Jump to content

Jurnal de bord - TICO reparatii+defecte


Recommended Posts

Exclus sa fie din etrieri.

 

 

Trebuiau schimbate ghidajele mai intai, nu etrierii. Astea sunt piese care tin mult daca sunt originale.

Link to comment

La Tico culisantele se uzeaza in acelasi timp cu ghidajele din etrieri. Daca joaca... se schimba sau se elimina jocul cu banda de teflon (chestie care se face pe riscul / indemanarea fiecaruia).

 

Inapoi la cloncanit... Bratele sunt stanse cum trebuie la partea dinspre lonjeron? Bara stabilizatoare pe traversa inferioara fata?

 

Lonjeroanele sunt intregi?

Edited by Pedala
Link to comment

Asta cu lonjeroanele am vrut sa o zic si eu dar e cam greu de spus . Plus faptul ca daca vireaza intr-o parte(nu mai stiu exact in care), nu mai face.

Legat de etrieri si ghidaje, la vreo 6 luni de la cumparare( imediat dupa revizia de 1000km), ma trezesc cu un zgomot la rotile fata. M-am dus, mi-au schimbat ghidajele( mai mult ca sigur le-au sterpelit la revizia aia) cu unele noi si nici pana in ziua de azi n-am mai avut probleme.

Edited by BZN
Link to comment
  • 2 weeks later...

Am cumarat de vre-o luna un Tico, dar am cateva probleme de rezolvat la el:

 

Prima si cea mai problematica ar fi ca imi intra apa in masina pe la picioarele soferului respectiv pasagerului cand ploua afara mai tare(surprinzator la spalatorie nu a intrat de loc). De intrat nu intra mult daor cateva picaturi mari care cad pe covorasele de cauciuc.

Problema 2, ar fi stropitarea de la luneta care a sarit de la locul ei, poate e vre-o metoda mai speciala ca ma-m chinuit vre-o ora sa o pun la loc si nu am reusit(e spatiul prea ingust si nu reusesc sa o imping cu putere sa intre.

Problema 3 este un pacanet pe partea dreapta la roata cand urc o bordura sau cand plec de pe loc mai in forta. Nu stiu ce este ca am dat roata jos sa verific vizual zona si nu am vazut mai nimic iesit din comun. Amortizorul este nou, bucsele de la bara stabilizatoare sunt ca noi, iar bratul nu are jocuri vizibile in bucse sau pivot.

Problema 4: la viteze mari (peste 90Km/h) cand iau piciorul de pe acceleratie incepe sa vibreze volanul si masina foarte tare; dar cand sunt in acceleratie sau mentin viteza constanta nu tremura deloc pana pe la 130km/h.

Problema 5 si ultima ar fi ca aerul conditionat nu merge, de fapt nici nu l-am incercat ca lipseste cureaua de la compresor. As fi vrut un sa ma ajutati cu un service sau inginer bum si eftin care imi poate pune a/c la punct.

Edited by Muratu
Link to comment

Salutare!

 

Sunt nou pe aici deci sper ca scriu unde trebuie! Daca nu iertatzi-mi gresheala.

 

Am cumparat astazi un Ticalos! Toate bune shi frumoase! Ma duc... il vad...imi place...il iau shi dau sa plec spre casa la Pitesti!

 

Pe drum cam pe la 90 95 /h imi sare din a V-ea... hmmm curios! se intampla shi a 2-a oara shi a 3-a oara s.m.d. pana cand la un mom dat sare shi nici ca mai reushesk sa urnesk skimbatoru. S-a intzepenit de tot. Ma opresk ma descarc umpik pe volanul noii mei carutze. Ma calmez shi incerc sa scot polonicu din cratitza. mestec eu acolo la el pana in sfarshit iese!

 

Reushesk sa plec din loc. Merge 1-a 2-a 3-a 4-a 5-a ciuciu...parca s-a evaprat...nu mai e nimic acolo. Incepe shi scoate un zgomot groaznic de fier pe fier la relanti.

 

Va rog frumos daca a mai trecut cineva prin situatzia asta ...datzi-mi un sfat ca o iau razna daca stau prin serviceuri de bine ce am luat-o!

 

Merci mult!

Link to comment

A schimbat careva dintre voi manivelele de la geamuri cu altele? preferabil din fier/aliaj.. orice numa plastic sa nu fie. panourile mele is mai groase ca au izolatie in spate, manivelel originale nu intra cum trebe si cam trepideaza :(

Link to comment

Mai nu stiu cum este la tico, dar la matiz, un baiat de aici de pe forum, montase manivele de solentza, in ideea ca isi pusese fete de usi de matiz SE si manivele originale nu aveau gatul suficient de lung ca sa se fixeze bine.

Link to comment

Mai nu stiu cum este la tico, dar la matiz, un baiat de aici de pe forum, montase manivele de solentza, in ideea ca isi pusese fete de usi de matiz SE si manivele originale nu aveau gatul suficient de lung ca sa se fixeze bine.

Uite cam asa e la mine. materialul + izolatia e cu 4-5mm mai gros panoul si e de ajuns pentru manivela aia micuta.partea nasoala e ca nu pot sa pun mai lung(manivela in sine ,nu cu tija mai lunga) ca atunci dau in difuzor headbang2.gif

Trebe neaparat sa gasesc o solutie urgenta pe partea soferului nu mai am.. ieri am ramas in mana cu cea de pe partea pasagerului ... partea si mai nasoala ca toate erau lipite sus cu poxipol...am de curatat canalele sa imi agate cum trece viitoarele manivele 40000001.gif

 

tn_557a2f5bee8e84cec5d5432c9cd40fc8.jpg

Link to comment

Salutare!

 

Sunt nou pe aici deci sper ca scriu unde trebuie! Daca nu iertatzi-mi gresheala.

 

Am cumparat astazi un Ticalos! Toate bune shi frumoase! Ma duc... il vad...imi place...il iau shi dau sa plec spre casa la Pitesti!

 

Pe drum cam pe la 90 95 /h imi sare din a V-ea... hmmm curios! se intampla shi a 2-a oara shi a 3-a oara s.m.d. pana cand la un mom dat sare shi nici ca mai reushesk sa urnesk skimbatoru. S-a intzepenit de tot. Ma opresk ma descarc umpik pe volanul noii mei carutze. Ma calmez shi incerc sa scot polonicu din cratitza. mestec eu acolo la el pana in sfarshit iese!

 

Reushesk sa plec din loc. Merge 1-a 2-a 3-a 4-a 5-a ciuciu...parca s-a evaprat...nu mai e nimic acolo. Incepe shi scoate un zgomot groaznic de fier pe fier la relanti.

 

Va rog frumos daca a mai trecut cineva prin situatzia asta ...datzi-mi un sfat ca o iau razna daca stau prin serviceuri de bine ce am luat-o!

 

Merci mult!

 

 

Cred ca nu mai ai ulei in cutie !!!

 

Muratu : 3) Verifica ansamblul amortizor rulment (partea superioara a amortizorului )si strangerea acestuia ,incearca si bucsa di caseta de directie !

4) Echilibreaza rotile !

Edited by ToPser
Link to comment

Cred ca nu mai ai ulei in cutie !!!

 

Muratu : 3) Verifica ansamblul amortizor rulment (partea superioara a amortizorului )si strangerea acestuia ,incearca si bucsa di caseta de directie !

4) Echilibreaza rotile !

 

Am rezolvat problema! M-am dus la un remat shi mi-am gasit o alta cutie. Ieftin de tot! 1mil jumate.

 

Am demontat-o in graj pe cea veche sa mai scutesc niste cheltuieli.

 

Acum merge brici. Mai trebuie sa ma duc sa fac o echilibrare de rotzi ca am umblat la planetare cand am dat cutia shi acum imi trage umpik stanga!

Link to comment

Revin cu rezultate pentru manivelele de la geamuri! Am fost pe la fiecare magazin de piese auto si singurul model care ar potrivi e cel de la logan. nu am cumparat ca era scumpa si calitatea era extrem de proasta.Urmeaza sa ma duc la dezmembrari cu sublerul si sa ma apuc de cotrobait prin gunoaie 21000000.gif

Link to comment

auzi fishy, de ce nu pui deoparte niste bani sa iti pui geamuri electrice? Cauta la tunning matiz, si o sa gasesti niste postari ale lui Robert_MNW care detaliaza cum si-a adaptat motorase de geam de cielo direct pe macaralele originale manuale de matiz. asa o sa dea si mai bine si scapi si de o durere de cap.

Edited by raven84
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Buna.Sunt mai nou in ce priveste intretinerea la Tico,am descarcat si manualul de service,dar problema ce ma intereseaza e cam putin descrisa in carte.Ma refer la planetara,am cumparat la masina nevestei burdufurile si vreau sa dau planetara jos,iar ce nu stiu e cum iese aceasta din cutie,si in manual nu gasesc nicio referire la aspectul asta,ce fel de siguranta are ca banuiesc ca nu-i ca la dacie cel putin din desen asa reiese,nu vad sa aiba axul gaurit prin care bagi un bolt,cum sta prinsa de cutie? Doar infipta,intrata pe caneluri si atat?Sau are vreo siguranta circulara?Asta ma gandesc ca nu as vrea sa ma apuc si sa-mi dau apoi seama ca nu am nu stiu ce scule;si inca ceva,ce vaselina e aia asa speciala de zice asta la magazin sa iau sau pot sa pun de care puneam de obicei la dacie?

Link to comment

Prima problema din postul #585, mai exact "Prima si cea mai problematica ar fi ca imi intra apa in masina pe la picioarele soferului respectiv pasagerului cand ploua afara mai tare(surprinzator la spalatorie nu a intrat de loc). De intrat nu intra mult daor cateva picaturi mari care cad pe covorasele de cauciuc." sa rezolvat.

Motivul problemei era barbrizul prost lipit, mai exact dezlipit aproape jumate, partea de sus si pe lateral cam pana pe la mijlocul stalpilor.

Sa rezolvat la un service de parbrize prin demontare si montare la loc ce a durat 3 ore si a costat 100Ron manopera. costuri suplimentare(dar nu absolut necesare) chieder interior + ornaente parbriz exterior ~70Ron.

Link to comment

Buna.Sunt mai nou in ce priveste intretinerea la Tico,am descarcat si manualul de service,dar problema ce ma intereseaza e cam putin descrisa in carte.Ma refer la planetara,am cumparat la masina nevestei burdufurile si vreau sa dau planetara jos,iar ce nu stiu e cum iese aceasta din cutie,si in manual nu gasesc nicio referire la aspectul asta,ce fel de siguranta are ca banuiesc ca nu-i ca la dacie cel putin din desen asa reiese,nu vad sa aiba axul gaurit prin care bagi un bolt,cum sta prinsa de cutie? Doar infipta,intrata pe caneluri si atat?Sau are vreo siguranta circulara?Asta ma gandesc ca nu as vrea sa ma apuc si sa-mi dau apoi seama ca nu am nu stiu ce scule;si inca ceva,ce vaselina e aia asa speciala de zice asta la magazin sa iau sau pot sa pun de care puneam de obicei la dacie?

 

ca sa schimb burdufu de langa disc nu trebuie sa dai toata planetara jos,desfaci doar discu si scoti capu planetarei,da are o siguranta circulara, se scote mai greu cu un patent ciocat.

ltico nu ai treba cu picatulplanetarei cu totu,doar capu mai caraie, da moarte nare niciodata. :)

 

si vaselina e standard grafitata.

Edited by CatalinC
Link to comment

nu stiu unde s-o bag:

de ceva vreme reusesc sa scot din viteza (in mers)...fara sa apas ambreiajul cwm27.gif .

cum o pot baga in viteza (in mers) fara sa apas ambreiajul? :?

vreo idee? 58000000.gif

 

 

Merge sa bagi in viteza fara ambreaj 10000000.gif am avut o dacie pe injectie...Berlina..si mia sarit sigurantza de la pedala...de ambreaj..si nu am vazut k era noapte...si eram in cealalta parte a orasului...vinerea knd se plimba o groaza de politisti :) ..si stii care e secretu,.,,,,,..... apesi tare pe acceleratie de cateva ori..si knd iei piciorul de pe ea...atunci fortezi...in viteza urmatoare...merge 10000000.gif testat de mine 10000000.gif

Edited by CipriEN
Link to comment

bre terminativa cu apesi aceleratia etc.

Io la tico am facut descoperirea asta din gresela.

Nu fac asa ceva.

Dar=cumio merg mereu in frna de motor fie vara iarna.Odata mergeam eu si cum am zis sa franez,am scos din a 4 si sa dau a 3 in timp ce franam.si pana sa apas io pe ambreiaj vad ca schimbatoru cade in a 3.

Raman putin uimit si ma apuc sa fac cateva teste.

Si descopera ca in a 3 a intra fara ambreiaj cand vitezometru e pe la 40 km/h cu turatie de relantii.in a 5 intra la 60 km/h cu turtie de relantii.

 

In a doua intra pe la vreo 25-30 km/h.

 

Toate astea fara fortari caraieli si batai de jos.pur si simplu cade singura maneta.

Mentionez ca nu am deloc joc la schimbator cand e in vreo treapta de viteze.Bucsele sunt tzipla.

 

Asa captr cei care nu vor sa uzeze ambreiaju ,sa face ce am povestit mai sus.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...