ROBI Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 @adostar Si mie mi s-a parut ciudat ca fara nici un preaviz ( miros de benzina, ulei scuipat la orificiu )sa-mi pice o pompa de benzina noua ( la cumpararea masinii in decembrie 2005 ) cu care am facut aproximativ 10.000 km pana la ora actuala dar si mai curios mi se pare faptul ca pe rand imi pica toate piesele ( bujii,placute de frana, semering ax cu came iar acum pompa de benzina ), pe care fostul proprietar le-a schimbat in cursul anului 2005, fapt dovedit prin facturile de service pe care mi le-a dat in momentul cumpararii masinii. In concluzie ori a fost pacalit de cei de la service ori piesele actuale ( probabil fabricate de ilustri necunoscuti) nu sunt fiabile. Link to comment
Pedala Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 @ardeleanu: Verifica tija ambreiajului de la iesirea din cutie. Tija trebuie sa fie aliniata la un semn de pe ax. Link to comment
ardeleanu Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Multumesc pt sfaturile referitoare la ambreiaj.Mai am o problema: masina pierde ulei pe la baia de ulei.Nu e etansata bine.Problema e ca am inteles ca tre' dat motorul jos ca puna silicon acolo.As vrea sa stiu daca ar exista alta solutie. Link to comment
tolin Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Daca e vorba de baia de ulei, se da jos baia, nu motorul. Link to comment
Leutzu Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 (edited) Astazi dupa 12 ore de stat in service langa masina si lucrand la ea impreuna cu mecanicul am reusit sa schimbam bucsa de la caseta de directie - se schimba foarte usor (noua ne-a luat cam 2 ore ca nu stiam cum) - se da jos biela dreapta se scoate siguranta ce tine bucsa si apoi cu o sarna incinsa se impinge in bucsa veche si apoi aceasta se va scoate usor; am schimbat ambele burdufe de la capetele de planetara (si stanga si dreapta), placutele de frana, uleiul, si am schimbat si tamponul de pe partea stanga de la motor - schimb cu foarte multe peripetii - daca trebuie sa il schimbati aveti mare grija sa nu patiti ca mine. Pentru schimbarea acestui tampon se desfac cele 3 suruburi de pe lonjeronul stang, se scoate cablul de ambreiaj si apoi se da jos suportul tamponului de pe cutie. Ce probleme am intampinat: la desfacerea piulitei de pe cablul de ambreiaj s-a rupt surubul care tinea cablul (nu fusese desfacut niciodata - concluzia cablu nou), cand a trebuit sa deschid cele trei suruburi care tin suportul pe cutia de viteze (de fapt sunt 2 suruburi si unul de tip prezon) un surub a cedat si el nervos filetul acestuia ramanand in blocul cutiei de viteze (s-a rupt capul surubului). De aici incolo nu pot sa spun decat ca a fost o munca "eroica" pentru a remedia situatia. Cu o bormasina si foarte multa rabdare s-a gaurit in centrul surubului apoi am refacut filetul din interior, ca apoi in loc sa punem un surub am pus tot unul de tip "prezon" de care am prins suportul de la motor cu o piulita. Aveti mare grija la aceste suruburi sunt metalice si infiletate in aluminiu - in urma ruginii devin un "tot unitar" - pentru ca daca patiti cum am patit eu s-ar putea sa nu aveti norocul sa se rezolve asa lejer (cam 3 ore de munca). PS. maine ii voi spala radiatorul, voi regla culbutorii, voi schimba garnitura de la capacul de la chiuloasa si voi schimba lichidul de frana. Edited November 2, 2006 by Leutzu Link to comment
Mircea Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Preventiv, suruburile sau prezoanele prinse in aluminiu se pot incalzi usor (asta presupune inlocuire ulterioara!), pentru ca, din diferenta de dilatatie dintre otel si aluminiu, sa poata fi desfacute usor. Link to comment
valiman Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Se pare ca la Matiz ma paste schimbarea bucsei de la caseta de directie. Aceasta este reperul 11 sau 14 din manualul de reparatie (Matiz) pagina 6D-5? Aceasta este cea care se inlocuieste cu bucsa de teflon de Dacia Nova? Multumesc. Link to comment
dief00 Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Saliu, Citesc de ceva timp forumul si am decis sa ma inregistrez. Sun posesorul unui Tico SX din 1998 fara AC (nu se importau cu AC atunci...nush de ce, pe care il conduc de la frumoasa varsta de 50.000km (innainte condusi de parinti) si cu care am ajuns la 116.000 km. Bun... ce probleme am avut pana acum: -Rulmenti (toate rotile) schimbati de 2 ori -prima data la 50.000 apoi la 80.000 -Schimbat buji + fise +capac delco + bendix (la 96.000 in afara de buji care au fost schimbate mai des) -Curatat carburator +rezervor (mizerie mare) In rest operatiuni de intretinere -placute frana -caociucuri -ulei, filtre, lichide etc Probleme rezolvate in aces weekend -sudat scaun sofer (al carui suport se rupsese ca la majoritatea) -schimbat filtru aer/benzina -schimbat curea distributie Probleme de rezolvat -schimbat placute frana -schimbat amortizoare fata -schimbat bucse bascula (daca imi poate spune cineva daca e nevoie de o presa pt ele ca la dacie?!) Motorul merge superb, porneste la jumatate de sfert de cheie. O sa adaug poze de la sudarea scaunului si dezasamblare care mi s-a parut copilaresc de usoara. Cam atat pana acum. Drum bun Link to comment
Raul Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Miercuri am si eu programare la service. (tico '99 cu 219k km) Problema e ca nu-mi mai permit sa umblu cu franele ce le am dupa ce era sa fac cateva accidente din cauza lor. Am umblat cateva luni fara frana pe spate. Am incercat varianta ieftina (mecanicul de weekend) am schimbat cilindri, lichid, verificat ferodouri, tamburi, dar nici o schimbare. Frana de mana prinde pe spate foarte bine dar la pedala abia se misca cilindrii. Cineva are idee ce ar putea fii si la ce sa ma pregatesc din punct de vedere financiar? S"> Link to comment
vasiledintomis Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Incearca sa schimbi si repartitorul...E probabil sa nu lucreze cum trebuie si nu face presiune pe spate.Se stie ca franele pe spate lucreaza doar atunci cand forta de franare este peste o anumita limita...nu intra in functiune mereu ca cele de pe fata... iar atunci cand repartitorul nu mai distribuie lichidul ramai fara frane In caz ca nici cu repartitor schimbat nu se remediaza situatia vezi sa nu ai servo-pompa stricata. Repartitorul costa cativa zeci de ron dar daca e servo-pompa...uita-te pe autodaewoo.ro Link to comment
dief00 Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 (edited) Na c-am facuto si p-asta...am schimbat amortizoarele singur unelte -presa de arc (de preferat una de tico, eu am folosit una de dacie cu modificari) -cheie de 17(tubulara-inelara) pentru suruburile care tin bratul amortizorului de ansamblul rotii -cheie de 12(tubulara) pentru suruburile care tin amortizorul de sasiu (sub capota) -cheie tubulara de (..) sau cheia cu care desfaceti prezoanele durata -eu 9 ore -mod normal 3 maxim 4 cum se face -se da jos roata (dooooh) -se desfac piulitele de la suruburile, 2x cheie tubulara(inelara) 17, care tin bratul amortizorului (e bine sa aveti spray degripant, sunt f bine stranse si tre sa te apesi serios pe ele) -nu se scot inca suruburile -se defac piulitele de sub capota (partea superioara ) 2x cheie tubulara 12 -se scot suruburile (17'') -se lasa ansamblul rotii in jos (cap bara, bascula,etrier,planetara,disc) -se scoata siguranta de la conducta de frana, in spate undeva, cu o surubelnita si un ciocan -se scoate cu grija conducta de frana fara a o rani -se indeparteaza amortizorul cu tot cu arc -se comprima arcul si se desfileteaza piulita din capatul amortizorului (atentie are si o saiba care sa nu o pierdeti) -tineti minte ordinea componentelor cand le desfaceti, le curatati si le ungeti cu vaselina (unde este cazul) -se monteaza noul amortizor in interiorul arcului comprimat -se pun componentele -se repeta ordinea de montare pe maisina in ordine inversa -nu orientatii arcul comprimat spre nimeni, mie mi-a scapat odata si mi-a indoit tabla de la garaj -nu murdariti discul de frana cu ulei sau alti compusi pe care ii folositi pe langa el (degripant, vaselina) sper sa fie de folos si sa fi postat unde trebuie...din pacate n-am poze Edited November 19, 2006 by dief00 Link to comment
brusli Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 am schimbat azi bateria. am mai schimbat...tobele amindoua...oglinda dreapta( se crapase) ...parbrizul(se crapase).........ca sa fac itp-ul. Link to comment
colin Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Na c-am facuto si p-asta...am schimbat amortizoarele singur unelte -presa de arc (de preferat una de tico, eu am folosit una de dacie cu modificari) -cheie de 17(tubulara-inelara) pentru suruburile care tin bratul amortizorului de ansamblul rotii -cheie de 12(tubulara) pentru suruburile care tin amortizorul de sasiu (sub capota) -cheie tubulara de (..) sau cheia cu care desfaceti prezoanele durata -eu 9 ore -mod normal 3 maxim 4 cum se face -se da jos roata (dooooh) -se desfac piulitele de la suruburile, 2x cheie tubulara(inelara) 17, care tin bratul amortizorului (e bine sa aveti spray degripant, sunt f bine stranse si tre sa te apesi serios pe ele) -nu se scot inca suruburile -se defac piulitele de sub capota (partea superioara ) 2x cheie tubulara 12 -se scot suruburile (17'') -se lasa ansamblul rotii in jos (cap bara, bascula,etrier,planetara,disc) -se scoata siguranta de la conducta de frana, in spate undeva, cu o surubelnita si un ciocan -se scoate cu grija conducta de frana fara a o rani -se indeparteaza amortizorul cu tot cu arc -se comprima arcul si se desfileteaza piulita din capatul amortizorului (atentie are si o saiba care sa nu o pierdeti) -tineti minte ordinea componentelor cand le desfaceti, le curatati si le ungeti cu vaselina (unde este cazul) -se monteaza noul amortizor in interiorul arcului comprimat -se pun componentele -se repeta ordinea de montare pe maisina in ordine inversa -nu orientatii arcul comprimat spre nimeni, mie mi-a scapat odata si mi-a indoit tabla de la garaj -nu murdariti discul de frana cu ulei sau alti compusi pe care ii folositi pe langa el (degripant, vaselina) sper sa fie de folos si sa fi postat unde trebuie...din pacate n-am poze mai verifica o data piulitele din cap de la amortizoare...eventual strangele... Link to comment
dom79 Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 SALUTARE, am si eu o intrebare, in curand vreau sa-mi cumpar un Tico pt ca sincer imiplac f mult masinile astea dar as vrea sa cumpar doar varianta cu injectie si am o intrebare urgenta daca se poate sa mi se zica din ce an si pana in ce an sau fabricat modelele pe njectie si cam la ce probleme sa ma astept la ele si cati km la un Tico sunt considerati multi, va multumesc mult... Link to comment
Mircea Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Nu exista tico pe injectie, ci doar Euro2 -adica are catalizator. Link to comment
dom79 Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 SALUTARE din nou...Adica are carburator simplu?....nici macar injectie monopunct(injectie in carburator) ?.....si care sunt mai bune cele simple sau cele cu euro 2, cam ce hibe au Tico, de ce sa ma feresc ? Link to comment
dief00 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 revin cu un update schimbat cap de bara stanga schimbat pivot (cu bascula) dreapta masina se comporta excelent si au disparut toate bataile Link to comment
codrin_65 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 (edited) Pe scurt : Cumparat acum o luna cu 2000E , cu 90k la bord , unic proprietar . - preventiv : schimbat curea distributie+rola+arc intinzator schimbat antigel si spalat instalatia schimbat ulei motor+cutie+toate filtrele bucse brate stabilizatoare fata+spate - uzate si inlocuite : bucse brate spate amortizoare spate curea alternator rulment spate alternator - intretinere : spalat , curatat si reglat carburator cateva becuri din bord si radio inlocuite gresat incuietorile si zavoarele usilor - urmeaza in primavara : inlocuire amortizoare fata (eficienta 70% stanga si 65% dreapta) bucsa caseta de directie (are un joc infim dar nu-l agreez ) inlocuire cap planetara dreapta (eventual si stanga in functie de bani) inlocuire parbriz (zgariat si cu o fisura de la o piatra) inlocuire toba finala Cheltuit pana acum : 2000E masina + 300E piese si ceva manopera in service Exceptand bataia provenita de la bucsa casetei , acum masina merge impecabil , fara alte zgomote anormale . Edited January 4, 2007 by codrin_65 Link to comment
luciano Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 In general problemele mai des intalnite la tico sunt: -socul automat -planetarele -sistemul de franare se cam gripeaza -rulmentul de presiune si semeringul -timoneria isi face relativ repede uzura la bolturi -seriile din anii 96-98 probleme la pivoti si bielete -seriile din 2000 probleme cu iac-ul -seriile din 98-2000 probleme mici cu tachetii, valva pcv, compresorul AC pt modelele SX Sunt si multe parti bune ca de exemplu un pivot 380.000 lei, un capat bara 410.000 lei, curea alternator 70.000 lei,etc Link to comment
NSA Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Operatiuni efectuate azi: -schimbat toba finala. -schimbat ulei+filtru. -schimbat bucsa caseta directie. -schimbat saboti frana. -schimbat butuc disc frana. -schimbat garnitura chiulasa. -schimbat plunjer. Total 400 lei piese+manopera. Link to comment
dreaQ Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 (edited) In weekend am schimbat bendixul. Cumparat de la KING de la belu - 50 RON. Am dat bateria jos ca sa am mai mult spatiu si am desfacut suruburile de 12 cu care e prins electromotorul. Nu am reusit sa scot electromotorul decat dupa ce am demontat si altenatorul. Foarte inghesuite toate. La modelul SX mai sunt si alte furtune si conducte de la AC care te incomodeaza si mai tare. A trbuit sa ma bag si sub masina sa desfac un surub de la alternator. Schimbatul bendixului a luat 10 minute. Insa datul electromotorului de pe masina vreo 2 ore din cauza spatiului de manevra foarte mic. Cost operatiune: 2 ore 50 RON. La service imi luau 185RON. Cred ca am iesit bine. Acum porneste "la sfert". Am schimbat bendixul pentru ca mai datea niste rateuri la pornire - in ultimul timp din 6 porniri una o rata Edited February 27, 2007 by dreaQ Link to comment
alexandramira Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Cam cat costa o verificare la service de la A la Z? Pentru Tico... Link to comment
dreaQ Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Pai in vreo 2 ore poate sa-ti faca o evaluare. Adica sa asculte motorul, sa-ti testeze franele, noxele, amortizoarele etc. Verificarea nu ar fi chiar mare branza. Ideea e ca sa ai si tu cunostinte incat mecanicii sa nu-ti bage pe gat piese/servicii fara rost. Daca abia ai cumparat masina (cum cred ca e cazul) e bine sa faci cateva "investitii": -schimb ulei -schimb filtru aer si filtru ulei (evident la schimbul uleiului) -verificat/schimbat placute frana / lichid frana -schimbat bujii (30 RON toate) eventual si fisele. -curatat/reglat carburatorul -reglat joc tacheti + schimbat garnitura chiluasa -verificat/schimbat curea distributie (foarte importanta daca se rupe e nasol) -facuta o geometrie a rotilor Asta e asa ca o masura de siguranta, posibil sa fi sarit ceva pasi. Preturile nu sunt mari iar de tinut te tin destul (piesele). Trebuie sa gasesti serviceul in care sa nu fi pacalit/pacalita. Bafta "> Link to comment
el cid Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Azi am schimbat burduf planetara stanga . Km la bord : 95201 La verificarea zilnica ( ochiometric ) am constatat ca burduful de linga roata stanga fata , este taiat . Rapid la service ! Lucrarea in sine dureaza 20 min. Aveau un kit care continea : burduf + 2 coliere + vazelina speciala(cel putin la cum arata). Cost total :86, 40 RON. (conform facturii , manopera =100% pretul piesei) ATENTIE : verificati mai des pe sub masina , chiar si ochiometric , fiindca daca mergeam asa se distrugea planetara si costurile ar fi fost mult mai mari . Salutare si la mai multi km tuturor ! Link to comment
pyty Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Povestea o incep acum 20k de km , am cuparat tico sh din Timisoara, la prima vedere totul pare in regula micutul avea 65 de mii de km facuti de proprietar, care mi-a spus ca nu schimbase distributia (tot tacamul stiti voi), ok fac lucrul asta si optez pt un service ma gandeam ca este ceva destul de complicat (am optat pt Ciclop ), ok dupa ce mi-au schimbat distributia, am simtit un zgomot suplimentar in carcasa... probabil o fii rulmentul nou zic eu, bun... trec 1000km trec si 10mii si la 20k km fluieratul acela subtire parca mai persista. Saptamana trecuta ma car spre casa (eu , nevasta, bagaje, ) relax total dupa o saptamana de lucru. Dupa nici 50 de km de mers dintr-o data nu mai trage motoru, hopa nu-i bine, apas pedala de ambreaj zic sai dau un sprit poate s-a infundat ... nimic... s-au aprins becurile in bord. Trag urgent pe dreapta si dau o cheie scurta sa vad... parca aveam bile in motor. Asta nu i bine. Jos toata lumea si analiza, inca o cheie cu urechea la motor si surpriza se auzea de la distribuite...Gata m-a si strafulgerat un gand > sa dus totul... Am desfacut pe loc capacul de la distributie si rulmentul surpriza rulmentul era spart doar carcasa mai ramase din el bilele au fugit... Am remorcat pe ticozaur inapoi si am schimbat rulmentu urmatoarea zii (eu singur cu un coleg de munca dupa ce am citit manualul) am avut noroc ca au scapat supapele, se decalase doar unghiul de la aprindere si nu mai batea cum trebuie (se pare ca m-am incadrat in marja de 30 de grade). Am schimbat doar rulmentul care a costat 50 ron si nimic altceva... manoperea mea care se pare ca e destul de simpla ... De acm incolo nu mai dau nici un ban pe mecanici si pe service-uri, la tico se poate face foarte simplu partea mecanica Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now