar si-a rezolvat problema, pentru ca ideea cu ungerea pinionului de a 5-a prin picurare chiar nu mi se pare ca poate fi o cauza principala, nu zic nu, poate face si ala zgomot, dar sigur nu aia e piesa principala. Sunt determinat sa repar cutia dar vreau sa stiu inainte ce sa-i cer mecanicului sa faca, ca nu vreau sa fie dat motorul jos de n-ori pentru acelasi lucru. Revenind la suierat, sunt convins ca e o chestie de finete si de asta am intrebat aici, pentru ca putini mecanici investigheaza cu adevarat problemele astea delicate. Merci, Dolfin Link to comment
pesteimputit Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 dar nu trebuie dat jos motorul... pepino mi-a dar jos cutia fara sa dea jos motorul Link to comment
DIO Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 (edited) putin ca la troleuDaca ai umblat la cutie poate fi din reglajul grupului conic. Sa ma ierte specialistii daca gresesc putin, dar am avut astfel de experiente si de aceea imi dau cu parerea. Nu orice mecanic face corect acest reglaj dupa ce umbla in cutie. Faptul ca in a V-a are acest zgomot este cea mai buna dovada in opinia mea.Daca dai drumul mai brusc ambreiajului nu auzi un cloncatit/joc la cuplare? Edited January 8, 2006 by DIO Link to comment
Dolfin Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 (edited) Cine este pepino, sau cum dau de el? Se pricepe asa bine la Tico? S-a umblat la cutie, dupa cum am spus, dar suieratul asta a aparut dupa vreo 2.500Km de la interventie. O sa incerc sa dau drumul mai brusc la ambreiaj sa va spun cum sau ce se aude. Astazi ruland in conditii mai diverse, intentionat, se aude acelasi suierat si intr-a 3-a la 60km/h, de asemenea mai am un vuiet, ca si cum ar intra in rezonanta carcasa masinii, cam pe la 80km/h, fie ca motorul este in tractiune, fie ca masina merge liber si este scoasa din viteza. Nu se aude tare si la viteza mai mare dispare sau zgomotul este estompat de motor, ma gandesc ca pana la urma acesta ar putea fi zgomotul de la anvelope, sunt Debica de iarna 135/80 R12. Acum cand sunt atent aud diverse zgomote si incerc sa-mi dau seama daca auzeam si inainte sau nu lucrurile astea... Oricum, ma deranjeaza suieratul pentru ca eu cred ca e ceva care se va uza in timp. Ca sa inchei cum am inceput. Pepino are referinte bune printre voi? La ce service este el? Merci, Dolfin Edited January 8, 2006 by Dolfin Link to comment
tolin Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Pepinno este un coleg de forum. Cauta-l la membri si continua discutia in PM. Link to comment
Pedala Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 dar nu trebuie dat jos motorul...pepino mi-a dar jos cutia fara sa dea jos motorul Ca sa dea cutia jos fara motor trebuie sa se priceapa. Daca nu... iti spune ca nu are loc. Link to comment
Dolfin Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Pana la urma am sesizat ca vuietul vine de la rotile din spate, deci de la rulmenti, o sa-i schimb. Se mai gasesc originali pe piata? Referitor la suierat sunt informatii in plus? Dolfin Link to comment
Dolfin Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 Am schimbat rulmentii de pe spate, cel din dreapta era spart deja si facea vuietul de la 30Km/h, iar cel din stanga era pe "vine" si facea vuiet la 80Km/h. S-au deteriorat in mai putin de o saptamana daca va vine sa credeti. A ramas suieratul... Link to comment
ticolino Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Cum adica in mai putin de o saptamana? ii schimbasesi in urma cu 6 zile? Link to comment
tribunul Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Daca ai avut probleme cu ambii rulmenti, cred (o parere) mergi infranat, se incing rotile (rulmentii), se "subtiaza" vaselina de la rulmenti si o pierzi. Raman rulmentii fara vaselina si se bulesc. Link to comment
Dolfin Posted January 14, 2006 Author Share Posted January 14, 2006 Am vrut sa spun ca a aparut problema si s-a agravat doar in cateva zile. Le-am dat-o decisiv rulmentilor pentru ca am carat in ultima luna niste chestii mai grele pe spate si sa nu uitam ca aveau 146.600Km, adica suficient, pentru ca cei de pe fata i-am schimbat la ~ 123.000Km respectiv ~ 143.000km. Nu cred ca eram infranat pentru ca la cea mai mica panta, chiar si o mica neregularitate pe asfalt masina curgea usor si nu se oprea decat daca puneam frana, de asemenea frana spate este verificata frecvent, pentru ca-mi place ca frana de mana sa tina jos si rotile sa franeze bine, as spune ca la fiecare 6000-7000 la revizie se "trece" si pe la frana. Eu cred ca pur si simplu le-a fost destul. Va reamintesc, ramane probleme cu suieratul si huruitul in cutie. Dolfin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now