Jump to content

Aprindere Electronica Tico


Recommended Posts

Eu stiu ca, desi tico e pe carburator, are aprindere electronica, ceva de genul oltcit-urilor care aveau montat asa ceva...acum nu stiu sigur, astept specialistii sa se pronunte.

Edited by ticodriver
Link to comment

La aprinderea electronica scanteia de aprindere se da la bujii pentr-un montaj cu tranzistoare de putere, astfel se scapa de problemele obisnuite cu capacul delcoului "care da la masa" pentru ca foarte rar mai gasesti capace bune in ziua de azi, se scapa de problema cu "pipa" rotorului care se se strapunge si ea la masa, etc.

 

Aprinderea asta electronica, la alte masini, se monteaza in loc de capacul delcoului, ca sa preia informatia privind momentul declansarii scanteiei de la rotor, dar strict scateia este transmisa dupa cum am spus printr-un montaj electronic si nu mecanic.

 

Merci,

Dolfin

Link to comment

Aprinderea electronica in acceptiunea "clasica" este exact ce ai spus, dar nu se scapa neaparat de capacul delcoului cu problemele lui.

In varianta cea mai simpla "aprinderea tranzistorizata" preia contactul de la ruptor si comanda bobina.

La Tico, conform schemei din manual, ruptorul este inductiv si nu electric (ca la vechile Dacii sau Oltcit), ceea ce previne unele probleme posibile.

In concluzie, aprinderea la Tico este cat se poate de... electronica.

Evident te poti duce cu gandul la imbunatatiri de genul "distribuitor electronic" (necesita bobine separate pe fiecare bujie), dar nu cred ca se merita.

Probabil o idee buna ar fi intretinerea corespunzatoare si reglajul periodic.

Link to comment

Inteleg, dar sa stiti ca m-am cam saturat de schimbat capace delco si rotoare pentru ca se strapung si dau la masa, deja am experiente diverse in acest sens.

 

Poate le uzeaza si faptul ca fac drumuri lungi la viteza constanta mare, dar totusi...

 

Dolfin

Edited by Dolfin
Link to comment

Pai, ce ti se strapunge tie e zona de inalta tensiune, adica distribuitorul, nu cea de joasa care are de-a face cu aprinderea electronica.

Cum ziceam, am citit pe undeva despre posibilitatea de a scapa de partea de distribuitor "clasic" prin utilizarea a 3 (in cazul Tico) bobine de inductie. In cazul asta insa, pe langa cele 2 bobine suplimentare, mai trebuie si modificat/schimbat distribuitorul.

Daca gasesti ceva de-a gata pentru Tico sau compatibil, ceea ce ma cam indoiesc, atunci cred ca poate sa-ti faca cineva instalarea. Altfel, cum nu te vad prea pasionat de-ale electricii auto, nu ti-as recomanda sa te apuci de mestereli de amatori.

Link to comment
Inteleg, dar sa stiti ca m-am cam saturat de schimbat capace delco si rotoare pentru ca se strapung si dau la masa, deja am experiente diverse in acest sens.

 

Poate le uzeaza si faptul ca fac drumuri lungi la viteza constanta mare, dar totusi...

 

Speedo

 

Eu nu am schimbat niciodata capacul declo si nici rotor nik. nu am avut nici un fel de probleme cu ele.

masina are 80 mii km la bord.

Cu dacia 1310 am facut 120 mii km timp in care am schimbat de 3 ori capacul delco + platini la greu. dar totate astea se intamplau la dacia! nu la tico.

Link to comment

De fiecare data a fost problema ori capacul delco ori rotorul, stiu pentru ca am trecut prin multe cu ele.

 

Masina are 146.600Km din care facuti de mine 23.000Km in 10 luni.

 

In rastimpul asta am schimbat 3 capace si 2 rotoare, acum am reusit sa gasesc un capac coreean care se vede treaba ca tine, la fel si "pipa", celelalte erau italiene sau poloneze.

 

Dolfin

Link to comment

Eu am 115kkm si doar am demontat capacul de delco o singura data ca sa reglez distributia. Denumirea "aprindere electronica" este ambigua. Tico dispunde de o comanda a aprinderii pe baza de efect Hall, care poate fi considerat drept cel mai avantajos sistem de aprindere d.p.d.v al raportului performante/pret. Acest sistem elimina ruptorul mecanic care, chiar ajutat de o amplificare tranzistorizata a curentului care-i strabate contactele (vezi "aprindere electronica" pt Dacie clasica) este sortit dereglarii in timp, in sensul scaderii avansului la aprindere ca urmare a uzarii pintenului contactului mobil.

Sfatul meu: redu distanta dintre electrozii bujiei la 0.7mm si solicitarile pe partea de inalta tensiune se vor reduce semnificativ si astfel va creste durata de viata a capacului de delco si a pipei.

Link to comment
  • 6 years later...

Eu stiu ca, desi tico e pe carburator, are aprindere electronica, ceva de genul oltcit-urilor care aveau montat asa ceva...acum nu stiu sigur, astept specialistii sa se pronunte.

cumpar5 carburator tico .tel 0763 122 985 si 0727928672

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...